市場調査レポート
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1452547

北米の航空アンシラリーサービス市場の2030年までの予測-地域別分析-タイプ別、航空会社別

North America Airline Ancillary Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Baggage Fees, On-Board Retail and A La Carte Services, Airline Retail, and FFP Mile Sales) and Carrier Type (Full-Service Carriers and Low-Cost Carriers)

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 68 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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北米の航空アンシラリーサービス市場の2030年までの予測-地域別分析-タイプ別、航空会社別
出版日: 2024年01月03日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 68 Pages
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米の航空付帯サービス市場は、2022年に647億306万米ドルと評価され、2030年には2,893億4,200万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは20.6%で成長すると予測されています。

中間所得層の航空旅行選好の高まりが北米航空アンシラリーサービス市場を活性化

国際航空運送協会(IATA)によると、航空機を利用する旅客数は2036年までに78億人に達すると予想されています。急速に台頭する中産階級層が、新興経済諸国における航空路を利用する旅客の増加に大きく影響しています。2021年10月、国連世界観光機関(UNWTO)や国際民間航空機関(IACO)といった世界的組織が、旅行と観光の安全な再開を支援するために提携しました。2020年10月、国連世界観光機関(UNWTO)と国際民間航空機関(IATA)は、世界の観光再開に向けて協力するための覚書に調印しました。この合意は、航空旅行に対する一般市民の信頼を高めることに重点を置いたもので、航空輸送量のさらなる増加に貢献しました。

発展途上諸国における労働者集団の急激な増加は、貨物輸送の可処分所得を増加させました。国連によると、中流階級の旅行者の増加が、航空旅行とさまざまな付帯サービスの成長に寄与している主要要因です。世界が経済縮小から回復するにつれて、航空旅行の需要は増加します。航空旅行需要の高まりは民間航空機の増産をもたらし、機内Wi-Fi、超過手荷物、飲食品、機内販売など様々な付帯サービスの成長に大きく寄与しています。IATAによると、2019年の航空旅客数は45億4,000万人、2023年には世界の航空旅客数はパンデミック前の95%、43億5,000万人に達します。こうした世界中の乗客数の増加は、フライト時間をよりエキサイティングで快適なものにするための様々なパラメーターを要求しています。機内食は、格安航空会社だけでなく、フルサービスキャリアにおいても重要な動向のひとつです。乗客に充実したサービスを提供することへの注目の高まりと、世界の航空旅客数の増加が、北米の航空アンシラリーサービス市場を牽引しています。

北米の航空アンシラリーサービス市場概要

北米は、世界の航空業界への貢献度が高いです。しかし、同地域は、コスト圧力が成長に関係するため、今後数年間で収益性が縮小すると予想されます。一方、北米は世界の航空業界の成長により、今後数年間は比較的大きな利益を生み出し続けると思われます。さらに、北米では2023年3月の航空輸送量が2022年比で51.6%増加したと報告されました。旅客輸送能力は34.0%増加し、北米が航空付帯サービスを含む航空サービスの提供で優位に立っていることを示しています。

北米の航空アンシラリーサービス市場の収益と2030年までの予測(10億米ドル)

北米の航空アンシラリーサービス市場セグメンテーション

北米の航空アンシラリーサービス市場は、タイプ、航空会社タイプ、国に区分されます。

タイプ別に見ると、北米の航空付帯サービス市場は、手荷物料金、機内販売とアラカルトサービス、航空小売、FFPマイル販売に分けられます。2022年には手荷物料金セグメントが最大の市場シェアを占めました。

航空会社タイプ別では、北米の航空アンシラリーサービス市場はフルサービス航空会社と格安航空会社に二分されます。2022年の市場シェアは、フルサービスキャリアセグメントが大きいです。

国別に見ると、北米の航空アンシラリーサービス市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米航空アンシラリーサービス市場は米国が支配的でした。

エールフランスKLM SA、American Airlines Group Inc、Delta Air Lines Inc、Deutsche Lufthansa AG、Southwest Airlines Co、United Airlines Holdings Incは、北米の航空アンシラリーサービス市場で事業を展開している大手企業です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 北米航空アンシラリーサービス市場情勢

  • イントロダクション
  • エコシステム分析
    • アンシラリーサービスの青写真
    • 航空会社のアンシラリーサービスの有効化
    • 航空アンシラリーサービスの流通、収益分析、顧客体験管理
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 北米航空アンシラリーサービス市場:主要産業力学

  • 北米の航空アンシラリーサービス市場:主要産業力学
  • 市場促進要因
    • 中間所得層の航空旅行選好の高まり
    • マイレージプログラムのメリット
    • 機内販売パートナーシップ
  • 主要市場抑制要因
    • 航空サービスのコスト削減
  • 主要市場機会
    • 新興企業による新たなアンシラリーレベニューの機会
  • 今後の動向
    • 機内Wi-Fiの普及拡大
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 航空アンシラリーサービス市場:北米市場分析

  • 北米の航空アンシラリーサービス市場収益、2022~2030年
  • 北米の航空アンシラリーサービス市場の予測と分析

第7章 北米の航空アンシラリーサービス市場分析:タイプ別

  • 手荷物料金
    • 概要
    • 手荷物料金の市場収益、2030年までの収益と予測
  • 機内販売とアラカルトサービス
    • 概要
    • 機内販売とアラカルトサービスの市場収益と2030年までの収益と予測
  • 航空小売
    • 概要
    • 航空小売の市場収益と2030年までの予測
  • FFPマイル販売
    • 概要
    • FFPマイル販売の市場収益と2030年までの予測
  • その他
    • 概要
    • その他の市場収益と2030年までの予測

第8章 北米航空アンシラリーサービス市場分析:航空会社タイプ

  • フルサービス航空会社
    • 概要
    • フルサービス航空会社の市場収益と2030年までの予測
  • 格安航空会社
    • 概要
    • 格安航空会社の市場収益と2030年までの予測

第9章 北米航空アンシラリーサービス市場:国別分析

  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ

第10章 競合情勢

  • 主要参入企業別ヒートマップ分析
  • 企業のポジショニングと集中度

第11章 北米航空アンシラリーサービス市場の業界情勢

  • 市場概要
  • 市場の取り組み
  • 新製品開発

第12章 企業プロファイル

  • United Airlines Holdings Inc
  • American Airlines Group Inc
  • Delta Air Lines Inc
  • Deutsche Lufthansa AG
  • Southwest Airlines Co
  • Air France KLM SA

第13章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. North America Airline Ancillary Services Market Segmentation
  • Table 2. North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Table 3. North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) - Type
  • Table 4. North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) - Carrier Type
  • Table 5. US: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Type
  • Table 6. US: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Carrier Type
  • Table 7. Canada: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Type
  • Table 8. Canada: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Carrier Type
  • Table 9. Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Type
  • Table 10. Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn) - By Carrier Type
  • Table 11. Company Positioning & Concentration
  • Table 12. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. North America Airline Ancillary Services Market Segmentation, By Country
  • Figure 2. Ecosystem: North America Airline Ancillary Services Market
  • Figure 3. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 4. North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Country, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 5. North America Airline Ancillary Services Market Revenue (US$ Billion), 2022 - 2030
  • Figure 6. North America Airline Ancillary Services Market Share (%) - Type, 2022 and 2030
  • Figure 7. Baggage Fees Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 8. On-Board Retail and A La Carte Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 9. Airline Retail Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 10. FFP Mile Sales Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 11. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 12. North America Airline Ancillary Services Market Share (%) - Carrier Type, 2022 and 2030
  • Figure 13. Full-Service Carriers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 14. Low-Cost Carriers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion)
  • Figure 15. North America Airline Ancillary Services Market , by Key Country- Revenue (2022) (US$ Bn)
  • Figure 16. North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 17. US: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn)
  • Figure 18. Canada: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn)
  • Figure 19. Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Bn)
  • Figure 20. Heat Map Analysis By Key Players
目次
Product Code: BMIRE00029238

The North America airline ancillary services market was valued at US$ 64,703.06 million in 2022 and is expected to reach US$ 289,342.00 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 20.6% from 2022 to 2030.

Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers fuels the North America Airline Ancillary Services Market

As per International Air Transport Association (IATA), the number of passengers traveling by air is expected to reach ~7.8 billion by 2036. The rapidly emerging middle-class segment majorly influences the growth in passengers travelling through airways in developing economies. In October 2021, world organizations such as United Nations World Tourism Organization (UNWTO) and the International Civil Aviation Organization partnered to support the safe restart of travel and tourism. In October 2020, UNWTO and IATA inked a Memorandum of Understanding to work together to restart global tourism. This agreement was focused on enhancing the confidence of the general public in air travel, which further helped increase air traffic.

An exponential growth of working groups in developing countries has increased freight traffic disposable income. According to the United Nations, the growing number of middle-class travelers is the primary factor contributing to the growth of air travel and various ancillary services. As the world recovers from economic contractions, the demand for air travel increases. The rising air travel demand has resulted in the augmented production of commercial aircraft, which has considerably contributed to the growth of various ancillary services, such as in-flight Wi-Fi, excess luggage, food and beverages, and in-flight shopping. According to IATA, in 2019, there were 4.54 billion air passengers, and in 2023, global air passengers reached 95% of pre-pandemic levels, which is 4.35 billion people. These mounting numbers of passengers across the world are demanding various parameters to make flight hours more exciting and comfortable. In-flight catering or in-flight culinary is one of the key trends among full-service carriers as well as low-cost carriers. The increasing focus on offering enhanced services to flight passengers and the rising number of aviation passengers worldwide are driving the North America airline ancillary services market.

North America Airline Ancillary Services Market Overview

North America had primed its contribution to the global airlines industry. However, the region is expected to experience shrinkage in its profitability in the coming years as the cost pressure pertains to growth. On the other side, North America would continue to generate relatively greater profit in the coming years due to the growth of the global airline industry. In addition, North America reported a 51.6% increase in air traffic in March 2023 compared to 2022. The capacity of carrying passengers increased by 34.0%, which shows North America is dominating in providing airline services, including airline ancillary services.

North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)

North America Airline Ancillary Services Market Segmentation

The North America airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.

Based on type, the North America airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.

By carrier type, the North America airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.

Based on country, the North America airline ancillary services market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America airline ancillary services market in 2022.

Air France KLM SA, American Airlines Group Inc, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, Southwest Airlines Co, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the North America airline ancillary services market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. North America Airline Ancillary Services Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 Ancillary Service Blueprint:
    • 4.2.2 Airline Ancillary Service Enablement:
    • 4.2.3 Airline Ancillary Services Distribution, Revenue Analytics and Customer Experience Management:
    • 4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:

5. North America Airline Ancillary Services Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 North America Airline Ancillary Services Market - Key Industry Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers
    • 5.2.2 Benefits of Frequent Flyer Program
    • 5.2.3 In-Flight Retail Partnerships
  • 5.3 Key market restraints
    • 5.3.1 Cost Cutting on Airline Services
  • 5.4 Key market opportunities
    • 5.4.1 Start-Ups Present New Ancillary Revenue Opportunities
  • 5.5 Future trends
    • 5.5.1 Increasing Deployment of In-Flight Wi-Fi
  • 5.6 Impact of Drivers and Restraints:

6. Airline Ancillary Services Market - North America Market Analysis

  • 6.1 North America Airline Ancillary Services Market Revenue (US$ Billion), 2022 - 2030
  • 6.2 North America Airline Ancillary Services Market Forecast and Analysis

7. North America Airline Ancillary Services Market Analysis - Type

  • 7.1 Baggage Fees
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Baggage Fees Market Revenue, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.2 On-Board Retail and A La Carte Services
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 On-Board Retail and A La Carte Services Market Revenue, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.3 Airline Retail
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Airline Retail Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.4 FFP Mile Sales
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 FFP Mile Sales Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)

8. North America Airline Ancillary Services Market Analysis - Carrier Type

  • 8.1 Full-Service Carriers
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Full-Service Carriers Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 8.2 Low-Cost Carriers
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Low-Cost Carriers Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)

9. North America Airline Ancillary Services Market - Country Analysis

  • 9.1 Overview
    • 9.1.1 North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.1.1 North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Country
      • 9.1.1.2 US: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.2.1 US: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.2.2 US: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type
      • 9.1.1.3 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.3.1 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.3.2 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type
      • 9.1.1.4 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.4.1 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.4.2 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type

10. Competitive Landscape

  • 10.1 Heat Map Analysis By Key Players
  • 10.2 Company Positioning & Concentration

11. North America Airline Ancillary Services Market Industry Landscape

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Market Initiatives
  • 11.3 New Product Developments

12. Company Profiles

  • 12.1 United Airlines Holdings Inc
    • 12.1.1 Key Facts
    • 12.1.2 Business Description
    • 12.1.3 Products and Services
    • 12.1.4 Financial Overview
    • 12.1.5 SWOT Analysis
    • 12.1.6 Key Developments
  • 12.2 American Airlines Group Inc
    • 12.2.1 Key Facts
    • 12.2.2 Business Description
    • 12.2.3 Products and Services
    • 12.2.4 Financial Overview
    • 12.2.5 SWOT Analysis
    • 12.2.6 Key Developments
  • 12.3 Delta Air Lines Inc
    • 12.3.1 Key Facts
    • 12.3.2 Business Description
    • 12.3.3 Products and Services
    • 12.3.4 Financial Overview
    • 12.3.5 SWOT Analysis
    • 12.3.6 Key Developments
  • 12.4 Deutsche Lufthansa AG
    • 12.4.1 Key Facts
    • 12.4.2 Business Description
    • 12.4.3 Products and Services
    • 12.4.4 Financial Overview
    • 12.4.5 SWOT Analysis
    • 12.4.6 Key Developments
  • 12.5 Southwest Airlines Co
    • 12.5.1 Key Facts
    • 12.5.2 Business Description
    • 12.5.3 Products and Services
    • 12.5.4 Financial Overview
    • 12.5.5 SWOT Analysis
    • 12.5.6 Key Developments
  • 12.6 Air France KLM SA
    • 12.6.1 Key Facts
    • 12.6.2 Business Description
    • 12.6.3 Products and Services
    • 12.6.4 Financial Overview
    • 12.6.5 SWOT Analysis
    • 12.6.6 Key Developments

13. Appendix

  • 13.1 About The Insight Partners
  • 13.2 Word Index