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市場調査レポート
商品コード
1452525
欧州の航空付帯サービス:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、航空会社別Europe Airline Ancillary Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Baggage Fees, On-Board Retail and A La Carte Services, Airline Retail, and FFP Mile Sales) and Carrier Type (Full-Service Carriers and Low-Cost Carriers) |
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欧州の航空付帯サービス:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、航空会社別 |
出版日: 2023年12月26日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即納可能
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欧州の航空付帯サービス市場は、2022年に457億5,875万米ドルと評価され、2030年には1,882億1,230万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは19.3%で成長すると予測されています。
フリークエント・フライヤー・プログラムの利点が欧州の航空付帯サービス市場を活性化
フリークエント・フライヤー・プログラム(FFP)は、航空当局が常連客と良好な関係を維持するための忠実で長続きする方法です。このプログラムにより、航空会社はいくつかの提携取り決めや協力スキームを形成しています。これらには、競争運賃をもたらすコードシェア協定や、利益と市場シェアを拡大するためのサービスのバリエーションが含まれます。航空会社は、キャッシュバック特典、旅行保険、緊急医療サービス、空港ラウンジの利用などを通じて、フリークエント・フライヤーに常に特典ポイントを付与しています。同様に、世界中のトラベルクラブは、ブランド親和性をブランド・エクイティに変換し、加入料から新たな付帯収入を追加することで、航空会社のブランドを高めるための高度なサービスも提供しています。さらに、航空会社はフリークエント・フライヤーとの忠実な関係を維持するため、マージンを高め、乗客に付加価値サービスを提供することに絶えず注力しています。従って、このようなプログラムは欧州の航空付帯サービス市場の成長を促進します。
欧州の航空付帯サービス市場概要
欧州は、1日2万便以上のフライトがあり、毎年5億人以上の乗客が利用していることから、世界で最も忙しい空域であると認定されています。同地域の欧州の航空付帯サービス市場は、今後数年のうちに競合が激化することが予想され、各社は市場の激しい競争を勝ち抜くためにレッドオーシャン戦略をとることが期待されます。同地域はすでに、さまざまなテクノロジー企業がひしめく激戦区となっています。ここ数年、COVID-19パンデミックやウクライナ・ロシア戦争といった事態により、国際的にも国内的にも大きな混乱が起きています。ロシア・ウクライナ戦争とそれに伴う空域閉鎖は、航空会社の付帯サービス市場に大きな影響を与えました。ロシアが自国の領空を横切る路線の使用を禁止し、欧州連合(EU)がロシアの航空会社を禁止することで応酬したため、フライトがキャンセルされたり、コストのかかる迂回路を余儀なくされたりしています。このため、航空会社のシェアが低下し、貨物輸送に混乱が生じ、世界・サプライチェーンの課題が悪化しています。この戦争はまた、航空機リースにも影響を与え、航空会社にフライトの運休やキャンセルを促し、付帯サービス収入を減少させています。2022年6月、ルフトハンザ・グループは、戦争による欧州空域の制限のため、空の「大規模なボトルネック」につながるフライトのキャンセルと遅延を発表しました。こうした混乱は、スタッフの不足やリソースの制限など、航空会社が直面する課題をさらに悪化させ、乗客へのアンシラリーサービスの提供に影響を与えています。
欧州の航空付帯サービス市場の収益と2030年までの予測(10億米ドル)
欧州の航空付帯サービス市場のセグメンテーション
欧州の航空付帯サービス市場は、タイプ、航空会社タイプ、国に区分されます。
タイプ別では、手荷物料金、機内販売とアラカルトサービス、航空会社小売、FFPマイル販売に分けられます。手荷物料金は2022年に最大の市場シェアを占めました。
航空会社タイプ別では、欧州の航空付帯サービス市場はフルサービス航空会社と格安航空会社に二分されます。2022年の市場シェアは、フルサービスキャリアセグメントが大きいです。
国別に見ると、欧州の航空付帯サービス市場は、英国、ドイツ、フランス、スウェーデン、スペイン、ロシア、ノルウェー、デンマーク、フィンランド、オーストリア、その他欧州に区分されます。2022年の欧州の航空付帯サービス市場シェアは英国が独占しました。
The Europe airline ancillary services market was valued at US$ 45,758.75 million in 2022 and is expected to reach US$ 188,212.30 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 19.3% from 2022 to 2030.
Benefits of Frequent Flyer Program fuels the Europe Airline Ancillary Services Market
The frequent flyer program (FFP) is a loyal and long-lasting way for airline authorities to maintain a good relationship with their regular passengers. With this program, the airlines form several partnership arrangements and cooperative schemes. These include code-sharing agreements resulting in competitive fares and variations in the occurrence of services to increase profits and market share. The airlines constantly award reward points to its frequent flyers through cashback rewards, travel insurance, emergency medical services, and access to airport lounges. Similarly, Travel Clubs worldwide also offer advanced services to enhance airline brands by converting brand affinity into brand equity and adding new ancillary revenue from subscription fees. Further, the airlines are continuously focusing on boosting their margin and offering value-added services to the passengers to maintain a loyal relationship with frequent flyers. Thus, such programs drive the growth of the Europe airline ancillary services market.
Europe Airline Ancillary Services Market Overview
Europe accredits with having the world's busiest airspace by reporting more than 20,000 flights a day and ~ 500 million passengers flying every year. The Europe airline ancillary services market in the region is expected to become extensively competitive in the coming years, and the companies would be expected to follow the red-ocean strategy to survive the intense competition in the market. The region has already become a battleground for a mix of technology companies. Since the past couple of years, it has seen tremendous turbulence on the international and domestic front due to the situations such as the COVID-19 pandemic and Ukraine and Russia war. The Russia-Ukraine war and the resulting airspace closures have significantly impacted the airline ancillary services market. With Russia banning the use of routes crossing its airspace and the European Union reciprocating by banning Russian airlines, flights have been canceled or forced to take costly detours. This has led to a decline in airline shares and disruptions in cargo traffic, exacerbating global supply chain challenges. The war has also affected aircraft leasing and prompted airlines to suspend or cancel flights, reducing ancillary service revenues. In June 2022, Lufthansa Group announced flight cancellations and delays due to the restricted European airspace caused by the war, leading to "massive bottlenecks" in the sky. These disruptions have further exacerbated the challenges faced by airlines, including staff shortages and resource limitations, impacting the provision of ancillary services to passengers.
Europe Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)
Europe Airline Ancillary Services Market Segmentation
The Europe airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.
Based on type, the Europe airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.
By carrier type, the Europe airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the Europe airline ancillary services market is segmented into the UK, Germany, France, Sweden, Spain, Russia, Norway, Denmark, Finland, Austria, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe airline ancillary services market share in 2022.
Air France KLM SA, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, EasyJet Plc, Ryanair Holdings Plc, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the Europe airline ancillary services market.