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市場調査レポート
商品コード
1452518
アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場の2030年までの予測-地域別分析-タイプ別、航空会社別Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Baggage Fees, On-Board Retail and A La Carte Services, Airline Retail, and FFP Mile Sales) and Carrier Type (Full-Service Carriers and Low-Cost Carriers) |
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アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場の2030年までの予測-地域別分析-タイプ別、航空会社別 |
出版日: 2023年12月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場は、2022年に313億7,382万米ドルと評価され、2030年には1,489億6,846万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは21.5%で成長すると予測されます。
中間所得層の航空旅行選好の高まりがアジア太平洋航空アンシラリーサービス市場を活性化
国際航空運送協会(IATA)によると、航空機を利用する旅客数は2036年までに78億人に達すると予想されています。急速に台頭する中産階級層が、新興経済諸国における航空路を利用する旅客の増加に大きく影響しています。2021年10月、国連世界観光機関(UNWTO)や国際民間航空機関(IACO)といった世界的組織が、旅行と観光の安全な再開を支援するために提携しました。2020年10月、国連世界観光機関(UNWTO)と国際民間航空機関(IATA)は、世界の観光再開に向けて協力するための覚書に調印しました。この合意は、航空旅行に対する一般市民の信頼を高めることに重点を置いたもので、航空輸送量のさらなる増加に貢献しました。
発展途上諸国における労働者集団の急激な増加は、貨物輸送の可処分所得を増加させました。国連によると、特に中国とインドにおける中産階級の旅行者数の増加が、航空旅行と様々なアンシラリーサービスの成長に寄与している主要要因です。世界が経済縮小から回復するにつれ、航空旅行の需要は増加します。航空旅行需要の高まりは民間航空機の増産をもたらし、機内Wi-Fi、超過手荷物、飲食品、機内販売など様々なアンシラリーサービスの成長に大きく寄与しています。IATAによると、2019年の航空旅客数は45億4,000万人、2023年には世界の航空旅客数はパンデミック前の95%、43億5,000万人に達します。こうした世界中の乗客数の増加は、フライト時間をよりエキサイティングで快適なものにするための様々なパラメーターを要求しています。機内食は、格安航空会社だけでなく、フルサービスキャリアにおいても重要な動向のひとつです。利用客に充実したサービスを提供することへの注目の高まりと、世界の航空旅客数の増加が、アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場を牽引しています。
アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場概要
アジア太平洋は人口40億人を超える多様な地域で、世界のGDPの35%を占めるダイナミックな経済圏です。この地域の航空産業は、社会的・経済的発展に極めて重要な貢献をしています。また、アジア太平洋では、航空アンシラリーサービスに対する政府の取り組みが、アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場の成長を後押ししています。2022年12月、シンガポール政府はアジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場を支援するため、COVID-19が流行する中、航空セグメントに8,400万米ドルを追加提供しました。この資金により、航空会社はCOVID-19の原因となる新型コロナウイルスへの感染から空港職員や航空機乗務員を守るための革新的な技術や対策を開発・展開できるようになります。これにより、航空機や手荷物の除菌システムなどのアンシラリーサービスの需要が高まり、同市場のサービス・プロバイダーにビジネスチャンスが生まれました。
アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場の収益と2030年までの予測(10億米ドル)
アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場のセグメンテーション
アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場は、タイプ、航空会社タイプ、国別に区分されます。
タイプ別に見ると、アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場は、手荷物料金、機内販売・アラカルトサービス、航空小売、FFPマイル販売に分けられます。2022年には手荷物料金セグメントが最大の市場シェアを占めました。
航空会社タイプ別では、アジア太平洋の航空会社アンシラリーサービス市場はフルサービス航空会社と格安航空会社に二分されます。2022年の市場シェアは、フルサービスキャリアセグメントが大きいです。
国別に見ると、アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。その他のアジア太平洋は、2022年のアジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場を独占しました。
Air France KLM SA、Delta Air Lines Inc、Deutsche Lufthansa AG、Qantas Airways Ltd、The Emirates、United Airlines Holdings Incは、アジア太平洋の航空アンシラリーサービス市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific airline ancillary services market was valued at US$ 31,373.82 million in 2022 and is expected to reach US$ 148,968.46 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 21.5% from 2022 to 2030.
Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers fuels the Asia Pacific Airline Ancillary Services Market
As per International Air Transport Association (IATA), the number of passengers traveling by air is expected to reach ~7.8 billion by 2036. The rapidly emerging middle-class segment majorly influences the growth in passengers travelling through airways in developing economies. In October 2021, world organizations such as United Nations World Tourism Organization (UNWTO) and the International Civil Aviation Organization partnered to support the safe restart of travel and tourism. In October 2020, UNWTO and IATA inked a Memorandum of Understanding to work together to restart global tourism. This agreement was focused on enhancing the confidence of the general public in air travel, which further helped increase air traffic.
An exponential growth of working groups in developing countries has increased freight traffic disposable income. According to the United Nations, the growing number of middle-class travelers, especially in China and India, is the primary factor contributing to the growth of air travel and various ancillary services. As the world recovers from economic contractions, the demand for air travel increases. The rising air travel demand has resulted in the augmented production of commercial aircraft, which has considerably contributed to the growth of various ancillary services, such as in-flight Wi-Fi, excess luggage, food and beverages, and in-flight shopping. According to IATA, in 2019, there were 4.54 billion air passengers, and in 2023, global air passengers reached 95% of pre-pandemic levels, which is 4.35 billion people. These mounting numbers of passengers across the world are demanding various parameters to make flight hours more exciting and comfortable. In-flight catering or in-flight culinary is one of the key trends among full-service carriers as well as low-cost carriers. The increasing focus on offering enhanced services to flight passengers and the rising number of aviation passengers worldwide are driving the Asia Pacific airline ancillary services market.
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Overview
Asia Pacific is a diverse region with more than 4 billion people and comprises dynamic economies that cumulatively generate 35% of the global GDP. The aviation industry in the region is a pivotal contributor to its social and economic development. Also, in Asia Pacific, government initiatives on airline ancillary services propel the Asia Pacific airline ancillary services market growth. In December 2022, the Singapore government provided an additional US$ 84 million to the aviation sector amid the COVID-19 pandemic to support the Asia Pacific airline ancillary services market. The funding will enable aviation companies to develop and deploy innovative technologies and measures to protect airport workers and aircrew from contracting the novel coronavirus that causes COVID-19. This led to increased demand for ancillary services such as aircraft and baggage sanitization systems, creating opportunities for service providers in the market.
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Segmentation
The Asia Pacific airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.
Based on type, the Asia Pacific airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.
By carrier type, the Asia Pacific airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific airline ancillary services market is segmented into China, Japan, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific airline ancillary services market in 2022.
Air France KLM SA, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, Qantas Airways Ltd, The Emirates, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific airline ancillary services market.