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市場調査レポート
商品コード
1402747
アジア太平洋のライブIP放送機器市場の2030年までの予測-地域別分析-製品タイプ別、用途別Asia Pacific Live IP Broadcasting Equipment Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type and Application |
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アジア太平洋のライブIP放送機器市場の2030年までの予測-地域別分析-製品タイプ別、用途別 |
出版日: 2023年11月20日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、2022年の3億9,246万米ドルから2030年には13億2,718万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは16.5%と推定されます。
アジア太平洋のライブIP放送機器市場におけるIP技術の進歩
ライブ・ストリーミングは放送の一形態と考えられており、メディアは世界規模で一般大衆の受信を目的としています。ライブ・ストリーミングは他のオンライン・ビデオ視聴形態とは異なり、ビデオ・ファイルは事前に録画されることも、視聴者に送信される前に保存されることもないです。したがって、ライブ・ストリーミングは、視聴者とストリーマーとの間のリアルタイムのインターフェースの機会を提供します。ライブ・ストリーミングは、プロスポーツの試合、会議やウェビナーでのプレゼンテーション、ソーシャル・メディア・イベント、ビデオ・ゲーム・セッションなどで一般的に使用されています。ここ数十年の間に、より高品質なオーディオとビデオに対する消費者の要求は、放送機器製品と技術の必要性を急速に推し進めました。
4KやUHDフォーマットで制作されたコンテンツが、視聴品質を高めるために同様のフォーマットで伝送されることで、IPライブ制作技術への需要が加速しています。遠隔制作、遠隔コラボレーション、遠隔操作のいずれにおいても、放送関係者はIPストリーミング技術を活用してリアルタイムでコラボレーションを行っています。2022年1月、Magewellはユニバーサル・ライブ・メディア・エンコーダの斬新なUltra Encodeファミリーを発売し、広範なプロフェッショナル・アプリケーション、ライブ・ストリーミング、IPベースの制作への遠隔貢献、AV-over-IPのためのマルチ・プロトコルをサポートするH.265、H.264、NDI|HXエンコーディングを提供しました。さらに、NEPグループの2022年IBCショーでは、強力で使いやすいIPベースの「DIVA」ツールであるTFC Flowを発表しました。TFCフローは、統一されたライブ・イベント・ネットワーク内で、インカム、データ、オーディオ・ビデオ信号フローを完全にコントロールすることができます。これは、NEPの独占的な多目的制御ウェブベース・プラットフォーム、トータル・ファシリティ・コントロール(TFC)によって提供されます。TFCフローは、IP/2110のパワーと拡大性を持ちながら、それに伴う複雑さを取り除き、ネットワーク構成を迅速、簡単、安全にします。このため、IP技術の進歩がアジア太平洋のライブIP放送機器市場の成長に拍車をかけています。
アジア太平洋のライブIP放送機器市場概要
アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、オーストラリア、インド、中国、日本、韓国、その他のアジア太平洋に細分化されます。人口が多く、デジタル経済が成長しているアジア太平洋では、インターネット普及率が大幅に上昇しており、同地域の総データ消費量が増加しています。GSM協会によると、IT産業は世界中の接続性向上に貢献しています。2021年、インターネット・ユーザー数は世界で42億人に達しました。アジア太平洋における加入者の割合は、2021年の59%から2025年には62%まで上昇すると予測されています。インターネットの普及率の上昇は、インターネット利用の増加に直結します。さらに、5Gネットワークの展開により、データ速度の高速化、低遅延化、データ端末密度の向上が可能になり、インターネット利用が促進されると予想されます。GSM協会によると、アジア太平洋の5Gユーザー数は2021年の8%から上昇し、2025年には25%まで増加すると予測されています。したがって、放送におけるインターネットの普及と5Gの展開は、放送市場の参入企業が消費者にシームレスなライブビデオ/オーディオ品質のコンテンツを配信するのに役立ちます。オンラインコンテンツやライブストリーミングの需要は、インターネットにアクセスできるようになった人々の急増とともに増加しています。このため、放送事業者は、より多くの消費者にリーチし、ビジネスを促進するために、アンプやトランスミッターなどのさまざまな機器を使用するようになり、ライブIP放送機器の導入が促進されています。
ワールド・フットボール・サミット(WFS)のウェブサイトに掲載された情報によると、映像品質の向上、クラウド技術、世界のインターネット消費は、アジア太平洋における放送環境を強化し、OTT(オーバー・ザ・トップ)ストリーミング・サービスを切り替える主要要因となっています。インドや中国などのアジア太平洋諸国におけるサッカー人気の高まりは、これらの国々における放送チャンネルの増加につながっています。BB Mediaによると、アジア太平洋はスポーツコンテンツのライブ視聴者数が最も多く、中でもサッカーの視聴者数が最も多いです。このように、サッカーを中心としたスポーツのライブ視聴人気の高まりは、同地域の放送業界に恩恵をもたらしており、アジア太平洋のライブIP放送機器市場を活性化させています。
アジア太平洋のライブIP放送機器市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のライブIP放送機器市場のセグメンテーション
アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、製品タイプ、用途、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、ルーター・スイッチ、トランスミッター・ギャップフィラー、エンコーダー・コンバーター、ビデオサーバー、アンテナ、アンプ、モジュレーター・リピーター、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋ライブIP放送機器市場では、ルーターとスイッチのセグメントが最大のシェアを占めています。
用途別に見ると、アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、放送制作センター、放送スタジアム、屋外放送バンに区分されます。2022年のアジア太平洋ライブIP放送機器市場は、放送プロダクションセンター分野が最大シェアを占める。
国別では、アジア太平洋のライブIP放送機器市場は、中国、日本、韓国、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋ライブIP放送機器市場は中国が支配的。
AJA Video Systems Inc、Imagine Communications、Harmonic Inc、Grass Valley Canada、Sony Group Corp、ROSS VIDEO LTD、EVS Broadcast Equipment SA、Evertz Technologies Ltd、Cisco Systems Inc、Belden Incは、アジア太平洋のライブIP放送機器市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific live IP broadcasting equipment market is expected to grow from US$ 392.46 million in 2022 to US$ 1,327.18 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 16.5% from 2022 to 2030.
Advancements in IP Technology in Asia Pacific Live IP Broadcasting Equipment Market
Live streaming is considered a form of broadcasting, with media intended for reception by the general public on a worldwide scale. It varies from other forms of online video viewing because video files are neither prerecorded nor stored before being transmitted to audiences. Thus, live streaming provides opportunities for a real-time interface between audience members and streamers. Live streaming is commonly used for professional sports games, conference and webinar presentations, social media events, and video gaming sessions. Over the last few decades, consumers' demand for better-quality audio and video has rapidly propelled the need for broadcast equipment products and technology.
With content produced in 4K and UHD formats, transmission in a similar format for enhanced viewing quality has accelerated the demand for IP live-production technology. Whether for remote production, remote collaboration, or remote operation, broadcast professionals leverage IP streaming technology to collaborate in real time. In January 2022, Magewell launched its novel Ultra Encode family of universal live media encoders, providing H.265, H.264, and NDI|HX encoding with multi-protocol support for an extensive range of professional applications, live streaming, remote contribution to IP-based production, and AV-over-IP. Further, at NEP Group's 2022 IBC Show appearance, it launched TFC Flow, a powerful and easy-to-use IP-based "DIVA" tool. TFC Flow offers complete control of intercom, data, and audio and video signal flow within a unified live event network. It is powered by NEP's exclusive, multipurpose control web-based platform, Total Facility Control (TFC). TFC Flow has the power and scalability of IP/2110 while removing the complexity that comes along with it, making network configuration fast, easy, and secure. Therefore, growing advancement in IP technology is fueling the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market growth.
Asia Pacific Live IP Broadcasting Equipment Market Overview
The live IP broadcasting equipment market in Asia Pacific (APAC) is sub segmented into Australia, India, China, Japan, South Korea, and the Rest of APAC. With a large population and growing digital economy, APAC has witnessed a significant rise in internet penetration rates, which bolsters total data consumption in the region. According to GSM Association, the IT industry has been instrumental in improving connectivity across the world. In 2021, the number of internet users reached 4.2 billion globally. The percentage of subscribers in APAC is projected to rise from 59% in 2021 to up to 62% by 2025. An upsurge in the penetration of the internet is directly linked to increasing internet usage. Moreover, the rollout of 5G networks is expected to boost internet usage by enabling faster data speed, lower latency, and higher data device density. According to GSM Association, the count of 5G users in APAC is projected to climb up from 8% in 2021 to increase up to 25% by 2025. Therefore, the internet penetration and 5G rollout in broadcasting help the broadcasting market players to deliver seamless live video/audio quality content to their consumers. The demand for online content and live streaming has increased with the spike in the number of people gaining access to the Internet. This encourages broadcasters to use various equipment such as amplifiers and transmitters to reach more consumers and fuel their businesses, which fosters live IP broadcasting equipment adoption.
According to information on the World Football Summit (WFS) website-increased video quality, cloud technologies, and global Internet consumption are the major factors bolstering the broadcasting landscape and switching over-the-top (OTT) streaming services in APAC. The burgeoning popularity of football in APAC countries such as India and China are leading to the growing broadcasting channels in these countries. According to BB Media, APAC has the highest number of viewers of live sports content, with football gathering the most viewership. Thus, the rising popularity of watching live sports, especially football, is benefitting the broadcasting industry in the region, which catalyzes the live IP broadcasting equipment market in APAC.
Asia Pacific Live IP broadcasting equipment Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Live IP Broadcasting Equipment Market Segmentation
The Asia Pacific live IP broadcasting equipment market is segmented into product type, application, and country.
Based on product type, the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market is segmented into routers and switches, transmitter and gap fillers, encoders and converter, video servers, antennas, amplifiers, modulators and repeaters, and others. The routers and switches segment held the largest share of the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market in 2022.
Based on application, the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market is segmented into broadcast production centers, broadcast stadiums, and outside broadcast vans. The broadcast production centers segment held largest share of the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market is segmented into the China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market in 2022.
AJA Video Systems Inc, Imagine Communications, Harmonic Inc, Grass Valley Canada, Sony Group Corp, ROSS VIDEO LTD, EVS Broadcast Equipment SA, Evertz Technologies Ltd, Cisco Systems Inc, and Belden Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific live IP broadcasting equipment market.