デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630355

放送用アンテナ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Broadcast Antenna - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
放送用アンテナ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

放送用アンテナ市場は予測期間中にCAGR 4%を記録する見込みです。

Broadcast Antenna-Market-IMG1

主なハイライト

  • 直接放送(衛星テレビ)は、テレビコンテンツの重要な配信形態となっています。広範で制御可能なカバーエリアと、はるかに広い帯域幅が相まって、より多くのチャンネルを放送することが可能になり、これが衛星テレビを非常に魅力的なものにしています。
  • さらに、最後の錆びついた古い屋根置きテレビアンテナがリサイクルセンターに運び出されてから10年も経たないうちに、最高のテレビアンテナオプションが家庭に戻ってきたことは、スマートテレビのようなテレビの技術革新とともに、メディアにおける驚くべき出来事でした。今日のアンテナはより小さく、より合理的で、より強力になっています。屋内、屋外を問わず、多くのアンテナはアンプを内蔵しており、遠くからの信号をブーストすることができるため、地方での使用に理想的です。
  • 現在、多くの家庭がストリーミング・プラットフォーム(OTTコンテンツ用)とアンテナ(主要ネットワーク放送やローカルニュース・情報を拾うため)の組み合わせを選択しています。これにより、高価な衛星放送サービスを利用する必要がなくなり、ほとんどの家庭で年間2,000米ドルの節約になります。例えば、「Sukses Indoor HDTV Digital TV Antenna」は、取り外し可能な強力なHDTVアンプ信号ブースターで、最大120マイル離れた場所からの受信を可能にします。フィルタリング技術により、携帯電話やFM信号からの干渉を除去することができます。さらに、1080p HDTVと4K技術によるプログラミングをサポートしています。
  • 放送用TVアンテナには、安価なコスト、非圧縮HD信号、安定したサービス、豊富なローカルチャンネルなど、有料TVサービスにはない利点がいくつかあります。これらは、予測期間中に世界の放送用アンテナ市場を前進させると予測される主な要因です。さらに、HD、2K、4Kといった画質の向上や、4Kでのスポーツイベントが放送用アンテナの台頭を後押ししています。
  • さらに、COVID-19が大流行する中、放送テレビとアンテナの普及率はわずかに上昇しました。米国のブロードバンド世帯の30%以上がTVアンテナを所有していると報告しています。特にパンデミック期間中は、所有率、使用率ともに上昇傾向が続くと予想されます。

放送用アンテナ市場動向

テレビタイプが最も高い市場シェアを占める

  • 放送用テレビアンテナは、有料テレビサービスと比較して、低コスト、非圧縮HD信号、中断のないサービス、幅広いローカルチャンネルなど、幅広いメリットを提供しています。これらは、予測期間中に世界の放送用アンテナ市場の成長を促進すると予想される主な要因です。さらに、HD、2K、4K、4Kでのスポーツイベントなどの画質の向上が放送アンテナの成長を促進しています。
  • しかし、テレビアンテナを使って視聴できるチャンネルは限られており、他の有料チャンネルと比べると比較的少ないため、市場の成長をある程度妨げると予想されます。
  • 過去10年間で、各国は古いアナログテレビ規格を使った放送から新しいデジタルテレビ(DTV)に切り替えました。しかし、一般的に、同じ放送周波数が使用されているため、同じアンテナを古いアナログテレビに使用することができ、新しいDTV放送も受信することができます。
  • 現在、テレビアンテナメーカーは、UHFとVHFの両方の機能とHDコンテンツをサポートするテレビアンテナ、特に屋内アンテナの導入に注力しています。この動向は間もなく牽引役となることが予想されます。
  • さらに、最後の錆びた古い屋根に取り付けられたテレビアンテナがリサイクルセンターに運び出されるのを見てから10年も経たないうちに、最高のテレビアンテナオプションが家庭に戻ってきたことは、スマートテレビなどのテレビの技術革新とともに、メディアの世界における驚くべき出来事です。今日のアンテナはより小さく、より合理的で、より強力です。屋内、屋外を問わず、多くのアンテナは増幅器を内蔵しており、より遠くからの信号を増幅することができるため、地方での使用に最適です。

北米が最も高い市場シェアを占める

  • 北米地域は、ケーブルテレビや衛星テレビのチャンネル数が急速に増加しているため、大きな市場シェアを占めています。また、インターネットの普及が進んだことで、放送局は高品質のコンテンツを視聴者に提供できるようになり、これが放送機器需要の主な理由の一つとなっています。
  • さらに、RFStarのアンテナは、この地域におけるシングルまたはデュアルチャンネルの固定偏波アプリケーションに、シンプルで信頼性の高い選択肢を提供します。RFStar UHFスロットアレイアンテナは、高性能なアンテナが必要な場合に理想的で、現在のチャンネルと将来のチャンネル運用の間で周波数の敏捷性を可能にします。
  • さらに、この地域全体の文化的多様性の高まりも、デジタルチャンネル数の増加をもたらした主な要因の1つであり、この地域の放送機器の需要を押し上げています。同地域では、放送およびデジタル・メディア分野で事業を展開する大手企業が、新技術の革新や買収・提携の動きを活発化させています。
  • さらに、国際的な企業が新興国での可能性を模索しており、この分野への投資が増加しています。全体として、同市場は予測期間中に健全な速度で成長すると予想されます。

放送用アンテナ産業の概要

放送用アンテナ市場は適度に断片化されており、いくつかの大企業といくつかの中堅企業がメディアとエンターテインメント向けのソリューションを提供しています。大手企業は、新製品投入、事業拡大、契約、合弁事業、パートナーシップ、買収など、さまざまな戦略を駆使してこの市場での足跡を増やしています。市場の主な発展をいくつか紹介する:

  • 2021年1月SPX Corporation傘下のDielectric Communications MEは、TCI International Inc.を買収する正式契約を締結したと発表しました。DielectricによるTCIの買収は、Dielectricの多様な製品提供を米国放送局向けにTVおよびFM製品、海外放送局向けに高周波および中周波領域で拡大します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
    • 光ファイバーの進化がアンテナ採用の課題になる見込み
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の放送用アンテナ市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • テレビ
    • FM
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TE Connectivity Ltd.
    • Jampro Antennas Inc.
    • Propagation Systems Inc.(PSI Antenna)
    • TCI International Inc.
    • Twin Engineers Private Limited
    • Dielectric Inc.
    • OMB Sistemas Electronicos S.A.
    • ELETEC Broadcast Transmitters Sarl
    • ABE Elettronica s.r.l.
    • Electronics Research Inc.
    • ALDENA TELECOMUNICAZIONI Srl
    • R.V.R. Elettronica S.r.l
    • Kathrein Broadcast GmbH

第7章 投資分析

第8章 市場展望

目次
Product Code: 69900

The Broadcast Antenna Market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period.

Broadcast Antenna - Market - IMG1

Key Highlights

  • Direct broadcasting, or satellite television, has become a significant form of distribution for television content. The broad and controllable coverage areas available combined with the much larger bandwidths enables more channels to be broadcast, and this makes satellite television very attractive.
  • Further, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in media along with innovation in televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and much more powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas
  • Many households are now choosing a combination of streaming platforms (for OTT content) and an antenna (to pick up the major network broadcasts and local news and information). This cuts out the need for expensive satellite services, saving most households up to USD 2,000 per year. For instance, the Sukses Indoor HDTV Digital TV Antenna provides a powerful, detachable HDTV amplifier signal booster allowing reception from up to 120 miles away. The filtering technology helps in eliminating interference from cellular and FM signals. Further, it supports programming in 1080p HDTV and 4 K technology.
  • Broadcast TV antennas have several advantages over pay-TV services, including inexpensive costs, uncompressed HD signals, consistent service, and a large selection of local channels. These are the key factors projected to propel the global broadcast antenna market forward during the forecast period. Furthermore, improved picture quality such as HD, 2K, and 4K and sporting events in 4K is driving the rise of broadcast antennas.
  • Additionally, Amid the COVID-19 pandemic, the penetration of broadcast TV and antennas increased marginally. Over 30% of US broadband households report owning a TV antenna. It is expected to witness an upward trend both in ownership and usage to continue, especially during the pandemic period.

Broadcast Antenna Market Trends

Television Type to Hold Highest Market Share

  • Broadcast TV antennas offer a wide range of benefits over pay-TV services, some of which are low cost, uncompressed HD signals, uninterrupted services, and a wide range of local channels. These are the key factors expected to drive the growth of the global broadcast antenna market during the forecast period. Moreover, increased picture quality like HD, 2K, 4K, and sports events in 4K are fuelling the growth of broadcast antennas.
  • However, the limited channels available, which can be viewed using TV antennas, are comparatively less than other paid subscriptions, which is expected to hamper the market's growth to a certain extent.
  • Over the last decade, countries have switched from broadcasting using an older analog television standard to newer digital television (DTV). Generally, however, the same broadcast frequencies are used, so the same antennas can be used for older analog television and can also receive new DTV broadcasts.
  • Currently, TV antenna manufacturers are focusing on introducing TV antennas, especially indoor antennas, that support both UHF and VHF functionality and HD content. This trend is expected to gain traction soon.
  • Furthermore, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in the world of media along with innovation in the televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and are much powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas.

North America to Hold Highest Market Share

  • The North American region holds a significant market share due to the rapidly increasing number of cable and satellite television channels. Additionally, the increasing internet penetration has allowed broadcasters to provide high-quality content to the viewers, which is one of the primary reasons for the demand for broadcast equipment.
  • Furthermore, players provide a simple and reliable option for single or dual-channel fixed polarization applications in the region, where their antennas can be utilized by single or multiple broadcasters for interim or auxiliary usage. The RFStar UHF slotted array antennas are ideally suited when a high-performance antenna is needed, which allows for frequency agility between current and future channel operation.
  • Furthermore, the rising cultural diversity across the region is also one of the primary factors that led to an increase in the number of digital channels, which in turn boosts the demand for broadcast equipment in the region. In the region, major players operating in the broadcast and digital media sectors are increasingly innovating new technologies and catering to acquisitions and partnerships.
  • Moreover, with international companies exploring the potential in emerging nations, this sector is witnessing increasing investments. Overall, the market is expected to grow at a healthy rate over the forecast period.

Broadcast Antenna Industry Overview

The Broadcast Antenna Market is moderately fragmented, with some large and several medium-sized companies offering solutions for media and entertainment. The major players use various strategies such as new product launches, expansions, agreements, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase their footprints in this market. Some of the key developments in the market are:

  • January 2021: Dielectric Communications ME, a unit of SPX Corporation, announced it had signed a definitive agreement to purchase TCI International Inc. The acquisition of TCI by Dielectric expands Dielectric's diverse product offerings to US broadcasters for TV and FM products and overseas broadcasters in the high frequency and medium frequency spectrum.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Evolution of Optic Fiber is Expected to Challenge the Antenna Adoption
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Broadcast Antenna Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Television
    • 5.1.2 FM
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 TE Connectivity Ltd.
    • 6.1.2 Jampro Antennas Inc.
    • 6.1.3 Propagation Systems Inc. (PSI Antenna)
    • 6.1.4 TCI International Inc.
    • 6.1.5 Twin Engineers Private Limited
    • 6.1.6 Dielectric Inc.
    • 6.1.7 OMB Sistemas Electronicos S.A.
    • 6.1.8 ELETEC Broadcast Transmitters Sarl
    • 6.1.9 ABE Elettronica s.r.l.
    • 6.1.10 Electronics Research Inc.
    • 6.1.11 ALDENA TELECOMUNICAZIONI Srl
    • 6.1.12 R.V.R. Elettronica S.r.l
    • 6.1.13 Kathrein Broadcast GmbH

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK