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市場調査レポート
商品コード
1402510
北米の冷凍ポテト市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ別、エンドユーザー別North America Frozen Potato Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (French Fries, Hash Brown, Shaped, Mashed, Battered/Cooked, Topped/Stuffed, and Others) and End-User (Residential and Commercial) |
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北米の冷凍ポテト市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年10月31日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍ポテト市場は、2023年の237億3,353万米ドルから2030年には330億3,190万米ドルに成長すると予測されています。2023~2030年のCAGRは4.8%と推定されます。
クイックサービスレストラン(QSR)の拡大が北米の冷凍ポテト市場を牽引
ファストフードやクイックサービスレストランは、今や消費者にとって時代のニーズとなっています。ペースの速いライフスタイルのため、人々はますます利便性を優先するようになっています。また、共働き家庭や単身世帯の増加により、私生活に十分な時間を割けなくなっています。そのため、利便性が高く、時間と労力を節約できる商品を求めるようになっています。ファーストフード店やクイックサービスレストラン(QSR)は、大量生産された商品を短時間で提供し、消費者に大きな利便性を提供しています。これらのレストランが人気を博しているのは、非常に短時間で様々な料理を手頃な価格で提供しているからです。消費者は今、食事に便利さと迅速なサービスを求めています。クイックサービスレストランは、座って食事ができ、ドライブスルー、テイクアウト、宅配など、消費者の現代的なライフスタイルに合った数多くのサービスを提供しているため、消費者のニーズに応えています。こうしたクイックサービスレストラン(QSR)の成長と拡大により、冷凍ポテトの需要も増加しています。冷凍フライドポテト、ハッシュ・ブラウン、成形ポテト、詰め物・トッピング・ポテトのような製品は、冷凍ポテトの準備時間が短くて済み、使いやすいため、QSRで主に求められています。このため、QSRは消費者に素早く料理を提供することができ、これがクイックサービスレストランの主要強みとなっています。
北米の冷凍ポテト市場概要
北米の冷凍ポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。この地域は、確立された食品加工産業の存在、テイクアウト、ダイニングイン、オン・ザ・ゴーの消費動向の高まり、外食産業だけでなく小売業も堅調であることから、冷凍ポテトの主要市場の一つとなっています。H.J. Heinz Company、J.R. Simplot Company、McCain Foods Limitedをはじめとする多くの大手冷凍ポテト・メーカーが、この地域で活発に活動しています。これらの企業は、この地域で事業を拡大し、大きな市場シェアを占めています。これらの企業は、この地域に広範な流通網を持っており、多くの消費者に対応するのに役立っています。これらの要因が予測期間中の北米の冷凍ポテト市場の成長を促進しています。
北米の冷凍ポテト市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の冷凍ポテト市場のセグメンテーション
北米の冷凍ポテト市場は、製品タイプ、エンドユーザー、国に区分されます。
製品タイプ別では、北米の冷凍ポテト市場はフレンチフライ、ハッシュブラウン、成形、マッシュ、衣付き/調理済み、トッピング/詰め物、その他に区分されます。2023年の北米の冷凍ポテト市場では、フライドポテトセグメントが最大のシェアを占めています。
エンドユーザーに基づいて、北米の冷凍ポテト市場は住宅用と商業用に分けられます。2023年の北米の冷凍ポテト市場では、商業セグメントがより大きなシェアを占めています。
国別では、北米の冷凍ポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2023年に北米の冷凍ポテト市場を独占しました。
Agristo NV、Aviko B.V.、Bart's Potato Company、Greenyard、Himalaya Food International Ltd、J.R. Simplot Company、Lamb Weston Holdings Inc、Mccain、The Kraft Heinz Coは北米の冷凍ポテト市場で事業展開している大手企業です。
The North America frozen potato market is expected to grow from US$ 23,733.53 million in 2023 to US$ 33,031.90 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.8% from 2023 to 2030.
Expansion of Quick Service Restaurants (QSRs) Fuel North America Frozen Potato Market
Fast-food and quick-service restaurants have now become the need of the hour for consumers. Due to the fast-paced lifestyle, people are increasingly prioritizing convenience. Moreover, due to the rising number of dual-income families and single-person households, people don't get enough time to focus on their personal lives. Therefore, they are seeking products that offer them convenience and help save their time and effort. Fast food restaurants and quick service restaurants (QSRs) offer mass-produced products in no time offering huge convenience to the consumers. These restaurants are becoming popular because they offer a variety of food in very less time and at affordable prices. Consumers now want convenience and quick service with their food. Quick-service restaurants cater to the need of the consumers as they offer sit and dine, along with numerous services such as drive-thru, takeout, and home delivery, which suits the modern lifestyle of the consumers. Due to the growth and expansion of these quick-service restaurants or QSRs, the demand for frozen potatoes has also increased. Products like frozen French fries, hash browns, and shaped and stuffed/topped potatoes are mostly demanded by the QSRs because frozen potato requires less preparation time and is easy to use. This helps the QSRs to provide the consumers with their food quickly, which is the main strength of the quick-service restaurants.
North America Frozen Potato Market Overview
The North America frozen potato market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The region is one of the major markets for frozen potatoes due to the presence of a well-established food processing industry, rising trends of takeaway, dine-in, and on-the-go consumption, and string retail as well as the foodservice sector. Many significant frozen potato manufacturers including H.J. Heinz Company, J.R. Simplot Company, and McCain Foods Limited, among others are operating actively in the region. These companies have expanded their business across the region and hold significant market share as well. They have a widespread distribution network in the region which help them to cater to a large number of audiences. These factors are driving the growth of the North America frozen potato market during the forecast period.
North America Frozen Potato Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Frozen Potato Market Segmentation
The North America frozen potato market is segmented into product type, end-user, and country.
Based on product type, the North America frozen potato market is segmented into French fries, hash brown, shaped, mashed, battered/cooked, topped/stuffed, and others. The French fries segment accounted the largest share of the North America frozen potato market in 2023.
Based on end-user, the North America Frozen Potato Market is divided into residential and commercial. The commercial segment held a larger share of the North America frozen potato market in 2023.
Based on country, the North America frozen potato market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America frozen potato market in 2023.
Agristo NV, Aviko B.V., Bart's Potato Company, Greenyard, Himalaya Food International Ltd, J.R. Simplot Company, Lamb Weston Holdings Inc, Mccain, and The Kraft Heinz Co are some of the leading companies operating in the North America frozen potato market.