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市場調査レポート
商品コード
1362434
南北アメリカのセットトップボックス市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲:製品・コンテンツ品質別[IPTVと標準画質]Americas Set Top Box Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product (Cable, Satellite and Internet-Based, and DTT) and Content Quality [IPTV and Standard Definition (SD)] |
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南北アメリカのセットトップボックス市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲:製品・コンテンツ品質別[IPTVと標準画質] |
出版日: 2023年09月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即納可能
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南北アメリカのセットトップボックス市場規模は、2022年の74億5,000万米ドルから成長し、2030年には88億5,000万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは2.3%を記録すると推定されます。
IPTVサービスは、インターネット・プロトコル・ネットワーク経由でテレビ・コンテンツを提供し、視聴者がテレビをライブでストリーミングしたり、ビデオ・オン・デマンド・サービスなどの双方向サービスにアクセスしたりできるようにします。デジタル化の進展がIPTVの人気をさらに押し上げています。消費者は柔軟で便利なサービスを好み、IPTVはインターネットに接続された機器を通じて、幅広いTVチャンネル、オンデマンド・コンテンツ、双方向機能を提供します。IPTVセットトップ・ボックスの需要が高まったことで、通信会社やインターネット・サービス・プロバイダーはIPTVサービスを顧客に提供するようになっています。CommScope Holding Co Inc、Huawei Technologies Co Ltd、Kaonmedia Co Ltd、Vantiva SAなどの企業がIPTVサービスを提供しています。2021年、CommScope Holding Co Inc.は、OTTストリーミングサービスと統合された次世代インターネットプロトコル(IP)接続4K UHDデジタルビデオデコーダーである4K UHD STBを開発しました。CommScopeのセットトップボックスはオンデマンドメディアや放送IPTVサービスも提供し、最先端のインターフェースとAndroid TV OSを搭載した体験をユーザーに提供します。また、セットトップボックスメーカーは既存のインフラを活用し、IPTV加入の可用性とアクセシビリティの拡大に取り組んでいます。そのため、IPTVサービスに対する需要の増加が、南北アメリカのセットトップボックス市場の成長に寄与しています。
北米のセットトップボックス市場の成長
北米のセットトップボックス市場規模は米国、カナダ、メキシコに区分されます。北米のセットトップボックス市場は、有料TVやプレミアムTVチャンネルにアクセスするための新しいオプションのイントロダクションより、緩やかな成長を遂げています。さまざまなサービスプロバイダーが、ビデオストリーミングサービスに対する需要の高まりに対応し、OTTアクセス、デジタルビデオ録画、音質の向上といった高度な機能を備えたセットトップボックス・システムの近代化を進めています。北米では、特に都市部でのセットトップボックスの普及率が高いです。この地域の消費者の多くは、デジタルメディアの消費に費やす時間が年々増加しています。2021年に発表された米国メディア消費報告書によると、ストリーミング戦争ではネットフリックスが優勢で、米国人の7人に1人近くが加入している(69%)。これにアマゾン・プライムとディズニー・プラスが続く。同地域の農村部や都市部におけるデジタル・エンターテイメントの普及拡大は、南北アメリカのセットトップボックス市場の成長にプラスの影響を与える主な要因の1つです。そのため、南北アメリカのセットトップボックス市場は予測期間中に成長すると予想されます。
放送分野の技術進歩は、先進的な南北アメリカのセットトップボックス市場規模の普及に拍車をかけています。スマートテレビの普及が進み、高画質チャンネルやビデオ放送の需要が高まっていることから、HDや4Kのコンテンツ品質を備えたセットトップボックスの需要が全国的に高まっています。2020年9月、セットトップボックスに関するカナダエネルギー効率自主協定(CEEVA)が発表されました。この協定では、顧客がカナダの有料放送サービス・プロバイダーから購入するセットトップ・ボックスが、同国の有料放送市場の85%以上を占めていることに触れています。この自主協定は、イノベーションと競争を促進しながら、南北アメリカのセットトップボックス市場のエネルギー効率の向上を促進するために合意されました。
メキシコ政府は、同国への外国直接投資を促進するため、いくつかのイニシアチブをとっており、各企業が南北アメリカセットのトップボックス市場シェアを含むエレクトロニクス分野全体の技術開発に投資できるようにしています。メキシコの技術進歩は、ビデオ録画やバーチャルアシスタントなどのアプリケーションのための人工知能などの統合技術を搭載した機器の開発に影響を与えています。2022年、メキシコのケーブル事業者Megacable Holdings SAB de CVとOregon Networksは、Megacable XView+ハイブリッドセットトップボックスにAndroid TV向けSparQ Middlewareを開発すると発表しました。この戦略により、同社はサブスクリプション機能とサービスの面で競争優位性を獲得しました。メガケーブル・ホールディングス(Megacable Holdings SAB de CV)は、国内のケーブルネットワークで350万人の有料テレビとインターネット加入者を抱えています。このように、配信能力を強化し、視聴体験を向上させるセットトップボックスの進歩が、予測期間中の南北アメリカのセットトップボックス市場シェアの成長を押し上げると予想されます。
Advanced Digital Broadcast SA、CommScope Holding Co Inc、Huawei Technologies Co Ltd、Humax Co Ltd、Kaonmedia Co Ltd、SagemCom UK Ltd、Shenzhen Skyworth Digital Technology Co Ltd、Technicolor SA、Shenzhen Coship Electronics Co Ltd、Apple Inc.は、南北アメリカのセットトップボックス市場の主要企業です。
The Americas Set Top Box Market size is expected to grow from US$ 7.45 billion in 2022 and is expected to reach US$ 8.85 billion by 2030; it is estimated to record a CAGR of 2.3% from 2022 to 2030.
The IPTV services offer television content over the Internet Protocol network, enabling the viewers to stream live TV and access interactive services such as video-on-demand services. The increasing digitalization has further boosted the popularity of IPTV. Consumers prefer flexible and convenient services, and IPTV provides them with a broad range of TV channels, on-demand content, and interactive features through internet-connected devices. The rise in demand for IPTV set-top boxes has further prompted telecommunication companies and internet service providers to provide IPTV services to their customers. Companies such as CommScope Holding Co Inc, Huawei Technologies Co Ltd, Kaonmedia Co Ltd, and Vantiva SA offer IPTV services. In 2021, CommScope Holding Co Inc developed 4K UHD STB, a next-generation Internet Protocol (IP) connected 4K UHD digital video decoder, integrated with OTT streaming services. The CommScope set-top box also provides on-demand media and broadcast IPTV services, with a state-of-the-art interface and Android TV OS-featured experience to the users. The set-top box manufacturers also engage in leveraging existing infrastructure to expand the availability and accessibility of IPTV subscriptions. Therefore, increased demand for IPTV services is contributing to the growth of the Americas set top box market.
North America Set Top Box Market Growth
North America set top box market size is segmented into the US, Canada, and Mexico. North American set top box market has been witnessing moderate growth with the introduction of new options for accessing pay TV and premium TV channels. Various service providers are modernizing their set-top box systems with sophisticated capabilities such as OTT access, digital video recording, and improved sound quality in response to the growing demands for video streaming services. In North America, the penetration of set-top boxes, especially among the urban population, is high. Many consumers from the region have been spending increasingly more time consuming digital media year after year. According to the US Media Consumption Report released in 2021, Netflix dominates in the streaming wars, with nearly one in seven Americans having a subscription (69%). This is followed by Amazon Prime and Disney Plus as consumers' most popular streaming services. Increased digital entertainment penetration among rural and urban populations across the region is one of the main factors influencing the Americas set top box market growth positively. Therefore, the Americas set top box market is expected to grow during the forecast period.
Technological advancements in the broadcasting sector fuel the adoption of advanced Americas set top box market size. The rising adoption of smart TVs and the growing demand for high-definition channels and video broadcasts are propelling the demand for set-top boxes with HD or 4K content quality across the country. In September 2020, the Canadian Energy Efficiency Voluntary Agreement for Set-Top Boxes (CEEVA) was announced. The agreement mentioned set-top boxes that customers buy from Canadian pay-TV service providers account for more than 85% of the country's pay-TV market. This voluntary agreement was agreed to promote advancements in the energy efficiency of Americas set top box market while fostering innovation and competition.
The government of Mexico has taken several initiatives to facilitate foreign direct investments in the country, enabling the companies to invest in technological development across the electronics sector, including the Americas set top box market share. The technological advancements in Mexico influence the development of devices with integrated technologies such as artificial intelligence for applications, including video recording and virtual assistants. In 2022, Mexican cable operator Megacable Holdings SAB de CV with Oregon Networks announced the development of SparQ Middleware for Android TV on Megacable XView+ hybrid set-top box. The strategy rendered a competitive advantage to the company in terms of subscription features and services. Megacable Holdings SAB de CV has 3.5 million PayTV and internet subscribers across cable networks in the country. Thus, the advancements in set-top boxes to enhance distribution capacities and offer enhanced viewer experience is expected to boost the Americas set top market growth in Americas set top box market share during the forecast period.
Advanced Digital Broadcast SA, CommScope Holding Co Inc, Huawei Technologies Co Ltd, Humax Co Ltd, Kaonmedia Co Ltd, SagemCom UK Ltd, Shenzhen Skyworth Digital Technology Co Ltd, Technicolor SA, Shenzhen Coship Electronics Co Ltd, and Apple Inc. are a few key Americas set top box market players.