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市場調査レポート
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1687852

セットトップボックス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Set-Top Box - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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セットトップボックス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

生産台数ベースのセットトップボックス市場規模は、2025年の2億472万台から2030年には1億9,283万台に減少すると予想されます。

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インターネットとブロードバンドの普及、HDチャネルへの嗜好の高まり、オンデマンド・ビデオサービスの台頭により、セットトップボックス市場の参入企業はサービス拡大の機会を得る可能性があります。

デジタルテレビ産業の進化は、オンラインとテレビの両方で、消費者のメディアへの関わり方を大きく変えました。可処分所得が増加し、中産階級が急増するなか、メディアリッチなホーム・エンターテインメントに対する需要が高まっています。その結果、特にインターネットベースのサービスやビデオ・オン・デマンド(VoD)、従来のテレビ放送に対応する次世代セットトップ・ボックス(STB)の需要が急増し、市場各社は機会をつかみつつあります。

セットトップボックス(STB)はテレビコンテンツの消費に革命をもたらしました。その先進的機能とシームレスな統合により、家庭になくてはならない存在となっています。STBは、ストリーミングやオンデマンドサービスからインタラクティブ機能まで、多彩で没入感のあるエンターテインメント体験を記載しています。AI統合やモーションセンサなどのイノベーションにより、STBはユーザーフレンドリーなインターフェースと一流の映像・音質を提供し、楽しい視聴体験を保証します。

新興市場にはインド、中国、ブラジルが含まれます。新興市場におけるインターネットとブロードバンドの普及の高まりは、インターネットベースのセットトップボックスの成長に影響を与える要因です。中国インターネットネットワーク情報センター(CNNIC)によると、2024年上半期、中国は10億人という膨大なインターネット人口に740万人の新規ユーザーを追加したと報告しています。さらに、中国国家統計局によると、2022年には河北省で約100万世帯が有料テレビを利用していました。

より多くの個人が定額制のOTTストリーミングサービスを利用するようになるにつれ、定額制の疲労が懸念されるようになっています。これに対応するため、OTTプラットフォームは従来のサブスクリプション・バンドルやモデルから脱却し、ペイ・パー・ビューのような収益戦略を選択しつつあります。ペイ・パー・ビューは、視聴者が特定のコンテンツに対して、プライベート放映を通じて料金を支払うことを可能にします。

マクロ経済要因はセットトップボックス(STB)市場に大きな影響を与えます。例えば、GDP成長率が高まれば、セットトップボックスを含む必需品以外の電子機器への消費支出が増加する可能性があります。さらに、GDPが成長するにつれて、企業は収益と利益率が上昇する傾向があり、技術、特に電子機器への投資の増加を促します。このような財務の健全性の高まりは、しばしば企業の能力強化や顧客体験の向上を優先させています。IMFによると、2023年、モンテネグロはGDPが4.5%拡大し、欧州で最も急成長する経済国に浮上しました。この成長率は、4%増のトルコや3.8%増のマルタを上回りました。

セットトップボックス市場の動向

大きな成長を遂げるIPTV

  • IPTV(Internet Protocol Television)セットトップボックスは、従来のケーブルや衛星信号の代わりにインターネット経由でテレビコンテンツを配信する装置です。インターネット経由で送信されるデジタルビデオ・ストリームをデコードして処理するため、ユーザーはテレビのライブ・チャネルやオンデマンド・ビデオ、その他のマルチメディアコンテンツをテレビで直接視聴できます。
  • IPTVの柔軟性により、OTT(Over-the-Top)プラットフォームなどの他のデジタルサービスとシームレスに統合することができ、現代の視聴者にアピールするハイブリッドモデルを作り出すことができます。IPTVとOTTサービスを組み合わせたこれらのハイブリッドセットトップ・ボックスは、ライブTVとストリーミングコンテンツの両方に統一されたインターフェースを提供し、オンデマンド視聴を好む消費者の増加に対応するため、人気を集めています。
  • 工業情報化部(中国)によると、2023年の中国のIPTVユーザーは4億100万人で、2022年から約2,000万人増加しました。
  • これに加え、TiVoのIPTVプラットフォームは、先進的な映像イノベーションで際立っています。視覚的に魅力的で、高度にパーソナライズされたビデオソリューションを記載しています。このプラットフォームは、容易な統合、適応性のある展開、拡大性を保証します。FAST、AVOD、SVOD、OTT、ライブTVのコンテンツをシームレスに統合し、エンターテイメントの旅全体を強化します。これはすべて、TiVoの定評あるユニバーサル検索とレコメンデーションインターフェースによって実現されています。さらに、このプラットフォームは、スタートオーバー、キャッチアップ、OnePassなどの機能を誇っています。

アジア太平洋が大きな成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋では、消費者が従来のケーブルや衛星技術からIPTVやOTTサービスにシフトしているため、セットトップボックスの使用は徐々に減少しています。高速インターネットの登場と、スマートフォンやスマートTVの普及がこの変化を促し、コンテンツへのアクセスがより簡単で柔軟になりました。
  • ネットフリックスやAmazon PrimeのようなOTTプラットフォームや、地元の参入企業がオンデマンドの視聴オプションを提供しているため、消費者はコードを切断することにますます魅力を感じています。このため、DTT(地上デジタルテレビ)の利用も徐々に減少しています。かつてDTTは、加入なしでデジタル信号を提供することで人気を博したが、現在では、OTTサービスが提供する膨大なコンテンツライブラリーに比べると、限定的なものと見なされています。
  • このような変化にもかかわらず、IPTVとOTTの機能をサポートする先進的なセットトップボックスを導入することで、市場の一部の企業は依然として関連性を保とうとしています。これらのハイブリッドボックスは、従来のテレビと最新のストリーミングのギャップを埋めることを目的としており、音声コントロール、統合アプリ、4Kコンテンツのサポートなどの機能を提供しています。
  • インドのTata SkyやマレーシアのAstroのような企業は、このハイブリッドアプローチを採用し、より幅広い視聴者に対応し、顧客基盤を維持することを可能にしています。
  • 2024年6月、統合情報通信技術ソリューションの主要プロバイダーであるZTE Corporationは、パキスタンの通信事業者であるPTCLを支援し、SHOQ TV Boxというブランド名でAndroid TVを搭載したB866V2Fセットトップボックス(STB)を導入することで、テレビ視聴体験を変革し、ニュースやエンターテインメントの提供をアップグレードしました。このデバイスは、HDの60チャネルを含む200のライブテレビチャネルと15,000時間のオンデマンドコンテンツを提供し、豊かな視聴体験を記載しています。B866V2F powered by Android TVは、高性能クアッドコア64ビットチップソリューションを搭載した新世代の4K IPTV/OTT STBであり、効率的なビデオ・ストリームのデコードと迅速な命令処理を実現します。

セットトップボックス産業のセグメンテーション

セットトップボックス産業は半固体化しており、様々な企業間の競争は、価格、製品、市場シェア、市場競争の激しさによって左右されます。参入企業には、Vantiva SA、KX INTEK INC.、HUMAX(HUMAX HOLDINGS)、ZTE CORPORATION、Shenzhen Skyworth Digital Technologyなどがあります。

インターネットとブロードバンドの普及率の上昇、HDチャネルへの嗜好の高まり、オンデマンド・ビデオサービスの台頭により、セットトップボックス市場の参入企業はサービス拡大の機会を得る可能性があります。デジタルテレビ産業の進化は、オンラインとテレビの両方で、消費者のメディアへの関わり方を大きく変えました。可処分所得が増加し、中産階級が急増するなか、メディアリッチなホーム・エンターテインメントに対する需要が高まっています。その結果、特にインターネットベースのサービスやビデオ・オン・デマンド(VoD)、従来のテレビ放送に対応する次世代セットトップボックス(STB)の需要が急増しており、市場各社は機会をつかみつつあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業利害関係者分析
  • 市場のマクロ経済動向の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 先進的技術革新
    • 新興市場での普及拡大
    • OSベースのデバイス展開
  • 市場課題
    • オンラインOTTサービス/プラットフォームの成長
  • 市場機会

第6章 技術スナップショット

第7章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • 衛星/DTH
    • IPTV
    • ケーブル
    • その他のタイプ(DTT)
  • 解像度別
    • SD
    • HD
    • ウルトラHD以上
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
      • インド
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 ベンダーの市場シェア分析

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Vantiva SA
    • KX INTEK INC.
    • HUMAX Co. Ltd(HUMAX HOLDINGS Co. Ltd)
    • ZTE CORPORATION
    • Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd
    • Sagemcom SAS
    • Gospell Digital Technology Co. Limited
    • Kaonmedia Co. Ltd
    • Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • Evolution Digital LLC
    • Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd
    • Laxmi Remote (India) Private Limited

第10章 投資分析

第11章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 66499

The Set-Top Box Market size in terms of production volume is expected to decline from 204.72 million units in 2025 to 192.83 million units by 2030.

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Due to the increasing internet and broadband penetration, a growing preference for HD channels, and the rise of on-demand video services, the players in the set-top box market may have an opportunity to expand their services.

The digital TV industry's evolution has significantly shifted how consumers engage with media, both online and on television. With rising disposable incomes and a burgeoning middle class, there is a heightened demand for media-rich home entertainment. Consequently, market players are seizing opportunities, especially with the surging demand for next-generation set-top boxes (STBs) that cater to internet-based services, video-on-demand (VoD), and traditional television broadcasts.

Set-top boxes (STBs) have revolutionized TV content consumption. Their advanced features and seamless integration have made them indispensable in households. STBs deliver a versatile and immersive entertainment experience from streaming and on-demand services to interactive features. With innovations like AI integration and motion sensors, STBs provide a user-friendly interface and top-notch video and audio quality, guaranteeing an enjoyable viewing experience.

The emerging markets include India, China, and Brazil. The rising adoption of the internet and broadband in emerging markets is a factor influencing the growth of internet-based set-top boxes. According to the China Internet Network Information Center (CNNIC), in the first half of 2024, China reported adding 7.4 million new users to its massive one billion internet population. Furthermore, according to the National Bureau of Statistics China, in 2022, approximately one million households in the Hebei province used pay TV.

As more individuals turn to subscription-based OTT streaming services, Subscription Fatigue is becoming an increasing concern. In response, OTT platforms are moving away from traditional subscription bundles and models, opting for revenue strategies like pay-per-view. Pay-per-view allows viewers to pay for specific content via private telecast.

Macroeconomic factors wield considerable influence over the set-top box (STBs) market. For instance, higher GDP growth can increase consumer spending on nonessential electronics, including set-top boxes. Furthermore, as GDP grows, businesses tend to see a rise in revenue and profitability, prompting increased investments in technology, notably in electronic devices. This surge in financial health often directs companies to prioritize bolstering their capabilities and elevating customer experiences. According to the IMF, in 2023, Montenegro emerged as Europe's fastest-growing economy, with its GDP expanding by 4.5%. This growth outpaced Turkey, which saw a 4% increase, and Malta, which experienced a 3.8% rise.

Set-Top Box Market Trends

IPTV to Witness Major Growth

  • An IPTV (Internet Protocol Television) set-top box is a device that delivers television content via the Internet instead of traditional cable or satellite signals. It decodes and processes the digital video streams transmitted over the Internet, allowing users to watch live TV channels, on-demand videos, and other multimedia content directly on their TV sets.
  • The flexibility of IPTV enables it to integrate seamlessly with other digital services, such as OTT (Over-the-Top) platforms, creating hybrid models that appeal to modern viewers. These hybrid set-top boxes, which combine IPTV and OTT services, are gaining traction as they provide a unified interface for both live TV and streaming content, catering to the growing consumer preference for on-demand viewing.
  • According to the Ministry of Industry and Information Technology (China), in 2023, China boasted 401 million IPTV users, marking an increase of approximately 20 million from 2022.
  • In addition to this, TiVo's IPTV Platform stands out with its advanced video innovations. It provides a visually captivating and highly personalized video solution. The platform ensures easy integration, adaptable deployments, and scalability. It enhances the entire entertainment journey, seamlessly aggregating content across FAST, AVOD, SVOD, OTT, and live TV. This is all powered by TiVo's renowned universal search and recommendation interface. In addition, the platform boasts features like Start Over, Catch-up, and OnePass.

Asia-Pacific Expected to Witness Major Growth

  • In the Asia-Pacific region, the use of set-top boxes is slowly declining as consumers shift away from traditional cable and satellite technologies, favoring IPTV and OTT services. The advent of high-speed internet and the widespread adoption of smartphones and smart TVs have driven this change, providing easier and more flexible access to content.
  • With OTT platforms like Netflix, Amazon Prime, and local players offering on-demand viewing options, consumers find it increasingly appealing to cut the cord. This has led to a gradual reduction in the usage of DTT (Digital Terrestrial Television) as well, which, although once popular for offering digital signals without a subscription, is now seen as limited compared to the vast libraries of content provided by OTT services.
  • Despite this shift, some players in the market are still trying to stay relevant by introducing advanced set-top boxes that support IPTV and OTT functionalities. These hybrid boxes aim to bridge the gap between traditional TV and modern streaming, offering features like voice control, integrated apps, and support for 4K content.
  • Companies like Tata Sky in India and Astro in Malaysia have embraced this hybrid approach, allowing them to cater to a broader audience and maintain their customer base.
  • In June 2024, ZTE Corporation, a key provider of integrated information and communication technology solutions, assisted the Pakistani operator PTCL in introducing the B866V2F Set Top Box (STB) powered by Android TV under the brand name SHOQ TV Box to transform the TV viewing experience and upgrade the news and entertainment offerings. The device offers 200 live television channels, including 60 channels in HD and 15,000 hours of on-demand content to deliver an enriched viewing experience. The B866V2F powered by Android TV is a new-generation 4K IPTV/OTT STB featuring a high-performance quad-core 64-bit chip solution to ensure efficient video stream decoding and speedy instruction processing.

Set-Top Box Industry Segmentation

The Set-top Box industry is semi-consolidated and has witnessed the moderate competitive rivalry between various firms is dependent on price, product, or market share, along with the intensity of competition in the market. Some of the players include Vantiva SA, KX INTEK INC., HUMAX Co. Ltd (HUMAX HOLDINGS Co. Ltd), ZTE CORPORATION, and Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd.

Due to the increasing internet and broadband penetration, a growing preference for HD channels, and the rise of on-demand video services, the players in the set-top box market may have an opportunity to expand their services. The digital TV industry's evolution has significantly shifted how consumers engage with media, both online and on television. With rising disposable incomes and a burgeoning middle class, there is a heightened demand for media-rich home entertainment. Consequently, market players are seizing opportunities, especially with the surging demand for next-generation set-top boxes (STBs) that cater to internet-based services, video-on-demand (VoD), and traditional television broadcasts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 An Assessment of the Macroeconomics Trends in the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Levels of Technological Innovations
    • 5.1.2 Increasing Adoption in the Emerging Markets
    • 5.1.3 Deployment of OS-based Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing Online OTT Services/Platform
  • 5.3 Market Opportunities

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Technology
    • 7.1.1 Satellite/DTH
    • 7.1.2 IPTV
    • 7.1.3 Cable
    • 7.1.4 Other Types (DTT)
  • 7.2 By Resolution
    • 7.2.1 SD
    • 7.2.2 HD
    • 7.2.3 Ultra-HD and Higher
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia
      • 7.3.3.1 India
    • 7.3.4 Australia and New Zealand
    • 7.3.5 Latin America
    • 7.3.6 Middle East and Africa

8 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Vantiva SA
    • 9.1.2 KX INTEK INC.
    • 9.1.3 HUMAX Co. Ltd (HUMAX HOLDINGS Co. Ltd)
    • 9.1.4 ZTE CORPORATION
    • 9.1.5 Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd
    • 9.1.6 Sagemcom SAS
    • 9.1.7 Gospell Digital Technology Co. Limited
    • 9.1.8 Kaonmedia Co. Ltd
    • 9.1.9 Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • 9.1.10 Evolution Digital LLC
    • 9.1.11 Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd
    • 9.1.12 Laxmi Remote (India) Private Limited

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET