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市場調査レポート
商品コード
1280766
東南アジアのアイスクリーム市場の2028年までの予測-フレーバー、カテゴリー、流通チャネル別の地域別分析Southeast Asia Ice Cream Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Flavor, Category, and Distribution Channel |
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東南アジアのアイスクリーム市場の2028年までの予測-フレーバー、カテゴリー、流通チャネル別の地域別分析 |
出版日: 2023年05月12日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即納可能
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東南アジアのアイスクリーム市場規模は、2022年の71億7,568万米ドルから2028年には95億2,927万米ドルに成長すると予測され、2022年から2028年にかけて4.8%のCAGRを記録すると推定されています。
機能性アイスクリームは、高品質の原料を含み、消費者の栄養要求を満たすことができるため、健康志向の消費者の間で、通常のアイスクリームよりも人気が高まっています。アイスクリームメーカーが栄養強化や機能性成分の添加に関心を高めていることは、消費者が健康的な代替品を選択する決定に影響を与えるかもしれません。機能性食品は、基本的な栄養にとどまらず、栄養不足など特定の病気のリスクを低下させたり予防したりするのに役立つ利点を提供します。さらに、無糖で低脂肪の機能性アイスクリームは、その健康上の利点から大きな人気を集めています。COVID-19の流行は、機能性アイスクリームの需要にさらに影響を与え、メーカーはこの機会を利用しています。低糖質・高タンパク質のアイスクリームは、アスリートや、より栄養価の高い非ステープルの飲食品を求める消費者の間で特に人気が高まっています。2023年1月、シンガポールのメーカーであるMuseum of Ice Creamは、機能性アイスクリームの需要を満たすため、革新的なプロバイオティクス・アイスクリームを発売しました。このアイスクリームに含まれるプロバイオティクス成分は、免疫力を高める特性を持ち、健康な消化器官を助ける。
機能性アイスクリームの人気は、特に味覚プロファイルと栄養価の面で、製品の革新によって大きく左右されます。2022年8月、カリフォルニアのカルト的なアイスクリームブランドであり、セレブに人気のCoolhausが、6つのフレーバーでシンガポールにデビューしました。すべてのアイスクリームのベースとなるホエイ。その結果、従来の乳製品の味と口当たりを持つクリーミーなアイスクリームができあがります。また、乳糖を含まないため、乳製品よりも消化が良いのです。COVID-19危機の際に消費者が健康を優先するようになったため、こうした機能性製品の発売は、消費者が健康目標を守り、維持しながら、同時においしい食事を楽しめるようにするものです。人々は食生活の栄養バランスを保ちながら、便利な食品に注目するようになったため、メーカーは栄養強化されたアイスクリームを発売しています。このような製品革新は、メーカーが地域市場でリーチを広げ、競争力を高めるのに役立っています。このように、機能性アイスクリームの需要の高まりは、今後数年間、アイスクリーム市場に有利な機会をもたらすと予想されます。
東南アジアのアイスクリーム市場は、フレーバー、カテゴリー、流通チャネルに基づいて区分されます。フレーバーに基づき、東南アジアのアイスクリーム市場は、バニラ、チョコレート、フルーツ、その他に区分されます。2022年の市場では、フルーツセグメントが最大のシェアを占めていますが、2022年から2028年にかけては、チョコレートセグメントが最も高いCAGRを記録すると予想されています。チョコレートフレーバーは、カカオ成分を含んでいます。ダークチョコレート、ホワイトチョコレート、ミルクチョコレート、ブルートチョコレート、ビタースイートチョコレートは、チョコレートフレーバーの数種類です。このフレーバーは、フラバノールを豊富に含むため、摂取することで細胞を炎症から守り、身体機能を向上させ、免疫力や心血管の健康を高めるなど、多くの健康上のメリットをもたらします。そのため、豊富なバリエーションと健康効果により、消費者はチョコレートフレーバーを選ぶようになり、チョコレートフレーバーの需要を牽引しています。チョコレートフレーバーには、軽い味と濃厚な味の両方があります。また、チョコレートの抗酸化作用により、あらゆる年齢層で好まれるフレーバーとなっています。これらの要因により、この地域全体でチョコレートフレーバーのアイスクリームの消費が増加しています。
国別に見ると、東南アジアのアイスクリーム市場は、インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイ、シンガポール、ベトナム、東南アジアの残りの地域に区分されます。2022年、東南アジアのアイスクリーム市場では、インドネシアが最大のシェアを占めています。インドネシアは、東南アジアのアイスクリーム市場を独占する主要国の1つです。同国の市場成長は、さまざまなフレーバーのアイスクリームに対する需要の増加と同国の可処分所得の上昇に起因しています。2019年7月、Yili Groupはインドネシアで初のモカコーヒーアイスクリームの発売を発表しました。PT.Campina Ice Cream TbkとUnilever PLCは、この国のアイスクリーム市場で事業を展開する大手企業です。大手企業による事業拡大や買収などの様々な戦略が、同国のアイスクリーム市場の成長をさらに後押ししています。2022年1月、Yili Groupは、インドネシアの西ジャワにあるYili Indonesia Dairy Production Baseの第1期の開始を発表しました。このプロジェクトは、1日あたり400万製品の生産能力を持つアイスクリーム製造の増加を目指したものです。
Lotte Corp、Nestle SA、BR IP Holders LLC、Morinaga &Co Ltd、Mars Inc、General Mills Inc、Unilever PLC、Bigrade Co Ltd、Udders Pte Ltd、American Food Co Ltdは、東南アジアのアイスクリーム市場で活動している主要企業の一部です。
東南アジアのアイスクリーム市場全体は、一次情報と二次情報の両方を用いて導き出されています。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関連する質的・量的情報を得るために、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、テーマについてより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、VP、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、東南アジアのアイスクリーム市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントを含みます。
The Southeast Asia ice cream market size is expected to grow from US$ 7,175.68 million in 2022 to US$ 9,529.27 million by 2028; it is estimated to record a CAGR of 4.8% from 2022 to 2028.
Functional ice cream is becoming more popular than regular ice cream among health-conscious consumers as it contains high-quality ingredients and can fulfill consumers' nutritional requirements. The increasing interest of ice cream manufacturers in fortification and the addition of functional ingredients may influence the consumer's decision to select a healthy alternative. Beyond basic nutrition, functional food provides advantages that can help lower or prevent the risk of certain diseases such as nutrient deficiency. Moreover, sugar-free, low-fat functional ice creams are gaining huge popularity due to their health benefits. The COVID-19 pandemic further influenced the demand for functional ice creams, and manufacturers are taking advantage of this opportunity. Low-sugar and high-protein ice creams have become especially popular among athletes and consumers looking for non-staple food and beverage products with better nutritional content. In January 2023, Museum of Ice Cream, a Singapore-based manufacturer, launched an innovative probiotic ice cream to fulfill the demand for functional ice creams. The probiotic ingredients in the ice cream have immunity boosting properties and aid in the healthy digestive system.
The popularity of functional ice cream is majorly driven by product innovations, especially in terms of taste profile and nutritional value. In August 2022, California's cult ice cream brand and celebrity favorite Coolhaus made its debut in Singapore with six flavors. Whey as is the base of all ice creams. The result is creamy ice cream with the taste and mouthfeel of conventional dairy. They are also more digestible than dairy as it's lactose-free. These launches of functional products help consumers follow and maintain their health goals and enjoy a good meal simultaneously, as health became a priority for consumers during the COVID-19 crisis. Since people have started focusing on convenience food products while maintaining the nutritional balance in their diets, manufacturers are launching nutritionally enriched ice creams. Such product innovations help them extend their reach and gain a competitive edge in regional markets. Thus, the rising demand for functional ice creams is expected to create lucrative opportunities for the ice cream market in the coming years.
The Southeast Asia ice cream market is segmented on the basis of flavor, category, and distribution channel. Based on flavor, the Southeast Asia ice cream market is segmented into vanilla, chocolate, fruit, and others. The fruit segment held the largest share of the market in 2022, whereas the chocolate segment is expected to register the highest CAGR from 2022 to 2028. Chocolate flavors contain cocoa content. Dark chocolate, white chocolate, milk chocolate, brute chocolate, and bittersweet chocolate are a few types of chocolate flavor. The flavor provides many health benefits as its consumption protects cells from inflammation, improves body function, and boosts immunity and cardiovascular health because it is a rich source of flavanols. Therefore, its plenty of variations and health benefits encourage consumers to opt for chocolate flavor, which drives the demand for chocolate flavors. Chocolate flavor can be both light and rich. Also, antioxidant properties of chocolate make it a favorite flavor for all age groups. These factors increase the consumption of chocolate-flavored ice cream across the region.
Based on country, the Southeast Asia ice cream market is segmented into Indonesia, Malaysia, the Philippines, Thailand, Singapore, Vietnam, and the Rest of Southeast Asia. In 2022, Indonesia accounted for the largest share of the Southeast Asia ice cream market. Indonesia is one of the major countries dominating the ice cream market in Southeast Asia. The market growth in the country is attributed to increasing demand for different flavored ice creams and rising disposable income in the country. In July 2019, Yili Group announced the launch of its first Mocha Coffee ice cream in Indonesia. PT. Campina Ice Cream Tbk and Unilever PLC are the leading players operating in the ice cream market in this country. Various strategies such as expansion and acquisition by leading players are further propelling the growth of the ice cream market across the country. In January 2022, Yili Group announced the launch of the first phase of the Yili Indonesia Dairy Production Base in West Java, Indonesia. The project aimed to increase ice cream manufacturing with a production capacity of four million products on a daily basis.
Lotte Corp, Nestle SA, BR IP Holders LLC, Morinaga & Co Ltd, Mars Inc, General Mills Inc, Unilever PLC, Bigrade Co Ltd, Udders Pte Ltd, and American Food Co Ltd are a few of the major players operating in the Southeast Asia ice cream market.
The overall Southeast Asia ice cream market has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Southeast Asia ice cream market.