デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1689755

米国のアイスクリーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Ice Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国のアイスクリーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国のアイスクリーム市場規模は2025年に195億1,000万米ドルと推定・予測され、2030年には224億1,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.81%で成長すると予測されます。

United States Ice Cream-Market-IMG1

店舗の活性化とサプライチェーンの強化により、スーパーマーケットとハイパーマーケットでアイスクリームの売上が急増

  • 2020年、オントレード部門は、世界の閉鎖措置によりCOVID-19の大流行による大きな影響を受けました。こうした課題にもかかわらず、米国の消費者は2020年に可処分個人所得の平均8.6%を食品に費やしました。この金額は、自宅で食べる食事(5.0%)と外出先で食べる食事(3.6%)に分かれています。しかし、レストラン、バー、カジノは国内での営業を停止せざるを得なかりました。そのため、2020年のアイスクリームのオントレード販売額は2019年と比較して14%減少し、約32,109のレストランがパンデミック中に営業を停止しました。
  • オンライン小売チャネルは、オフトレードセグメントで最も急成長する流通サブセグメントとなる見込みです。2020~2021年の間に1,100万人増加したスマートフォンユーザーの増加により、2023~2028年の間に13%の成長値を記録すると予測されています。米国では人口の約45%がモバイル機器を通じてオンラ洞察を閲覧しています。オンラインチャネルを通じたアイスクリームの売上は、2018~2021年の間に6%増加しました。
  • オフトレードセグメントでは、消費者はスーパーマーケット/ハイパーマーケットでアイスクリームを購入することを好みます。現在、米国には63,419のスーパーマーケットがあります。米国におけるスーパーマーケットでのアイスクリームの売上は、2018~2021年にかけて金額ベースで3%成長しました。米国のマス参入企業と全国規模の大手スーパーマーケット小売業者の約60%は、大幅な値下げ、店舗改装、サプライチェーン投資などの戦略を立て、プロモーションと価格設定をよりパーソナライズする能力を向上させるために2020年に投資しました。また、いくつかのスーパーマーケットチェーンは、クリック・アンド・コレクトやサードパーティプロバイダによる配送サービスを導入しました。

米国のアイスクリーム市場動向

革新的なフレーバーの影響力の高まりが、米国のアイスクリーム消費に影響を与えています。

  • プレミアムアイスクリームや大陸間フレーバーに対する消費者の嗜好の高まりにより、米国では過去数十年間にアイスクリームの一人当たり消費量が急増しました。2022年のアイスクリームの一人当たり消費量は、前年の2021年に比べて1.3%増加しました。消費者は、アイスクリームを大容量カートンで購入するほか、アイスクリーム・サンドイッチ、アイスクリーム・コーン、チョコレート・ディップバー、クロンダイクバー、アイスキャンディなど、個包装のフローズン・ノベルティも購入しています。米国では人口の約87%がいつでも冷凍庫にアイスクリームを常備しており、アイスクリームを購入する日は日曜日が最も多いです。
  • 健康志向の消費者の間では、通常のアイスクリームよりも低カロリー(1食あたり150キロカロリー)または砂糖不使用のアイスクリームが人気を博しています。このため、通常のアイスクリームの消費量は2021年、過去数年と比較して9%減少したが、低脂肪アイスクリームの消費量は20%増加しました。2021年現在、米国人口のほぼ74%がアイスクリームを少なくとも週に1回は食べ、それも自宅で食べるのが好きで、米国人口の84%がアイスクリームを食料品店で購入し、自宅で食べています。
  • 米国で人気のあるアイスクリームのフレーバーは、バニラ、チョコレート、ストロベリー、バターピーカン、ミントチョコチップなどです。にもかかわらず、消費者の間ではチョコレートが依然として人気です。2021年には、米国の消費者の17%がチョコレート味を好み、次いでバニラが15%、ストロベリーとミントチョコチップがそれぞれ8%でした。消費者のほぼ半数がハーフガロン容器入りのアイスクリームを購入し、約23%がパイント入りを好んで購入しています。

米国のアイスクリーム産業概要

米国のアイスクリーム市場は適度に統合されており、上位5社で41.56%を占めています。この市場の主要企業は、Blue Bell Creameries LP、Froneri International Limited、Tilamook CCA、Unilever PLC、Wells Enterprises Inc.です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たり消費量
  • 原料/商品生産量
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • オフ・トレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Blue Bell Creameries LP
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Focus Brands LLC
    • Froneri International Limited
    • Giffords Dairy Inc.
    • Tilamook CCA
    • Turkey Hill Dairy
    • Unilever PLC
    • Van Leeuwen Ice Cream
    • Wells Enterprises Inc.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 67996

The United States Ice Cream Market size is estimated at 19.51 billion USD in 2025, and is expected to reach 22.41 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.81% during the forecast period (2025-2030).

United States Ice Cream - Market - IMG1

Revitalized stores, enhanced supply chains propel supermarkets and hypermarkets to witness surge in ice cream sales

  • In 2020, the on-trade segment was significantly impacted by the COVID-19 pandemic due to lockdowns imposed worldwide. Despite these challenges, US consumers spent an average of 8.6% of their disposable personal income on food in 2020. This amount was split between meals consumed at home (5.0%) and away from home (3.6%). However, restaurants, bars, and casinos had to shut down operations in the country. Therefore, the on-trade sales value of ice cream decreased by 14% in 2020 compared to 2019, with around 32,109 restaurants shutting operations during the pandemic.
  • The online retail channel is expected to be the fastest-growing distribution sub-segment in the off-trade segment. It is projected to register a growth value of 13% during 2023-2028 due to the increasing number of smartphone users, which rose by 11 million between 2020 and 2021. Around 45% of the US population browses online websites through mobile devices. The sales of ice cream through online channels increased by 6% during 2018-2021.
  • In the off-trade segment, consumers prefer buying ice cream from supermarkets/hypermarkets, as the country is home to a large number of supermarkets. Currently, there are 63,419 supermarkets in the United States. Supermarket sales for ice cream in the United States grew by 3% in terms of value from 2018 to 2021. About 60% of mass players and large national supermarket retailers in the United States invested in 2020 to improve their ability to better personalize promotions and pricing by strategizing on significant price drops, store remodels, and supply chain investments. Several supermarket chains also introduced click-and-collect and delivery services through third-party providers.

United States Ice Cream Market Trends

The increasing influence of innovative flavors is impacting the consumption of ice cream in the United States

  • The increasing preference of consumers for premium ice creams and intercontinental flavors has led to a sharp increase in the per capita consumption of ice cream in the United States during the last decades. In 2022, per capita consumption of ice cream increased by 1.3% compared to the previous year, 2021. Consumers purchase ice cream in large cartons as well as individually wrapped frozen novelties that include ice-cream sandwiches, ice cream cones, chocolate-dipped bars, Klondike bars, and popsicles. Approximately 87% of the US population has ice cream in their freezers at any time, while Sunday is the most common day for them to purchase ice cream.
  • Ice creams with low-calorie (150 calories per serving) or no-sugar options compared to regular ice creams have gained popularity among health-conscious consumers. Due to this, regular ice cream consumption experienced a dip of 9% up to 2021, compared to the historical years, while low-fat ice cream consumption increased by 20%. As of 2021, almost 74% of the US population eats ice cream at least once a week, which they also like to eat at home, while 84% of the US population purchased ice cream at grocery stores and ate it at home.
  • Popular flavors of ice cream in the United States include vanilla, chocolate, strawberry, butter pecan, and mint chocolate chip. Despite this, chocolate remains the favorite among consumers. In 2021, 17% of US consumers preferred the chocolate flavor, followed by vanilla with 15%, and strawberry and mint chocolate chip with 8% each. Almost half of the consumers bought ice cream in half-gallon containers, and about 23% preferred to buy pints.

United States Ice Cream Industry Overview

The United States Ice Cream Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 41.56%. The major players in this market are Blue Bell Creameries LP, Froneri International Limited, Tilamook CCA, Unilever PLC and Wells Enterprises Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Blue Bell Creameries LP
    • 6.4.2 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.4.3 Focus Brands LLC
    • 6.4.4 Froneri International Limited
    • 6.4.5 Giffords Dairy Inc.
    • 6.4.6 Tilamook CCA
    • 6.4.7 Turkey Hill Dairy
    • 6.4.8 Unilever PLC
    • 6.4.9 Van Leeuwen Ice Cream
    • 6.4.10 Wells Enterprises Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms