市場調査レポート
商品コード
1260079

アドベンチャーツーリズムの世界市場:タイプ別、アクティビティ別、グループ別、予約方法別、年齢層別-地域別展望、競合戦略、2032年までのセグメント予測

Adventure Tourism Market Size- By Type, By Activity, By Group, By Booking Mode, By Age Group- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2032

出版日: | 発行: SPER Market Research Pvt. Ltd. | ページ情報: 英文 234 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アドベンチャーツーリズムの世界市場:タイプ別、アクティビティ別、グループ別、予約方法別、年齢層別-地域別展望、競合戦略、2032年までのセグメント予測
出版日: 2023年04月07日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 234 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のアドベンチャーツーリズムの市場規模は、2032年までに1兆1,877億3,000万米ドルに達し、CAGRは15.46%に達すると推定されています。観光を奨励する政府の取り組み、市場参入企業による意図的なマーケティング活動は、市場の成長を促進しています。

当レポートでは、世界のアドベンチャーツーリズム市場について調査しており、市場力学、市場分析、企業プロファイルなど、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場セグメント分析

第2章 調査手法

  • 調査データソース
    • 2次データ
    • 1次データ
    • SPERの内部データベース
    • KOLの洞察
  • 市場規模の推定
    • 主要ダウンとボトムアップのアプローチ
  • データの三角測量

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • 世界のアドベンチャーツーリズム市場へのCOVID-19の影響

第5章 市場変数と展望

  • SWOT分析
    • 強み
    • 弱み
    • 機会
    • 脅威
  • PESTEL分析
    • 政治情勢
    • 経済情勢
    • 社会情勢
    • 技術情勢
    • 環境情勢
    • 法的情勢
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界のアドベンチャーツーリズムの製造拠点、流通、販売エリア、製品タイプ
  • 世界のアドベンチャーツーリズム市場における合併と買収、パートナーシップ、製品の発売、提携

第7章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):タイプ別

  • ハード
  • ソフト
  • その他

第8章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):アクティビティ別

  • 空のアクティビティ
  • 陸のアクティビティ
  • 水のアクティビティ

第9章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):グループ別

  • カップル
  • 家族
  • 友達/グループ
  • ソロ

第10章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):予約方法別

  • 直接
  • マーケットプレース予約
  • 旅行代理店

第11章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):年齢層別

  • 28歳以下
  • 29歳~40歳
  • 41歳~50歳
  • 51歳~60歳
  • 61歳~70歳
  • 71歳以上

第12章 世界のアドベンチャーツーリズム市場(100万米ドル)(2019年~2032年):地域別

  • 世界のアドベンチャーツーリズム市場と市場シェア(2019年~2025年):地域別
  • 世界のアドベンチャーツーリズム市場と市場シェア(2026年~2032年):地域別
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東とアフリカ
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第13章 企業プロファイル

  • Austin Adventures, Inc.
  • Butterfield & Robinson Inc.
  • Cox & Kings Ltd.
  • Discovery Nomads
  • G Adventures
  • Geographic Expeditions Inc.
  • Intrepid Group, Itd.
  • Mountain Travel Sobek
  • Tui Group

第14章 略語リスト

第15章 参照リンク

第16章 結論

第17章 調査範囲

目次
Product Code: TRAT2306

Global Adventure Tourism Market Overview

According to SPER Market Research, the Global Adventure Tourism Market is estimated to reach USD 1187.73 billion by 2032 with a CAGR of 15.46%.

Travel that includes activities like caving, climbing, cycling, hiking, hunting, rafting, and others is called adventure tourism. Adventure tourism is one of the fastest-growing divisions of the constantly expanding tourism industry. Asia-Pacific is one of the most popular vacation destinations because of its beautiful landscapes, delectable cuisine, and convenient lodging options. Cities like Sydney, Melbourne, Brisbane, and Perth permit a wide variety of activities based on land, sea, and the air. Asia-Pacific is also home to beaches and a wildlife refuge, which adds to the region's appeal as a tourism destination.

The expansion of the adventure tourism industry can be linked to the country's appealing terrain and the wide range of activities that are offered in its many towns. Also, increased government initiatives to encourage tourism along with deliberate marketing actions made by industry participants drive the global economy. The risk associated with adventure travel and unpredictability of the weather, however, restrain worldwide market expansion. These elements could cause adventure tourism to fail, which would hinder the market's expansion.

Impact of COVID-19 on the Global Adventure Tourism Market

The adventure travel and tourism sector has been greatly impacted by the COVID-19 outbreak on a global scale. Travel and tourism have been severely impacted by the broad containment and mitigation efforts to halt the spread of the virus. Although nations are gradually moving toward a staged easing of regulations, there is still a high danger of abrupt changes to air travel, visa, and quarantine policies, as well as long-lasting confidence consequences, particularly among older and more affluent tourists.

The significant financial and social consequences of the pandemic will probably leave tourism-dependent countries (TDC) damaged, ushering in a post-pandemic "new normal." The COVID-19 outbreak has had a significant global impact on the adventure travel and tourism industry. The extensive containment and mitigation measures taken to stop the virus's spread have had a significant negative impact on travel and tourism.

Scope of the Report

Report Metric Details:

Market size available for years 2019-2032

Base year considered 2021

Forecast period 2022-2032

Segments covered By Type, By Activity, By Group, By Booking Mode, By Age Group

Regions covered Asia-Pacific, Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America

Companies Covered Austin Adventures, Inc., Butterfield & Robinson Inc., Cox & Kings Ltd., Discovery Nomads, G Adventures, Geographic Expeditions Inc., Intrepid Group, Itd., Mountain Travel Sobek, Tui Group

Global Adventure Tourism Market Segmentation:

By Type: Based on the Type, Global Adventure Tourism Market is segmented as; Hard, Soft, Others.

By Activity: Based on the Activity, Global Adventure Tourism Market is segmented as; Air-based Activity, Land-based Activity, Water-based Activity.

By Age Group: Based on the Age Group, Global Adventure Tourism Market is segmented as; 28 and under, 29-40, 41-50, 51-60, 61-70, 71 and over.

By Region: With about a third of the global market share for adventure tourism, Europe was the largest market by region in terms of revenue generation. Asia-Pacific is anticipated to continue to grow significantly throughout the projected period, with the greatest growth rate.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1 Research data source
    • 2.1.1 Secondary data
    • 2.1.2 Primary data
    • 2.1.3 SPER's internal database
    • 2.1.4 Premium insight from KOL's
  • 2.2 Market size estimation
    • 2.2.1 Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3 Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1 Drivers
    • 4.1.2 Restraints
    • 4.1.3 Opportunities
    • 4.1.4 Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Adventure Tourism Market

5. Market variables and outlook

  • 5.1. SWOT analysis
    • 5.1.1 Strengths
    • 5.1.2 Weaknesses
    • 5.1.3 Opportunities
    • 5.1.4 Threats
  • 5.2. PESTEL analysis
    • 5.2.1 Political landscape
    • 5.2.2 Economic landscape
    • 5.2.3 Social landscape
    • 5.2.4 Technological landscape
    • 5.2.5 Environmental landscape
    • 5.2.6 Legal landscape
  • 5.3. PORTER'S five forces analysis
    • 5.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2 Bargaining power of Buyers
    • 5.3.3 Threat of Substitute
    • 5.3.4 Threat of new entrant
    • 5.3.5 Competitive rivalry
  • 5.4. Heat map analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Adventure Tourism Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2 Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Adventure Tourism Market

7. Global Adventure Tourism Market, By Type, 2019-2032 (USD Million)

  • 7.1 Hard
  • 7.2 Soft
  • 7.3 Others

8. Global Adventure Tourism Market, By Activity, 2019-2032 (USD Million)

  • 8.1 Air-based Activity
  • 8.2 Land-based Activity
  • 8.3 Water-based Activity

9. Global Adventure Tourism Market, By Group, 2019-2032 (USD Million)

  • 9.1 Couples
  • 9.2 Family
  • 9.3 Friends/Groups
  • 9.4 Solo

10. Global Adventure Tourism Market, By Booking Mode, 2019-2032 (USD Million)

  • 10.1 Direct
  • 10.2 Marketplace Booking
  • 10.3 Travel Agent

11. Global Adventure Tourism Market, By Age Group, 2019-2032 (USD Million)

  • 11.1 28 and under
  • 11.2 29-40
  • 11.3 41-50
  • 11.4 51-60
  • 11.5 61-70
  • 11.6 71 and over

12. Global Adventure Tourism Market, By Region, 2019-2032 (USD Million)

  • 12.1 Global Adventure Tourism Market and Market Share by Region (2019-2025)
  • 12.2 Global Adventure Tourism Market and Market Share by Region (2026-2032)
  • 12.3 Asia-Pacific
    • 12.3.1 Australia
    • 12.3.2 China
    • 12.3.3 India
    • 12.3.4 Japan
    • 12.3.5 South Korea
    • 12.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 12.4 Europe
    • 12.4.1 France
    • 12.4.2 Germany
    • 12.4.3 Italy
    • 12.4.4 Spain
    • 12.4.5 United Kingdom
    • 12.4.6 Rest of Europe
  • 12.5 Middle East and Africa
    • 12.5.1 Kingdom of Saudi Arabia
    • 12.5.2 United Arab Emirates
    • 12.5.3 Rest of Middle East & Africa
  • 12.6 North America
    • 12.6.1 Canada
    • 12.6.2 Mexico
    • 12.6.3 United States
  • 12.7 Latin America
    • 12.7.1 Argentina
    • 12.7.2 Brazil
    • 12.7.3 Rest of Latin America

13. Company Profiles

  • 13.1 Austin Adventures, Inc.
    • 13.1.1 Company details
    • 13.1.2 Financial outlook
    • 13.1.3 Product summary
    • 13.1.4 Recent developments
  • 13.2 Butterfield & Robinson Inc.
    • 13.2.1 Company details
    • 13.2.2 Financial outlook
    • 13.2.3 Product summary
    • 13.2.4 Recent developments
  • 13.3 Cox & Kings Ltd.
    • 13.3.1 Company details
    • 13.3.2 Financial outlook
    • 13.3.3 Product summary
    • 13.3.4 Recent developments
  • 13.4 Discovery Nomads
    • 13.4.1 Company details
    • 13.4.2 Financial outlook
    • 13.4.3 Product summary
    • 13.4.4 Recent developments
  • 13.5 G Adventures
    • 13.5.1 Company details
    • 13.5.2 Financial outlook
    • 13.5.3 Product summary
    • 13.5.4 Recent developments
  • 13.6 Geographic Expeditions Inc.
    • 13.6.1 Company details
    • 13.6.2 Financial outlook
    • 13.6.3 Product summary
    • 13.6.4 Recent developments
  • 13.7 Intrepid Group, Itd.
    • 13.7.1 Company details
    • 13.7.2 Financial outlook
    • 13.7.3 Product summary
    • 13.7.4 Recent developments
  • 13.8 Mountain Travel Sobek
    • 13.8.1 Company details
    • 13.8.2 Financial outlook
    • 13.8.3 Product summary
    • 13.8.4 Recent developments
  • 13.9 Tui Group
    • 13.9.1 Company details
    • 13.9.2 Financial outlook
    • 13.9.3 Product summary
    • 13.9.4 Recent developments

14. List of Abbreviations

15. Reference Links

16. Conclusion

17. Research Scope