デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1625215

ソーシャル・エモーショナルラーニング市場の2030年までの予測:コンポーネント別、提供形態別、実施形態別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Social and Emotional Learning Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Delivery Mode, Mode of Implementation, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.03円
ソーシャル・エモーショナルラーニング市場の2030年までの予測:コンポーネント別、提供形態別、実施形態別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場は2024年に44億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは24.6%で成長し、2030年には167億米ドルに達する見込みです。

ソーシャル・エモーショナルラーニング(Social and Emotional Learning:SEL)とは、個人、特に生徒が自分の感情を管理し、前向きな人間関係を築き、責任ある決断を下し、社会的課題を効果的に乗り越えるために不可欠なスキルを身につけるプロセスです。SELは、自己認識、自己調整、共感、社会的認識、対人スキルを育み、個人と学業の両方の場面で成功する力を与えます。情緒的知性を促進することで、SELは精神的健康の増進に貢献し、行動上の問題を軽減し、全体的な幸福感を高め、成長と学習のための支援環境を作ります。

SELの重要性に対する認識の高まり

SEL(Social and Emotional Learning:社会性と情動の学習)に対する認識の高まりが、市場の大きな成長を促しています。学校、組織、地域社会が情緒的知性、心の健康、対人スキルの重要性を認識するにつれ、SELプログラムとツールに対する需要が高まっています。この変化は、情緒的な成長、レジリエンス、効果的なコミュニケーションを促進する包括的な戦略の必要性を強調し、SELを現代の教育と自己開発に不可欠な要素として位置づけています。

標準化されたカリキュラムと評価の欠如

市場に標準化されたカリキュラムと評価がないことは、その効果を妨げる可能性があります。統一された枠組みがないため、SELプログラムは質、内容、実施方法においてばらつきがあり、結果に一貫性がないです。この一貫性のなさが、進捗状況の測定や影響の評価を困難にし、すべての人が情緒的・社会的発達に必要なスキルを確実に身につけることを困難にし、SELの長期的な利益と普及を制限する可能性があります。

高まるメンタルヘルスへの懸念

メンタルヘルスに関する懸念の高まりは、市場の成長に大きな影響を与えています。生徒や成人の間で不安、抑うつ、ストレスのレベルが高まるにつれ、こうした課題に対処するためのSELプログラムの統合に注目が集まっています。SELは、個人の感情的回復力、対処スキル、健全な人間関係の育成を支援し、メンタルヘルスをサポートし、教育や職場環境における全体的な幸福を促進する上で不可欠なツールとなっています。

データのプライバシーとセキュリティへの懸念

市場におけるデータプライバシーとセキュリティの懸念は、その成長と効果に重大な悪影響を及ぼす可能性があります。これらのプラットフォームは生徒の機密情報を扱うため、データ漏洩や不正アクセスのリスクがあり、保護者、学校、生徒の信頼を失いかねません。プライバシーの侵害を恐れるあまり、プログラムの導入や全面的な利用を躊躇し、最終的には教育現場における情緒的な幸福や社会的発達を改善する可能性を制限することになりかねません。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、教育現場における情緒的支援の必要性を浮き彫りにし、市場に大きな影響を与えました。遠隔学習や社会的孤立により、生徒はストレスや不安、精神衛生上の課題の増大に直面し、SELプログラムの需要が急増しました。学校や教育関係者は、こうした問題に対処するためのデジタルソリューションを求め、市場を拡大するとともに、学習プロセスにおける精神的健康の重要性を強調しました。

予測期間中、評価ツール分野が最大になる見込み

評価ツール分野は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのツールは、教育者が生徒の情緒的スキルを評価し、改善点を特定し、時間の経過とともに進歩を追跡するのに役立ちます。自己報告式のアンケート、観察ツール、AI主導の評価など、さまざまなデジタル・プラットフォームやリソースは、SEL体験を個別化し、生徒の幸福のためのより効果的で的を絞った介入を保証するためにますます使用されるようになっています。

予測期間中、スタンドアロンプログラムセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。

スタンドアロンプログラム分野は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。これらのプログラムは、従来のカリキュラムの枠外で実施されることが多く、共感、感情調節、紛争解決など、特定のSEL能力に焦点を当てています。焦点の絞られた構造化された学習体験を提供することで、単体のSELプログラムは生徒の個人的な開発に貴重なサポートを提供し、社会的・感情的な課題を効果的に乗り越える手助けをします。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予測されています。同地域の学校、地区、教育機関は、生徒の社会的、感情的、行動的ニーズに対処するためにSELプログラムやツールを採用しています。デジタルSELソリューションに対する需要は、政府の取り組みや資金調達と相まって、同地域での市場拡大をさらに加速させています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、感情的知性の重要性に対する認識が高まっていることから、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。生徒のメンタルヘルスと情緒的幸福に対する懸念の高まりが、SELプログラムの採用増加につながっています。さらに、デジタルプラットフォームやEd-Techソリューションの台頭がSELプログラムの成長を促進しています。オンラインやアプリベースのSELプラットフォームが人気を集めており、教育者はこれらのプログラムをバーチャル教室に組み込むことができます。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:コンポーネント別

  • プログラムとソリューション
  • 評価とツール
  • サービス
  • コンテンツとリソース
  • その他のコンポーネント

第6章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:提供形態別

  • 対面
  • オンライン/バーチャル
  • ブレンド型学習

第7章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:実施形態別

  • カリキュラムの統合
  • スタンドアロンプログラム
  • 埋め込み

第8章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:用途別

  • K-12教育
  • 高等教育
  • 企業と職場
  • 子育てと家族に基づく
  • コミュニティプログラム
  • その他の用途

第9章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:エンドユーザー別

  • 学校および教育機関
  • 法人
  • 政府とNGO
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のソーシャル・エモーショナルラーニング(SEL)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Second Step
  • PATHS Program
  • RULER
  • Responsive Classroom
  • MindUp
  • The Social-Emotional Learning Alliance for Japan(SELAJ)
  • Calm
  • Headspace
  • Playworks
  • Committee for Children
  • ThinkEd Corporation
  • The Social Express Inc.
  • EVERFI, Inc.
  • Emotional ABCs
  • The Institute for Social and Emotional Learning(iSEL)
  • Panorama Education
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Programs and Solutions (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Assessments and Tools (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Content and Resources (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Delivery Mode (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By In-Person (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Online/Virtual (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Blended Learning (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Mode of Implementation (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Curricular Integration (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Standalone Programs (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Embedded (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By K-12 Education (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Higher Education (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Corporate and Workplace (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Parenting and Family-Based (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Community Programs (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Schools and Educational Institutions (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Corporate Entities (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Government and NGOs (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28170

According to Stratistics MRC, the Global Social and Emotional Learning (SEL) Market is accounted for $4.4 billion in 2024 and is expected to reach $16.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 24.6% during the forecast period. Social and Emotional Learning (SEL) is the process through which individuals, particularly students, develop essential skills to manage their emotions, build positive relationships, make responsible decisions, and navigate social challenges effectively. SEL fosters self-awareness, self-regulation, empathy, social awareness, and interpersonal skills, empowering individuals to succeed in both personal and academic settings. By promoting emotional intelligence, SEL contributes to improved mental health, reduces behavioral issues, and enhances overall well-being, creating a supportive environment for growth and learning.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing awareness of SEL's importance

The increasing awareness of Social and Emotional Learning (SEL) is driving significant growth in the market. As schools, organizations, and communities recognize the importance of emotional intelligence, mental well-being, and interpersonal skills, there is a growing demand for SEL programs and tools. This shift emphasizes the need for comprehensive strategies that promote emotional growth, resilience, and effective communication, positioning SEL as a vital component of modern education and personal development.

Restraint:

Lack of standardized curriculum and assessment

The lack of a standardized curriculum and assessment in the market can hinder its effectiveness. Without a unified framework, SEL programs vary in quality, content, and implementation, leading to inconsistent outcomes. This inconsistency makes it difficult to measure progress, assess impact, and ensure that all individuals receive the necessary skills for emotional and social development, potentially limiting SEL's long-term benefits and widespread adoption.

Opportunity:

Rising mental health concerns

Rising mental health concerns are significantly influencing the growth of the market. As anxiety, depression, and stress levels increase among students and adults, there is a heightened focus on integrating SEL programs to address these challenges. SEL helps individuals develop emotional resilience, coping skills, and healthy relationships, making it an essential tool in supporting mental health and promoting overall well-being in educational and workplace environments.

Threat:

Data privacy and security concerns

Data privacy and security concerns in the market can have significant negative effects on its growth and effectiveness. As these platforms handle sensitive student information, there is a risk of data breaches or unauthorized access, which can lead to a loss of trust among parents, schools, and students. This fear of compromised privacy may cause reluctance to adopt or fully engage with programs, ultimately limiting their potential to improve emotional well-being and social development in educational settings.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the market by highlighting the need for emotional support in education. With remote learning and social isolation, students faced increased stress, anxiety, and mental health challenges, driving a surge in demand for SEL programs. Schools and educators sought digital solutions to address these issues, expanding the market, while also emphasizing the importance of mental well-being in the learning process.

The assessments and tools segment is expected to be the largest during the forecast period

The assessments and tools segment is expected to account for the largest market share during the projection period. These tools help educators evaluate students' emotional skills, identify areas of improvement, and track progress over time. Various digital platforms and resources, including self-report questionnaires, observational tools, and AI-driven assessments, are increasingly used to personalize SEL experiences, ensuring more effective and targeted interventions for student well-being.

The standalone programs segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The standalone programs segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period. These programs are often implemented outside of traditional curricula and focus on specific SEL competencies, such as empathy, emotional regulation, and conflict resolution. By offering focused, structured learning experiences, standalone SEL programs provide valuable support for students' personal development, helping them navigate social and emotional challenges effectively.

Region with largest share:

North America region is projected to account for the largest market share during the forecast period driven by increasing awareness of the importance of mental health. Schools, districts, and educational organizations across the region are adopting SEL programs and tools to address students' social, emotional, and behavioral needs. The demand for digital SEL solutions, coupled with government initiatives and funding, has further accelerated the market's expansion in the region.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period due to the increasing recognition of the importance of emotional intelligence. Rising concerns over mental health and emotional well-being among students have led to increased adoption of SEL programs. Additionally, the rise of digital platforms and ed-tech solutions has facilitated the growth of SEL programs. Online and app-based SEL platforms are gaining traction, allowing educators to integrate these programs into virtual classrooms.

Key players in the market

Some of the key players in Social and Emotional Learning (SEL) market include Second Step, PATHS Program, RULER , Responsive Classroom, MindUp , The Social-Emotional Learning Alliance for Japan (SELAJ), Calm, Headspace, Playworks, Committee for Children, ThinkEd Corporation, The Social Express Inc., EVERFI, Inc., Emotional ABCs, The Institute for Social and Emotional Learning (iSEL) and Panorama Education.

Key Developments:

In August 2023, EVERFI from Blackbaud collaborated with Truth Initiative to launch an updated prescription drug safety curriculum for middle and high school students amid the growing youth overdose crisis.

In June 2023, Panorama Education acquired Mesa Cloud, complementing its platform with graduation support technology and enhancing Panorama's suite of offerings to improve learning and well-being.

Components Covered:

  • Programs and Solutions
  • Assessments and Tools
  • Services
  • Content and Resources
  • Other Components

Delivery Modes Covered:

  • In-Person
  • Online/Virtual
  • Blended Learning

Mode of Implementations Covered:

  • Curricular Integration
  • Standalone Programs
  • Embedded

Applications Covered:

  • K-12 Education
  • Higher Education
  • Corporate and Workplace
  • Parenting and Family-Based
  • Community Programs
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Schools and Educational Institutions
  • Corporate Entities
  • Government and NGOs
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Programs and Solutions
  • 5.3 Assessments and Tools
  • 5.4 Services
  • 5.5 Content and Resources
  • 5.6 Other Components

6 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By Delivery Mode

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 In-Person
  • 6.3 Online/Virtual
  • 6.4 Blended Learning

7 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By Mode of Implementation

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Curricular Integration
  • 7.3 Standalone Programs
  • 7.4 Embedded

8 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 K-12 Education
  • 8.3 Higher Education
  • 8.4 Corporate and Workplace
  • 8.5 Parenting and Family-Based
  • 8.6 Community Programs
  • 8.7 Other Applications

9 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Schools and Educational Institutions
  • 9.3 Corporate Entities
  • 9.4 Government and NGOs
  • 9.5 Other End Users

10 Global Social and Emotional Learning (SEL) Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Second Step
  • 12.2 PATHS Program
  • 12.3 RULER
  • 12.4 Responsive Classroom
  • 12.5 MindUp
  • 12.6 The Social-Emotional Learning Alliance for Japan (SELAJ)
  • 12.7 Calm
  • 12.8 Headspace
  • 12.9 Playworks
  • 12.10 Committee for Children
  • 12.11 ThinkEd Corporation
  • 12.12 The Social Express Inc.
  • 12.13 EVERFI, Inc.
  • 12.14 Emotional ABCs
  • 12.15 The Institute for Social and Emotional Learning (iSEL)
  • 12.16 Panorama Education