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市場調査レポート
商品コード
1569790
プラグインハイブリッド電気自動車用バッテリー市場の2030年までの予測:バッテリータイプ別、車両タイプ別、充電タイプ別、容量別、用途別、地域別の世界分析Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Vehicle Type, Charging Type, Capacity, Application, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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プラグインハイブリッド電気自動車用バッテリー市場の2030年までの予測:バッテリータイプ別、車両タイプ別、充電タイプ別、容量別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のプラグインハイブリッド電気自動車用バッテリー市場は2024年に150億米ドルとなり、予測期間中のCAGRは23.3%で成長し、2030年までには527億米ドルに達すると予測されています。
プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)用バッテリーは、電気モーターと従来の内燃エンジンの両方に電力を供給するために設計された充電可能なエネルギー貯蔵システムです。これらのバッテリーにより、PHEVはガソリンエンジンに切り替わるまでの限られた距離、通常は20マイルから50マイルを電気のみで走行することができます。PHEVのバッテリーは通常、標準的なハイブリッド車に搭載されているものよりも大きく、電気のみの走行能力を高めることができます。PHEVのバッテリーは標準的なコンセントや充電ステーションで充電できるため、燃費が向上し、排出ガスも削減できます。
国際エネルギー機関(IEA)によると、2023年のプラグインハイブリッド電気自動車の販売台数は、ドイツが18万台、次いで英国と日本が14万台となっています。
持続可能な輸送手段への需要の高まり
消費者が環境に優しい選択肢をますます優先するようになる中、PHEVは電気とガソリンの動力を組み合わせることで、温室効果ガスの排出と燃料消費を削減し、多目的なソリューションを提供します。各国政府もクリーンエネルギー車を促進するために厳しい規制やインセンティブを導入しており、市場成長をさらに後押ししています。このシフトは、世界の持続可能性目標をサポートするだけでなく、バッテリー技術の進歩を促し、消費者にとっての性能、効率、値ごろ感を向上させます。
インフラの課題
インフラの課題が市場の成長を大きく阻害しています。特に地方や開発の遅れている地域では、充電ステーションの利用可能性が限られているため、長時間の移動中の充電オプションを心配する潜在的な購買意欲が減退する可能性があります。さらに、一貫性のない充電規格や充電速度の遅さが、ユーザー体験をさらに複雑にしています。このようなインフラギャップは、普及の障壁となり、消費者のためらいを招き、PHEVは環境面でも燃費面でも優れているにもかかわらず、市場の可能性を制限しています。
再生可能エネルギーへの投資の増加
再生可能エネルギーへの投資の増加は、市場にプラスの影響を与えています。各国が持続可能なエネルギー源を優先する中、太陽光、風力、水力発電の統合は、PHEVの総合的な環境利点を高めます。これらの投資は、バッテリー技術の進歩を促進し、効率を向上させ、コストを削減します。さらに、強固な再生可能エネルギーインフラストラクチャは、よりクリーンなエネルギーで自動車を充電できることを知っている消費者に、PHEVの採用を促しています。
原材料の入手可能性
原材料の入手可能性は市場に決定的な影響を与え、潜在的なサプライチェーンの混乱とコスト増につながります。リチウム、コバルト、ニッケルなどの主要部品は、地政学的な緊張や採掘制限の影響を受け、生産の拡張性を妨げる可能性があります。PHEV用バッテリーの需要が高まるにつれ、これらの材料の不足や価格変動は技術革新を遅らせ、最終的な車両コストを上昇させる可能性があります。このような不確実性は、メーカーと消費者の双方に足かせとなり、最終的に市場成長の可能性を制限する可能性があります。
COVID-19の大流行により、市場における原材料の入手が大幅に妨げられました。ロックダウンやサプライチェーンの中断により採掘作業が停止し、生産能力が低下したため、必須成分の不足につながりました。この供給不足は価格の上昇とバッテリー製造の遅延を招き、最終的にPHEVの展開に影響を与えました。さらに、パンデミックは世界サプライチェーンの脆弱性を浮き彫りにし、メーカーに調達戦略の再考を促し、将来の安定性を確保するためにより強靭な代替品への投資を促しました。
予測期間中、リチウムイオン電池分野が最大と予測
リチウムイオン電池セグメントは、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。これらの電池は、PHEVがかなりの距離を電気のみで走行することを可能にし、燃費を向上させ、排出ガスを削減します。リチウムイオン技術の進歩により、充電時間が改善され、電池寿命が延び、消費者にとって魅力的なものとなっています。持続可能な輸送手段への需要が高まるにつれ、リチウムイオン電池の設計と生産におけるイノベーションは、市場競争力を維持するために不可欠となります。
予測期間中、住宅用セグメントのCAGRが最も高くなると予測される
住宅用セグメントは、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。家庭用充電ステーションの設置が増加し、住民は太陽光発電のような再生可能エネルギーでPHEVを充電できるようになりました。これは、全体的なエネルギーコストを削減するだけでなく、PHEVの環境面でのメリットも高めます。さらに、住宅用エネルギー貯蔵システムは、PHEVと統合することで、効率的なエネルギー管理を可能にし、より持続可能で強靭なエネルギーエコシステムに貢献することができます。
北米地域は、消費者の意識の高まりと持続可能な輸送を促進する政府のインセンティブにより、予測期間中、市場で最大のシェアを占めると予想されます。主要自動車メーカーは、性能向上とコスト削減を実現するバッテリ技術の進歩に支えられ、PHEVの提供を拡大しています。さらに、充電インフラが整備されつつあり、二酸化炭素排出量削減への関心が高まっていることも、需要に拍車をかけています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高い成長率を記録すると予想されます。気候変動と大気質に対する懸念の高まりが、よりクリーンな交通手段への需要を促進しています。エネルギー密度の向上や充電時間の短縮といったバッテリ技術の改善により、PHEVはより実用的で消費者にとって魅力的なものとなっています。この地域の成長都市は交通渋滞と大気汚染に直面しており、PHEVは排出ガス削減と都市モビリティ向上のための魅力的なソリューションとなっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery Market is accounted for $15.0 billion in 2024 and is expected to reach $52.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.3% during the forecast period. A Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) battery is a rechargeable energy storage system designed to power both an electric motor and a conventional internal combustion engine. These batteries enable PHEVs to operate in electric-only mode for a limited range, typically between 20 to 50 miles, before the gasoline engine takes over. PHEV batteries are usually larger than those found in standard hybrids, allowing for greater electric-only driving capability. They can be charged through standard electrical outlets or charging stations, enhancing fuel efficiency and reducing emissions.
According to the International Energy Agency (IEA), in 2023, the sale of Plug-in Hybrid Electric Vehicles in Germany was 0.18 million units, followed by the United Kingdom and Japan with 0.14 million units.
Growing demand for sustainable transportation
As consumers increasingly prioritize eco-friendly alternatives, PHEVs offer a versatile solution by combining electric and gasoline power, reducing greenhouse gas emissions and fuel consumption. Governments are also implementing stringent regulations and incentives to promote clean energy vehicles, further boosting market growth. This shift not only supports global sustainability goals but also encourages advancements in battery technology, enhancing performance, efficiency, and affordability for consumers.
Infrastructure challenges
Infrastructure challenges significantly impede the growth of the market. Limited availability of charging stations, particularly in rural or less developed areas, can deter potential buyers who worry about recharging options during long trips. Additionally, inconsistent charging standards and slow charging speeds can further complicate the user experience. These infrastructure gaps create barriers to widespread adoption, leading to consumer hesitation and limiting the market potential for PHEVs, despite their environmental benefits and fuel efficiency.
Rising investments in renewable energy
Rising investments in renewable energy are positively influencing the market. As countries prioritize sustainable energy sources, the integration of solar, wind, and hydroelectric power enhances the overall environmental benefits of PHEVs. These investments drive advancements in battery technology, improving efficiency and reducing costs. Additionally, a robust renewable energy infrastructure encourages consumers to adopt PHEVs, knowing they can charge their vehicles using cleaner energy.
Raw material availability
The availability of raw materials critically impacts the market, leading to potential supply chain disruptions and increased costs. Key components like lithium, cobalt, and nickel are subject to geopolitical tensions and mining limitations, which can hinder production scalability. As demand for PHEV batteries rises, shortages or price fluctuations in these materials can slow down innovation and increase the final vehicle costs. This uncertainty may deter manufacturers and consumers alike, ultimately limiting the market's growth potential.
The COVID-19 pandemic significantly disrupted the availability of raw materials in the market. Lockdowns and supply chain interruptions halted mining operations and reduced production capacity, leading to shortages of essential components. This scarcity resulted in increased prices and delayed battery manufacturing, ultimately affecting the rollout of PHEVs. Additionally, the pandemic highlighted vulnerabilities in global supply chains, prompting manufacturers to reconsider sourcing strategies and invest in more resilient alternatives to ensure future stability.
The lithium-ion batteries segment is projected to be the largest during the forecast period
The lithium-ion batteries segment is projected to account for the largest market share during the projection period. These batteries enable PHEVs to operate in electric-only mode for significant distances, enhancing fuel economy and reducing emissions. Advances in lithium-ion technology are improving charging times and extending battery life, making them more appealing to consumers. As demand for sustainable transportation grows, innovations in lithium-ion battery design and production will be essential for maintaining competitive market dynamics.
The residential segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The residential segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period. With the growing installation of home charging stations, residents can conveniently charge their PHEVs using renewable energy sources, such as solar power. This not only reduces overall energy costs but also enhances the environmental benefits of PHEVs. Additionally, residential energy storage systems can integrate with PHEVs, enabling efficient energy management and contributing to a more sustainable and resilient energy ecosystem.
North America region is expected to hold the largest share of the market during the forecast period driven by increasing consumer awareness and government incentives promoting sustainable transportation. Major automakers are expanding their PHEV offerings, supported by advancements in battery technology that enhance performance and reduce costs. Additionally, the growing availability of charging infrastructure and a rising focus on reducing carbon emissions are further fueling demand.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period. Rising concerns about climate change and air quality are driving demand for cleaner transportation options. Improvements in battery technology, such as higher energy density and faster charging times, are making PHEVs more practical and appealing to consumers. The region's growing cities are facing traffic congestion and air pollution, making PHEVs an attractive solution for reducing emissions and improving urban mobility.
Key players in the market
Some of the key players in Plug-in Hybrid Electric Vehicle Battery market include Tesla, Inc., LG Energy Solution, Samsung SDI, Panasonic Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., Ford Motor Company, General Motors (GM), Volkswagen AG, BMW AG, Nissan Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Kia Corporation and Mitsubishi Motors Corporation.
In April 2024, Hyundai Motor Group plans to launch its first hybrid cars in India as early as 2026, three sources said, as the South Korean auto group shifts strategy to look beyond electric vehicles and boost its presence in a key market. The group, housing Hyundai Motor and Kia Corp, is evaluating a hybrid sport-utility vehicle of size similar to its top-selling, mid-sized Creta SUV in India, said two of the sources, who have direct knowledge of the plans.
In April 2024, Honda Motor Co., Ltd. announced that it plans to build a comprehensive EV value chain in Canada with an approximate investment of CAD$15 billion, including investment by joint venture partners, to strengthen its EV supply system and capability to prepare for a future increase in EV demand in North America.