市場調査レポート
商品コード
1453937
自動車用スマートアンテナ市場の2030年までの予測: アンテナタイプ別、車両タイプ別、コンポーネントタイプ別、通信タイプ別、周波数別、販売チャネル別、地域別の世界分析Automotive Smart Antenna Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Antenna Type, Vehicle Type, Component Type, Communication Type, Frequency, Sales Channel and by Geography |
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自動車用スマートアンテナ市場の2030年までの予測: アンテナタイプ別、車両タイプ別、コンポーネントタイプ別、通信タイプ別、周波数別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自動車用スマートアンテナ市場は2023年に25億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは12.9%で成長し、2030年には58億5,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車用スマートアンテナは、自動車のコネクティビティと通信における大きな発展です。従来のアンテナとは対照的に、スマートアンテナは信号の送受信と全体的な性能を向上させるために、ビームフォーミングや多入力多出力(MIMO)システムなどの最先端技術を組み合わせています。また、この最先端部品は、ブルートゥース、WI-Fi、GPS、セルラーネットワークなど、数多くの通信プロトコルを効果的に管理できるように作られています。
国際自動車技術者協会(SAE)によると、コネクテッドカーや自律走行車の進化する要求を満たすには、自動車用スマートアンテナなどの先進技術の導入が不可欠です。
高まる最先端コネクティビティへのニーズ
自動車業界によれば、最先端のコネクティビティ機能を搭載した自動車への需要が高まっています。現在、顧客はインフォテインメント・システム、携帯電話、その他の連携サービスを自動車にスムーズに統合することを期待しています。これらのガジェットと車のシステム間の強力で信頼性の高い通信は、自動車用スマートアンテナによって実現されています。さらに、より接続された、没入感のある運転体験への欲求が、この需要に拍車をかけており、自動車用スマートアンテナ市場の爆発的な普及を引き起こしています。
コストへの影響と値ごろ感の問題
自動車用スマートアンテナの関連コストは、普及の大きな障壁となっています。MIMOシステムやビームフォーミングのような最先端技術を取り入れることで、自動車の総コストが上昇する可能性があります。これは、価格に敏感な市場において、消費者が接続機能を向上させたスマートアンテナに高いお金を払うことに抵抗を示す可能性があるため問題です。さらに、市場により広く普及させるためには、メーカーやその他の市場参入企業はコストの問題を解決し、こうした最先端技術をより身近なものにする方法を考え出さなければならないです。
促進要因レスカーへの要求の高まり
自動車用スマートアンテナは、自律走行車の開発と関心が高まり続ける中、大きなチャンスを秘めています。センサー、インフラ、他の車両間のリアルタイムのデータ交換を促進するために、これらのアンテナは、自律走行車両間の信頼性の高い広帯域通信を確保するために不可欠です。さらに、自動車業界が自律走行車の普及に近づくにつれて、シームレスな通信と協調を可能にするスマートアンテナの需要が急増すると予測され、メーカーやサプライヤーに大きな成長機会を提供しています。
プライバシーとセキュリティの問題
自動車用スマートアンテナのような技術の進歩は、自動車のコネクティビティを向上させたが、同時に新たなセキュリティとプライバシーのリスクももたらしています。コネクテッドカーへのサイバー攻撃は、車両の安全性や機能性を損なったり、機密情報への不正アクセスを許したりする可能性があるため、かなりのリスクが伴う。さらに、車両がネットワーク化され、スマートアンテナに依存するようになるにつれて、悪意のある行為から守り、車両の乗員のプライバシーと安全を守るために、メーカーは強力なサイバーセキュリティ対策を第一に考える必要があります。
自動車用スマートアンテナ市場は、COVID-19の流行によって大きな影響を受けています。世界のサプライチェーンの混乱、製造業の減速、自動車などの非必需品に対する消費支出の減少により、市場の成長は一時的に低下しました。ロックダウンや不透明な経済状況の中、自動車業界は生産が困難になり、消費者の需要が減少しました。しかし、パンデミックによって非接触技術やコネクテッド・テクノロジーが注目されるようになり、自動車産業が回復に目を向けるにつれて自動車用スマートアンテナ市場が成長するチャンスとなった。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
現代の自動車には最先端のコネクティビティ機能が統合されつつあるため、乗用車セグメントが自動車用スマートアンテナ市場で最大のシェアを占めると予想されます。乗用車では、消費者がインフォテインメントシステム、ナビゲーションアシスト、コネクティビティオプションなど、より高度な車載技術を求めるようになり、スマートアンテナの使用が増加しています。さらに、スマートフォンのシームレスな統合、リアルタイムの交通情報の更新、高度な安全アプリケーションなどの機能を実現することで、これらのアンテナは通信システムを大幅に改善します。
電子制御ユニット(ECU)セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
同市場では、電子制御ユニット(ECU)が最も高いCAGRで成長すると予測されています。電子制御ユニットは、スマートアンテナを含む多くの動作を監督・制御し、自動車の頭脳として機能します。自動車がますます技術的に洗練され、電子部品が増えるにつれて、自動車用スマートアンテナと簡単にインターフェースできるECUのニーズが急速に高まっています。さらに、スマート・アンテナ・システムの性能の最適化、効果的な通信、アダプティブ・ビーム・フォーミングや多入力多出力(MIMO)機能などの最先端機能のサポートは、すべてこの統合にかかっています。
アジア太平洋地域は自動車産業が盛んで、技術が進歩し、コネクテッドカーの需要が高まっているため、同市場はアジア太平洋地域で最大のシェアを占めると予想されます。自動車技術革新の最前線にいるのは中国、日本、韓国などの国々であり、最先端のコネクティビティ機能に対する消費者の増大し続ける要求を満たすためにスマートアンテナ技術を導入しています。さらに、スマートアンテナの採用は、この地域の電気自動車や自律走行車への大規模な投資によってさらに加速しています。これらのコンポーネントは、これらの新興技術に不可欠な通信システムのサポートに不可欠だからです。
さまざまな要因から、北米は自動車用スマートアンテナ市場で最も高いCAGRが見込まれています。最先端のインフォテインメントや安全機能に対する顧客の嗜好が高まっているため、同地域ではコネクテッドカーや電気自動車の市場が急速に拡大しています。スマートアンテナ技術の迅速な採用は、北米、特に米国に大手自動車メーカーやハイテク企業が多く存在することによって促進されています。さらに、自動車用スマートアンテナの需要は、同地域が自律走行やスマート交通イニシアチブの導入に積極的に取り組んでいることで、さらに加速しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Smart Antenna Market is accounted for $2.5 billion in 2023 and is expected to reach $5.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.9% during the forecast period. The Automotive Smart Antenna is a major development in connectivity and communication for vehicles. In contrast to conventional antennas, the smart antenna combines cutting-edge technologies to improve signal transmission, reception, and overall performance, including beam forming and multiple-input, multiple-output (MIMO) systems. And, this cutting-edge part is made to effectively manage a number of communication protocols, such as Bluetooth, WI-Fi, GPS, and cellular networks.
According to the International Association of Automotive Engineers (SAE), the implementation of advanced technologies, such as Automotive Smart Antennas, is crucial for meeting the evolving demands of connected and autonomous vehicles.
Growing need for cutting-edge connectivity
The demand for automobiles with cutting-edge connectivity features is rising, according to the automotive industry. Nowadays, customers anticipate smooth integration of infotainment systems, cell phones, and other linked services into their cars. Strong and dependable communication between these gadgets and the car's systems is made possible in large part by automotive smart antennas. Furthermore, the desire for a more connected and immersive driving experience is fueling this demand, which is causing the smart antenna market for automobiles to explode in adoption.
Cost consequences and issues with affordability
The associated cost of automotive smart antennas is a major barrier to their widespread adoption. The incorporation of cutting-edge technologies like MIMO systems and beamforming may result in a rise in the total cost of automobiles. This is a problem because consumers might be reluctant to pay more for smart antennas improved connectivity features in price-sensitive markets. Additionally, to guarantee wider market adoption, manufacturers and other industry participants must solve cost issues and figure out how to make these cutting-edge technologies more accessible.
Increasing requirement for driverless cars
Automotive smart antennas have a great opportunity as the development and interest in autonomous vehicles continue to grow. In order to facilitate real-time data exchange between sensors, infrastructure, and other vehicles, these antennas are essential for ensuring dependable and high-bandwidth communication between autonomous vehicles. Moreover, the demand for smart antennas to enable seamless communication and coordination is predicted to soar as the automotive industry moves closer to the widespread deployment of autonomous vehicles, providing manufacturers and suppliers with a significant opportunity for growth.
Privacy and security issues
Technological advancements like automotive smart antennas have made cars more connected, but they also present new security and privacy risks. There is a considerable risk associated with cyber attacks on connected cars, since they could compromise the vehicle's safety and functionality or allow unauthorized access to confidential information. Furthermore, manufacturers need to put strong cybersecurity measures first in order to guard against malicious activity and protect the privacy and safety of vehicle occupants as vehicles become more networked and dependent on smart antennas.
The automotive smart antenna market has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic. A temporary decline in market growth has been caused by disruptions in global supply chains, manufacturing slowdowns, and decreased consumer spending on non-essential goods, such as cars. During lockdowns and uncertain economic times, the automotive industry experienced difficulties with production and a decline in consumer demand. But the pandemic has also made contactless and connected technologies more prominent, which presents a chance for the automotive smart antenna market to grow as the sector turns its attention back to recovery.
The Passenger Car segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to the growing integration of cutting-edge connectivity features in contemporary cars, the passenger car segment is anticipated to hold the largest share in the automotive smart antenna market. In passenger cars, the use of smart antennas has increased as consumers demand more advanced in-car technologies, such as infotainment systems, navigation assistance, and connectivity options. Moreover, by enabling features like seamless smartphone integration, real-time traffic updates, and sophisticated safety applications, these antennas significantly improve communication systems.
The Electronic Control Unit (ECU) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the market, it is anticipated that the Electronic Control Unit (ECU) will grow at the highest CAGR. The Electronic Control Unit, which oversees and regulates a number of operations, including those involving smart antennas, acts as the brains of the car. The need for ECUs that easily interface with automotive smart antennas is rising quickly as cars get more and more sophisticated technologically and with more electronic components. Additionally, the optimization of smart antenna systems performance, effective communication, and support for cutting-edge features like adaptive beam forming and multiple-input, multiple-output (MIMO) capabilities all depend on this integration.
The market is expected to hold the largest share in the Asia-Pacific region due to the region's thriving automotive industry, advancements in technology, and rising demand for connected vehicles. At the forefront of automotive innovation are nations like China, Japan, and South Korea, introducing smart antenna technologies to satisfy consumer's ever-increasing demands for cutting-edge connectivity features. Furthermore, the adoption of smart antennas is further accelerated by the region's significant investment in electric and autonomous vehicles, as these components are essential to the support of communication systems that are essential to these emerging technologies.
Due to a number of factors, North America is anticipated to have the highest CAGR in the automotive smart antenna market. Due to rising customer preferences for cutting-edge infotainment and safety features, the market for connected and electric cars is expanding rapidly in the region. The swift adoption of smart antenna technologies is facilitated by the substantial presence of major automakers and tech firms in North America, especially in the US. Moreover, the demand for automotive smart antennas is further accelerated by the area's proactive approach to the adoption of autonomous driving and smart transportation initiatives.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Smart Antenna market include Denso Corporation, TE Connectivity, Ace Technologies Corp, Ficosa International A., Ericsson Antenna Technology Germany GmbH, STMicroelectronics, Hirschmann Car Communication GmbH, NXP Semiconductors, Airgain Inc., Robert Bosch GmbH, Harman International, Continental AG, Hella GmbH & Co. KGaA and Laird Connectivity.
In December 2023, TE Connectivity Ltd. announced that it has entered into a definitive agreement to acquire AdvancedCath (San Jose, CA), a contract manufacturer serving medical device OEMs, for $190 million in cash. The purchase will allow TE's medical business to provide customers with more completely integrated products.
In October 2023, Absolute Clean Energy Public Company Limited (ACE), a leading player in Thailand's clean energy sector, has reached a significant milestone by securing Power Purchase Agreements (PPAs) from the Provincial Electricity Authority (PEA) for 15 ground-mounted solar energy projects. These projects, with a combined capacity of 92.73 megawatts, are set to open for commercial operation (SCOD) between 2024 and 2025.
In March 2023, DENSO Corporation & Toyota Partner with Electreon to Develop Wireless Charging Technology. Electreon has announced an agreement to jointly develop wireless charging technology with Toyota Motor Corporation and DENSO Corporation. The agreement follows a successful technology evaluation conducted at Electreon's headquarters in Beit Yanai, Israel, in which technical teams from TOYOTA and DENSO participated.