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市場調査レポート
商品コード
1453883

モータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの予測: トランスミッションタイプ、ギアボックス、動力源、レース、地域別の世界分析

Motorsport Transmission Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Transmission Type (Automatic, Manual and Other Transmission Types), Gearbox (H-gearbox and Sequential gearbox), Power Source, Racing and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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モータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの予測: トランスミッションタイプ、ギアボックス、動力源、レース、地域別の世界分析
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2023年に2億7,570万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.0%で成長し、2030年には4億1,460万米ドルに達すると予測されています。

モータースポーツ用トランスミッションは、エンジンからホイールへ効率的に動力を伝達するためにレース車両で使用される特殊なギアボックスシステムを指します。これらのトランスミッションは、高性能、素早いギアチェンジ、最適な加速のために設計されています。多くの場合、シーケンシャル・シフトやパドル・シフトが採用され、クラッチ・ペダルを踏むことなく素早くギア・シフトを行うことができるため、 促進要因は激しいレース・コンディションの中でも集中力とコントロールを維持することができます。また、軽量化と耐久性向上のために先進の素材と技術が採用され、レースカーの総合的なパフォーマンスに貢献しています。

パフォーマンス

モータースポーツ用トランスミッション市場の性能促進要因は、スピード、信頼性、効率の追求にあります。レーシングチームは、重量を最小限に抑え、シフトスピードを最大化しながら、高トルクと高出力に対応できるトランスミッションを常に求めています。カーボンファイバーやチタンなどの素材の進歩は、トランスミッション部品の軽量化と強度の向上に貢献しています。シーケンシャル・クラッチやデュアル・クラッチ・システムなどのギアボックス設計の革新は、ギアチェンジの時間を改善し、サーキットでの全体的なパフォーマンスを向上させる。結局のところ、優れたトランスミッション技術の追求は、モータースポーツで競争力を得るために極めて重要なのです。

規制とホモロゲーション

モータースポーツ用トランスミッション市場における規制とホモロゲーションによる抑制要因とは、レース車両におけるトランスミッションの設計、開発、使用に関して、管理団体が課す厳しい規則と基準を指します。これらの規制は、参加者間の公平性、安全性、競争力を確保することを目的としています。ホモロゲーションは、特定のトランスミッションが、特定のレースクラスやシリーズに組み込まれるために、運営団体によって定められた特定の基準を満たしていることを証明するプロセスです。このため、メーカーはあらかじめ決められたルールに従わなければならず、新しいトランスミッション技術の革新や開発が制限されることが多いです。

電動化

電動化の機会は、持続可能で高性能なレースへの大きな転換をもたらします。電気自動車技術の進歩により、電気モーターは従来の内燃エンジンに比べて瞬時にトルクを供給し、効率を高めることができます。この移行により、より軽量でコンパクトなトランスミッションシステムが可能になり、シームレスなパワーデリバリーをホイールに供給することができます。電動ドライブトレインは設計と制御の柔軟性が高く、エンジニアは特定のレース条件に合わせて性能を最適化することができます。さらに、この電動化の動向は、二酸化炭素排出量の削減やクリーン・エネルギー・イニシアチブの推進といった、より広範な業界の目標にも合致しており、メーカーとレーシング・チームの双方にとって魅力的な展望となっています。

代替技術との競合

電気およびハイブリッド推進システムの進歩により、従来のトランスミッション技術は、効率と性能の要求を満たすという課題に直面しています。電動パワートレインは、瞬時のトルク伝達とシームレスな加速を提供し、モータースポーツの競合情勢を変えます。さらに、無段変速機(CVT)やデュアルクラッチトランスミッション(DCT)の進歩は、従来のマニュアルやオートマチックギアボックスに代わる有効な選択肢を提供し、競争をさらに激化させています。競争力を維持するために、モータースポーツのトランスミッションメーカーは、効率を高め、軽量化し、レーシング・チームの進化するニーズとレギュレーションに適応するための技術革新を行わなければならないです。

COVID-19の影響:

世界のレースの中止や延期により、モータースポーツ用トランスミッションの需要は激減しました。メーカー各社は、封鎖措置や集会の制限により、受注の減少やサプライチェーンの混乱に直面しました。このため、モータースポーツ用トランスミッションの生産と販売が減少し、この分野の企業の収益源に影響を与えました。しかし、安全プロトコルが整備され、レース活動が徐々に再開されるにつれて、需要は徐々に回復しているが、市場はパンデミックの長引く影響によってもたらされる課題に対処し続けています。

予測期間中は無段変速機(CVT)セグメントが最大になる見込み

無段変速機(CVT)セグメントは、モータースポーツ用トランスミッション市場で大きな成長を遂げています。CVTはシームレスで効率的な動力伝達を実現し、従来のトランスミッションと比較してレーサーに加速とパフォーマンスの向上を提供します。CVTは、従来のトランスミッションと比較して、シームレスで効率的な動力伝達を実現し、レーサーに加速とパフォーマンスの向上を提供します。個別のギアシフトなしで最適なエンジン回転数を維持できるCVTは、迅速でスムーズな加速が重要なモータースポーツ用途で特に有利です。さらに、CVT技術の進歩により耐久性と応答性が向上し、モータースポーツでの採用がさらに進んでいます。また、CVTは従来のトランスミッションに比べて燃費の向上や排出ガスの削減に貢献することが多いため、環境に優しいレーシング・ソリューションへの需要が高まっていることも、この成長を後押ししています。

F1セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

F1レースセグメントは、その高い知名度と技術的進歩により、成長の重要な原動力となっています。F1はモータースポーツの最高峰であるため、各チームは絶えず性能の限界に課題し、最先端のトランスミッションシステムに対する需要を促進しています。激しい競争が技術革新を促し、軽量で効率的、かつ耐久性の高いトランスミッション・ソリューションの開発につながっています。メーカー各社は、スピード、信頼性、応答性の面で競争優位性を提供するコンポーネントをチームに供給することを計画しています。F1が世界の広がりを見せ、新たなファンを魅了し続けていることから、先進的なトランスミッション技術に対する需要はさらに高まり、市場の成長を後押しすると予想されます。

最大のシェアを占める地域

北米地域は、同大陸全体でのモータースポーツイベントや競合の増加、愛好家や専門家による高性能車への投資の増加、モータースポーツ用途に特化したトランスミッション技術の進歩により、市場で大きな成長を遂げています。北米には定評のあるモータースポーツチーム、メーカー、アフターマーケットサプライヤーが存在することも、市場拡大に寄与しています。さらに、観客やメディアの間でモータースポーツの人気が高まっていることが、性能、耐久性、効率の向上を提供する最先端のトランスミッションシステムに対する需要を促進しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、経済が急成長して可処分所得が増加し、モータースポーツ活動に投資する愛好家が増えたため、大きな成長を遂げました。アジア太平洋全域でモータースポーツ・イベントや選手権の人気が高まっていることが、高性能トランスミッション・システムの需要に拍車をかけています。日本、中国、韓国などの国々では、定評ある自動車メーカーが存在し、アフターマーケット産業が成長していることが、市場の成長をさらに刺激しています。さらに、政府の支援策やモータースポーツ施設のインフラ整備への投資が、同地域のトランスミッション市場拡大に資する環境を作り出しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のモータースポーツ用トランスミッション市場:トランスミッションタイプ別

  • 自動
  • マニュアル
  • 連続
  • その他

第6章 世界のモータースポーツ用トランスミッション市場:ギアボックス別

  • Hギアボックス
  • シーケンシャルギアボックス

第7章 世界のモータースポーツ用トランスミッション市場:電源別

  • マニュアル
  • 無段変速機(CVT)
  • 自動/半自動

第8章 世界のモータースポーツ用トランスミッション市場:レース別

  • F1
  • GTレーシング
  • FIAエンデューロ世界選手権(WEC)
  • NASCAR
  • 世界ラリー選手権(WRC)
  • その他

第9章 世界のモータースポーツ用トランスミッション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Albins Performance Transmissions Pty Ltd
  • Beagle Engineering
  • Drenth Motorsport Gearboxes BV
  • Elite Racing Transmissions Ltd
  • EMCO Gears LLC
  • Flender AG
  • Hewland Engineering
  • Holinger Engineering Pty Ltd
  • Liberty's Gears
  • Motor Sport Transmissions
  • Quaife Engineering Ltd.
  • Renk
  • Ricardo Performance Products
  • RTS Transmission
  • Sadev SA
  • Voith Turbo BHS Getriebe
  • Xtrac Ltd
  • ZF Friedrichshafen AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 North America Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Europe Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 77 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 78 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 79 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 80 Asia Pacific Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
  • Table 81 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 82 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 83 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 84 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 85 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 86 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 87 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 88 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 89 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 90 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 91 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 92 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 93 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 94 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 95 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 96 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 97 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 98 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 99 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 100 South America Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Transmission Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 103 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 104 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 105 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential (2021-2030) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Transmission Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By H-gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 109 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Sequential gearbox (2021-2030) ($MN)
  • Table 110 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Power Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Manual (2021-2030) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Continuously variable transmissions (CVT) (2021-2030) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Automatic/Semiautomatic (2021-2030) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 115 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By F1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 116 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By GT racing (2021-2030) ($MN)
  • Table 117 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By FIA World endurance championship (WEC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 118 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By NASCAR (2021-2030) ($MN)
  • Table 119 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By World rally championship (WRC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 120 Middle East & Africa Motorsport Transmission Market Outlook, By Other Racings (2021-2030) ($MN)
目次
Product Code: SMRC25435

According to Stratistics MRC, the Global Motorsport Transmission Market is accounted for $275.70 million in 2023 and is expected to reach $414.60 million by 2030 growing at a CAGR of 6.0% during the forecast period. Motorsport transmission refers to the specialized gearbox systems used in racing vehicles to efficiently transfer power from the engine to the wheels. These transmissions are engineered for high performance, quick gear changes, and optimal acceleration. They often feature sequential or paddle shifters for rapid gear shifting without the need for a clutch pedal, allowing drivers to maintain focus and control during intense racing conditions. Advanced materials and technologies are employed to reduce weight and enhance durability, contributing to the overall performance of the race car.

Market Dynamics:

Driver:

Performance

The performance driver of the motorsport transmission market revolves around the pursuit of speed, reliability, and efficiency. Racing teams constantly seek transmissions that can handle high torque and power outputs while minimizing weight and maximizing shift speed. Advancements in materials, such as carbon fiber and titanium, contribute to lighter and stronger transmission components. Innovations in gearbox design, such as sequential and dual-clutch systems, improve gear change times, enhancing overall performance on the track. Ultimately, the quest for superior transmission technology is crucial for gaining a competitive edge in motorsport.

Restraint:

Regulation and homologation

Regulation and homologation restraints in the motorsport transmission market refer to the strict rules and standards imposed by governing bodies on the design, development, and use of transmissions in racing vehicles. These regulations aim to ensure fairness, safety, and competitiveness among participants. Homologation involves the process of certifying that a particular transmission meets the specified criteria set forth by the governing body for inclusion in a particular racing class or series. This often limits the extent to which manufacturers can innovate and develop new transmission technologies, as they must adhere to predefined rules.

Opportunity:

Electrification

The electrification opportunity presents a significant shift towards sustainable and high-performance racing. With advancements in electric vehicle technology, electric motors offer instant torque delivery and enhanced efficiency compared to traditional internal combustion engines. This transition allows for lighter, more compact transmission systems capable of delivering seamless power delivery to the wheels. Electric drivetrains offer greater flexibility in design and control, enabling engineers to optimize performance for specific racing conditions. Additionally, this electrification trend also aligns with broader industry goals of reducing carbon emissions and promoting clean energy initiatives, making it an attractive prospect for both manufacturers and racing teams alike.

Threat:

Competition from alternative technologies

Through advancements in electric and hybrid propulsion systems, traditional transmission technologies face challenges in meeting efficiency and performance demands. Electric powertrains offer instant torque delivery and seamless acceleration, altering the landscape of motorsport competitions. Additionally, advancements in continuously variable transmissions (CVTs) and dual-clutch transmissions (DCTs) provide viable alternatives to conventional manual and automatic gearboxes, further intensifying competition. To remain competitive, motorsport transmission manufacturers must innovate to enhance efficiency, reduce weight, and adapt to the evolving needs of racing teams and regulations.

Covid-19 Impact:

With races canceled or postponed globally, demand for motorsport transmissions plummeted. Manufacturers faced reduced orders and disrupted supply chains due to lockdown measures and restrictions on gatherings. This led to a decline in production and sales of motorsport transmissions, affecting revenue streams for companies in the sector. However, as racing activities gradually resumed with safety protocols in place, there's been a gradual recovery in demand, but the market continues to navigate the challenges posed by the pandemic's lingering effects.

The continuously variable transmission (CVT) segment is expected to be the largest during the forecast period

The Continuously Variable Transmission (CVT) segment has witnessed significant growth in the Motorsport Transmission market as CVTs offer seamless and efficient power delivery, providing racers with enhanced acceleration and performance compared to traditional transmissions. Their ability to maintain optimal engine speeds without discrete gear shifts makes them particularly advantageous in motorsport applications where quick and smooth acceleration is crucial. Additionally, advancements in CVT technology have improved their durability and responsiveness, further driving their adoption in motorsport settings. This growth is also fueled by increasing demand for eco-friendly racing solutions, as CVTs often contribute to better fuel efficiency and reduced emissions compared to conventional transmissions.

The F1 segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The F1 racing segment has been a significant driver of growth due to its high visibility and technological advancements. With Formula 1 being the pinnacle of motorsport, teams continuously push the boundaries of performance, driving demand for cutting-edge transmission systems. The intense competition fosters innovation, leading to the development of lightweight, efficient, and durable transmission solutions. Manufacturers will plan to supply teams with components that offer competitive advantages in terms of speed, reliability, and responsiveness. As Formula 1 continues to expand its global reach and attract new fans, the demand for advanced transmission technology is expected to further escalate, propelling the growth of the market.

Region with largest share:

North American region has experienced significant growth in the market due to a rise in motorsport events and competitions across the continent, increased investment in high-performance vehicles by enthusiasts and professionals alike, and advancements in transmission technology tailored specifically for motorsport applications. The presence of well-established motorsport teams, manufacturers, and aftermarket suppliers in North America has contributed to the market's expansion. Furthermore, the growing popularity of motorsports among audiences and the media has fueled demand for cutting-edge transmission systems that offer improved performance, durability, and efficiency.

Region with highest CAGR:

The Asia-Pacific region has experienced significant growth due to the region's burgeoning economy that has led to increased disposable income, enabling more enthusiasts to invest in motorsport activities. The rising popularity of motorsports events and championships across Asia-Pacific has fueled the demand for high-performance transmission systems. The presence of established automotive manufacturers and a growing aftermarket industry in countries like Japan, China, and South Korea has further stimulated market growth. Additionally, supportive government initiatives and investments in infrastructure development for motorsport facilities have created a conducive environment for the expansion of the transmission market in the region.

Key players in the market

Some of the key players in Motorsport Transmission market include Albins Performance Transmissions Pty Ltd, Beagle Engineering, Drenth Motorsport Gearboxes BV, Elite Racing Transmissions Ltd, EMCO Gears LLC, Flender AG, Hewland Engineering, Holinger Engineering Pty Ltd, Liberty's Gears , Motor Sport Transmissions , Quaife Engineering Ltd., Renk, Ricardo Performance Products, RTS Transmission , Sadev SA, Voith Turbo BHS Getriebe, Xtrac Ltd and ZF Friedrichshafen AG.

Key Developments:

In December 2023, German automobile component maker ZF Group plans to set up a transmission and axle manufacturing facility at Coimbatore in Tamil Nadu. ZF's new plant will be spread over 12,000 sq. mt. and will cater to domestic and export markets.

In August 2023, Private equity firm MiddleGround Capital's European office has completed its first platform acquisition with the purchase of Xtrac, a manufacturer and supplier of transmissions for professional motorsport and high-performance automotive applications.

Transmission Types Covered:

  • Automatic
  • Manual
  • Sequential
  • Other Transmission Types

Gearboxes Covered:

  • H-gearbox
  • Sequential gearbox

Power Sources Covered:

  • Manual
  • Continuously variable transmissions (CVT)
  • Automatic/Semiautomatic

Racings Covered:

  • F1
  • GT racing
  • FIA World endurance championship (WEC)
  • NASCAR
  • World rally championship (WRC)
  • Other Racings

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Motorsport Transmission Market, By Transmission Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Automatic
  • 5.3 Manual
  • 5.4 Sequential
  • 5.5 Other Transmission Types

6 Global Motorsport Transmission Market, By Gearbox

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 H-gearbox
  • 6.3 Sequential gearbox

7 Global Motorsport Transmission Market, By Power Source

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Manual
  • 7.3 Continuously variable transmissions (CVT)
  • 7.4 Automatic/Semiautomatic

8 Global Motorsport Transmission Market, By Racing

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 F1
  • 8.3 GT racing
  • 8.4 FIA World endurance championship (WEC)
  • 8.5 NASCAR
  • 8.6 World rally championship (WRC)
  • 8.7 Other Racings

9 Global Motorsport Transmission Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Albins Performance Transmissions Pty Ltd
  • 11.2 Beagle Engineering
  • 11.3 Drenth Motorsport Gearboxes BV
  • 11.4 Elite Racing Transmissions Ltd
  • 11.5 EMCO Gears LLC
  • 11.6 Flender AG
  • 11.7 Hewland Engineering
  • 11.8 Holinger Engineering Pty Ltd
  • 11.9 Liberty's Gears
  • 11.10 Motor Sport Transmissions
  • 11.11 Quaife Engineering Ltd.
  • 11.12 Renk
  • 11.13 Ricardo Performance Products
  • 11.14 RTS Transmission
  • 11.15 Sadev SA
  • 11.16 Voith Turbo BHS Getriebe
  • 11.17 Xtrac Ltd
  • 11.18 ZF Friedrichshafen AG