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市場調査レポート
商品コード
1465560

モータースポーツ用トランスミッション市場規模:ギアボックス別、レース別、トランスミッション別、2024年~2032年予測

Motorsport Transmission Market Size - By Gearbox (H-Gearbox, Sequential Gearbox), By Racing (F1, NASCAR, GT Racing, 24 Hours of Le Mans, FIA World Endurance Championship (WEC), World Rally Championship (WRC)), By Transmission & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 260 Pages | 納期: 2~3営業日

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モータースポーツ用トランスミッション市場規模:ギアボックス別、レース別、トランスミッション別、2024年~2032年予測
出版日: 2024年02月15日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

モータースポーツ用トランスミッションの世界市場は、オートマチック・トランスミッションの人気の高まりと、カスタマイズ・チューニング・ソリューションの需要により、2024年から2032年にかけてCAGR 4%を示します。

オートマチック・トランスミッションは利便性と性能向上を提供し、幅広いモータースポーツ愛好家にアピールします。さらに、特定のサーキット条件やレース戦略に合わせた特殊なトランスミッションのニーズが、市場の成長を後押ししています。モータースポーツチームが最適化されたトランスミッションによって競争上の優位性を追求する中、高性能でカスタムチューニングされたソリューションの需要を満たすために市場は拡大し、モータースポーツ用トランスミッション技術の将来を形成しています。

例えば、2024年2月、Tata MotorsはTiago iCNGとTigor iCNGモデルにAMTギアボックスを導入し、CNGエンジン車にオートマチック・トランスミッションの選択肢を提供するインドのパイオニアとなった。

モータースポーツ用トランスミッション産業は、ギアボックス、レース、トランスミッション、地域によって分けられます。

トランスミッションに関しては、オートマチック/セミオートマチックセグメントは、様々なレースカテゴリーでの採用が増加しているため、2032年までにかなりの上昇が見られると思われます。これらのトランスミッションは、マニュアルの介入なしに迅速かつ正確なギアシフトを提供し、ドライバーのパフォーマンスを向上させる。特に、効率と信頼性が重要なル・マンのような耐久レースでは、オートマチック・トランスミッションやセミオートマチック・トランスミッションが優れています。技術の進歩と利便性の向上により、この分野は市場の成長を牽引すると思われます。モータースポーツチームが競争上の優位性を追求するにつれて、こうした効率的で高性能なトランスミッションの需要は伸び続けています。

GTレースセグメントによるモータースポーツ用トランスミッション市場のシェアは、2024年から2032年にかけて顕著な急上昇を見せると思われます。GTレースでは高い性能と精度が要求されるため、最適な速度と制御のために特殊なトランスミッションが必要とされます。これらのトランスミッションは、耐久レースの過酷さに対応できるように設計されており、シームレスなギアチェンジと耐久性の向上を実現しています。世界中でGTレース・イベントの人気が高まっており、高性能車への需要が高まっているため、この分野が市場の成長を牽引しています。GTレーシング・トランスミッションはサーキットで優れた性能を発揮するため、モータースポーツ業界では不可欠なコンポーネントとなっています。

アジア太平洋地域のモータースポーツ用トランスミッション産業は、同地域の強力なモータースポーツ文化や高性能車への需要拡大などの要因によって、2024年から2032年の間に大幅なCAGRを獲得します。日本や中国のような国々は、モータースポーツイベントや自動車産業が盛んであるため、大きな貢献をしています。さらに、モータースポーツ・インフラへの投資の増加やレース・イベントの人気上昇も市場を後押ししています。消費者基盤が大きく、性能重視の自動車に重点を置くアジア太平洋地域は、モータースポーツ用トランスミッション市場の重要な貢献国として浮上すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • トランスミッションメーカー
    • 電子制御システムサプライヤー
    • 技術プロバイダー
    • 原材料サプライヤー
    • ギアボックス・メーカー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術と革新の展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 送電技術の進歩
      • 性能と効率の重視
      • 高性能車への需要の高まり
      • モータースポーツイベントの世界的拡大
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い開発コスト
      • 環境の持続可能性と炭素排出に対する懸念の高まり
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ギアボックス別2018年~2032年

  • 主要動向
  • Hギアボックス
  • シーケンシャルギアボックス

第6章 市場推計・予測:動力源別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • マニュアル
  • 自動/半自動
  • 無段変速機(CVT)

第7章 市場推計・予測:レース別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • F1
  • NASCARレース
  • GTレース
  • ル・マン24時間レース
  • FIAエンデューロ世界選手権(WEC)
  • 世界ラリー選手権(WRC)
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他のMEA

第9章 企業プロファイル

  • Albins Performance Transmissions Pty Ltd
  • Drenth Motorsport Gearboxes BV
  • Elite Racing Transmissions Ltd
  • EMCO Gears LLC
  • G-Force Transmissions
  • Hewland Engineering Ltd.
  • Holinger Engineering Pty Ltd
  • KAPS Transmissions
  • Liberty's Gears
  • Mendeola Transaxles
  • MME Motorsport(Moto Technique)
  • Pfitzner Performance Gearboxes Pty Ltd
  • Quaife Engineering Ltd.
  • Ricardo Performance Products
  • RTS Transmission
  • Sadev SA
  • Samsonas Motorsport Transmissions UAB
  • Tractive AB
  • Xtrac Ltd
  • ZF Friedrichshafen AG
目次
Product Code: 8147

Global Motorsport Transmission Market will exhibit a 4% CAGR between 2024 and 2032, owing to the rising popularity of automatic transmissions and the demand for customized and tuned solutions. Automatic transmissions offer convenience and improved performance, appealing to a broader range of motorsport enthusiasts. Additionally, the need for specialized transmissions tailored to specific track conditions and racing strategies drives market growth. As motorsport teams seek competitive advantages through optimized transmissions, the market expands to meet the demand for high-performance, custom-tuned solutions, shaping the future of motorsport transmission technology.

For instance, in February 2024, Tata Motors introduced the AMT gearbox in the Tiago iCNG and Tigor iCNG models, becoming India's pioneer in providing an automatic transmission choice for CNG-powered vehicles.

The motorsport transmission industry is divided based on gearbox, racing, transmission, and region.

In terms of transmission, the automatic/semi-automatic segment will witness a considerable rise by 2032 due to its increasing adoption in various racing categories. These transmissions offer rapid and precise gear shifts without manual intervention, enhancing driver performance. Particularly in endurance races like Le Mans, where efficiency and reliability are crucial, automatic or semi-automatic transmissions excel. With advancements in technology and the convenience they offer, this segment will drive market growth. As motorsport teams seek competitive advantages, the demand for these efficient and high performance transmissions continues to grow.

The motorsport transmission market share from the GT racing segment will see a notable surge from 2024 to 2032. GT racing demands high performance and precision, requiring specialized transmissions for optimal speed and control. These transmissions are designed to handle the rigors of endurance racing, providing seamless gear changes and enhanced durability. With the growing popularity of GT racing events worldwide and the demand for high-performance vehicles, the segment drives market growth. GT racing transmissions offer superior performance on the track, making them essential components in the motorsport industry.

Asia Pacific motorsport transmission industry will capture substantial CAGR between 2024 and 2032, driven by factors such as the region's strong motorsport culture and growing demand for high-performance vehicles. Countries like Japan and China are significant contributors due to their prominent motorsport events and automotive industry. Additionally, increasing investments in motorsport infrastructure and the rising popularity of racing events boost the market. With a large consumer base and a focus on performance-driven vehicles, Asia Pacific will emerge as a vital contributor to the motorsport transmission market.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Transmission manufacturers
    • 3.2.2 Electronic and control system suppliers
    • 3.2.3 Technology provider
    • 3.2.4 Raw material suppliers
    • 3.2.5 Gearbox manufacturer
    • 3.2.6 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Advancements in transmission technology
      • 3.8.1.2 Focus on performance and efficiency
      • 3.8.1.3 Rising demand for performance vehicles
      • 3.8.1.4 Global expansion of motorsport events
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High development costs
      • 3.8.2.2 Increasing concerns over environmental sustainability and carbon emissions
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Gearbox 2018 - 2032 ($Mn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 H-gearbox
  • 5.3 Sequential gearbox

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Power Source, 2018 - 2032 ($Mn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Manual
  • 6.3 Automatic/Semiautomatic
  • 6.4 Continuously variable transmissions (CVT)

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Racing, 2018 - 2032 ($Mn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 F1
  • 7.3 NASCAR
  • 7.4 GT racing
  • 7.5 24 Hours of le mans
  • 7.6 FIA World endurance championship (WEC)
  • 7.7 World rally championship (WRC)
  • 7.8 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 ($Mn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Russia
    • 8.3.6 Spain
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Australia
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Albins Performance Transmissions Pty Ltd
  • 9.2 Drenth Motorsport Gearboxes BV
  • 9.3 Elite Racing Transmissions Ltd
  • 9.4 EMCO Gears LLC
  • 9.5 G-Force Transmissions
  • 9.6 Hewland Engineering Ltd.
  • 9.7 Holinger Engineering Pty Ltd
  • 9.8 KAPS Transmissions
  • 9.9 Liberty's Gears
  • 9.10 Mendeola Transaxles
  • 9.11 MME Motorsport (Moto Technique)
  • 9.12 Pfitzner Performance Gearboxes Pty Ltd
  • 9.13 Quaife Engineering Ltd.
  • 9.14 Ricardo Performance Products
  • 9.15 RTS Transmission
  • 9.16 Sadev SA
  • 9.17 Samsonas Motorsport Transmissions UAB
  • 9.18 Tractive AB
  • 9.19 Xtrac Ltd
  • 9.20 ZF Friedrichshafen AG