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市場調査レポート
商品コード
1567894
北米のモータースポーツ用トランスミッション:2030年までの市場予測 - 地域分析 - レースタイプ別、トランスミッションタイプ別North America Motorsport Transmission Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Racing Type and Transmission Type (Manual, Automatic, and Sequential) |
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北米のモータースポーツ用トランスミッション:2030年までの市場予測 - 地域分析 - レースタイプ別、トランスミッションタイプ別 |
出版日: 2024年08月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即納可能
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北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年に7,980万米ドルとなり、2030年までには1億1,330万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは4.5%と予測されています。
モータースポーツイベント人気の高まりが北米のモータースポーツ用トランスミッション市場を活性化
モータースポーツの視聴者数は近年劇的に増加しています。世界のモータースポーツイベントを考えると、F1はその魅力と視聴率で他の追随を許さず、2023年シーズンの視聴者数は19億人に達します。IndyCarの数字によれば、NBCでの1レースあたりの平均視聴者数は140万3,000人で、前年比2%増でした。特にローワ・スピードウェイでのダブルヘッダーは圧巻で、週末を通しての平均視聴者数は121万人、前年比31%増でした。Indianapolis 500の平均視聴者数は494万人で、今季トップクラスでした。これは昨年の平均視聴者数484万人を上回ったものの、2023年は500万人を下回った4シーズンのうちのひとつです。2022年の米国におけるF1シーズンの平均視聴者数はESPN、ESPN2、ABCで1レースあたり121万人で、2021年に樹立された平均視聴者数94万9,000人という従来の米国テレビ記録を28%上回りました。また、2022年シーズンは、米国のテレビ史上初めて1レース平均100万人の視聴者を記録しました。
テレビ視聴率では、米国は3位にランクされています。人気上昇とホームイベントの増加により、米国は将来トップ5に入る可能性が高いです。視聴者数が急増している他のほとんどの国は、すでに世界のトップ5に入っています。こうしたモータースポーツ人気の高まりは、イベント数にも好影響を与えています。その結果、小規模なモータースポーツ・イベントがいくつか新たに出現し、モータースポーツ用トランスミッションの需要に直接的かつプラスの影響を与えています。
モータースポーツに対するこうした人気の高まりは、イベント数にプラスの影響を与えています。その結果、新たな小規模モータースポーツイベントがいくつか出現し、モータースポーツ用トランスミッションの需要に直接的かつプラスの影響を与えています。
北米のモータースポーツ用トランスミッション市場概要
北米地域は、世界のモータースポーツ用トランスミッション市場において第2位の地位を確保しています。北米ではF1が最も人気があり、NASCARは同地域で2番目に人気のあるモータースポーツとなっています。米国市場は、自動車メーカーの存在感が強く、モータースポーツへの情熱が根強いことから、最大のシェアを占めています。XtracやG-Force Racing Transmissionsのような企業は、さまざまなモータースポーツ分野向けの高性能トランスミッションを製造しています。米国市場は強力なモータースポーツ文化に牽引されており、NASCAR、インディカー、ドラッグレース、オフロードレースの需要が高いです。総売上高では、米国に次いでカナダが動向を追っています。同国はF1選手権のラウンドを開催しており、世界の注目を集めています。
北米のモータースポーツ用トランスミッション市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米のモータースポーツ用トランスミッション市場のセグメンテーション
北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、レースタイプ、トランスミッションタイプ、国に分類されます。
レースタイプに基づき、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、フォーミュラ1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)、ル・マン、ラリー・オフロード、その他に区分されます。2022年にはフォーミュラ1セグメントが最大の市場シェアを占めました。
トランスミッションタイプでは、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場はマニュアル、オートマチック、シーケンシャルに分類されます。シーケンシャルセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米のモータースポーツ用トランスミッション市場シェアは米国が独占しました。
Marelli Holdings Co Ltd、Ricardo Plc、EMCO Gears Inc、ZF Friedrichshafen AG、SADEV SAS、Holinger Engineering Co Pty Ltd、Xtrac Ltdは、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場で事業を展開する主要企業です。
The North America motorsport transmission market was valued at US$ 79.80 million in 2022 and is expected to reach US$ 113.30 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.
Increasing Popularity of Motorsport Events Fuels North America Motorsport Transmission Market
Motorsports viewership has increased dramatically in recent years. Considering the worldwide motorsport events, Formula 1 stands unrivaled in terms of appeal and viewership, with ~1.9 billion viewers in the 2023 season. According to IndyCar numbers, the series averaged 1.403 million viewers per race on NBC, a 2% rise year over year. The doubleheader at Lowa Speedway was especially outstanding, averaging 1.21 million viewers throughout the weekend, a 31% increase year over year. The Indianapolis 500 was one of the season's top draws, with an average of 4.94 million viewers. While this increased over last year's average of 4.84 million viewers, 2023 is one of only four seasons of the race to have received fewer than five million spectators. The Formula One season in the US in 2022 averaged 1.21 million viewers per race on ESPN, ESPN2, and ABC, a 28% increase over the previous US television record of 949,000 average viewers established in 2021. In addition, the 2022 season was the first in US television history to average 1 million viewers each race.
In terms of television viewership, the US ranks at third position. With rising popularity and more home events on the calendar, the US is likely to break into the top five in the future years. Most other countries witnessing rapid growth in viewing are already listed among the top five in the world. Such increased popularity for motorsport has positively affected the number of events. As a result, several new small-scale motorsport events have emerged that have directly and positively impacted the demand for motorsport transmission.
Such increased popularity for motorsport has positively affected the number of events. As a result, several new small-scale motorsport events have emerged that have directly and positively impacted the demand for motorsport transmission.
North America Motorsport Transmission Market Overview
The North American region has secured the second position in the global motorsport transmission market. Formula One has the highest popularity in North America, whereas NASCAR has now become the second most popular motorsport in the region. The US market held the maximum share owing to the strong presence of automotive manufacturers and deep-rooted passion for motorsports. Companies such as Xtrac and G-Force Racing Transmissions are prominent in producing high-performance transmissions for various motorsport disciplines. The US market is driven by a strong motorsport culture, and with high demand for NASCAR, IndyCar, drag racing, and off-road racing. Canada is following the trend after the US in terms of total revenue. The country hosts a round of the Formula 1 championship, drawing global attention.
North America Motorsport transmission Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Motorsport Transmission Market Segmentation
The North America motorsport transmission market is categorized into racing type, transmission type, and country.
Based on race type, the North America motorsport transmission market is segmented into formula one, NASCAR, GT racing, WTCC (world touring car championship), le mans, rally and off-road, and others. The formula one segment held the largest market share in 2022.
In terms of transmission type, the North America motorsport transmission market is categorized into manual, automatic, and sequential. The sequential segment held the largest market share in 2022.
By country, the North America motorsport transmission market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America motorsport transmission market share in 2022.
Marelli Holdings Co Ltd, Ricardo Plc, EMCO Gears Inc, ZF Friedrichshafen AG, SADEV SAS, Holinger Engineering Co Pty Ltd, and Xtrac Ltd are some of the leading companies operating in the North America motorsport transmission market.