|
市場調査レポート
商品コード
1567895
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション:2030年までの市場予測 - 地域分析 - レースタイプ別、トランスミッションタイプ別Asia Pacific Motorsport Transmission Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Racing Type and Transmission Type (Manual, Automatic, and Sequential) |
||||||
|
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション:2030年までの市場予測 - 地域分析 - レースタイプ別、トランスミッションタイプ別 |
出版日: 2024年08月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年に5,781万米ドルとなり、2030年までには7,784万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは3.8%と推定されます。
アジア太平洋におけるモータースポーツ動向の高まりがアジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場を後押し
モータースポーツのファン層の大半は北米と欧州です。アジア太平洋でも多くのモータースポーツイベントが開催されていますが、その人気は比較的低いです。しかし近年、多くのモータースポーツイベントがアジア諸国から多くの視聴者を集めています。また、アジア太平洋で開催されるイベントは、特筆すべき収益を上げています。アジアン・ル・マン・シリーズのオリジナル・フォーマットは、ファンにもチームにも大成功を収め、2022年シーズンは37台のマシンと過去最多のファンを集め、観客動員数は2,000万人を超えました。テレビ視聴者数は760万人で、2021年シーズンの100万人超から増加し、ライブストリーミング視聴者数は1,260万人に達し、前シーズンから700万人近く増加しました。
IndyCarが2022年に発表した調査報告書によると、レースのライブストリーミングは若いファンの間で人気があり、特に欧州とアジアでの人気が高いです。INDYCARの急成長する国際的なファン層は、将来的にレースに参加することを強く望んでおり、回答者の77%が南・中米、57%が欧州、72%がアジア太平洋のファンでした。Red Bullが発表したデータによると、同社は近年、インドからのF1人気が高まっていることを目の当たりにしています。ファンの総数を考慮すると、インドは上位5カ国に入っています。そこで、高まる需要に応えるため、F1 TV Proが2023年2月にインドでデビューしました。この放送チャンネルは、練習走行、予選、レース、F1スプリントイベントなど、週末23レースすべてを放送しました。ファン層とは別に、モータースポーツのインフラも大規模な発展を遂げています。インド政府は今後数年のうちに5つの新しいレーストラックを建設する予定です。ナノリ・スピードウェイ、ザ・バレー・スピードウェイ、ピスタ・モーター・レースウェイなどがそのひとつです。ムンバイ-プネーのはずれに建設されるナノリ・スピードウェイのレーストラックは、英国を拠点とするDriven Internationalと元F1レーサーのKarun Chandhokによって開発されました。ナノリ・スピードウェイは全長2.9kmで、12のターンがあります。バレー・スピードウェイは、ベンガルール市中心部から約3時間のチトラドゥルガ近郊に建設される全長2.4kmの新しいサーキットです。ヤス・マリーナやサーキット・オブ・ジ・アメリカズ、さらにはBICなどのサーキットを手がけたHermann Tilkeが率いるバレー・スピードウェイは、FIAグレード4分類を目指しています。ピスタ・モーター・レースウェイはテランガナ州に位置し、全長3.708km、16コーナーからなります。このように、モータースポーツ・イベントの人気の高まりがモータースポーツ・インフラの整備につながり、アジア太平洋におけるモータースポーツイベントの増加に直結しています。モータースポーツイベントの増加は、ファンだけでなく、レースカーのオーナーや部品メーカーにとってもエコシステムを構築し、アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場の需要拡大に直結すると予想されます。
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場概要
アジア太平洋全体のモータースポーツ産業は、インドや韓国など一部の地域では依然として成長を続けています。一方、モータースポーツとモータースポーツ用トランスミッションの需要が最も高いのは中国と日本です。中国では、上海国際サーキットでのF1の存在に後押しされ、モータースポーツの人気が着実に高まっています。最近では、NASCARが中国に進出し、Chanaでイベントを開催し始めたことが、モータースポーツ用トランスミッションの需要増に直結しています。日本は何十年もの間、技術革新のホットスポットであるとともに、世界の自動車セクターの主要プレーヤーでした。モータースポーツと日本の関係は、自動車産業と切っても切れない関係にあります。同時に、シンガポールやマレーシアといった東南アジア諸国も、モータースポーツ産業において強い存在感を示しています。加えて、FIAアジア太平洋ラリー選手権(APRC)は、この地域のドライバーやチームが国際規格のイベントで実力を発揮するためのプラットフォームを提供しています。APRCはFIA APRCアジアカップとFIA APRCパシフィックカップの2部門に分かれ、それぞれ最大5大会が開催されます。これはラリーの地理的な広がりが大きく、できるだけ多くの競技者が参加できるようにするためです。こうした取り組みがモータースポーツ業界を牽引し、最終的にアジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場を牽引しています。
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場のセグメンテーション
アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場は、レースタイプ、トランスミッションタイプ、国に分類されます。
レースタイプに基づき、アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場は、フォーミュラ1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)、ル・マン、ラリー・オフロード、その他に区分されます。2022年にはフォーミュラ1セグメントが最大の市場シェアを占めました。
トランスミッションタイプでは、アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場は、マニュアル、オートマチック、シーケンシャルに分類されます。シーケンシャルセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場シェアは中国が独占しました。
Marelli Holdings Co Ltd、Ricardo Plc、ZF Friedrichshafen AG、Holinger Engineering Co Pty Ltdは、アジア太平洋のモータースポーツ用トランスミッション市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific motorsport transmission market was valued at US$ 57.81 million in 2022 and is expected to reach US$ 77.84 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 3.8% from 2022 to 2030.
Rising Motorsports Trends in Asia Pacific Boost Asia Pacific Motorsport Transmission Market
The majority of the fan base for motorsports is from North America and Europe. Although many motorsport events take place in Asia Pacific, the popularity of such events is comparatively low. However, in recent years, many motorsport events have witnessed massive viewership from Asian countries. In addition, events in Asia Pacific are generating notable revenues. The Asian Le Mans Series' original format has proven extremely successful with both fans and teams and the 2022 season attracted 37 cars and a record number of fans, with an audience of more than 20 million people. The TV audience was 7.6 million, up from over 1 million in the 2021 season, and the live-streaming audience reached 12.6 million, up nearly by 7 million from the previous season.
According to the survey report published by IndyCar in 2022, Live streaming of races is popular among younger fans, particularly in Europe and Asia. INDYCAR's burgeoning international fan base strongly desires to attend a race in the future, with 77% of South & Central American respondents, 57% of Europeans, and 72% of Asia Pacific fans planning to attend the race. As per the data published by Red Bull, the company has witnessed increased popularity for the F1 from India in recent years. India is among the top five countries considering the total number of fans. Thus, to cater to the rising demand, F1 TV Pro debuted in India in February 2023. The broadcasting channel provided coverage of all 23 race weekends, including practice, qualifying, races, and F1 Sprint events. Apart from the fanbase, motorsport infrastructure is also witnessing massive developments. The Indian government will build five new race tracks in the coming years. Nanoli Speedway, The Valley Speedway, and Pista Motor Raceway are among the new tracks. The race track for Nanoli Speedway, which will be built on the fringes of Mumbai-Pune, has been developed by UK-based Driven International and former F1 racer Karun Chandhok. The Nanoli Speedway will be 2.9 kilometers long and will have 12 turns. The Valley Speedway is a new 2.4 km race circuit near Chitradurga, around 3 hours from Bengaluru's city center. The Valley Speedway, led by Hermann Tilke, the designer behind circuits such as Yas Marina, Circuit of the Americas, and even the BIC, strives for FIA Grade 4 classification. The Pista Motor Raceway will be located in Telangana and will have a total length of 3.708 km with 16 turns. Thus, the growing popularity of motorsport events is leading to the development of motorsport infrastructure, directly leading to increasing motorsport events in Asia Pacific. Increased motorsports events are expected to create an ecosystem not only for fans but also for race car owners and part manufacturers in the coming year, which will directly lead to increased demand for Asia Pacific motorsport transmission market.
Asia Pacific Motorsport Transmission Market Overview
Asia Pacific's overall motorsport industry is still growing in some parts, such as India and South Korea. On the other hand, addition, China and Japan have been witnessing the highest demand for motorsport and motorsport transmission. In China, motorsport's popularity has been steadily rising has steadily risen in China, fueled by Formula 1's presence at the Shanghai International Circuit. Recently, NASCAR entered China and started organizing events in the Chana that have directly resulted in the increased demand for motorsport transmission. For decades, Japan has been a technological innovation hotspot as well as a major player in the worldwide automotive sector Japan has been a technological innovation hotspot and a major player in the worldwide automotive sector for decades. The country's relationship with motorsport is inseparably linked to its automobile industry. At the same time, southeast countries such as Singapore and Malaysia have a strong presence in the motorsport industry. In addition, the FIA Asia -Pacific Rally Championship (APRC) given a platform for drivers and teams from the region for drivers and teams from the region and those from farther afield to demonstrate their abilities in international-standard events. The APRC is divided into two divisions: the FIA APRC Asia Cup and the FIA APRC Pacific Cup, each with a maximum of five events. This is due to the significant geographical spread of rallies and to ensure that as many competitors as possible can participate. Such initiatives have driven the motorsports industry, ultimately driving the Asia Pacific motorsport transmission market.
Asia Pacific Motorsport transmission Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Motorsport Transmission Market Segmentation
The Asia Pacific motorsport transmission market is categorized into racing type, transmission type, and country.
Based on race type, the Asia Pacific motorsport transmission market is segmented into formula one, NASCAR, GT racing, WTCC (world touring car championship), le mans, rally and off-road, and others. The formula one segment held the largest market share in 2022.
In terms of transmission type, the Asia Pacific motorsport transmission market is categorized into manual, automatic, and sequential. The sequential segment held the largest market share in 2022.
By country, the Asia Pacific motorsport transmission market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific motorsport transmission market share in 2022.
Marelli Holdings Co Ltd, Ricardo Plc, ZF Friedrichshafen AG, and Holinger Engineering Co Pty Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific motorsport transmission market.