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市場調査レポート
商品コード
1685915
自動車用オートマチックトランスミッション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Automotive Automatic Transmission - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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自動車用オートマチックトランスミッション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用オートマチックトランスミッション市場は、予測期間中にCAGR 7%超を記録する見込み。
COVID-19の大流行が自動車産業に影響を及ぼす中、トランスミッション市場は、自動車販売台数の減少またはほぼゼロ、あるいは新たな要件のために市場シェアが落ち込みました。米国では約90%の自動車がオートマチックトランスミッションで走っているが、インドのような走行距離に敏感で巨大な市場では、オートマチックトランスミッション・システムへの移行がまだ徐々に進んでいないです。世界中のドライバーがオートマチックトランスミッションを選択する傾向が強まっているため、業界はパンデミックに対応し、COVID-19以降に良い数字を出すことができると思われます。
自動車のトランスミッションシステムは、エンジンの動力を車輪に伝えるという単純な目的を果たす以外にも、多くの利点があります。自動車用オートマチックトランスミッション車の需要は、特にインドや中国などの新興諸国において、交通量の多さ、渋滞、過密な道路などの理由から、過去3年間で増加しています。
自動車に使用されるオートマチックトランスミッション・システムの主な種類は、自動マニュアル、無段変速機、デュアル・クラッチ・トランスミッションなどです。
ゼネラル・モーターズによると、環境問題への関心の高まりと厳しい燃費規制により、マニュアル・トランスミッション・システムの自動車は減少し、その結果、オートマチックトランスミッション・システムの需要が増加する可能性があります。また、同地域の政府は、優遇措置や税控除、低燃費車を通じて代替燃料車の販売を促進しようとしており、これが同地域における自動車用オートマチックトランスミッションの需要を促進すると予想されます。
ドイツのオートマチックトランスミッション・サプライヤーであるZFは、新しい8速オートマチックトランスミッションを開発しました。同社は主に、軽量化技術を利用して燃費を向上させることに注力しました。
新しいギアセットは、4つの遊星ギアセットと5つのシフトエレメントで構成され、抵抗を最小限に抑え、トランスミッションの効率を向上させる。オプションの油圧インパルス・オイル・ストレージ(HIS)は、スタート/ストップ機能を提供し、燃料節約効果を高めることができます。
この新しいオートマチックトランスミッションはハイブリッドに対応しており、AWDセンターデフ一体型、インテグレーテッドAWDシステム、ハングオンAWDなど、すべてのAWDダイブ・コンセプトで使用することができます。
ZFは、アストンマーティン、FCA、JLR、フォルクスワーゲン・グループ向けに、年間平均350万ユニットの8速オートマチックトランスミッションを製造しています。2019年には、BMWから10億米ドル規模の契約を獲得しました。ZFはこの8速オートマチックトランスミッションの最新バージョンを、2022年に発売される可能性のあるBMWシリーズのモデルに供給する見込みです。
さらに、ロジスティクス産業がそのペースを取り戻しつつあることから、商用分野におけるトランスミッションの需要も増加すると予想されます。そこでゼット・エフ社は2021年2月、北米での需要増に対応するため、商用車用トランスミッション製造に2億米ドルを投資すると発表しました。2023年より、ゼット・エフ社はサウスカロライナ州グレイコートでPowerLine 8速オートマチックトランスミッションを製造し、米国で500人の雇用を創出します。
さらにゼット・エフ社は、自動運転乗用車のシェアが高い中国と米国向けに、この技術の生産を開始する可能性も検証しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も速い成長率を示すと予想されます。アジア太平洋地域では、中国、インド、ASEAN諸国などの国々が自動乗用車の高い需要を目の当たりにすると予想され、特にインドでは自動車人口が継続的に増加しています。
インドでは、オートマチック車やSUVの需要が過去3年間で大幅に増加しています。
自動運転車の販売台数は、2011年のわずか1.4%から2019年には17.3%に増加しています。この増加は主に、大都市圏における交通量の増加と疲弊した運転状況によるものだが、インドの農村部では依然としてマニュアルトランスミッションが好ましい移動手段となっています。マルチ・スズキはインド最大のオートマチック車生産メーカーで、2020年の販売台数は13万2,000台超を占めました。
インドで販売される自動車のほぼ80%は12,000万円以下の価格帯です。この価格帯では、マルチ・スズキのVitara Brezza、Dzire、Baleno、ヒュンダイ・ヴェルナ、ホンダ・シティがオートマチック車の売れ筋となっています。
ほとんどのインド人バイヤーはマニュアルのSUVを好むが、オートマチックトランスミッションのSUVの需要は過去2年間で増加しています。シュコダ・コディアック、フォルクスワーゲン・ティグアン、アウディQシリーズ、BMW Xシリーズなど、インド市場で販売されているプレミアムSUVモデルのほとんどは、オートマチックトランスミッションを標準装備しています。
道路事情の悪化、テクノロジーの進歩、経済性と利便性への嗜好の高まり、燃費の良い車への需要の高まりを考慮すると、インドにおけるオートマチックトランスミッション車の需要は予測期間中に急成長すると予想されます。
市場の動きは鈍いもの、デュアル・クラッチ式自動変速機は、その高速変速速度が非常に便利であり、ほとんどの高性能車やスーパーカーに採用されているため、人気が高まっています。それゆえ、ヒュンダイ、シュコダ、フォルクスワーゲン、タタなど多くの自動車メーカーがDCT技術を取り入れ始めています。
2022年3月、タタ・モーターズはDCAと呼ばれるデュアル・クラッチ・トランスミッションを搭載したプレミアム・ハッチバックをインドで発売しました。
自動車用オートマチックトランスミッション市場はかなり細分化されており、ZF Friedrichshafen AG、Schaeffler AG、Hyundai Transys Inc.、Magna International Inc.、JATCO Ltd.などのプレーヤーが存在します。トランスミッション・システム・メーカーは、車両の性能を損なうことなく、費用対効果の高いソリューションを提供することに意欲を燃やしています。ディーラーは世界化を重視し、排ガス規制を遵守するために製品を革新しています。このため、ディーラーはネイティブ・パートナーと協力し、OEMは市場で効果的な技術を提供しながら製造コストを節約するために新技術の開発に注力しています。
例えば、マグナは2022年5月、BMWグループ向けに新しい7速マイルド・ハイブリッド・デュアルクラッチ・トランスミッションの生産を開始します。マグナは、BMWグループのプラットフォームにおいて、すべてのフロント・トランスバース・アプリケーションに対応する唯一のマイルド・ハイブリッド・トランスミッション・サプライヤーです。このマイルド・ハイブリッド・ギアボックス技術は、内燃機関から排出されるCO2を大幅に削減します。
The Automotive Automatic Transmission Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.
With the COVID-19 pandemic affecting the automotive industry, the Transmission Market saw a dip in market share due to low or almost zero automotive sales or new requirements. Although the United States has around 90% of the vehicles running with automatic transmission, mileage-sensitive and huge-scale markets like India are yet to gradually transform into automatic transmission systems. The growing trend towards opting the automatic transmission by drivers worldwide is set to help the industry service the pandemic and come out with good numbers post Covid-19.
The automotive transmission system has many advantages, apart from performing the simple purpose of transferring an engine's power to the wheels. The demand for automotive automatic transmission vehicles has been growing over the past three years, especially in developing countries, such as India and China, due to heavy traffic, congestion, and overcrowded streets.
The major types of automatic transmission systems used in the vehicles are automated manual, continuously variable transmission, and dual-clutch transmission, among others.
According to General Motors, with the growing environmental concerns and strict fuel economy norms, the available manual transmission system cars may decline, in turn, resulting in the rise in demand for automatic transmission systems. Governments in the region are also trying to promote the sales of alternative fuel vehicles through incentives and tax deductions, and fuel-efficient vehicles, which is expected to propel the demand for automotive automatic transmission in the region.
The German automatic transmission supplier ZF developed a new 8-speed automatic transmission. The company mainly focused on improving fuel efficiency by using lightweight technology.
The new gear set design consists of four planetary gear sets and five shift elements that help minimize drag and improve transmission efficiency. The optional hydraulic impulse oil storage (HIS) offers a start/stop function, which can increase fuel savings.
This new automatic transmission is hybrid compatible and can be used across all AWD dive concepts, which include AWD center differential integrated, integrated AWD system, and hang-on AWD.
On average, ZF manufactures 3.5 million units of its 8-speed automatic transmission for Aston Martin, FCA, JLR, and the Volkswagen group yearly. In 2019, the company received a billion-dollar contract from BMW. ZF is expected to supply its latest version of this 8-speed automatic transmission for a BMW series of models that may be launched in 2022.
Additionally, as the logistics industry is gaining back its pace, the demand for transmission in the commercial sector is expected to increase. Hence, in February 2021, ZF announced a USD 200 million investment in commercial vehicle transmission manufacturing to cater to the increased demand in North America. Beginning in 2023, ZF will manufacture its PowerLine 8-speed automatic transmission in Gray Court, South Carolina, creating 500 jobs in the United States.
Furthermore, ZF is also testing the possibilities of starting the production of this technology for China and the United States, where the shares of automatic passenger cars are high.
Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate during the forecast period. In the Asia-Pacific region, countries such as China, India, and the ASEAN countries, are anticipated to witness high demand for automatic cars, especially in India, with the continually growing vehicle population.
In India, the demand for automatic transmission cars and SUVs has significantly increased over the past three years.
Automatic vehicle sales have risen from a meager 1.4% in 2011 to 17.3% in 2019. This increase is primarily due to increased traffic and exhausting driving conditions in metropolitan regions, but manual transmissions are still the preferred mode of transportation in rural India. Maruti Suzuki was India's largest producer of automatic cars, with sales accounting for over 132,000 units in 2020.
Almost 80% of the cars sold in India are under the price range of 12 lakhs. Within this price range, Maruti Suzuki's Vitara Brezza, Dzire, Baleno, Hyundai Verna, and Honda City are the top-selling automatic transmission cars in the country.
Although most Indian buyers prefer a manual SUV, the demand for automatic transmission SUVs has increased over the past two years. Most of the premium SUV models available in the Indian market, such as Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, Audi Q-Series, BMW X-Series, etc., have an automatic transmission as a standard system.
In the light of the worsening road conditions, advancements in technology, growing preference toward economy and convenience, and rising demand for fuel-efficient cars, the demand for automatic transmission vehicles in India are expected to grow rapidly during the forecast period.
Although the market is running slow, the Dual Clutch Automatic Gearbox is gaining popularity because of its high-speed gearshift rate, which is very useful and is employed in most performance cars and supercars. Hence, many car makers like Hyundai, Skoda, Volkswagen, Tata, and others have started incorporating DCT technology.
In March 2022, Tata Motors launched its premium hatchback with a dual-clutch transmission called the DCA in India.
The automotive automatic transmission market is fairly fragmented, with players, like ZF Friedrichshafen AG, Schaeffler AG, Hyundai Transys Inc., Magna International Inc., JATCO Ltd, and others. Transmission system manufacturers are motivated to provide cost-effective solutions without compromising the vehicle's performance. Dealers are focusing on globalization and innovating products to obey the emission norms. For this reason, dealers are working with native partners, and OEMs are focusing on developing new technologies to save manufacturing costs while offering effective technologies in the market.
For instance, in May 2022, Magna commences production of a new 7-speed, mild hybrid dual-clutch transverse transmission for BMW Group. Magna is the only mild hybrid transmission supplier for the BMW Group platform for all front-transverse applications. This mild hybrid gearbox tech cuts CO2 emissions from an internal combustion engine by a significant amount.