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市場調査レポート
商品コード
1447008
貨物鉄道車両補修市場の2030年までの予測: 補修タイプ、ソフトウェアタイプ、サービス別、地域別の世界分析Freight Railcar Repair Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Repair Type, Software Type, Service and by Geography |
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カスタマイズ可能
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貨物鉄道車両補修市場の2030年までの予測: 補修タイプ、ソフトウェアタイプ、サービス別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の貨物鉄道車両補修市場は2023年に264億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 20%で成長し、2030年には946億米ドルに達する見込みです。
鉄道輸送部門の有効性と安全性を維持するために不可欠な要素が、貨車の補修です。貨物鉄道車両が安全規制を満たし、適切に機能するようにするためには、点検、保守、補修の各プロセスにおいて、こうした専門技術者が不可欠です。故障を防ぐためには、定期的なメンテナンスを実施し、構造上の問題を解決し、機械部品を補修する必要があります。さらに、貨物鉄道車両補修の専門家は、機械的知識と鉄道車両システムの理解を組み合わせ、問題を特定し解決するために専門的な工具や機器を活用します。
米国鉄道協会によると、貨物鉄道は長距離輸送を効率的に行い、経済成長に貢献し、高速道路の交通渋滞を緩和するなど、国家経済において極めて重要な役割を果たしています。
効率的な貨物輸送への高まる要求
貨物鉄道車両補修の市場は、信頼性が高く効果的な貨物輸送サービスに対するニーズの拡大が大きな原動力となっています。鉄道輸送は、企業の国際的な成長に伴い、長距離の貨物輸送にますます利用されるようになっています。さらに、鉄道事業者は、競争市場の需要に対応するため、シームレスでタイムリーな配送を保証する車両の維持・補修に投資することで、鉄道車両補修サービスの需要を促進しています。
高い初期費用と資本集約度
貨物車両補修施設に関連する高い立ち上げ費用とメンテナンス費用は、市場の大きな障壁となっています。最先端機械の入手、技術主導のソリューションの実用化、安全規制遵守の保証に関連する初期費用は、高額になる可能性があります。さらに、この金銭的障壁は、新規競合企業の市場参入を妨げ、既存の補修施設に負担をかけ、市場全体の成長を阻害する可能性があります。
IoTと予測分析の改善
予測分析とモノのインターネット(IoT)技術が一体となって、貨物鉄道車両補修市場に大きなチャンスをもたらします。予知保全は、リアルタイムでの鉄道車両の状態評価を可能にする監視機能の向上によって可能になります。さらに、このプロアクティブな戦略は、ダウンタイムを削減し、鉄道資産の寿命を延ばすことで、鉄道事業者と補修サービスプロバイダーに魅力的な価値提案を提供します。
市場の飽和と競合圧力
鉄道車両補修業界の個々の補修施設の収益性は、激しい競争と市場の飽和によりリスクにさらされる可能性があります。サービスプロバイダーの数が増えるにつれて価格圧力が強まり、利益率に影響を及ぼす可能性があります。さらに、補修施設は、この脅威を軽減するために、差別化、サービスの質、戦略的パートナーシップに注力することで、混雑した市場での競合を維持する必要があります。
操業の中断と需要の落ち込みにより、COVID-19の流行は貨物鉄道車両補修市場に大きな影響を及ぼしています。封鎖、旅行制限、経済不安は国際貿易量の減少を引き起こし、鉄道輸送サービスの必要性だけでなく、鉄道保守・補修サービスの需要にも影響を及ぼしています。さらに、サプライチェーンの寸断、労働力不足、予算制限により課題も増加しています。加えて、パンデミック(世界的大流行)時に企業がコスト削減策を重視したため、業界の競合圧力も高まっています。
予測期間中、構造セグメントが最大となる見込み
鉄道車両の完全性と安全性を保証するという重要な役割を担っているため、貨物鉄道車両補修市場の構造物部門が最大のシェアを占めています。貨物鉄道車両に構造的な補修が必要な場合、そのフレーム、シャーシ、全体的な構造の安定性がすべてケアされます。鉄道車両の寿命と運行の安全性を維持するため、この部門では溶接、フレームの矯正、構造部品の交換が行われます。さらに、構造補修は法的要件を遵守するために不可欠であり、輸送中の事故や故障を回避するために極めて重要です。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは移動部門
貨物鉄道車両補修市場では、モバイルセグメントが最も高いCAGRで成長しており、モバイル補修ソリューションへの顕著な動向を示しています。鉄道現場でメンテナンスと補修サービスを提供することで、移動式鉄道車両補修サービスは、ダウンタイムを短縮し、運用効率を高めるダイナミックで適応性のあるアプローチを提供します。特に、常設の補修施設まで鉄道車両を輸送することが困難な遠隔地では、迅速かつ効率的な補修ソリューションに対するニーズが高まっていることが、このセグメントの拡大につながっています。さらに、移動部門は、機械、構造、内装の問題を迅速に処理するために、装備されたサービス車両や現場診断ツールなどの最先端技術を活用しています。
北米は、貨物鉄道車両補修部門で最大の市場シェアを占めています。北米がこの市場で優位に立つ理由は、貨物鉄道の広大なネットワークを含む、確立された広範な鉄道インフラにあります。特に米国では、強力な貨物鉄道網が全米の物資輸送に不可欠です。さらに、老朽化した鉄道車両を更新・維持する必要性、厳格な安全規制の遵守、サプライチェーンと物流における鉄道輸送の一般的重要性などが、北米における鉄道車両補修サービスの需要に寄与しています。
アジア太平洋は、貨物鉄道車両補修市場のCAGRが最も高い地域です。製造業と工業セクターの成長、鉄道インフラプロジェクトへの投資の増加により、アジア太平洋市場は急成長しています。中国やインドなどでは鉄道網の整備が進んでおり、鉄道車両補修・保守サービスの需要が高まっています。さらに、アジア太平洋が著しい成長を遂げている背景には、迅速な経済拡大、貿易活動の活発化、輸送効率の改善への注力といった要因が挙げられます。
According to Stratistics MRC, the Global Freight Railcar Repair Market is accounted for $26.4 billion in 2023 and is expected to reach $94.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 20% during the forecast period. A vital component of preserving the effectiveness and security of the rail transportation sector is freight railcar repair. In order to make sure freight railcars meet safety regulations and function properly, these specialist technicians are essential to the inspection, maintenance, and repair processes. In order to prevent breakdowns, routine maintenance should be carried out, structural problems should be resolved, and mechanical components should be fixed. Moreover, experts in freight railcar repair combine mechanical knowledge with an understanding of railcar systems, utilizing specialized tools and equipment to identify and resolve problems.
According to the American Association of Railroads, freight rail plays a pivotal role in the nation's economy by efficiently transporting goods across long distances, contributing to economic growth, and reducing traffic congestion on highways.
Growing requirement for effective freight transport
The market for freight railcar repair is significantly driven by the expanding need for dependable and effective freight transportation services. Rail transportation is increasingly used to move goods over long distances as businesses grow internationally. Additionally, rail operators are driving demand for railcar repair services by investing in the upkeep and repair of their fleets to ensure seamless and timely deliveries in order to meet the demands of a competitive market.
High initial expenses and capital intensity
The high startup and maintenance costs associated with freight railcar repair facilities represent a major barrier to the market. The upfront expenses linked to obtaining cutting-edge machinery, putting technology-driven solutions into practice, and guaranteeing safety regulations are followed can be high. Furthermore, this financial barrier could prevent new competitors from entering the market and strain already-existing repair facilities, impeding the market's overall growth.
Improvements in IOT and predictive analytics
Predictive analytics and Internet of Things (IoT) technologies together offer the freight railcar repair market a sizable opportunity. Predictive maintenance is made possible by improved monitoring capabilities, which enable real-time railcar condition assessment. Moreover, this proactive strategy offers rail operators and repair service providers a compelling value proposition by reducing downtime and extending the lifespan of rail assets.
Market saturation and competitive pressures
The profitability of individual repair facilities in the railcar repair industry may be at risk due to intense competition and market saturation. Pricing pressures may get stronger as the number of service providers rises, which could affect profit margins. Additionally, repair facilities need to maintain a competitive edge in a crowded market by focusing on differentiation, quality of service, and strategic partnerships in order to reduce this threat.
Due to operational disruptions and a drop in demand, the COVID-19 pandemic has had a substantial effect on the freight railcar repair market. Lockdowns, travel restrictions, and economic uncertainty have caused a decline in international trade volumes, which has impacted the demand for rail maintenance and repair services as well as the need for rail transportation services. Furthermore, challenges have increased due to supply chain disruptions, labor shortages, and budgetary restrictions; additionally, the industry's competitive pressure has increased due to businesses' emphasis on cost-cutting measures during the pandemic.
The Structural segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to its crucial role in guaranteeing the integrity and safety of railcars, the structural segment of the freight railcar repair market holds the largest share. When a freight railcar needs structural repairs, its frame, chassis, and overall structural stability are all taken care of. In order to preserve the railcar fleet's longevity and operational safety, this section covers welding, frame straightening, and structural component replacement. Moreover, structural repairs are essential for adhering to legal requirements and are critical to averting mishaps or malfunctions while in transit.
The Mobile segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the freight railcar repair market, the mobile segment is growing at the highest CAGR, indicating a notable trend toward mobile repair solutions. By providing maintenance and repair services right at the rail site, mobile railcar repair services offer a dynamic and adaptable approach that lowers downtime and boosts operational effectiveness. The growing need for prompt and efficient repair solutions, particularly in difficult or remote areas where it might not be feasible to transport railcars to permanent repair facilities, is responsible for this segment's expansion. Additionally, the mobile segment makes use of cutting-edge technologies, like equipped service vehicles and on-site diagnostic tools, to quickly handle mechanical, structural, and interior issues.
North America holds the largest market share in the freight railcar repair sector. North America's dominance in this market can be attributed to its well-established and extensive rail infrastructure, which includes a vast network of freight railroads. Particularly in the United States, a strong freight rail network is essential to the movement of goods throughout the nation. Furthermore, the necessity of upgrading and maintaining aging railcar fleets, adherence to strict safety regulations, and the general significance of rail transportation in the region's supply chain and logistics all contribute to the demand for railcar repair services in North America.
The Asia-Pacific region has the highest CAGR in the freight railcar repair market. Due to the growing manufacturing and industrial sectors as well as rising investments in rail infrastructure projects, the Asia-Pacific market is growing rapidly. Significant rail network developments in nations like China and India are increasing demand for railcar repair and maintenance services. Moreover, the Asia-Pacific region has experienced significant growth, which can be attributed to factors such as swift economic expansion, increased trade activities, and a focus on improving transportation efficiency.
Key players in the market
Some of the key players in Freight Railcar Repair market include Progress Rail, Wabtec Corporation, ARI Fleet Management, GATX Corporation, Railserve, Watco Companies, Knorr-Bremse, Herzog Railroad Services, Inc., Mitsui Rail Capital and FreightCar America.
In September 2023, Progress Rail, Caterpillar's rail division, has begun legal proceedings against its rival Wabtec over its acquisition of General Electric Co. Transportation. Progress alleged that this acquisition was an anti-competitive move that would allow Wabtec to effectively control parts of the US rail freight market. Wabtec has denied the claims and called the legal proceedings an unsupported attack.
In July 2023, Wabtec Corporation entered into a multi-year parts agreement with PT Imeco Inter Sarana (PT IMECO) that will support PT Kereta Api Indonesia's 150 locomotive fleet. The $190 million dollar agreement provides service kits and training to PT KAI for efficient maintenance of its locomotive fleet in the region. This technical support allows PT KAI to focus on the improvement and expansion of their passenger and freight movement service.
In October 2022, GATX Corporation has entered into a new long-term railcar supply agreement with a subsidiary of Trinity Industries, Inc. to purchase 15,000 newly built railcars through 2028, with an option to order up to an additional 500 railcars each year from 2023 to 2028. The agreement enables GATX to order a broad mix of tank and freight cars. Trinity will deliver 6,000 tank cars at a rate of 1,200 cars each year from 2024 through 2028.