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市場調査レポート
商品コード
1630192

レールコーティング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Rail Coatings - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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レールコーティング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

レールコーティング市場は予測期間中に4.5%以上のCAGRで推移する見込み。

Rail Coatings-Market-IMG1

COVID-19の大流行は鉄道用塗料市場に大きな影響を与えました。ウイルスの蔓延に対抗するために実施された封鎖措置と社会的距離を置くプロトコルは、鉄道活動の減少につながり、その結果、鉄道用コーティング剤の需要が減少しました。しかし、市場は2021年に回復し、今後数年間で大幅に上昇すると予想されます。

主要ハイライト

  • 短期的には、高速鉄道網の開発と大量輸送需要の増加が、調査対象市場の需要を牽引する主要要因となっています。
  • しかし、VOC関連の規制が市場成長の妨げになると予想されます。
  • 他の輸送手段に比べ鉄道のエネルギー効率が高いことから、同市場に新たなビジネス機会が生まれると期待されています。
  • アジア太平洋が世界のレールコーティング市場を独占すると予想され、需要の大半は中国とインドからもたらされます。

鉄道用塗料市場の動向

高速鉄道網の開発

  • 高速鉄道路線の開発は、人や物資の輸送を効率的かつ頻繁にすることを目指しています。高速鉄道とは、駅間の距離を時速250km以上で移動する鉄道サービスを指します。
  • 先進国では高速貨物列車の需要が拡大しており、市場開拓の原動力となることが期待されています。鉄道事業者は、既存のインフラの改造と、時速1,000kmに達する高速ネットワークの新設の両方に力を入れています。
  • 地下や高架を利用した大容量の都市サービスを提供するため、高速鉄道、地下鉄、軽便鉄道に多額の投資が行われています。例えば、中国に次いで2番目に長い鉄道インフラを持つインドは、国内の高速鉄道網を効率的に構築するため、鉄道路線の電化を進めています。
  • ここ数年、世界中で都市鉄道や高速鉄道が大幅に拡大しており、その先頭を走っているのが中国です。中国国鉄集団のデータによると、2023年11月30日現在、中国の高速鉄道(HSR)運行距離は約4万3,700kmに及びます。この面積は、中国の全鉄道網の28.1%に相当し、約155,500kmに及びます。
  • さらに、インド鉄道(IR)は2024年6月、チェンナイにある国営のIntegral Coach Factory(ICF)に対し、2024~2025会計年度に最高速度250km/hの1,435mmゲージの車両を2両製造するよう発注しました。
  • 欧州では、欧州横断輸送ネットワークが長距離鉄道サービスを強化する予定です。この計画では、旅客列車で時速160km、貨物列車で時速100kmを目標に、新たな高速鉄道網を構築することになっており、完成目標は2040年に設定されています。
  • 持続的な鉄道開発、急速な世界的地下鉄化、高速鉄道システムの拡大は、道路や航空機による移動からの転換を促進するために重要であり、これが世界の鉄道用塗料市場を大きく牽引すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は、鉄道活動からの需要増加により、世界の鉄道用塗料市場をリードしています。中国、インド、日本のような国々は、鉄道活動の急増を目の当たりにしています。
  • 鉄道は道路に比べて環境に優しい輸送手段と考えられています。そのため、二酸化炭素排出量を削減するために、道路から鉄道へのシフトが目立っています。各国政府は、道路交通渋滞の緩和と排出量削減のため、旅客鉄道サービスを改善・拡大する鉄道輸送プロジェクトを支援しています。
  • 鉄道輸送を改善するための政府の取り組みが増加し、アジア太平洋諸国の観光産業が成長することで、予測期間中に鉄道用コーティング剤の需要が増加すると予想されます。例えば、2022年3月、インド鉄道はMedha、Bombardier、Siemensを含む7社に260億インドルピー(約3億4,000万米ドル)の契約を割り当て、58両のVande Bharat列車を製造しました。
  • さらに中国政府は、2025年のマイルストーンを目標に、中国と欧州の間で年間5,000本の列車を運行することを目指すと発表しました。
  • 鉄道車両は、運行状況にもよりますが、通常、数年ごとに再塗装が必要になります。タンク車の外装塗装の寿命は約10年だが、再塗装はしばしば15年に延長され、他のサービス修繕と並行します。
  • さらに、人口と物資輸送需要の増加により、アジア太平洋諸国は、現在のシステムを最大限に活用し、サステイナブル成長を達成するために、老朽化した鉄道車両に対処し、新技術を使用して修理と保守を行うよう求めています。
  • 2022年2月、上海地下鉄は204両の地下鉄車両Moviaのライフサイクル・メンテナンスをShentong Bombardier Rail Transit Vehicle Maintenanceに委託しました。この契約には、上海地下鉄が保有する34編成の車両に対する予防的・是正的メンテナンスとバランスの取れたオーバーホールサービスが含まれていました。
  • 全体として、新型車両の導入と既存車両の改修の組み合わせは、今後数年間にわたりアジア太平洋の鉄道用コーティング市場を強化する態勢を整えています。

鉄道用塗料産業概要

鉄道用塗料市場は部分的に統合されています。主要企業(順不同)には、Axalta Coating Systems LLC、Akzo Nobel NV、BASF SE、RPM International Inc.、PPG Industries Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • ドライバー
    • 高速鉄道網の開発
    • 大量輸送需要の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • VOC関連規制
    • その他の抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • 樹脂
    • アクリル
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • プラスチゾル
    • ポリエステル
    • フッ素樹脂
    • その他
  • 技術
    • 水性
    • 溶剤ベース
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • マレーシア
      • タイ
      • インドネシア
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • 北欧諸国
      • トルコ
      • ロシア
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • カタール
      • アラブ首長国連邦
      • ナイジェリア
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Axalta Coating Systems LLC
    • Akzo Nobel NV
    • BASF SE
    • RPM International Inc.
    • GLS Coatings Ltd
    • Hempel AS
    • WEILBURGER Coatings GmbH
    • Nippon Paint Company Limited
    • PPG Industries Inc.
    • Williams Hayward Protective Coatings Inc.
    • The Sherwin Williams Company
    • Mader Group
    • Kansai Paint Co. Ltd
    • T & R Williamson

第7章 市場機会と今後の動向

  • その他の輸送手段と比べたレールの高いエネルギー効率
  • その他の機会
目次
Product Code: 61466

The Rail Coatings Market is expected to register a CAGR of greater than 4.5% during the forecast period.

Rail Coatings - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the rail coatings market. The lockdown measures and social distancing protocols implemented to combat the spread of the virus led to a decline in rail activities, resulting in lower demand for rail coatings. Nonetheless, the market recovered in 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.

Key Highlights

  • Over the short term, developing high-speed rail networks and increasing demand for mass transportation are the major factors driving demand in the market studied.
  • However, regulations related to VOCs are expected to hinder the market's growth.
  • Nevertheless, the high energy efficiency of rails compared to other modes of transport is expected to create new opportunities for the market studied.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the global rail coatings market, with the majority of demand coming from China and India.

Rail Coatings Market Trends

Developing High-speed Rail Networks

  • The development of high-speed rail lines strives to make the transit of people and commodities efficient and frequent. High-speed rail refers to rail services that travel vast distances between stations at speeds above 250 km/h.
  • The expanding demand for high-speed freight and cargo trains in developed nations is expected to drive market growth. Railway operators are emphasizing both the modification of existing infrastructure and the building of new high-speed networks capable of reaching 1000 km/h.
  • Substantial investment has been made in high-speed rails, metros, and light rails to provide high-capacity urban services that are often underground or elevated. For instance, India, which has the second-longest rail infrastructure after China, is electrifying rail lines to construct a high-speed rail network in the country efficiently.
  • Over the years, there has been a significant expansion of urban and high-speed rails worldwide, with China leading the way. According to data from the China State Railway Group, as of November 30, 2023, China's high-speed rail (HSR) operations spanned approximately 43,700 km. This area represented 28.1% of China's total railroad network, measuring around 155,500 km.
  • Moreover, In June 2024, Indian Railways (IR) placed an order with the state-owned Integral Coach Factory (ICF) in Chennai to build two 1,435 mm-gauge trains with a maximum speed of 250 km/h during the financial year 2024-2025.
  • In Europe, the Trans-European Transport Network is set to enhance long-distance rail services. The plans involve establishing a new high-speed network, targeting speeds of 160 km/h for passenger trains and 100 km/h for freight, with a completion goal set for 2040.
  • Sustained rail development, rapid global metro, and high-speed rail system expansions are important to facilitate a shift away from road and air travel, which is expected to drive the global rail coatings market significantly.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific leads the global rail coatings market, driven by rising demand from railway activities. Countries like China, India, and Japan are witnessing a surge in their railway activities.
  • Railways are considered an eco-friendly mode of transportation compared to roadways. Therefore, there is a noticeable shift from roadways to railways to reduce carbon emissions. Governments are supporting rail transportation projects to improve and increase passenger rail services to relieve road traffic congestion and reduce emissions.
  • Increased government initiatives to improve rail transportation and growth in tourism industries across Asia-Pacific countries are expected to drive demand for rail coatings over the forecast period. For instance, in March 2022, Indian Railways allocated an INR 26 billion (~USD 0.34 billion) contract to seven companies, including Medha, Bombardier, and Siemens, to produce 58 Vande Bharat trains.
  • Moreover, China's government announced aims to operate 5,000 trains annually between China and Europe, targeting a 2025 milestone.
  • Rail cars, depending on service conditions, typically require repainting every few years. While exterior coatings for tank cars last about a decade, repainting is often extended to 15 years, aligning with other service repairs.
  • Additionally, the rising population and demand for goods transportation have prompted Asia-Pacific countries to address their aged rolling stocks and use new technologies to repair and maintain them in order to make the most of the current systems and achieve sustainable growth.
  • In February 2022, Shanghai Metro assigned the contract to undertake lifecycle maintenance for 204 Movia metro cars to Shentong Bombardier Rail Transit Vehicle Maintenance. The contract included preventative and corrective maintenance and balanced overhaul services for Shanghai Metro's 34-train fleet.
  • Overall, the combination of new rail car introductions and the refurbishment of existing ones is poised to bolster the Asia-Pacific rail coatings market over the coming years.

Rail Coatings Industry Overview

The rail coatings market is partially consolidated in nature. The major players (not in any particular order) include Axalta Coating Systems LLC, Akzo Nobel NV, BASF SE, RPM International Inc., and PPG Industries Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Developing High-speed Rail Network
    • 4.1.2 Increasing Demand for Mass Transportation
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Regulations Related to VOCs
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Resin
    • 5.1.1 Acrylic
    • 5.1.2 Epoxy
    • 5.1.3 Polyurethane
    • 5.1.4 Plastisol
    • 5.1.5 Polyester
    • 5.1.6 Fluoropolymers
    • 5.1.7 Other Resins
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Water-based
    • 5.2.2 Solvent-based
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Malaysia
      • 5.3.1.6 Thailand
      • 5.3.1.7 Indonesia
      • 5.3.1.8 Vietnam
      • 5.3.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Spain
      • 5.3.3.6 NORDIC Countries
      • 5.3.3.7 Turkey
      • 5.3.3.8 Russia
      • 5.3.3.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 Qatar
      • 5.3.5.3 United Arab Emirates
      • 5.3.5.4 Nigeria
      • 5.3.5.5 Egypt
      • 5.3.5.6 South Africa
      • 5.3.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Axalta Coating Systems LLC
    • 6.4.2 Akzo Nobel NV
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 RPM International Inc.
    • 6.4.5 GLS Coatings Ltd
    • 6.4.6 Hempel AS
    • 6.4.7 WEILBURGER Coatings GmbH
    • 6.4.8 Nippon Paint Company Limited
    • 6.4.9 PPG Industries Inc.
    • 6.4.10 Williams Hayward Protective Coatings Inc.
    • 6.4.11 The Sherwin Williams Company
    • 6.4.12 Mader Group
    • 6.4.13 Kansai Paint Co. Ltd
    • 6.4.14 T & R Williamson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 High Energy Efficiency of Rails Compared to Other Modes of Transport
  • 7.2 Other Opportunities