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市場調査レポート
商品コード
1383326
アーケードクレーンゲーム機の2030年までの市場予測: タイプ別、用途別、地域別の世界分析Arcade Crane Machines Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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アーケードクレーンゲーム機の2030年までの市場予測: タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、アーケードクレーンゲーム機ゲーム機の世界市場は2023年に21億8,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.8%で成長し、2030年には42億3,000万米ドルに達すると予測されています。
アーケードクレーンゲーム機ゲーム機は、世界で最も人気のあるアーケードゲームの1つです。しばしば「クローマシン」と呼ばれ、アーケード、ショッピングモール、ファミリーエンターテインメントセンター、その他のレジャー施設でよく見られる人気のアミューズメント機器です。ジョイスティックで操作するクローが上部にあるコイン式の筐体です。これらのマシンは、機械的な爪を使って賞品をつかみ取るという、楽しくて課題的なゲームにプレーヤーを参加させるように設計されています。
台湾の経済部によると、クロー・マシンが設置されている場所の数は、2022年の850ヵ所から2023年には2,859ヵ所に増加しています。
娯楽・レジャー産業の成長により、アミューズメントパーク、ファミリー・エンターテイメント・センター、アーケードなどの施設数が増加しています。これらの施設は、アーケードクレーンゲーム機の格好の設置場所となっています。アーケードのクレーンマシンは、来場者にユニークで楽しい体験を提供します。また、クレーンゲーム機は、さまざまな年齢層に幅広くアピールできるため、娯楽施設として人気があります。さらに、クレーンゲーム機で景品を獲得するという魅力は、来場者が何度も会場に足を運ぶきっかけとなり、市場需要を押し上げます。
アーケード業界は、景気後退や消費習慣の変化に敏感です。アーケード・ビジネスを開始するために必要な資金的コミットメントは、さまざまなゲームの提供、レイアウト、ビジネス・モデルを試す能力を制限する可能性があります。アーケード・クレーン・マシンの購入、スペースの賃貸またはリース、必要なインフラの設置に伴う高額な初期費用は、市場への参入を目指す起業家や新規事業者にとって大きな障壁となり得る。
拡張現実(AR)や仮想現実(VR)をゲームセンターのクレーンマシンに取り入れることで、プレイヤーに没入感のあるインタラクティブな体験を提供できます。これにより、ゲームプレイをより魅力的で楽しいものにし、リピート来店の可能性を高めることができます。ARやVRは、アーケードゲームに最先端かつ未来的な要素を加え、革新的な体験に惹かれる幅広い層、特に技術に精通した若い層を惹きつける。加えて、インタラクティブなマーチャンダイジング、カスタマイズ、パーソナライゼーションといった要素も市場の需要を後押ししています。
オンラインゲームプラットフォームは、自宅に居ながらにしてアクセスできる、インタラクティブで便利なゲーム体験を幅広く提供しています。このようなオンラインゲームへの嗜好のシフトは、物理的なゲームセンターの入場者数の減少につながる可能性があります。また、多くのオンラインゲーム、特にモバイルゲームは、アーケードゲームのプレイ単価に比べ、無料または低料金で利用できます。加えて、24時間365日利用可能であること、世界なプレイヤーベース、膨大なゲームオプションが市場の需要を妨げています。
COVID-19の大流行はアーケードクレーンゲーム機ゲーム機市場に大きな影響を与えました。クレーン機を設置したゲームセンターを含む多くのゲームセンターが、施錠や社会的距離を置く措置により一時的な閉鎖に直面しました。このため、アーケード事業者の入場者数と収益は激減しました。ゲーセン経営者は、顧客とスタッフの安全を確保するため、厳しい衛生・消毒プロトコルを実施しなければならなかっています。人々が家で過ごす時間が長くなったため、オンラインゲームやモバイルゲームが増加し、物理的なアーケードから注意がそれるようになっています。パンデミック後の娯楽活動の活発化により、市場の成長は回復しています。
クレーンクローマシン分野は有利な成長を遂げると推定されます。クレーンクローマシンは、プレーヤーが機械的な爪を使って景品を取り出そうとする人気のあるゲームです。主に娯楽目的で使用され、あらゆる年齢層のプレイヤーに楽しく魅力的なアクティビティを提供しています。クレーンクローマシンの外観や中の景品をカスタマイズすることで、企業のブランディングにつながります。また、メンテナンスコストや運用コストが低いこと、設置面積が小さいこと、景品がカスタマイズ可能であること、視覚的アピールが高いことなどが、同分野の需要を押し上げています。
アミューズメントパーク分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。アーケードのクレーンマシンは、来場者に楽しくインタラクティブな体験を提供し、アミューズメントパークでの時間に興奮と娯楽の要素を加えます。ぬいぐるみから電子機器やノベルティまで、多様な景品を提供しています。この多様性が幅広い客層にアピールし、誰もが楽しめるようになっています。全体として、アーケードのクレーンマシンは、アミューズメントパークの体験に、楽しさ、スキルアップ、エンターテインメントの要素を加えています。ゲストの満足度とエンゲージメントを高めながら、収益創出にも貢献しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域には、世界最大かつ最先端のアミューズメントパーク、テーマパーク、ファミリー・エンターテインメント・センターがあります。これらの施設には、クレーンゲーム機を含む幅広いアーケードゲームが設置されていることが多く、来場者に人気のアトラクションとなっています。一部のアジア市場では、クレーンゲーム機でスキルを競うというコンセプトが受け入れられています。さらに、人々の可処分所得が増加し、娯楽活動が活発化していることも、オペレーターにとって幅広い選択肢がある競争市場に寄与しています。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高いと予測されます。欧州のアーケード業界は多様性に富んでおり、大規模なアーケードチェーン、独立系アーケード、ファミリーエンタテインメントセンターなどが混在しています。欧州の消費者は、アーケードゲームに対して独自の嗜好を持っている可能性があります。また、都市中心部や人気の観光地は、欧州のアーケードビジネスにとって重要な場所となる傾向があります。さらに、ゲーム技術の進歩、消費者の独特な嗜好、欧州の多様な市場情勢が市場の成長を加速させています。
According to Stratistics MRC, the Global Arcade Crane Machines Market is accounted for $2.18 billion in 2023 and is expected to reach $4.23 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.8% during the forecast period. Arcade Crane Machines are one of the most popular arcade games in the world. They often referred to as "claw machines," are popular amusement devices commonly found in arcades, shopping malls, family entertainment centers, and other leisure venues. They are coin-operated cabinets with a joystick-controlled claw at the top. These machines are designed to engage players in a fun and challenging game where they attempt to grab a prize using a mechanical claw.
According to Taiwan's Ministry of Economic Affairs, the number of places where claw machines have been installed has increased from 850 in 2022 to 2,859 in 2023.
Growing entertainment and leisure industries lead to an increase in the number of venues like amusement parks, family entertainment centers, and arcades. These venues serve as prime locations for arcade crane machines. Arcade crane machines offer a unique and enjoyable experience for visitors. Also, crane machines have a broad appeal across different age groups, making them a popular choice for entertainment venues. Further, the allure of winning a prize from a crane machine can encourage visitors to return to the venue multiple times which in turn propel the market demand.
The arcade industry can be sensitive to economic downturns or shifts in consumer spending habits. The financial commitment required to start an arcade business can limit the ability to experiment with different game offerings, layouts, and business models. The high upfront costs associated with purchasing arcade crane machines, renting or leasing space, and setting up the necessary infrastructure can be a significant barrier for entrepreneurs and new businesses looking to enter the market.
The incorporation of Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) in the arcade crane machines can provide an immersive and interactive experience for players. This can make the game play more engaging and enjoyable, increasing the likelihood of repeat visits. AR and VR add a cutting-edge and futuristic element to arcade games, attracting a wider audience, especially tech-savvy and younger demographics that are drawn to innovative experiences. In addition, its factors such as interactive merchandising, customization and personalization fuel the market demand.
Online gaming platforms offer a wide range of interactive and convenient gaming experiences that can be accessed from the comfort of one's own home. This shift in preference towards online gaming can lead to a decrease in foot traffic at physical arcades. Also, many online games, especially mobile games, are available for free or at a low cost compared to the per-play cost of arcade games. In addition, 24/7 availability, global player base and vast gaming options are hampering the market demand.
The COVID-19 pandemic had a significant impact on the Arcade Crane Machines market. Many arcades, including those with crane machines, faced temporary closures due to lockdowns and social distancing measures. This led to a sharp decline in foot traffic and revenue for arcade businesses. Arcade operators had to implement stringent hygiene and sanitization protocols to ensure the safety of customers and staff. With people spending more time at home, there was an uptick in online and mobile gaming which diverted attention from physical arcades. The post pandemic has raised back the market growth with growing entertainment activities.
The crane claw machines segment is estimated to have a lucrative growth. Crane claw machines are popular games where players use a mechanical claw to attempt to retrieve a prize. They are primarily used for entertainment purposes, offering a fun and engaging activity for players of all ages. Customizing the appearance of the crane claw machine or the prizes inside can serve as a branding opportunity for businesses. Along with this, their low maintenance and operational costs, small footprint, customizable prizes and high visual appeal boosts the segment demand.
The amusement parks segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Arcade crane machines provide a fun and interactive experience for visitors, adding an element of excitement and entertainment to their time at the amusement park. It offers a diverse range of prizes, from plush toys to electronics and novelties. This variety appeals to a wide audience, ensuring there's something for everyone. Overall, arcade crane machines add an element of fun, skill-building, and entertainment to the amusement park experience. They contribute to revenue generation while enhancing guest satisfaction and engagement.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. Asia Pacific is home to some of the world's largest and most advanced amusement parks, theme parks, and family entertainment centers. These venues often feature a wide array of arcade games, including crane machines, which are popular attractions for visitors. Some Asian markets have embraced the concept of skill-based competitions on crane machines. Further, the rising disposable income of people and increasing entertainment activities are contributing to a competitive market with a wide range of options for operators.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The arcade industry in Europe is diverse, with a mix of large-scale arcade chains, independent arcades, and family entertainment centers. European consumers may have unique preferences for arcade games. Also, urban centers and popular tourist destinations tend to be key locations for arcade businesses in Europe. Further, Advancements in gaming technology, consumer's unique preferences and diverse market landscape in Europe are accelerating the market growth.
Some of the key players profiled in the Arcade Crane Machines Market include: Benchmark Games, Elaut Group, Smart Industries Corporation, Andamiro USA, ICE (Innovative Concepts in Entertainment), UNIS Technology Co Limited, Sega Amusements International Limited, Coast to Coast Entertainment, Family Fun Companies and S&B Toy Company.
In October 2023, SEGA Amusements International announced its participation in the Autumn Coin-Op Show (ACOS). ACOS provides a fantastic platform for operators to explore cutting-edge products from leading manufacturers, network with influential figures in the amusements and coin-op sector.
In August 2023, Elaut launched Livecadia arcade games to play online. Livecadia is a web app that allows players to interact and play with a physical claw machine or another arcade game using their phone. Livecadia provides customers with more revenue, and the players with a new multichannel experience.