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市場調査レポート
商品コード
1758740
ハンドヘルドゲーム機の世界市場、2025年~2035年Global Handheld Game Console Market 2025-2035 |
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カスタマイズ可能
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ハンドヘルドゲーム機の世界市場、2025年~2035年 |
出版日: 2025年06月07日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のハンドヘルドゲーム機市場規模、シェア、動向分析レポート、製品別(PlayStation、Razer Switchblade、Nintendo Switch、その他)、プラットフォーム別(iOS、Android、Windows、Linux)、エンドユーザー別(大人、子供)、予測期間(2025年~2035年)
産業概要
世界のハンドヘルドゲーム機市場は、2024年には46億米ドルと推計されたが、予測期間(2025年~2035年)にはCAGR 8.6%で113億米ドルに成長すると予測されます。主な促進要因としては、技術開発、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化、さまざまなゲーム選択肢の増加などが挙げられます。インターネット接続を必要とせず、どこでもオンラインでゲームをプレイできることは、携帯ゲーム機の主な利点の1つです。また、家庭用ゲーム機に比べて軽量で持ち運びやすいことも、市場のさらなる成長を後押ししています。技術の進歩は、業界の大きな成長要因となっています。ゲーム機に応用されているソフトウェアとハードウェアの技術も、ゲーム機のメーカーによって、時代とともに継続的な革新と強化が行われてきました。ゲーム機における最も顕著な技術革新はグラフィックス技術であり、初期システムの8ビットグラフィックスから最新ゲーム機の4K解像度に至るまで、グラフィックスの質は大幅に向上しています。
市場力学
ハイブリッド型ポータブル・ゲーミング・ソリューションの需要増加
消費者がモバイル・ライフスタイルに合ったエンターテインメント・コンテンツを受け入れているため、外出先でのゲーム・ソリューションに対するニーズは高まり続けています。最近のハンドヘルド・ゲーム機は、従来のコンソール・システムに匹敵する高性能なゲーム体験を提供しながらも、外出先でもプレイできる利便性を備えています。この性能と携帯性の融合により、従来のゲーム機の枠を超えた潜在的なユーザー層が広がっています。COVID-19の大流行もこの傾向を強め、ロックダウンや社会的な距離感から、消費者はますます個人的な娯楽に目を向けるようになり、ハンドヘルドゲーム業界にプラスの影響を与えました。例えば、同社の財務報告書2023によると、通常モデル、Switch Lite、Switch OLEDを含むNintendo Switchハードウェアの生涯販売台数は1億3,246万台で、前四半期の1億2,953万台から増加しています。
5G接続によるクラウドゲーミングの需要増
クラウド・ゲーミングやゲーム・ストリーミングでは、処理を遠隔地のサーバーに移すことで、ユーザーは低スペックのデバイスで高価なゲームをプレイできます。クラウド・ゲーミングがスマートフォンやハンドヘルド・コンソールで可能になったのは、5Gネットワークの登場によるものです。5Gネットワークは、遅延、帯域幅の制限、スポット的な接続性といった過去の課題を解消する上で極めて重要な役割を果たしました。Xbox Cloud Gaming(Game Pass Ultimate経由)やソニーのリモート・プレイなどのクラウド・ゲーミング・プラットフォームを通じて、AAA級のゲームをハンドヘルド機器やスマートフォンでプレイできるようになり、高価なハードウェアの必要性が低くなりました。クラウドゲーミングは、ダウンロード速度と遅延を改善する5Gネットワークの出現により、携帯機器でも可能になりました。例えば、2022年10月、クアルコムはRazer社およびVerizon社と提携し、Snapdragon G3xを搭載した世界初の5Gハンドヘルドゲーム専用デバイス「Ultimate 5G Handheld Gaming Device」を発表しました。
市場セグメンテーション
市場を独占するNintendo Switchセグメント
製品別では、Nintendo Switchサブセグメントが世界のハンドヘルドゲーム機市場でかなりのシェアを占めると予想されます。ライバルの中でもニンテンドースイッチは、外部スクリーンにドッキングしてのゲームプレイと携帯ゲームの両方に使えるハイブリッドデバイスである点が特徴です。そのハイブリッドな特徴から幅広いユーザーに魅力的に映り、ファーストパーティとサードパーティの両方の開発者が多くのサポートを提供しています。ポータブルなハンドヘルドデバイスとしても、モニターやテレビと連動する従来の家庭用ゲーム機としても機能します。これにより、Switchは2つの市場を同時にターゲットにすることができます。さらに、このゲーム機はその適応性から、旅行にも便利なガジェットです。スイッチ・ライトのような任天堂の新開発製品は、ユーザーにさらなる選択肢を提供します。Switch Liteは携帯機器としてのみ使用可能で、初代Switchとは異なり外部モニターには対応していないです。Switch Liteの利点は、ベースモデルのSwitchよりも価格が安いことで、家庭用ゲーム機として使用するつもりのないプレイヤー向けです。同梱される2つのJoy-Conコントローラーにより、独創的なゲームプレイが可能になります。Joy-Conは、ビデオゲーム『Let's Go, Pikachu』でポケボールを投げたり、ポケモンを捕まえたりするのに使う!や『Let's Go, Pikachu!などでは、Joy-Conを使ってポケボールを投げたりポケモンを捕まえたりするので、ただボタンを押すよりも臨場感があります。
世界のハンドヘルドゲーム機は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ロシア、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、その他アジア太平洋、その他ラテンアメリカ地域)、世界のその他の地域に分けられます。
ハンドヘルドゲーム機の世界市場はアジア太平洋が大幅なCAGRで成長する見込み
全地域の中でも、アジア太平洋は、特に中国、日本、韓国、インドなどの国々において、大手市場プレイヤーの存在、人口の可処分所得の増加、若年層のゲーム人口の急速な増加により、予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されます。ソニーのような大手プレーヤーは、日本や韓国のようなゲーム文化の主要な部分を占める国で人気のあるプレイステーションで市場を独占しています。ハンドヘルドゲーム産業が拡大し続けるなか、日本はこうした成長機会を捉える格好の場所となると思われます。大手ゲーム機メーカー(ソニー、任天堂、セガ)の本社が日本にあるため、他のアジアのデジタルゲーム市場と比べて、日本ではゲーム機ゲームが特に重要です。
最近の動向
Global Handheld Game Console Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (PlayStation, Razer Switchblade, Nintendo Switch, and Others), by Platform (iOS, Android, Windows, and Linux), and by End-User (Adults and Children), Forecast Period (2025-2035)
Industry Overview
Global handheld game console market, estimated at $4.6 billion in 2024, is projected to grow to $11.3 billion with a CAGR of 8.6% during the forecast period (2025-2035). The key driving factors include technological developments, rising disposable incomes, shifting consumer tastes, and the growing availability of different gaming choices. The ability to play games online and anywhere without the requirement of an Internet connection is one of the key advantages of portable gaming consoles. Also, the lightness and portability of these consoles compared to home video game consoles have assisted the market to grow even more. Technological advancements have been a significant growth driver in the industry. The software and hardware technologies applied in game consoles have also seen continuous innovation and enhancement over time by the manufacturers of consoles. The most remarkable technical innovation in game consoles has been the technology of graphics; the quality of graphics has greatly increased from 8-bit graphics in initial systems to 4K resolutions in modern consoles.
Market Dynamics
Increasing demand for Hybrid Portable Gaming Solutions
The need for on-the-go gaming solutions keeps growing as consumers embrace entertainment content that fits their mobile lifestyle. Recent handheld game consoles provide high-performance gaming experiences on par with conventional console systems but with the convenience of on-the-go play. This blend of performance and portability has opened up the potential user base beyond traditional gaming fronts. The COVID-19 pandemic also strengthened this trend, as lockdowns and social distancing made consumers increasingly look towards personal forms of entertainment, which positively impacted the handheld gaming industry. For instance, as per the company's financial report 2023 the lifetime number of Nintendo Switch hardware units sold - including the regular model, Switch Lite, and Switch OLED - stands at 132.46 million, up from 129.53 million last quarter.
Increasing Demand for Cloud Gaming due to 5G Connectivity
By moving the processing to remote servers, cloud gaming or game streaming allows users to play costly games on low-spec devices. Cloud gaming is possible for smartphones and handheld consoles today due to the advent of 5G networks, which have been crucial in eliminating past challenges such as latency, bandwidth limits, and spotty connectivity. AAA games can now be played on handheld devices and smartphones through cloud gaming platforms such as Xbox Cloud Gaming (via Game Pass Ultimate) and Sony's Remote Play, which reduces the requirement for high-cost hardware. Cloud gaming is now possible for portable devices with the advent of 5G networks, which enhance download speed and latency. For Instance, in October 2022, Qualcomm partnered with Razer and Verizon to introduce the Ultimate 5G Handheld Gaming Device powered by Snapdragon G3x, which was the world's first dedicated 5G handheld gaming device.
Market Segmentation
Nintendo Switch Segment to Dominate the Market
Among the products, the Nintendo Switch sub-segment is expected to hold a considerable share of the global handheld game console market. Among its rivals, the Nintendo Switch is unique in that it is a hybrid device that can be used for both docked gameplay on an external screen and portable gaming. Its hybrid features make it appealing to a broad range of users, and both first-party and third-party developers offer it a lot of support. It may function as a portable handheld device or as a conventional home console that is linked to a monitor or television. This allows the Switch to target two markets simultaneously. Additionally, the console is a convenient gadget to travel with due to its adaptability. Nintendo's newly developed products, such as the Switch Lite, offer users even more choices. The Switch Lite can only be used as a portable device; it is not compatible with external monitors, unlike the original Switch. The benefit of the Switch Lite is that it is less costly than the base model Switch, so for players who do not intend to use their device as a home console. Two Joy-Con controllers that are included with the system enable some creative gameplay. A Joy-Con is used to throw Poke Balls and capture Pokemon in the video games Let's Go, Pikachu! And Let's Go, Eevee! This makes it feel more realistic than merely pressing a button.
The global handheld game console is further divided by region, including North America (the US and Canada), Europe (the UK, Germany, France, Italy, Spain, Russia, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, Australia and New Zealand, ASEAN Countries, and the Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
The Asia-Pacific Region is expected to grow at a Significant CAGR in the Global Handheld Game Console Market
Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period owing to the due to presence of major market players, increasing disposable income of the population, and rapidly growing young gaming population in this region particularly in countries, such as China, Japan, South Korea, and India. Major players such as Sony dominate the market with their PlayStation, which is popular in countries such as Japan and South Korea, where gaming is a major part of the culture. As the handheld game industry continues to expand, Japan will be the prime location to capture these growth opportunities. Console games are particularly crucial in Japan compared to other Asian digital gaming markets, as the headquarters of major console manufacturers (Sony, Nintendo, and Sega) are in Japan.
The major companies operating in the global handheld game console market include ASUSTeK COMPUTER INC., Logitech, Nintendo, Sony Interactive Entertainment Europe Limited, and Valve Corporation, among others. Market players are leveraging partnerships, collaborations, mergers, and acquisition strategies for business expansion and innovative product development to maintain their market positioning.
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