表紙:機内食サービス市場の2030年までの予測- 食品タイプ別、フライトタイプ別、ケータリングサービス別、航空機クラス別、飛行時間別、プロバイダータイプ別、サービスタイプ別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1339964

機内食サービス市場の2030年までの予測- 食品タイプ別、フライトタイプ別、ケータリングサービス別、航空機クラス別、飛行時間別、プロバイダータイプ別、サービスタイプ別、地域別の世界分析

In-Flight Catering Services Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Food Type, Flight Type, Catering Service, Aircraft Class, Flight Duration, Provider Type, Service Type and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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機内食サービス市場の2030年までの予測- 食品タイプ別、フライトタイプ別、ケータリングサービス別、航空機クラス別、飛行時間別、プロバイダータイプ別、サービスタイプ別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の機内食サービス市場は2023年に188億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは11.2%で成長し、2030年には397億米ドルに達する見込みです。

国内外の航空会社は、フライトケータリング事業者に食事を注文することができます。航空会社が使用するサービス・トロリーは、顧客に料理を届けるために使用されます。地域や国によってメニューは変わるが、肉、魚、サラダまたは野菜、小さなロールパン、デザートで構成されることが多いです。乗客を引きつけ、市場の優位性を維持するため、航空会社はさまざまな機内グッズ、ロイヤリティ・プログラム、機内食サービスを提供しています。航空会社によっては、ファーストクラスを廃止したり、プレミアム・エコノミーを追加したりして、客室構成を変更しています。

国際民間航空機関によると、過去20年間で航空業界は劇的な成長を遂げ、旅客数は1998年の14億6,700万人から2017年には39億7,900万人に増加しました。

市場力学:

促進要因

  • 高品質のケータリング機器への需要が高まっています。
  • 国内・国際線の航空旅客数の増加に伴い、航空会社のフードサービスに対する需要が増加しています。旅行中、消費者はヘルシーな料理を求め、オンライン予約サービスを通じて事前に食事を注文するようになっています。このため、ケータリング業者と航空会社は協力して効果的な機内食管理システムを開発するようになっています。そのため、高品質なケータリング機器と健康的な機内食に対する需要の高まりが市場を牽引しています。

抑制要因:

  • 厳しい規制により手頃な価格が低下
  • この分野では、機内食サービスを購入しにくくする厳しい基準や法律が課題となる可能性があります。このような規制は、空港のセキュリティ要件、食品の安全性や衛生基準など、ケータリング業者がサービスを提供するために従わなければならないことを網羅している場合があります。その結果、ケータリング事業者は、法律に従うことと、顧客のために費用を低く抑えることの妥協点を見出す必要があるかもしれません。

機会:

  • 機内食サービスの利用は拡大しています。
  • 機内食の自動化が進み、ケータリング管理が改善された結果、航空会社は優れた顧客サービスを提供しています。事前に注文された食事オプションは、航空会社が常に提供しようと努めているパーソナル・サービスの一例です。顧客は、その場所に適した食事を受け取らなければならないです。世界中の大手航空会社は、最先端の技術を駆使して機内食を充実させる一方、顧客の嗜好にアピールする新しい食事のセレクションを提供し、サービス需要をさらに高めています。

脅威

  • 機内食の高コスト。
  • 空港店舗の運営コストなどが、航空会社による機内食のコスト高を招いています。小売業者は、営業経費の増加や賃料の上昇をカバーしなければならないです。空港の立地は、どちらかといえば都市の中心部から外れています。そのため、企業は従業員の日々の旅費の一部を負担し、従業員を空港に向かわせるために通常より多くの給与を支払わなければならないです。これらすべてが、企業の営業経費を増加させ、製品価格を押し上げます。

COVID-19の影響:

  • COVID-19の流行は、世界中の航空業界全体のサプライチェーンを大きく混乱させました。パンデミックのさらなる拡大を防ぐため、大半の国の政府は封鎖状態を敷き、国民の移動に制限を加え、国際貿易や旅行を一時的に停止することを選択しました。これらの措置は、世界の航空業界と観光業界に悪影響を与えました。
  • 予測期間中、ベーカリー・菓子類が最大となる見込み
  • ベーカリー&菓子類セグメントは予測期間中最大となる見込みです。同分野を後押しする主な要因のひとつは、栄養価の高いジュース、コーヒー、紅茶に対する旅客の関心が高まっていることであり、一般的に短距離路線での利用が多いです。同分野の成長を促すもう一つの要素は、ジュースやその他のアルコール飲料を含め、乗客が利用できる飲料の種類が幅広いことです。顧客の満足度を向上させるため、一部の航空会社の客室乗務員は、個人に合わせた飲み物の提供を始めています。
  • 予測期間中、フルサービスキャリア部門のCAGRが最も高くなる見込み
  • 予測期間中、フルサービスキャリア部門のCAGRが最も高くなると予想されます。長距離便や国際便はフルサービスキャリアが運航することが多いため、海外旅行需要の高まりが同分野の拡大に拍車をかけると予想されます。フルサービスキャリアは、乗客にビジネスクラスとエコノミークラス、さらに一部のフライトではプレミアムエコノミーとファーストクラスの選択肢を提供し、市場拡大を促進しています。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されるが、これは最大手の航空ケータリング会社が存在するためです。国際旅行や観光の増加、急速な都市化、憧れの旅行を支える生活水準の向上、裁量支出の回復などが、この地域の拡大を支える要素となっています。さらに、同地域の航空事業者基盤の拡大は、機内食企業に大きな成長見通しをもたらすと予想されます。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、発展途上国における可処分所得の増加により、予測期間中最も高いCAGRを維持すると予測されます。海外旅行と観光のブーム、急速な都市化、憧れの旅行に見合う生活水準の向上、裁量支出の復活はすべて、この地域の好況に寄与する要素です。予測によれば、中国、インド、ベトナムなどの新興国における国際航空旅行と観光の大幅な増加の結果、この地域は最も速いペースで成長します。

無料カスタマイズサービス:

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の機内食サービス市場:食品タイプ別

  • ベーカリー・製菓
  • 飲料
  • 朝食
  • メインコース
  • 前菜と大皿
  • デザート
  • その他の食品タイプ

第6章 世界の機内食サービス市場:フライトタイプ別

  • 格安航空会社
  • フルサービスキャリア
  • その他のフライトタイプ

第7章 世界の機内食サービス市場:ケータリングサービス別

  • 小規模のケータリング業者
  • アウトソーシング
  • 従来の航空会社
  • 家の中
  • ホテル
  • その他のケータリングサービス

第8章 世界の機内食サービス市場:航空機クラス別

  • エコノミークラス
  • ビジネスクラス
  • ファーストクラス

第9章 世界の機内食サービス市場:飛行時間別

  • 短距離輸送
  • 長距離輸送

第10章 世界の機内食サービス市場:プロバイダータイプ別

  • 完全なソリューションプロバイダー
  • 料理および機内用品のプロバイダー
  • 料理のみのプロバイダー

第11章 世界の機内食サービス市場:サービスタイプ別

  • エコノミーサービス
  • プレミアムサービス

第12章 世界の機内食サービス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Cathay Pacific Catering Services Ltd
  • Flying Food Group
  • Servair SA
  • Gategroup
  • LSG Sky Chefs
  • KLM Catering Services
  • ANA Catering Services Co. Ltd
  • DO & CO Aktiengesellschaf
  • IGS Ground Services
  • SATS Ltd
  • Gate Group
  • Journey Group PLC
  • The Emirates Group
  • Newrest Group Services SAS
  • Dnata
図表

List of Tables

  • Table 1 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Food Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Bakery & Confectionary (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Breakfast (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Main Course (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Starters & Platters (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Desserts (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Other Food Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Flight Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Low-cost Carriers (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Full-service Carriers (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Other Flight Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Catering Service (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Small Caterers (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Outsource (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Traditional Airlines (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By In house (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Hotel (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Other Catering Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Aircraft Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Economy Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Business Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By First Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Flight Duration (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Short Haul (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Long Haul (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Provider Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Complete Solution Providers (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Culinary & On-Board Supplies Providers (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Culinary Only Providers (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Service Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Economy Service (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global In-Flight Catering Services Market Outlook, By Premium Service (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23671

According to Stratistics MRC, the Global In-Flight Catering Service Market is accounted for $18.8 billion in 2023 and is expected to reach $39.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.2% during the forecast period. Airlines both domestically and abroad can order food from flight catering businesses. A service trolley used by an airline is used to deliver the food to the customers. Depending on the region or nation, the menu may change, but it often consists of meat, fish, salad or vegetables, a small bread roll, and a dessert. To draw passengers and maintain market dominance, airlines offer a variety of in-flight goods, loyalty programmes, and onboard food services. Some airlines have changed their cabin configurations, either by getting rid of first class or adding premium economy.

According to the International Civil Aviation Organization, there has been a dramatic growth in the aviation industry over the last two decades with passenger the number of passengers rising from 1.467 billion in 1998 to 3.979 billion in 2017.

Market Dynamics:

Driver:

  • Demand for high-quality catering equipment is rising.
  • The demand for airline food services is increasing as domestic and international air travel numbers rise. When travelling, consumers want healthy cuisine and now choose to order meals in advance through online booking services. This has motivated caterers and airlines to collaborate to develop effective in-flight food management systems. The market is therefore being driven by the rise in demand for high-quality catering equipment and wholesome in-flight cuisine.

Restraint:

  • Stringent regulations reduce affordability.
  • The sector may be challenged by strict standards and laws that make purchasing in-flight culinary services less affordable. These rules may cover things like requirements for airport security, food safety and hygiene standards, and other things that caterers must follow in order to offer their services. As a result, catering businesses might need to figure out how to strike a compromise between following the law and keeping expenses low for their customers.

Opportunity:

  • The use of in-flight culinary services is growing.
  • Airlines are providing excellent customer service as a result of increased automation in in-flight dining and improvements in catering management. Pre-ordered food options are an illustration of the type of personalised service that airlines constantly strive to provide. Customers should receive meals that are appropriate for their location, according to the business. Leading airlines all over the world are using cutting-edge technologies to enhance their in-flight catering offerings while also delivering new food selections that appeal to customer preferences, further increasing service demand.

Threat:

  • High cost of airline meals.
  • The cost of operating an airport store and other factors contribute to the high cost of airline meals. Retailers must cover increased operating expenses and higher rent. The location of airports is rather outside of the city's core. Businesses must therefore pay a portion of employees daily travel expenses and pay them more than usual in order to get the workforce to the airport. All of this increases the business's operating expenses and pushes up product prices.

COVID-19 Impact:

  • The COVID-19 epidemic has significantly disrupted the supply chain for the entire aviation industry worldwide. In order to prevent the pandemic from spreading further, the governments of the bulk of the countries chose to impose a state of lockdown, place limitations on citizen mobility, and temporarily halt international trade and travel. These actions had a detrimental impact on both the global aviation and tourism industries.
  • The bakery & confectionery segment is expected to be the largest during the forecast period
  • The bakery & confectionery segment is expected to be the largest during the forecast period. One of the primary factors propelling the category is the rising passenger interest in nutritious juices, coffee, and tea, typically on short-haul flights. Another element encouraging the segment's growth is the broad variety of beverages available to passengers, including juices and other alcoholic beverages. In order to improve customer happiness, certain airlines' flight attendants have started offering personalised drinks.
  • The full-service carriers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
  • The full-service carriers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. As long-haul or international flights are often operated by full-service carriers, the growing demand for international travel is anticipated to spur sector expansion. Full-service carriers provide passengers a choice between business class and economy class, as well as premium economy and first class on some flights in an effort to promote market expansion.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period, owing to the presence of the largest airline catering companies. The increase in international travel and tourism, swift urbanisation, a rising level of living to support aspirational travel, and a recovery in discretionary expenditure are all elements supporting the expansion of the region. Additionally, it is anticipated that the region's growing airline operator base will provide in-flight food companies significant growth prospects.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period, due to the increase in disposable income in developing countries. Boom in international travel and tourism, rapid urbanization, a rising standard of living to match aspirational travel, and a return of discretionary expenditure are all elements that contribute to the regional boom. According to forecasts, the region would grow at the fastest rate, mostly as a result of considerable increases in both international air travel and tourism in developing countries like China, India, and Vietnam.

Key players in the market:

Some of the key players in In-Flight Catering Service market include: Cathay Pacific Catering Services Ltd, Flying Food Group, Servair SA, Gategroup, LSG Sky Chefs, GS Ground Services, SATS Ltd, Gate Group, Journey Group PLC, The Emirates Group, Newrest Group Services SAS and Dnata

Key Developments:

  • In August 2022, Dnata extended its partnership with GOL Airlines, an air and travel service provider, to strengthen the partnership and offer customers the best catering experience.
  • In June 2022, LSG Sky Chefs announced its contract extension with United Airlines for offering on-board catering services. LSG Sky Chefs signed a three-year contract with United Parcel Service to expand its services and business to cater to the needs of customers

Food Types Covered:

  • Bakery & Confectionary
  • Beverages
  • Breakfast
  • Main Course
  • Starters & Platters
  • Desserts
  • Other Food Types

Flight Types Covered:

  • Low-cost Carriers
  • Full-service Carriers
  • Other Flight Types

Catering Services Covered:

  • Small Caterers
  • Outsource
  • Traditional Airlines
  • In house
  • Hotel
  • Other Catering Services

Aircraft Classes Covered:

  • Economy Class
  • Business Class
  • First Class

Flight Durations Covered:

  • Short Haul
  • Long Haul

Provider Types Covered:

  • Complete Solution Providers
  • Culinary & On-Board Supplies Providers
  • Culinary Only Providers

Service Types Covered:

  • Economy Service
  • Premium Service

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global In-Flight Catering Services Market, By Food Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Bakery & Confectionary
  • 5.3 Beverages
  • 5.4 Breakfast
  • 5.5 Main Course
  • 5.6 Starters & Platters
  • 5.7 Desserts
  • 5.8 Other Food Types

6 Global In-Flight Catering Services Market, By Flight Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Low-cost Carriers
  • 6.3 Full-service Carriers
  • 6.4 Other Flight Types

7 Global In-Flight Catering Services Market, By Catering Service

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Small Caterers
  • 7.3 Outsource
  • 7.4 Traditional Airlines
  • 7.5 In house
  • 7.6 Hotel
  • 7.7 Other Catering Services

8 Global In-Flight Catering Services Market, By Aircraft Class

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Economy Class
  • 8.3 Business Class
  • 8.4 First Class

9 Global In-Flight Catering Services Market, By Flight Duration

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Short Haul
  • 9.3 Long Haul

10 Global In-Flight Catering Services Market, By Provider Type

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Complete Solution Providers
  • 10.3 Culinary & On-Board Supplies Providers
  • 10.4 Culinary Only Providers

11 Global In-Flight Catering Services Market, By Service Type

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Economy Service
  • 11.3 Premium Service

12 Global In-Flight Catering Services Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Cathay Pacific Catering Services Ltd
  • 14.2 Flying Food Group
  • 14.3 Servair SA
  • 14.4 Gategroup
  • 14.5 LSG Sky Chefs
  • 14.6 KLM Catering Services
  • 14.7 ANA Catering Services Co. Ltd
  • 14.8 DO & CO Aktiengesellschaf
  • 14.9 IGS Ground Services
  • 14.10 SATS Ltd
  • 14.11 Gate Group
  • 14.12 Journey Group PLC
  • 14.13 The Emirates Group
  • 14.14 Newrest Group Services SAS
  • 14.15 Dnata