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市場調査レポート
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1574145

保険向け人工知能(AI)市場:2024年~2029年の予測

Artificial Intelligence (AI) for Insurance Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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保険向け人工知能(AI)市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年09月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

保険向けAI市場は、予測期間中に33.16%のCAGRを記録し、2024年の28億4,800万米ドルから、2029年までには総市場規模119億2,300万米ドルに達すると予測されます。

人工知能(AI)の保険業界への浸透はますます進んでおり、保険会社は事業全体で複数のAIソリューションを適用しています。AIは保険引受の自動化、すなわち、保険会社が個人や団体に保険をかけるべきかどうか、また求める保険や補償の形態ごとにどのような保険料を請求すべきかについて、より正確な判断を下せるようにするために活用されています。このブラックボックス化された意思決定プロセスは、何百万米ドルもの費用を節約し、不正な請求を最初から特定することで削減する可能性を秘めています。AIアルゴリズムは、ソーシャルメディアの投稿、財務諸表、患者の医療記録など複数のリソースからデータを取り込み、そのデータに基づいて特定の保険契約のリスクを計算することができます。

さらに、請求履歴や保険契約者の行動に関連する大量のデータを処理して、不正を示す特定のパターンを識別することもできます。多くの保険会社がチャットボットやバーチャルエージェントを導入し、顧客が購入した保険をセルフサービスできるようにしています。例えば、顧客が24時間体制で保険契約の詳細へのアクセス、保険金請求、支払/受取、FAQのヘルプなどを行うことができます。ブロックチェーンもまた、安全で信頼できる取引記録を提供する技術として話題になっており、この分野でも注目されています。このプロセスは、データのプライバシーとセキュリティの保護、従来の管理負担とコストの排除、透明性と効率の向上などにおいて保険企業を支援することができ、市場の拡大につながります。

保険向けAI市場の促進要因:

  • テレマティクスやIoT機器におけるAI技術の採用拡大が、世界的に保険向けAIの需要を押し上げると予測されます。

テレマティクスとモノのインターネット(IoT)の利用が急速に拡大したことで、引き受けと価格設定の改善に活用できる大量のデータがもたらされました。AIアルゴリズムを使ってこのデータを分析することで、保険契約の潜在的なリスクが算出され、個別の価格設定がさらに正確になります。これにより、保険会社は近い将来、保険契約者に関する膨大な量のデータにアクセスできるようになり、保険契約のよりパーソナライズされた価格リストの査定に利用できるようになると思われます。

さらに、保険金詐欺の検出にも利用できます。AIアルゴリズムは、保険契約者の運転行動を、テレマティクス・デバイスから取得した情報など、申込書に記載されたものと照らし合わせて検証することができます。AIアルゴリズムはこのデータを分析し、不正行為に関連するパターンを探すことができるため、保険会社は適切な方法を利用して自らを守り、より良い機能のために透明性を高めることができます。

保険向けAI市場の地理的展望:

  • 北米地域が保険向けAI市場シェアを独占すると予測されます。

高度な技術開発を特徴とする北米地域での技術革新導入の増加は、保険業界にも最も大きな影響を与えると思われます。同地域の保険会社は、より良い業務と競合のためにいち早くAIを活用しています。さらに、高速インターネット接続、近代的なデータセンター、全体的に一流のITサービス構造が、その進歩に寄与しています。これらの変数が、コーディングやデプロイが容易な適切なインフラを実現しています。

この地域を取り巻く経済的繁栄は、企業がAIに数十億米ドルを投資することを可能にし、AIイニシアチブを構築する世界中の優秀な人材を購入・獲得しています。その結果、この地域の保険会社は時代の最先端を走り続けています。例えば、北米最大級の保険会社であるAllstateは、業務と顧客体験を強化するためにAIを採用しています。AllstateはAIを活用して顧客データを分析し、パーソナライズされた保険サービスを提供しています。

さらに、世界トップクラスの保険会社のほとんどがこの地域に本社を置いており、これらの会社は保険分野におけるAIの成長に大きく貢献し、この分野におけるAIに対する人々の受容を高めています。このため、この地域のプレーヤーは、自社の事業バックヤードでAIの価値に気づき、顧客と対話し、AI技術を購入しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の選好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域を網羅する詳細な市場洞察を獲得します。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業は当社のレポートをどのような目的で利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 過去データ・予測、2022年~2029年
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 保険向けAI市場:用途別

  • イントロダクション
  • 不正行為検出
  • リスク分析
  • 顧客サービス
  • クレーム評価
  • その他

第6章 保険向けAI市場:分野別

  • イントロダクション
  • 生命保険
  • 健康保険
  • 所有権保険
  • その他

第7章 保険向けAI市場:技術別

  • イントロダクション
  • ディープラーニング
  • 機械学習
  • ロボット自動化
  • その他

第8章 保険向けAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 分野別
    • 技術別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 用途別
    • 分野別
    • 技術別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amelia US LLC
  • Microsoft Corporation
  • Amazon Web Services Inc.
  • IBM Corporation
  • Avaamo Inc.
  • Cape Analytics LLC
  • Wipro Limited
  • Acko General Insurance
  • Shift Technology
  • BIMA
目次
Product Code: KSI061614384

The AI for insurance market is projected to witness a CAGR of 33.16% during the forecast period to reach a total market size of US$11.923 billion by 2029, up from US$2.848 billion in 2024.

Artificial Intelligence (AI) is increasingly penetrating the insurance industry, with insurers applying multiple AI solutions across their business. It is utilized in the automation of underwriting, i.e., to help insurers make more accurate decisions on whether they should insure an individual or entity and what kind of premium should be charged for each policy or form of coverage sought. This black box decision-making process has the potential to save millions and reduce truly fraudulent claims by identifying them right from the start. AI algorithms can ingest data from multiple resources like social media posts, financial statements, and patient medical records, and based on the data, they can compute the risk of insuring a particular policy.

Additionally, the solution can process large data volumes associated with claims history and policyholder behavior to identify certain patterns indicative of fraud. Many insurance organizations deploy chatbots and virtual agents for a self-serviceable experience of the policy that customers have purchased. For instance, it can allow customers to access their policy details, raise a claim, make/receive payments, and help with any FAQs around the clock. Blockchain, another technology becoming a buzzword for providing secure and trusted transaction record-keeping, is also gaining a focus in this sector. This process can aid insurance companies in protecting data privacy and security, eliminating traditional administrative burdens and costs, increasing transparency and efficiency, etc., leading to a rise in market expansion.

AI FOR INSURANCE MARKET DRIVERS:

  • The growing adoption of AI technology in telematics and IoT devices is predicted to boost the demand for AI in insurance globally.

The rapid growth in the use of telematics and the Internet of Things (IoT) has delivered large amounts of data that can be leveraged to improve underwriting and pricing. Using AI algorithms to analyze this data, the potential risk for a policy is calculated, and individualized pricing becomes even more accurate. With it, insurers will soon have access to significant amounts of data about policyholders, which could be used in assessing more personalized price lists on insurance policies.

Moreover, it can also be employed to detect insurance fraud. AI algorithms can verify a policyholder's driving behaviors against those stated in the application, such as information retrieved from a telematics device. AI algorithms can analyze this data and look for patterns associated with fraud, leading insurance companies to utilize the right method to protect themselves and increase transparency for better functioning.

AI for Insurance Market Geographical Outlook:

  • The North American region is predicted to dominate the AI for insurance market share.

The increase in technological innovation adoption in North America, a region characterized by advanced technology development, will also have the greatest effect on the insurance industry. Insurance companies in the region have been quick to use AI for better operations and competitiveness. Moreover, the fast internet connection, modern data centers, and an overall top-notch IT service structure contribute to its advancement. These variables make for a suitable infrastructure that is easier to code and deploy.

The economic prosperity surrounding this region has enabled companies to invest billions of dollars in AI, purchasing and acquiring top talent worldwide who are building AI initiatives. This is resulting in regional insurance companies staying ahead of the curve. For instance, one of the largest insurance firms in North America, Allstate, employs AI for enhanced operations and customer experiences. Allstate is leveraging AI to analyze customer data and deliver personalized insurance services.

Additionally, most of the world's top insurance firms are headquartered in this region, and these firms have made huge contributions to AI in insurance growth and increased people's acceptance of AI in this sector. Thus, the regional players are realizing the value of AI in their operational backyards, talking to customers and buying AI tech.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Market Segmentation:

The AI for Insurance Market is segmented and analyzed as below:

By Application

  • Fraud Detection
  • Risk Analysis
  • Customer Service
  • Claims Assessment
  • Others

By Sector

  • Life Insurance
  • Health Insurance
  • Title Insurance
  • Others

By Technology

  • Deep Learning
  • Machine Learning
  • Robotic Automation
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI FOR INSURANCE MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fraud Detection
  • 5.3. Risk Analysis
  • 5.4. Customer Service
  • 5.5. Claims Assessment
  • 5.6. Others

6. AI FOR INSURANCE MARKET BY SECTOR

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Life Insurance
  • 6.3. Health Insurance
  • 6.4. Title Insurance
  • 6.5. Others

7. AI FOR INSURANCE MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Deep Learning
  • 7.3. Machine Learning
  • 7.4. Robotic Automation
  • 7.5. Others

8. AI FOR INSURANCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Application
    • 8.2.2. By Sector
    • 8.2.3. By Technology
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Application
    • 8.3.2. By Sector
    • 8.3.3. By Technology
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Application
    • 8.4.2. By Sector
    • 8.4.3. By Technology
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Application
    • 8.5.2. By Sector
    • 8.5.3. By Technology
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Application
    • 8.6.2. By Sector
    • 8.6.3. By Technology
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amelia US LLC
  • 10.2. Microsoft Corporation
  • 10.3. Amazon Web Services Inc.
  • 10.4. IBM Corporation
  • 10.5. Avaamo Inc.
  • 10.6. Cape Analytics LLC
  • 10.7. Wipro Limited
  • 10.8. Acko General Insurance
  • 10.9. Shift Technology
  • 10.10. BIMA