市場調査レポート
商品コード
1339929
3Dおよび4D技術市場の2030年までの予測:製品、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析3D and 4D Technology Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Technology, Application, End User and By Geography |
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3Dおよび4D技術市場の2030年までの予測:製品、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の3Dおよび4D技術市場は2023年に3,632億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは18.0%で成長し、2030年には1兆1,572億米ドルに達すると予測されています。
3次元技術(3D技術)は、さまざまな産業で応用されています。この技術の使用は、ヘルスケアや医療分野を含むいくつかの産業に利益をもたらしています。3D技術は、エンターテインメントなど他の産業でも利用できるため、顧客体験全体を向上させる実験が可能です。4D技術とは、従来の4次元すべてで動作するものと定義されています。3次元(3D)空間を指すが、先に述べた縦、横、奥行きの3次元に加え、4次元も含まれます。これは物理学の基本概念です。
バッファロー大学の科学者たちは、完全にプリントされた人間の臓器に向けた重要な一歩となりうる、迅速で新しい3Dバイオプリント法を開発しました。
教育、航空宇宙、医療、ノン・カスタム・プロトタイピングなど、数多くの分野で3Dおよび4D技術が採用されています。革新的な3Dおよび4Dシューズは、市場に好影響を与えると期待されます。アマチュアの運動選手やプロのスポーツ選手にとっての現代のイノベーションは、シューズの4Dクッションです。金属ベースの3Dプリンティングの可能性は、さまざまな用途のために、希少で時代遅れの交換部品を製造することも可能にすると思われます。幅広い顧客に修理事業が提供される可能性があり、オンライン販売業者はジャスト・イン・タイムの在庫戦略を使ってより多くのアイテムを提供するために特殊な部品をプリントできる可能性があり、市場の成長を促進しています。
ハイエンドの3Dおよび4D機器はかなり高価で、設置には多額の資金投資が必要です。しかし、これらの機器は非常に壊れやすく、繊細で、汚染や埃の影響を受けやすいです。その結果、これらの機器は適切にメンテナンスされないと損傷を受けやすいです。これらのことが、3Dや4D機器のメンテナンスコストを押し上げ、潜在的な購入者を遠ざけているのです。堅牢かつ軽量な筐体は、3Dおよび4Dイメージセンサーをストレスやほこりから保護します。このため、メーカーは装置の包装に多額の費用をかける必要があり、全体的なコストが上昇し、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。
3Dカメラ、スキャナー、センサー、プリンター、ディスプレイは、軍事・防衛産業で正確な測定や検査に利用されています。より伝統的な測定技術と比較して、3Dスキャナは戦車、車両、ヘリコプターの新品または中古部品を迅速かつ正確に測定するために使用されます。3Dカメラ、センサー、スキャナーは、無人地上走行車(UGV)のナビゲーション、ルート計画、地形図作成にも使用されます。また、植生によって偽装されたターゲットを識別し、位置を特定することもできます。ヘッドマウントディスプレイ(HMD)を使用すれば、相手の動きを追跡し、正確な位置を突き止めることができます。
3Dモデルに関する情報は3Dファイル形式で保存されます。これらのファイル形式は、地球科学、3Dプリンティング、アーキテクチャ、教育、エンジニアリング、ヘルスケア分野で頻繁に使用されています。どの業界も、特定の3Dモデリングプログラムで使用するために調整された独自の3Dファイル形式を持っています。例えば、Autodesk社は、データの保存にDWGファイル形式を使用しています。他のモデリング・ソフトウェアを使用している人は、このファイルを利用することができません。これは、別々の3Dモデリング・プログラムを使用する2人のユーザーがファイルを使用できないことを意味します。
3Dおよび4D技術のバリューチェーンのプレーヤーは、COVID-19のブレイクアウトと普及によって深刻な影響を受けています。3Dおよび4D技術市場の成長を促す主な要因の一つは、世界規模での自動車需要の高まりです。しかし、COVID-19の蔓延を食い止めるために各国が実施した封鎖措置の結果、自動車の販売台数は世界的に激減し、3Dおよび4D技術市場にも影響を及ぼしています。さらに、世界各国のGDPや国民一人当たりの所得も、こうしたロックダウンによって打撃を受けており、市場の成長を妨げています。
3Dおよび4Dイメージング・ソリューション分野は、スマートフォン、カメラ、テレビなど、さまざまな家電製品への3Dおよび4Dイメージング・ソリューションの採用が増加した結果、有利な成長が見込まれます。3Dおよび4Dデバイスとソリューションのニーズは、アップグレードされたスマートフォン、自動車、家電ガジェットへの欲求とともに発展すると予想されます。
軍事・防衛分野は、相手の動きを追跡し、正確な位置を特定できるヘッドマウントディスプレイの需要が高まっているため、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。さらに、3Dおよび4D技術に基づくナビゲーションおよび計測システムは、そのルート全体を通して軍を正しく誘導し、軍事および防衛産業における3Dガジェットの使用は、その特性と利点により、今後数年間で成長すると予想されます。米国政府は軍隊での付加製造と3Dプリンティングの使用を支持しており、これが市場の成長を後押ししています。
北米は、自動車、ヘルスケア、教育などの幅広い産業で3D技術が急速に利用されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。また、3Dゲーム技術の人気も高まっており、この分野の産業拡大が見込まれています。エンドユーザーの期待に応えるため、いくつかの重要な産業がこれに注目し、3Dおよび4D技術ベースのソリューション構築への取り組みを強化しています。同様に、3D技術が強化され合理化された結果、米国では3Dゲームが好まれています。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最もCAGRが高くなると予測されています。これは、中国、インドなどの新興国が、産業界における3D技術のニーズの拡大により、3Dイメージング・ソリューションに大きな可能性を持っているためです。この地域の市場は、建築物の増加やライフスタイルの選択肢の増加により拡大が見込まれています。さらに、臓器提供者の供給が限られていることと、臓器や組織移植を必要とする慢性疾患の増加が、市場拡大を後押しする主な要因の2つです。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global 3D and 4D Technology Market is accounted for $363.2 billion in 2023 and is expected to reach $1157.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 18.0% during the forecast period. Three-dimensional technology, or 3D technology, has applications in many different industries. The use of this technology has benefitted several industries, including the healthcare and medical sectors. The 3D technology is also available to other industries, such as entertainment, so they may experiment to enhance the whole customer experience. 4D technology is defined as having operations in all four of the conventional dimensions. Although it refers to three-dimensional (3D) space, it also contains the fourth dimension in addition to the three previously stated dimensions of length, width, and depth. This is a fundamental concept in physics.
According to Scientists from the University at Buffalo developed a rapid new 3D bio printing method that could represent a significant step toward fully printed human organs.
Numerous sectors, including education, aerospace, medicine, and non-custom prototyping, employ 3D & 4D technologies furthermore, new production methods may be created using 3D printing technology. Innovative 3D and 4D-made shoes are expected to have a positive impact on the market. A modern innovation for amateur exercisers and professional sportsmen is the 4D cushioning in shoes. The potential of metal-based 3D printing would also make it possible to manufacture rare, obsolete replacement components for a variety of uses. A wide range of customers might be served by repair businesses, and online sellers could be able to print special components to provide more items using a just-in-time inventory strategy are driving the growth of the market.
High-end 3D and 4D equipment is quite expensive and requires a large financial investment for installation. These devices are, however, exceedingly fragile, sensitive, and prone to contamination and dust. As a result, these devices are vulnerable to damage if not properly maintained. All of these things drive up the cost of maintaining 3D and 4D equipment, scaring off potential buyers. Robust yet lightweight enclosure protects 3D and 4D image sensors from stress and dust. This requires manufacturers to spend a lot of money packaging the equipment, which raises the overall cost and is anticipated to restrain market growth over the course of the projected period.
3D cameras, scanners, sensors, printers, and displays are utilized in the military and defense industry for accurate measurement and inspection. In comparison to more traditional measurement techniques, 3D scanners are used to swiftly and accurately measure new or used parts of tanks, vehicles, and helicopters. The 3D cameras, sensors, and scanners are also used to navigate, plan routes for unmanned ground vehicles (UGVs), and map terrains. They can also identify and locate targets that are disguised by vegetation. Using head-mounted displays (HMDs), one can follow an opponent's movements and pinpoint their precise location thus all the affirmation factors drive the growth of the market.
Information about 3D models is stored in a 3D file format. These file types are frequently used in the earth sciences, 3D printing, architecture, education, engineering, and healthcare fields. Every industry has an own proprietary 3D file format that is tailored for use with that particular 3D modelling program. For instance, Autodesk, Inc. uses the DWG file format to store its data. People who use alternative modelling software cannot utilize the file. This implies a file cannot be used by two users using separate 3D modelling programs.
Players in the value chain of 3D and 4D technologies have been severely impacted by the breakout and spread of COVID-19. One of the major factors driving the growth of the 3D and 4D technologies market is the rising demand for automobiles on a worldwide scale. However, as a result of lockdowns implemented by many countries to stem the spread of the COVID-19, car sales have declined dramatically globally, which has had an impact on the market for 3D and 4D technologies. Furthermore, the GDP of nations and the per capita income of people all around the world have also been damaged by these lockdowns thereby hampering the growth of the market.
The 3D and 4D imaging solutions segment is estimated to have a lucrative growth, due to increase as a result of the rising adoption of 3D and 4D imaging solutions in a variety of consumer electronics goods, including smart phones, cameras, and televisions. The need for 3D and 4D devices and solutions is also anticipated to develop along with the desire for upgraded Smartphone's, cars, and consumer electronics gadgets.
The military and defense segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, owing to the rising demand for head-mounted displays that can follow an opponent's movements and pinpoint their precise location. Additionally, navigation and metrological systems based on 3D and 4D technologies direct the forces correctly throughout their route, and the use of 3D gadgets in the military and defense industry is anticipated to grow in the upcoming years due to its characteristics and advantages. The US government is in favour of the usage of additive manufacturing and 3D printing in the armed forces which encourages the growth of the market.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the fast use of 3D technology across a wide range of industries, including the automotive, healthcare, educational, and other sectors. In addition, 3D gaming technology has grown in popularity, which is anticipated to expand the industry in this area. In order to meet end-user expectations, several significant industries have taken notice of this and are increasing their efforts to build 3D and 4D technology-based solutions. Likewise, as a result of enhanced and streamlined 3D technology, 3D gaming has become more well-liked in the United States.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to a number of emerging nations, like China, India, and others, hold great potential for 3D imaging solutions due to the expanding need for 3D technology in industry. The market in this region is anticipated to expand as a result of increasing construction and more lifestyle alternatives. Additionally, a limited supply of organ donors and an increase in chronic conditions requiring organ and tissue transplants are two of the main drivers propelling the market's expansion.
Some of the key players profiled in the 3D and 4D Technology Market include: 3D Systems Corporation, Autodesk, Inc., Barco N.V., Cognex Corporation, Dassault Systemes, Dolby Laboratories, Inc., Dreamworks Animation SKG Inc., FARO Technologies, Inc., General Electric, Google Inc, Hexagon AB, HTC Corporation, LG Electronics Inc., NVIDIA Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation, Stratus's, Inc. and Vicon Motion Systems Ltd.