デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1632083

世界の3Dバーチャルプラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global 3D Virtual Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
世界の3Dバーチャルプラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

3Dバーチャルプラットフォームの世界市場は予測期間中にCAGR 13.5%を記録する見込み

Global 3D Virtual Platform-Market-IMG1

主要ハイライト

  • バーチャルリアリティは、主にシミュレーション環境を作り出すためのソフトウェア技術の利用です。VRはユーザーを体験の中に置く。つまり、目の前のモニター画面を見る代わりに、ユーザーは没入して3D世界と対話することができます。技術は、視覚、触覚、聴覚、嗅覚など、可能な限り多くの感覚をシミュレートすることで、世界を一変させました。
  • 3Dバーチャルプラットフォームは、ユーザーに部分的なバーチャル環境を記載しています。このプラットフォームは、3Dグラフィックスによるリアリズムを提供する半浸透技術を備えています。このバーチャルリアリティは、基本的にイベントや教育・訓練目的に使用されます。高解像度ディスプレイ、プロジェクター、強力なコンピューター、あるいはハードシミュレータを利用して、現実の機械の形態や機能を部分的に再現します。
  • 医療産業も3DVR技術を積極的に導入しており、一部の高級医療機関では、コンピューターが生成した画像を使ってさまざまな診断を行っています。例えば、2022年6月、医療技術・プロバイダーのノバードは、医療技術による拡張現実手術ナビゲーションシステムVisARが、精密誘導脊椎術中手術用としてFDAの承認を受けたと発表しました。このシステムは、患者の画像データを光学バイザー越しに見える3次元ホログラムに変換し、サブミリメートル精度で患者に重ね合わせる。
  • Qatar Airwaysは2022年6月、同社のメタバースプラットフォームであるQVerseに近々新機能を導入すると発表しました。同社は、バーチャルリアリティプラットフォームに「NFT」の航空券購入などを統合する計画です。このプラットフォームは、強化された3D制作ツールの1つであるEpic GameのUnreal Engineを使用して制作されました。
  • COVID-19の流行は産業のデジタル変革を後押しし、企業はクライアントや顧客と対話するためのデジタルプラットフォームにさらに注力しています。バーチャルリアリティは、会議がバーチャルリアリティプラットフォーム上で行われたり、複数のブランドや製品の発表がバーチャルリアリティを通じて行われたりすることから、さまざまなオフィス環境を捉えることもできます。教育や医療セグメントも、この大流行でデジタル変革が進む産業であるため、対象にされています。例えば、2020年1月、連邦緊急事態管理庁(FEMA)はIMMERSEDと呼ばれるバーチャルリアリティ体験を開始しました。この新システムは、実際の洪水のような状況を体験することができ、当局が減災を計画するのに役立ちます。バーチャルプロパティを通じて行動を起こすことで、人命や財産の損失を減らすことができます。このような災害へのバーチャルリアリティの利用は、パンデミック(世界的大流行)の状況下で不利な解決策を提供するのに役立つと考えられます。

3Dバーチャルプラットフォーム市場動向

医療産業が市場成長を牽引

  • 医療産業では、患者の特定の医療状態を緩和し、医療専門家により良い、より魅力的なトレーニングソリューションを提供するために、3Dバーチャルプラットフォームに対する需要が増加しています。
  • 医療用VR技術企業も医療セグメントにおけるVR技術プラットフォームの成長を目の当たりにしています。例えば、2021年11月、新興企業で疼痛管理のための治療用バーチャルリアリティを提供するAppliedVRは、より多くの医療企業をサポートするためにバーチャルリアリティプラットフォームを強化するために3,600万米ドルを調達したと発表しました。
  • 同社のバーチャルプラットフォームは、ゴーグルとヘッドセットを使用して没入感のある3Dバーチャル世界を作り出し、出産時の陣痛の軽減や、火傷による痛みの軽減、がん治療中の点滴中の不快感の軽減を目指します。
  • 調査された市場の主要企業は、競合他社とのより多くのパートナーシップの採用に期待しています。この提携を通じて、医療における3Dバーチャルプラットフォームの採用を増やすことができます。例えば、2022年5月、PrecisionOSはSiemens Healthineersとの提携を発表し、没入型バーチャルリアリティ(VR)トレーニングを記載しています。このモジュールにより、外科医や技師はSiemensヘルスイニアーズのモバイル3D CアームCios Spinを使用して、術中の品質管理や手術ワークフローのガイダンスを練習することができます。PrecisionOSのVRソフトウェアにより、外科医は超リアリスティックな環境で、真に迫った共同作業を実践し、行動することができるようになります。
  • 同様に、2022年4月、Fundamental SurgeryプラットフォームのFundamentalVRは、触覚VR医療シミュレーションのスイートに血管内手術を追加することを発表しました。これらの機能により、学習目標を達成するために必要な患者症例、解剖学、手技、装置などを探求するのに必要なダイナミックな環境が個人に提供されます。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米は、3Dバーチャルプラットフォーム市場において多くの進歩を目の当たりにしており、米国とカナダには多くの重要な企業が存在し、この地域の市場成長に貢献しています。同地域の主要企業によるクラウドと人工知能の採用の増加は、予測期間における3Dバーチャルプラットフォームの成長をさらに促進します。
  • 同地域の医療部門は、強化された医療ソリューションを提供するために市場参入企業との提携を経験しています。例えば、2022年6月、医療トレーニングとパフォーマンスソリューションのプロバイダーであるReliasは、産科(OB)製品の提供を改善するために、医療専門家のためのバーチャルリアリティ(VR)臨床トレーニングを行うHealth Scholarsとの提携を発表しました。
  • これは、シースパンとカナダの海洋産業が、新しいデジタルツイン機能を統合、開発、検査、実証するためのバーチャルリアリティ環境にアクセスし、船舶の建造、建造、保守の方法を変革することを可能にする没入型ビジュアライゼーションシステムです。ホロシップは3Dとバーチャルリアリティのヘッドセットを使用し、参加者はそれを通じて船内に移動し、空間や機器、システム、コンポーネント、サブシステムを見たり、対話したりすることができます。
  • 航空宇宙、医療、軍事、ゲーム、小売を含む他の産業も、成長の可能性を利用するためにこの技術に投資しています。例えば、2021年11月、リアルタイム3D(RT3D)コンテンツを生成・運用するプラットフォームであるUnityは、最近、マルチ参入企業ゲームに対する高い需要と、参入企業のエンゲージメント維持における発売後のコンテンツの関連性について詳述した2つのレポートを発表しました。Unity Gaming ServicesがUnityに代わってThe Harris Pollによって実施した「クロスプラットフォーム・ゲーミング調査」によると、アメリカ人の半数以上(56%)が過去1年間にマルチ参入企業ゲームをプレイし、そのうち87%がクロスプラットフォームゲームをプレイしています。
  • さらに、この地域の市場参入企業は、多様なVR技術ソリューションへの投資を積極的に検討しています。例えば、Facebookは2021年12月、北米市民向けに仮想現実(VR)プラットフォーム「Horizon Worlds」を発表し、将来のメタバースビジョン構築に向けた一歩を踏み出しました。
  • 研究対象市場の企業は、先進的な3D仮想プラットフォーム関連のソリューションを提供しています。例えば、2021年12月、メタバース企業であり拡張現実(AR)技術を提供するNextech AR Solutions Corpは、Restaurants Canadaとの複数年にわたるメタバース・市場契約を発表しました。同社は、3D ARブース、3D AR製品体験、人間ホログラム、拡張現実広告を組み込んだ同社のバーチャルイベントとMetaverse Studioをマネージドサービスとして記載しています。

3Dバーチャルプラットフォーム産業概要

世界の3Dバーチャルプラットフォーム市場は、競合を激化させる多数の参入企業の存在によってセグメント化されているように見えます。世界の3Dバーチャルプラットフォーム市場の主要企業は、世界中のより多くの消費者にリーチを広げるために買収や提携を採用しています。決済市場の主要企業には、Praxilabs、Spektra Systems、Samaaroなどがあります。

  • 2022年4月、世界の製品開発企業であるフラクソンは、モルディブ、バーニングマン、オーストリアのアドモント修道院などの3D世界を舞台に、ユーザーがメタバースでコラボレーションしたり、たむろしたりできる仮想イベントプラットフォーム、プルートの買収を発表しました。この買収は、リアルタイムのQ&A用途であるDoryを含む生産性とコラボレーションのツールを提供することで、同社の成長戦略に拍車をかけています。
  • 2022年3月、NVIDIAは、100万×100万スケールの科学と工学の問題を従来よりも何倍も速く解決する物理学機械学習モデルを促進する科学デジタルツイン用プラットフォームを発表しました。科学コンピューティングのための加速デジタルツインプラットフォームは、物理MLニューラルネットワークモデルを進化させるNVIDIA Modulus AIフレームワークと、NVIDIA Omniverse(TM)3D仮想世界シミュレーションプラットフォームで構成されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 使用事例(イベント計画、シミュレーション、会議などに対する教育、自動車、建設、航空セグメント)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 視聴者層拡大のためのデジタルメディアプラットフォームの採用増加。
    • 整備士、エンジニア、パイロット、防衛兵士、現場作業員、技術者、製造部門の訓練など、指導的訓練におけるバーチャルリアリティの利用拡大が市場成長を牽引しています。
  • 市場課題
    • データプライバシー、セキュリティ、データ移行は、市場の成長を阻害すると思われる課題です。

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 製造業
    • 輸送・物流
    • 医療
    • 教育
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Praxilabs
    • Spektra Systems LLC(Cloudlabs AI)
    • Samaaro
    • PandaMR
    • MootUp(Hyperspace)
    • 3D Bear
    • Outreal XR
    • Holo-SDK
    • Wevr
    • Worldviz, Inc
    • Aviantet

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91205

The Global 3D Virtual Platform Market is expected to register a CAGR of 13.5% during the forecast period.

Global 3D Virtual Platform - Market - IMG1

Key Highlights

  • Virtual Reality is the usage of software technology, primarily to create a simulated environment. VR places the user inside an experience, which means instead of viewing a monitor screen in front of them, users are immersed and can interact with the 3D world. Technology has transformed the world by simulating as many senses as possible, such as vision, touch, hearing, and even smell.
  • The 3D virtual platform offers users a partially virtual environment. The platform is equipped with semi-immersive technology offering realism through 3D graphics. This virtual Reality is fundamentally used for the conduction of events and educational or training purposes. It relies on high-resolution displays, projectors, powerful computers, or hard simulators to partially reproduce the form and functionality of real-world machinery.
  • The healthcare industry has also adopted the 3D virtual reality technology in an intrinsic manner where some high-grade institutions have been using the images a computer has generated to do multiple types of diagnoses. For instance, In June 2022, Novard, a healthcare technology provider, announced that VisAR, an augmented reality surgical navigation system from healthcare technology, received FDA approval for precision-guided intraoperative spine surgery. It transformed a patient's imaging data into a 3-dimensional hologram visible through an optical visor and superimposed onto the patient with submillimeter accuracy.
  • In June 2022, Qatar Airways announced to soon introduce new features in its metaverse platform, QVerse. The company plans to integrate 'NFTs ticket purchases and more into its virtual reality platform. The platform was created using Epic Game's Unreal Engine, which is one of the enhanced 3D creation tools.
  • The COVID-19 pandemic has boosted the digital transformation of industries, and companies are focusing more on a digital platform to interact with their clients and customers. Virtual reality can also capture various office environments as the conferences can take place on virtual reality platforms, and multiple brands and product launches can be conducted through it. The education and healthcare sector is also targeted as they are the industry getting high digital transformation in this pandemic. For Instance, In January 2020, Federal Emergency Management Agency (FEMA) launched a virtual reality experience called IMMERSED. The new system could create an experience of actual flood-like situations which can help the authorities to plan the mitigation. The action taken through the virtual property can reduce the loss of life and property. Such use of virtual reality for disasters will help in providing adverse solutions during the pandemic situation.

3D Virtual Platform Market Trends

Healthcare Industry to Drive Market Growth

  • The healthcare industry is witnessing increased demand for 3D virtual platforms to ease certain healthcare conditions of patients and provide better and more engaging training solutions for healthcare professionals.
  • Medical VR technology companies have also witnessed the growth of VR technology platforms in the Healthcare sector. For instance, In November 2021, AppliedVR, a startup and a provider of therapeutic virtual reality for pain management, announced that they had raised USD 36 million to enhance its virtual reality platform to support even more health care companies.
  • The company's Virtual platform uses goggles and headsets to create an immersive, 3D virtual world aiming toward reducing labor pains during childbirth and reducing the pain from burns to discomfort experienced undergoing infusions during cancer treatment.
  • Major players in the studied market are looking forward to adopting more partnerships with competitors. Through this collaboration, the company can increase the adoption of the 3D virtual platform in healthcare. For instance, In May 2022, PrecisionOS announced a partnership with Siemens Healthineers to provide immersive virtual reality (VR) training. The module allows surgeons and technicians to practice using Siemens Healthineers' mobile 3D C-arm Cios Spin for intraoperative quality control and surgical workflow guidance. PrecisionOS' VR software will enable surgeons to practice and behave authentically and collaboratively in a hyper-realistic environment.
  • Similarly, In April 2022, FundamentalVR, a Fundamental Surgery platform, announced the addition of endovascular surgery to its suite of haptic VR medical simulations. These features ensure that individual is provided with the dynamic environment needed to explore patient cases, anatomy, procedures, devices, and more to attain their learning goals.

North America is Expected to Hold a Major Share

  • North America is witnessing many advancements in the 3D virtual platform market as numerous significant companies are present in the US and Canada, contributing to the regional market's growth. The increasing adoption of cloud and artificial intelligence by key players across the region will further drive growth in the 3D virtual platform in the forecast period.
  • The healthcare sector in the region is experiencing partnerships with market players to provide enhanced medical solutions. For instance, In June 2022, Relias, Healthcare Training and Performance Solutions provider, announced a partnership with Health Scholars, the virtual reality (VR) clinical training for healthcare professionals to improve obstetrics (OB) product offerings.
  • Furthermore, In March 2022, Seaspan Shipyards announced the launch of its new HoloShip facility, an immersive visualization system that allowsSeaspan and the Canadian marine industry community to access a virtual reality environment to integrate, develop, test, and demonstrate new digital twin capabilities and transform how ships are constructed, built, and maintained. The Holoship uses 3D and virtual reality headsets, through which participants are transported onto the ship, offering the ability to view and interact with the space and the equipment, systems, components, and subsystems.
  • Other industry verticals, including aerospace, healthcare, military, gaming, and retail, are investing in this technology to take advantage of the growth potential. For instance, In November 2021, Unity, a platform for generating and operating real-time 3D (RT3D) content, recently released two reports detailing the high demand for multiplayer games and the relevance of post-launch content in maintaining player engagement. Over half of all Americans (56%) played multiplayer games in the last year, with 87% of those gamers playing cross-platform games, according to Unity Gaming Services' Cross-Platform Gaming Study, performed on behalf of Unity by The Harris Poll.
  • Moreover, the market players in this region are actively looking to invest in diverse VR technology solutions. For instance, In December 2021, Facebook announced the launch of its Horizon Worlds virtual-reality (VR) platform for the citizens of North America, to put a step forward to build its metaverse vision for the future.
  • Companies in the studied market are providing advanced 3D virtual platform-related solutions. For instance, In December 2021, Nextech AR Solutions Corp, a Metaverse Company and a provider of augmented reality technologies, announced a multi-year, Metaverse marketplace deal with Restaurants Canada. It will offer the company's virtual events and Metaverse Studio as a managed service, incorporating 3D AR booths, 3D AR product experiences, human holograms, and augmented reality ads.

3D Virtual Platform Industry Overview

The Global 3D Virtual Platform market appears to be fragmented owing to the availability of the large number of players intensifying the competition. Major players in the Global 3D Virtual Platform market are adopting acquisitions and partnerships to expand their reach to more consumers worldwide. Some of the major companies in the payments market are Praxilabs, Spektra Systems, and Samaaro, among others.

  • In April 2022, Fluxon, a global product development firm, announced the acquisition of Pluto, a virtual event platform through which users can collaborate and hang out in metaverse, in 3D worlds such as the Maldives, Burning Man, or Admont Abbey in Austria. The acquisition is adding to the company's growth strategy by offering productivity and collaboration tools, including the real-time Q&A application, Dory.
  • In March 2022, NVIDIA announced a platform for scientific digital twins that promotes physics machine-learning models to solve million-x scale science and engineering problems multiple times faster than earlier. The accelerated digital twins' platform for scientific computing comprises the NVIDIA Modulus AI framework for advancing physics-ML neural network models and the NVIDIA Omniverse(TM) 3D virtual world simulation platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Use Cases (Education, automotive, construction, aviation sectors vis-a-vis event planning, simulations, meeting, etc)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing adoption of digital media platform to expand audience base.
    • 5.1.2 Growing usage of virtual reality in instructive training, such as for training mechanics, engineers, pilots, soldiers in defense, field workers, and technicians, and manufacturing sectors is driving the market growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data privacy, security, and data migration are some challenges that are likely to impede the growth of the market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End User
    • 6.1.1 Manufacturing
    • 6.1.2 Transport & Logistics
    • 6.1.3 Healthcare
    • 6.1.4 Education
    • 6.1.5 Others
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Praxilabs
    • 7.1.2 Spektra Systems LLC (Cloudlabs AI)
    • 7.1.3 Samaaro
    • 7.1.4 PandaMR
    • 7.1.5 MootUp(Hyperspace??)
    • 7.1.6 3D Bear
    • 7.1.7 Outreal XR
    • 7.1.8 Holo-SDK
    • 7.1.9 Wevr
    • 7.1.10 Worldviz, Inc
    • 7.1.11 Aviantet

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS