市場調査レポート
商品コード
1324358
菓子類フレキシブル包装市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、素材タイプ別、用途別、地域別の世界分析Confectionery Flexible Packaging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Material Types, Application and By Geography |
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菓子類フレキシブル包装市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、素材タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、菓子類フレキシブル包装の世界市場は2023年に62億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.2%で成長し、2030年には88億5,000万米ドルに達すると予測されています。
チョコレート、キャンディー、クッキーなどの菓子類用に特別に作られたフレキシブル包装は、菓子類包装と呼ばれています。このようなフレキシブル包装は、湿気、光、空気などの外的要素から保護するバリアを提供すると同時に、保管や輸送にも実用的です。また、菓子類のサイズや形状に合わせることもできます。
全米菓子類協会によると、米国の菓子類総売上高は2021年に369億米ドルに達しました。
多くの軟包装製品には、製品を好ましくない蒸気、ほこり、湿気から保護する層があります。この層は通常包装の内側にあり、賞味期限を通して製品の品質を保っています。製造され、鮮度が保たれていれば、顧客はより長い期間製品を楽しむことができます。食品は、高品質のフィルムと適切な密封によって酸素や湿気から遮断され、腐敗する前に何度でも新鮮な状態を保つことができます。
フレキシブル包装には多くの利点があるが、すべての種類の菓子類に適しているとは限らないです。保存性、視認性、消費者の利便性などのために特定の包装形態を必要とする製品によっては、フレキシブル包装が選択肢とならない場合もあります。そのような最小限の使用しかできない場合、市場の成長が制限される可能性があります。
菓子類のフレキシブル包装は、包装技術の進歩により非石油系材料で作られるようになっています。食用や水溶性の包装が利用できるようになるにつれて、菓子類用軟包装の採用が増加すると予想されます。菓子類フレキシブル包装は、完全一体型で自動化された成形・充填・密封包装機が普及するにつれて、予測期間中に売上が増加すると思われます。
硬質包装オプションと比較した場合、軟質包装は菓子類を同レベルで保護できない可能性があります。商品を慎重に扱わなければ、潰れたり変形したりする可能性があり、顧客の気分を害することになります。さらに、使用される素材の種類によっては、軟包装が特定の規制基準を満たさない地域もあり、複数の市場で事業を展開する企業にとっては困難が伴う。
COVID-19が包装業界に与える影響は、様々な包装のエンドユーザーの顧客層によって異なります。包装メーカーの大半は、医薬品包装、包装食品、手指消毒剤・殺菌剤ラベル、石鹸・洗剤・手洗い剤の包装など、今まさに需要の高い重要な業界に商品やサービスを提供しています。しかし、コロナウイルス危機により、近年最も需要が大きく落ち込んだ包装もあれば、ライフラインとして台頭しつつあるeコマース出荷用包装など、成長を加速させた包装もあります。
予測期間中、プラスチック分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。可能な限り少量のプラスチックで食品を保護できること、紫外線、ほこり、湿気から保護しながら高温・高圧に耐えられることなど、その特質によるものです。さらに、PVC、ポリアミド、ポリエチレンなど、FDA認可の高級プラスチックが使用されています。
ゼリーは評価期間中に大幅に拡大すると予想されます。製品の包装比率を最適化することで廃棄物量を減らすことができるからです。ゼリーやフルーツスプレッドは、フレキシブル包装のおかげで、充填から最終的な調剤まで安全かつ新鮮に保たれます。さらに、漏れ防止包装や再利用可能包装のようなゼリー包装の技術革新が進んでいるため、この市場の需要は増加すると予想されます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。中国は、その工業力と手頃な労働力により原材料の入手が容易であるため、軟包装材料の生産で世界をリードすると予測されています。さらに、人口密度や包装材料生産用の原材料の入手しやすさとともに菓子類市場が拡大していることも、大きな市場シェアの要因となっています。
菓子類フレキシブル包装市場は予測期間中、北米地域から大きな恩恵を受けると予想されます。これは、同地域に菓子類が豊富であることに加え、多数の菓子ブランドが市場に浸透しているためです。全米菓子類協会によると、米国の菓子類総売上高は2021年に369億米ドルに達し、そのうちチョコレートが211億米ドル、非チョコレートが127億米ドル、ガムとミントが31億米ドルでした。さらに、同市場の売上は、ホリデーシーズン、人気のソーシャルメディア活動課題、ギフトとしての高級チョコレートや菓子類に対する消費者の嗜好の高まりによって、今後数年間牽引されると予測されます。
Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Confectionery Flexible Packaging Market is accounted for $6.20 billion in 2023 and is expected to reach $8.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.2% during the forecast period. Flexible packaging specifically created for confectionery products like chocolates, candies, cookies, and other sweet treats is referred to as confectionery packaging. These flexible packaging options offer a barrier of protection against outside elements like moisture, light, and air while also being practical for storage and transportation. They can be tailored to the size and shape of the confectionery items.
According to National Confectioners Association, total confectionery sales in the USA reached US$ 36.9 Billion in 2021.
Many flexible packaging products have an additional layer that shields the product from unwelcome vapors, dust, and moisture. This layer, which is typically on the inside of the packaging, preserves the quality of your product throughout its shelf life. Customers will be able to enjoy products for a longer period of time if they are produced and kept fresh. Food products are shielded from oxygen and moisture by the use of high-quality films and proper sealing, allowing them to stay fresh for a number of uses before going bad.
Although flexible packaging has many advantages, it might not be appropriate for all kinds of confectionery products. Flexible packaging may not be an option for some products that need specific packaging formats for preservation, visibility, or consumer convenience. Such minimal usage might limit the market growth.
Flexible packaging for confectionery is now made from non-petroleum-based materials thanks to advancements in packaging technology. It is anticipated that the adoption of flexible packaging for confectionery will increase as edible and water-soluble packaging become available. Sales of confectionery flexible packaging will increase over the forecast period as fully integrated and automated form, fill, and seal packaging machines become more widely used.
When compared to rigid packaging options, flexible packaging may not offer the same level of protection for confectionery products. If products are not handled carefully, they may be crushed or deformed, which will upset the customer. Furthermore, depending on the kind of material used, flexible packaging may not satisfy specific regulatory standards in some areas, posing difficulties for businesses that operate in multiple markets.
The effect of COVID-19 on the packaging industry will vary depending on the clientele of various packaging end-users. The majority of packaging manufacturers provide their goods and services to significant industries like pharmaceutical packaging, packaged food, hand sanitizer and disinfectant labeling, and the packaging of soaps, detergents, and hand washes, all of which are in high demand right now. However, the coronavirus crisis caused some of the most significant drops in demand in recent years for some types of packaging while accelerating growth for others, such as packaging for e-commerce shipments, which are emerging as lifelines.
Over the forecast period, the plastics segment is anticipated to have the largest market share. Due to its qualities, which include the capacity to protect food items while using the least amount of plastic possible and the capacity to withstand high temperatures and pressures while still providing protection from UV rays, dust, and moisture. Moreover, high-grade FDA-approved plastics are used, including PVC, polyamide, polyethylene, and others.
Jellies are anticipated to expand considerably during the assessment period. As they reduce waste volume by optimizing the product packaging ratio. Jelly and fruit spreads are kept safe and fresh from filling to final dispensing thanks to flexible packaging. Demand in this market is additionally anticipated to increase as a result of ongoing jelly packaging innovations like leak-proof packaging and reusable packaging.
It is predicted that during the forecast period, the Asia-Pacific region will account for the largest market share. Because of the easy accessibility of raw materials due to its industrial prowess and affordable labor, China is predicted to lead the world in the production of flexible packaging materials. Moreover, the substantial market share can be attributed to the expansion of the confectionery market along with the population density and the accessibility of raw materials for the production of packaging materials in the area.
The Confectionery Flexible Packaging Market is anticipated to benefit significantly from the North American region during the forecast period. This is due to the abundance of confectionery products in the area as well as the market penetration of numerous confectionery brands. According to the National Confectioners Association, total confectionery sales in the USA reached US$ 36.9 billion in 2021, of which US$ 21.1 billion came from chocolates, US$ 12.7 billion from non-chocolates, and US$ 3.1 billion from gums and mints. Furthermore, sales in the market are anticipated to be driven in the coming years by the holiday season, popular social media activity challenges, and growing consumer preference for premium chocolate and confectionery as gifts.
Some of the key players profiled in the Confectionery Flexible Packaging Market include: Ahlstrom-Munksjo Oyj, Amcor plc, Bemis Company, Inc., Berry Global Group, Bomarko Inc., Constantia Flexibles Group GmbH, Crown Holdings, Inc., DS Smith plc, Glenroy, Inc., Graphic Packaging International, LLC, Huhtamaki Oyj, International Paper Company, Mondi plc, Printpack Inc., SCHUR Flexibles Holding GmbH, Sealed Air Corporation,Smurfit Kappa Group ,Stanpac Inc., Uflex Ltd. and WestRock Company.
In June 2023, Ahlstrom starts collaboration with UK start-up Black Bull Biochar to ramp up greenhouse gas removal technology. Black Bull Biochar (BBB) intends to launch and promote a sustainable and circular biochar market within the UK. The primary focus of BBB's project is to assess the viability of commercial biochar usage in agriculture which could lead to significant carbon removal from the atmosphere, storing it in farm soils for centuries while improving soil quality.
In June 2023, Amcor a global leader in developing and producing responsible packaging solutions, announced its AmFiber™ Performance Paper packaging is now available to customers in Latin America seeking a high barrier, recyclable paper-based packaging solution.
In April 2023, Berry Global Group, Inc. a leader in the design, development, and production of innovative, sustainable stretch films has begun expanding one of its leading stretch film manufacturing facilities in Lewisburg, Tennessee for completion by early 2024. The 25,000 square foot expansion will support the growing demand for Berry's highest performing, sustainable stretch films by creating space for three new cast lines, upgrading the capacity of the facilities existing post-industrial resin (PIR) reprocessing system, and extending its rail spur for resin material handling.