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市場調査レポート
商品コード
1308674
食品カプセル化市場の2030年までの予測- 方法、コア相、シェル材料、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Food Encapsulation Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Method, Core Phase, Shell Material, Technology, Application, End User and By Geography |
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食品カプセル化市場の2030年までの予測- 方法、コア相、シェル材料、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の食品カプセル化市場は2023年に133億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.2%で成長し、2030年には263億4,000万米ドルに達する見込みです。
カプセル化は、生きた細胞や生物活性化合物の食品への送達を増加させる有用な技術です。カプセル剤の保護シェルは、内相とその環境との間にバリアを提供するのに有効な食品グレードの生分解性成分を使用して設計されなければならないです。
2019年のNutraingredientsの記事によると、食品業界で消費されるビタミンの40%以上がカプセル化されています。ビタミンのカプセル化は、ビタミン分子を安定した殻に封入して酸化を防ぎ、栄養素を保存し、製品が長期間劣化しないようにするために必要です。
IUUPACによると、ナノカプセルのサイズは1100nmです。これらのナノカプセルは、高活性の生理活性物質を含有し、標的分布を確保するのに理想的なサイズです。サイズ1から00は栄養補助食品に最適です。これらのカプセルは、290~850mgの活性成分を保持することができます。粉末や顆粒状の素材に適しています。ミネラル、水溶性・脂溶性ビタミン、酸化防止剤などは、この小さなカプセルサイズが最適です。そのため、カプセルの有用性と生物学的利用能(バイオアベイラビリティ)を最大にするには、サイズを小さくする必要があります。
機能性食品成分の開発と商品化は複雑でコストがかかり、不確実です。製品開発の成功は、技術的要因、消費者の需要、法規制の状況に影響されます。プロバイオティクスのような新しい機能性成分の創造に採用される菌株の研究開発には、多額の出費が必要です。
カプセル化技術を利用することで、飲食品セクターは食品の色、風味、栄養価を保持しながら保存性を向上させることができます。生物活性化合物は健康食品に好ましくない味や色を与えるため、色や味のマスキングを目的とした食品カプセル化の利用が増加しています。さらに、風味食品に対する需要の高まりが、風味安定化産業を後押ししています。
食品カプセル化はコストがかかるため、飲食品業界の中小企業メーカーはカプセル化技術よりも伝統的な保存方法を好みます。機能性食品分野では新たな市場が生まれつつあり、研究者たちは生産コストを下げながらこのニーズに対応しようと努力しています。カプセル化には追加コストが発生するが、すべてのメーカーが経済的に受け入れられるようにするためには避けなければならないです。これにはカプセルを作るための材料だけでなく、装置や処理条件も含まれます。また、カプセル化に適したコア材料の数も限られています。
マイクロカプセル化分野は急成長が見込まれます。マイクロカプセル化は食品中の成分の品質を向上させるために使用され、この技術は食品を加工する際や外部環境から中核成分を他の成分との相互作用から保護するために使用されるからです。
栄養補助食品分野は、医療費の増加や生活習慣病の負担増に直面する中で、予防的健康管理へのパラダイムシフトが一因となっているため、支配期間を通じて有利なCAGRを維持すると予測されます。ビタミン、ミネラル、オメガ3、酵素などの栄養補助食品は、人々の健康意識が高まるにつれて人気が高まっています。さらに、食品から摂取することが困難な成分をサプリメントで摂取することで、栄養補助食品としての要件を満たすことができ、カプセル化は製品の味、色、保存性、栄養を維持する上で重要な役割を果たしています。
ハイドロコロイドやエマルションのようなシェル材料が非常に入手しやすく、また多くの生産者が存在するため、北米が世界の食品カプセル化市場で最大のシェアを占めています。さらに、この発展は加工食品事業における技術の進歩に関連しています。さらに、この地域には多数のプレーヤーが存在し、機能性食品に対する消費者の意識と需要が拡大しているためです。
アジア太平洋地域は、加工食品に対する需要の高まりと食品・飲食品産業の盛況により、予測期間中に驚異的な成長を遂げました。急速な都市化によって可処分所得が増加し、特に中国やインドなどの新興経済圏で生活水準が上昇していることも、この地域の成長の原動力となっています。しかし、都市化の急速な進展により簡便食品への嗜好も高まり、カプセル化食品成分の採用が加速しています。
2023年2月、ケリーは欧州の流通網を統合するための新たな提携を発表。ケリーは欧州全域の販売代理店網統合の詳細を発表しました。同社は、欧州地域の特定の顧客へのケリー製品の販売パートナーとしてAzelisとCaldicを選びました。
2022年11月、カーギルはオーエンズボロ・グレイン・カンパニーの買収を発表しました。カーギルとオーエンズボロ・グレイン・カンパニーは、5代続く家族経営の大豆加工施設と精製工場で、キヤノン州オーエンズボロにあります。カーギルは本日、オーエンズボロ・グレイン・カンパニー(OGC)を北米の農業サプライチェーン事業に加える正式契約を締結したと発表しました。
2022年9月、BASFと米国を拠点とする技術系新興企業であるライカーボン・インクは、ライカーボンの独自技術を独占的にライセンス供与し商業化するパートナーシップ契約の締結を発表。
2021年5月、ケリー社はオーストラリアのクイーンズランド州に食品技術と技術革新のための専用センターを開発すると発表。
2021年4月、BASF SEはSandoz GmbHとオーストリアのKundl/Schaftenau Campusに投資することで合意しました。この合意により、BASF SEは酵素とバイオテクノロジー製品の生産拠点をさらに発展させることができます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Food Encapsulation Market is accounted for $13.35 billion in 2023 and is expected to reach $26.34 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period. Encapsulation is a useful technique for increasing the delivery of living cells and bioactive compounds into foods. The protective shell of encapsulates must be designed using food-grade, biodegradable ingredients that are effective at providing a barrier between the internal phase and its environment.
According to an article by Nutraingredients in 2019, over 40% of the vitamins consumed in the food industry are encapsulated. The encapsulation of vitamins is necessary to enclose vitamin molecules in a stable shell to prevent oxidation, preserve the nutrients, and avoid the products from deteriorating for a longer period.
Nanocapsules have a size range of 1100 nm, according to IUUPAC. These nanocapsules are the ideal size for containing highly active bioactives and ensuring targeted distribution. Sizes 1 through 00 are best suited for dietary supplements. These capsules can hold between 290 and 850 mg of the active ingredient. They are appropriate for powdered and granular materials. Minerals, water- and fat-soluble vitamins, and antioxidants work best in these small capsule sizes. As a result, in order to maximize the capsule's utility and bioavailability, its size must be reduced.
The development and commercialization of functional food components are complex, costly, and uncertain. Product development success is influenced by technological factors, consumer demand, and legislative and regulatory contexts. Significant expenditure is necessary for the R&D of a strain to be employed in the creation of new functional components such as probiotics.
Using encapsulation techniques, the food and beverage sector can preserve the color, flavor, and nutritional value of food products while also improving their shelf life. Because bioactive compounds impart an unattractive taste or color to healthful foods, the use of food encapsulation for color and taste masking has increased. Furthermore, the growing demand for flavored food products propels the flavor stabilization industry.
Because food encapsulation can be costly, manufacturers of small and medium-sized enterprises in the food and beverage industry prefer traditional preservation procedures over encapsulation techniques. New markets are emerging in the functional food sector, and researchers are working to accommodate this need while lowering production costs. Encapsulation incurs additional costs, which must be avoided in order to enable all manufacturers to be economically acceptable. This includes not just the materials used to construct capsules but also the equipment and processing conditions. There are also a limited number of core materials suitable for encapsulation.
The microencapsulation segment is expected to grow rapidly because microencapsulation is used to improve the quality of ingredients in food products, and this technology is used to protect the core ingredients from interacting with other ingredients while processing the food products and from the external environment.
Dietary Supplements segment projected to hold lucrative CAGR throughout the domination period as it is being driven in part by a paradigm shift toward preventive health management in the face of rising healthcare expenditures and an increased burden of lifestyle diseases. Dietary supplements such as vitamins, minerals, Omega 3, enzymes, and so on are becoming more popular as people become more health conscious. Additionally, ingredients that are difficult to obtain from food can be met through a supplement to meet dietary requirements, where encapsulation plays a significant role in maintaining the product's taste, color, preservation, and nutrition.
Because of the great availability of shell materials such as hydrocolloids and emulsions, as well as the existence of a large number of producers, North America has the largest share of the worldwide food encapsulation market. Furthermore, the development is associated with technological advancements in the processed food business. Additionally, because of the region's large number of players and expanding consumer awareness and demand for functional food products.
The Asia-Pacific region has grown tremendously over the forecast period, owing to rising demand for processed foods and a thriving food and beverage industry. Rapid urbanization has increased disposable income, and rising living standards, particularly in emerging economies such as China and India, are also driving regional growth. However, the rapid rate of urbanization has also increased the preference for convenience foods, accelerating the adoption of encapsulated food ingredients.
Some of the key players in Food Encapsulation market include Advanced Bionutrition Corp, Aveka, BASF SE, Blachem Inc, Cargill, Incorporated, Clextral, DSM, DuPont, Encpasys LLC, Firmenich SA, FrieslandCampina, Ingredion, International Flavors & Fragrances Inc. IFF, Kerry, Lycored, Sensient Technologies Corporation , Sphera Encapsulation, Symrise, Tastetech and Vitablend.
In Feb 2023, Kerry announces new partnerships to consolidate distribution network in Europe. Kerry has announced details of the consolidation of its distributor network across Europe. The company has chosen Azelis and Caldic as distribution partners for Kerry products to selected customers in the European region.
In November 2022, Cargill announces acquisition of Owensboro Grain Company, Cargill and Owensboro Grain Company, a fifth-generation family-owned soybean processing facility and refinery located in Owensboro, Ky., today announced that they have entered into a definitive agreement where Cargill will add Owensboro Grain Company (OGC) to its North American agricultural supply chain business.
In September 2022, BASF and RiKarbon Inc., a U.S.-based technology start-up, announce the signing of a partnership contract to exclusively license and commercialize proprietary technology from RiKarbon.
In May 2021, Kerry has announced it will develop a purpose-built food technology and innovation center of excellence in Queensland, Australia.
In April 2021, BASF SE has agreed with Sandoz GmbH to invest at the Kundl/Schaftenau Campus in Austria. This agreement enables BASF SE to further develop its production footprint for enzymes and biotechnology products.