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市場調査レポート
商品コード
1308660
スポーツドリンク市場の2030年までの予測- タイプ別、包装タイプ別(ボトル、缶、金属、PET/プラスチック、その他包装タイプ)、流通チャネル別、ブランド別、用途別、地域別の世界分析Sports Drinks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Packaging Type (Bottles, Cans, Metal, PET/Plastic and Other Packaging Types), Distribution Channel, Brand, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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スポーツドリンク市場の2030年までの予測- タイプ別、包装タイプ別(ボトル、缶、金属、PET/プラスチック、その他包装タイプ)、流通チャネル別、ブランド別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスポーツドリンク市場は2023年に339億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9%で成長し、2030年には621億2,000万米ドルに達すると予測されています。
スポーツドリンクは、炭水化物(砂糖の形で)、ミネラル、電解質、香料を多く含む清涼飲料水の一種であり、身体活動の前後に水分補給を促進することを目的としています。これらの飲料の主な目的は、活動中に懸命に働いている重要な臓器に燃料を供給し、全体的な回復プロセスを助けるために炭水化物と重要なミネラルを供給することです。水分補給は運動能力にとって重要な要素であり、運動前、運動中、運動後の活動が含まれます。その結果、定期的な水分補給は健康上のメリットをもたらすだけでなく、運動能力の維持にも役立ちます。
PepsiCo, inc.によると、同社の広告およびその他のマーケティング活動費は、2021年に51億米ドルに達しました。これは、消費者の間で製品の需要を加速させる上で重要な役割を果たしています。
従来のスポーツ飲料よりも健康的であることから、メーカーは天然成分を徐々に導入しており、市場成長の機会となっています。例えば、2021年2月、シカゴを拠点とする新興企業Good Sports社は、97%乳製品からなる天然スポーツ飲料を発表しました。これは一般的なものより電解質が3倍、糖分が33%少ないです。さらに、発展途上国や低開発国における健康志向の高まりが、スポーツドリンク業界の動向を後押しすると思われます。
市場に出回っている製品の大半には、健康に有害な影響を与える可能性のある糖分が多量に含まれています。その結果、これが市場拡大の抑制要因となっています。例えば、ゲータレード・スポーツドリンクの平均的な20オンス入りボトルパックには34グラムの砂糖が含まれています。
肥満の増加やその他の健康問題が、人々をフィットネス施設へと向かわせ、電解質バランスの回復や体内の水分補給レベルの維持を助けるスポーツドリンクの消費を加速させています。ユニセフの世界肥満アトラスによると、インドでは2022年までに2,700万人以上の肥満児が生まれると思われます。スポーツドリンクに使用される主な成分は糖分、電解質、ビタミンで、中でもミネラルは運動やスポーツ中に失われた電解質の回復を助けるため、最も人気のある成分です。しかし、スポーツドリンクには数多くの種類があり、高張力スポーツドリンクは一般に、1日の炭水化物消費を高め、筋グリコーゲンを増やすために運動後に使用されます。
この市場における最も大きな制限は、商品の糖分含有量に対する反対です。モンスター・ドリンク1本には、ティースプーン14杯分の砂糖が含まれていると推定されるが、これは健康業界の標準測定に反します。カフェイン入り飲料の事業者は、他の清涼飲料の組み合わせと同様、売上を助け、市場に否定的な展開を察知させないために、砂糖を避けるか、飲料をダイエット用に改良することを検討してきました。
COVID-19の出現により、この製品の消費量が増加したが、これは在宅ワークの増加に大きく起因しています。例えば、Food Business Newsが2020年11月に発表したデータによると、米国における無菌エナジードリンクの小売売上高は、2020年7月12日までの52週間で15%増の35億1,000万米ドルとなっています。北米のレッドブル社は11%増の13億9,000万米ドル、カリフォルニア州コロナのモンスター・ビバレッジ社は4.9%増の12億3,000万米ドルとなっています。
予測期間中、アイソトニック・セグメントが最大のシェアを占めました。世界的に見ると、アイソトニック飲料は人体とほぼ同量の糖分と塩分を含むため、同市場の主要カテゴリーの一つとなっています。PoweradeやLucozadeなど、アイソトニック飲料のほとんどはこのカテゴリーに入る。さらに、この種の飲料はアスリート、特に中長距離ランナーやチームスポーツに関心のある人々に人気があります。
コンビニエンスストア/食料品店セグメントは、予測期間中に有利な成長を遂げると予想されます。コンビニエンスストアは、健康志向の顧客にアピールするさまざまなレーンを設けることで棚を着実に更新し、衝動的な購入を後押ししています。コンビニエンスストアは、予測期間中、インド市場の消費者がスポーツドリンクを含む健康栄養製品を入手するための重要な販売チャネルとなっています。コンビエンスストアは、飲料新製品のターゲットとなることが多いミレニアル世代の顧客にとって重要な入口です。
北米は、アウトドア活動に投資する人口の割合が高く、飲料の消費を促進しているため、予測期間を通じて最も大きなシェアを占めると推定されます。ORGの統計によると、米国の人口は2018年に10億人少ないアウトドア旅行に調査されました。同様に、スポーツへの参加が劇的に増加したことで、パフォーマンス向上のためにスポーツ飲料が使用されるようになり、牽引力が生まれています。
スポーツ飲料とその健康効果に対する消費者の意識の高まりにより、アジア太平洋地域は予測期間を通じて収益性の高い成長を遂げると予測されます。中国やインドなどの新興国市場における消費者の健康意識の高まりと、スポーツドリンクの受け入れ拡大が、アジア太平洋地域のスポーツドリンク市場の成長を促進しています。さらに、スポーツドリンクとそれに関連するメリットに対する認知度の向上も市場成長に寄与しています。しかし、特に中国やインドなどの新興国では、ライフスタイルの変化に伴い中流階級の顧客が増加しており、自然な風味のスポーツドリンクの需要を押し上げています。
2023年2月、UFCとPRIMEは複数年のスポンサー契約を締結しました。UFCの公式飲料は現在、インドでmunchbag.inというeコマースサイトを通じて販売されています。
2022年11月、スポーツ飲料はNourishCoの製品を発売しました。この製品にはスポーツドリンクも含まれます。
2022年8月、インドCoca-Cola社は、「Limca Sportz」で水分補給用スポーツドリンクカテゴリーへの初のブランド拡張を発表しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Sports Drinks Market is accounted for $33.98 billion in 2023 and is expected to reach $62.12 billion by 2030 growing at a CAGR of 9% during the forecast period. A sports drink is a sort of soft drink that is high in carbohydrates (in the form of sugar), minerals, electrolytes, and flavorings and is intended to promote hydration before and after physical activity. The primary goal of these beverages is to fuel the vital organs that are working hard during activity and to provide carbohydrates and critical minerals to aid in the overall recovery process. Hydration is an important factor in athletic performance, and it includes activities before, during, and after exercise. As a result, regular hydration not only delivers health benefits but also aids in the maintenance of athletic performance.
According to PepsiCo, inc, the company's advertising and other marketing activities expenses, totaled USD 5.1 billion in 2021. This in turn plays a vital role in accelerating the products demand among consumers.
Manufacturers are gradually implementing natural ingredients because they are healthier than traditional sports beverages, resulting in a market growth opportunity. For instance, in February 2021, Good Sports, a Chicago-based start-up, introduced a natural sports drink consisting of 97 percent dairy. This has three times the electrolytes and 33 percent less sugar than standard ones. Furthermore, the growing health-conscious population in developing and underdeveloped countries will fuel sports drink industry trends.
The majority of products on the market include a high quantity of sugar, which can have a harmful impact on health. As a result, this is acting as a restraint on market expansion. For instance, the average 20-ounce bottle pack of Gatorade sports drinks contains 34 grams of sugar.
Rising obesity and other health issues have driven people toward fitness facilities, which has accelerated the consumption of sports drinks, which aid in restoring electrolyte balance and maintaining the body's level of hydration. According to UNICEF's World Obesity Atlas, India will have more than 27 million obese children by 2022. The main elements utilized in sports drinks are sugar, electrolytes, and vitamins, with minerals being the most popular ingredient as they assist in restoring electrolytes lost during workouts or sporting activities. However, there are numerous varieties of sports drinks, and hypertonic sports drinks are generally used post-workout to boost daily carbohydrate consumption and increase muscle glycogen.
The most significant limitation in this market is opposition to the item's sugar content. A single Monster drink can be estimated to have 14 teaspoons of sugar, which contradicts the health industry's standard measurement. Caffeinated drink businesses, like other refreshment combinations, have considered avoiding sugar or diet adaptations of the beverages to aid their sales and not let the market detect a negative development.
The emergence of COVID-19 has resulted in increased consumption of the product, which is largely due to an increase in the number of people working out from home. For instance, according to data given by Food Business News in November 2020, retail sales of non-aseptic energy drinks in the United States increased by 15% to USD 3.51 billion over the 52 weeks ending on July 12, 2020. Prominent companies like Red Bull North America, Inc., expanded by 11% to USD 1.39 billion in 2020, and Monster Beverage Corp., Corona, Calif., expanded by 4.9% to USD 1.23 billion.
The isotonic segment dominated the largest share throughout the projected period. Globally, the isotonic sort is one of the market's main categories, as it contains about the same quantity of sugar and salt as the human body. Most isotonic beverages, such as Powerade and Lucozade, fall into this category. Furthermore, this sort of drink is popular among athletes, particularly medium- and long-distance runners and those interested in team sports.
Convenience/Grocery Stores segment is expected to hold lucrative growth over the forecast period. Convenience stores have steadily updated their shelves by designating different lanes that appeal to health-conscious customers, boosting impulsive purchases. Convenience stores have become key sales channels in India for acquiring health and wellness nutrition products, including sports drinks, for market consumers over the projection period. Convenience stores are an important entrance point for millennial customers, who are frequently the target audience for new beverage products.
North America is estimated to hold the commanded share over the extrapolated period, owing to the high proportion of the population that invests in outdoor activities, which drives consumption of the drink. According to ORG statistics, the population of the United States was surveyed on 1 billion fewer outdoor trips in 2018. Similarly, dramatically increased sports participation has led to the use of sports beverages for performance enhancement, which helps to produce traction.
Due to increased consumer awareness of sports drinks and their health benefits, the Asia-Pacific region is predicted to have profitable growth throughout the forecast period. The rise in health consciousness among consumers in developing nations such as China and India, as well as the increased acceptance of sports drinks, are driving the growth of the Asia-Pacific sports drink market. Furthermore, increased awareness of sports drinks and their associated benefits has contributed to market growth. However, rising middle-class customers with changing lifestyles, particularly in emerging nations such as China and India, are boosting demand for naturally flavored sports drinks.
Some of the key players in Sports Drinks market include Abbott Laboratories, ABBOTT NUTRITION, Aspire Food Group, BA Sports Nutrition, LLC, BodyArmor , Britvic plc, FRS Healthy Energy, Gatorade, Lucozade Ribena Suntory Ltd, Monster Beverage Corporation, Nestle S.A., PepsiCo Inc, Powerade, Red Bull GmbH, Rockstar, Inc, The BUD Co. Ltd, The Coca-Cola Company, The GURU Organic Energy Corp, The Swire Group and Xyience.
In February 2023, The UFC and PRIME signed a multi-year sponsorship deal. The UFC official drink is now being sold in India through the e-commerce site named munchbag.in.
In November 2022, Tata Consumer Products launched products under NourishCo, a new line of fruit-based drinks. The product offering also includes sports drinks.
In August 2022, Coca-Cola India announced the first-ever brand extension for its homegrown brand Limca into the hydrating sports drinks category with 'Limca Sportz'.