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市場調査レポート
商品コード
1684099

中東のスポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Middle East Sports Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 204 Pages
納期
2~3営業日
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中東のスポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 204 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東のスポーツドリンク市場規模は2025年に7,053万米ドルと推定され、2030年には8,838万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.62%で成長すると予測されます。

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消費者が激しい運動をするようになり、高張力スポーツドリンクが脚光を浴びる

  • スポーツドリンク分野は一貫した成長を遂げており、2018年から2023年までのCAGRは3.69%を記録しました。この成長は、国民の間でスポーツや身体活動に対する意識が高まっていることに起因しています。2022年には、人口の約48.2%が週30分以上の身体活動に従事し、2019年から3.2%上昇しました。サウジアラビアでは、2022年には男性の54.8%、女性の38.3%が週単位でスポーツや運動に参加しています。
  • 2023年には、アイソトニック飲料が最も広く消費されているスポーツドリンクのタイプに浮上しました。これらの飲料は、電解質と水分を素早く補給する能力で支持されており、迅速な水分補給を求めるアスリートにとって極めて重要です。中東では、ゲータレード(Gatorade)、パワーエイド(Powerade)、ボディ・アーマー(Body Armor)がアイソトニック・スポーツドリンク市場を独占しています。アイソトニック飲料に対する消費者の嗜好が高まっていることから、この分野は2025年から2027年にかけて販売額が7.25%成長すると予測されています。
  • ハイパートニック・スポーツドリンクは現在最も急成長している分野であり、2024~2030年のCAGRは7.27%と予測されます。これらの飲料は、長時間の運動中にパフォーマンスを維持するのに役立つため、高強度のトレーニングに従事するアスリートの間で特に人気があります。ハイパートニック飲料は、1日の炭水化物摂取量を補うだけでなく、炭水化物を多く含むため、エネルギーを大幅に高めることができます。ドバイでは、ネットボール、サッカー、バスケットボール、バレーボール、陸上競技など、500を超える競合スポーツイベントが開催されています。このようなスポーツ活動の急増は、今後数年間で高張力飲料分野をさらに推進すると予想されます。

市場は、より健康的で自然な代替品に対する消費者需要の増加と、同地域での製品発売の増加によって牽引されています。

  • スポーツドリンク市場は、2018年から2023年までの数量CAGRが3.69%でした。この成長は、2022年カタールFIFAワールドカップ、F1グランプリ、ムバダラ世界テニス選手権などの注目すべきイベントによって後押しされた、この地域におけるスポーツ文化の高まりに起因しています。さらに、より健康的なライフスタイルを求める消費者のスポーツやフィットネスへの関心の高まりが、スポーツドリンクを含むスポーツ栄養への需要を後押ししています。消費者がより健康的な選択肢を求めるようになっているため、市場は今後数年間、低カロリーや糖分ゼロのスポーツドリンクにチャンスをもたらす態勢を整えています。
  • アラブ首長国連邦(UAE)は、スポーツドリンク消費量のリーダーです。ボートレース、ゴルフ、テニス、ラグビー、柔術など、国際的なスポーツイベントの開催国としての同国の役割が高まるのに伴い、2024年から2030年にかけてCAGRは1.81%を記録すると予測されています。UAEでは、さまざまな価格帯に対応したさまざまなサイズのスポーツドリンク・ブランドが販売されており、これが市場成長の主な要因となっています。特に、ポカリ(Pocari)、ゲータレード(Gatorade)、アクティブO2(Active O2)、ポッカ(Pokka)がスポーツドリンク市場を独占しています。ポカリは500ml、350ml、330ml、ポッカは300mlから500mlまであり、価格はそれぞれ1.15米ドル、1.95米ドルです。
  • サウジアラビアは、スポーツに取り組む消費者の急増に後押しされ、スポーツドリンクの第2位の市場となっています。2022年には、人口の48%近くが週に30分以上、身体活動やスポーツ活動を行っています。同国ではサッカーとバスケットボールが人気のスポーツで、2023年時点で100以上のスポーツクラブがプロサッカーをプレーしています。

中東のスポーツドリンク市場動向

糖分摂取への懸念や天然成分への需要など、消費者の健康動向が購買決定に影響

  • アクティブなライフスタイルのための水分補給に対する意識の高まりが消費パターンを大きく後押し2023年現在、中東地域のスポーツドリンク消費量はサウジアラビアが圧倒的に多いです。健康とフィットネスへの関心の高まりにより、アイソトニック飲料の利点に対する人々の認識が高まっています。
  • 製品の包装の持続可能性を考慮する場合、UAEの消費者は包装のリサイクル可能性を56%、リサイクル素材の使用を47%と優先しています。アラブ首長国連邦では、詰め替え用や再利用可能なパックなどの新しい包装形態も30%の人に好まれています。
  • アラブ首長国連邦とサウジアラビア王国では、50%以上の消費者が支出を削減し、スポーツドリンクを含む飲食品を購入するために低価格の選択肢を探し、取引するようになっています。
  • 健康志向の消費者は、糖分含有量の少ないスポーツドリンクや、"無糖"や"減糖"と表示されたスポーツドリンクを求めることが多いです。2023年現在、サウジアラビアの成人人口の60%近くが過体重または肥満であり、18歳未満の人口の10.5%が過体重です。

中東のスポーツドリンク産業の概要

中東のスポーツドリンク市場はかなり統合されており、上位5社で73.78%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Otsuka Holdings, PepsiCo, Inc., Sapporo Holdings Limited, Suntory Holdings Limited and The Coca-Cola Company.

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • 清涼飲料タイプ
    • 電解質強化水
    • ハイパートニック
    • ハイポトニック
    • アイソトニック
    • プロテインベースのスポーツドリンク
  • 包装タイプ
    • 無菌パッケージ
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • サブ流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 国名
    • カタール
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adelholzener Alpenquellen GmbH
    • Canopy Growth Corporation
    • Congo Brands
    • iPro Sport Holdings Limited
    • Oshee Polska Sp. Z.O.O.
    • Otsuka Holdings Co Ltd
    • PepsiCo, Inc.
    • Sapporo Holdings Limited
    • Suntory Holdings Limited
    • The Coca-Cola Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50002096

The Middle East Sports Drinks Market size is estimated at 70.53 million USD in 2025, and is expected to reach 88.38 million USD by 2030, growing at a CAGR of 4.62% during the forecast period (2025-2030).

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Hypertonic sports drinks gain prominence as consumers indulge in intense physical activities

  • The sports drinks sector has experienced consistent growth, recording a CAGR of 3.69% from 2018 to 2023. This growth can be attributed to an increasing awareness of sports and physical activity among the population. In 2022, nearly 48.2% of the population engaged in physical activity for at least 30 minutes per week, marking a 3.2% rise from 2019. In Saudi Arabia, 54.8% of males and 38.3% of females participated in sports and exercise on a weekly basis in 2022.
  • In 2023, isotonic drinks emerged as the most widely consumed sports drink type. These drinks are favored for their ability to swiftly replenish electrolytes and fluids, making them crucial for athletes seeking rapid rehydration. Notably, Gatorade, Powerade, and Body Armor dominate the isotonic sports drink market in the Middle East. Given the rising consumer preference for isotonic drinks, this segment is projected to witness a sales value growth of 7.25% between 2025 and 2027.
  • Hypertonic sports drinks are currently the fastest-growing segment and are expected to register a CAGR of 7.27% during 2024-2030. These drinks are especially popular among athletes engaged in high-intensity workouts, as they help sustain performance during prolonged exercise. Hypertonic drinks not only supplement daily carbohydrate intake but also offer a significant energy boost due to their high carbohydrate content. To illustrate, Dubai hosts over 500 competitive sports events, spanning netball, football, basketball, volleyball, and athletics. This surge in sporting activities is expected to further propel the hypertonic drinks segment in the coming years.

The market is driven by increasing consumer demand for healthier and more natural alternatives and increasing product launches in the region

  • The sports drink market witnessed a volume CAGR of 3.69% from 2018 to 2023. This growth can be attributed to the rising sports culture in the region, bolstered by notable events like the 2022 Qatar FIFA World Cup, Formula 1 Grand Prix, and Mubadala World Tennis Championship. Additionally, a surge in consumer interest in sports and fitness, driven by a desire for healthier lifestyles, is fueling the demand for sports nutrition, including sports drinks. As consumers increasingly seek healthier options, the market is poised to present opportunities for low-calorie and zero-sugar sports drinks in the coming years.
  • The United Arab Emirates (UAE) is the leader in terms of sports drink consumption. It is projected to record a value CAGR of 1.81% from 2024 to 2030, coinciding with the country's growing role as a host for international sports events, spanning boat racing, golf, tennis, rugby, and jujitsu. The availability of diverse sports drink brands in various pack sizes, catering to different price points, is a key driver of market growth in the UAE. Notably, Pocari, Gatorade, Active O2, and Pokka dominate the sports drink landscape. Pocari offers pack sizes of 500 ml, 350 ml, and 330 ml, while Pokka's options range from 300 ml to 500 ml, priced at USD 1.15 and USD 1.95, respectively.
  • Saudi Arabia is the second-largest market for sports drinks, buoyed by a surge in consumer engagement in sports. In 2022, nearly 48% of the population engaged in physical and sporting activities for at least 30 minutes per week. Football and basketball are popular sports in the country, with more than 100 sports clubs playing professional football as of 2023.

Middle East Sports Drinks Market Trends

Consumer health trends such as concerns about sugar intake along with demand for natural ingredients is influencing purchasing decisions

  • The increased awareness about hydration for active lifestyle have significantly boosted the consumption patterns. Saudi Arabia dominates the Middle East region in the consumption of sports drinks, as of 2023. The growing interest in health and fitness has led to increased awareness of the benefits of isotonic drinks among the population.
  • When considering the sustainability credentials of a product's packaging, UAE consumers prioritize packaging recyclability at 56% and the use of recycled materials at 47%. New packaging formats such as refillable and reusable packs have also been preferred by 30% of the population in the United Arab Emirates.
  • In both the United Arab Emirates and the Kingdom of Saudi Arabia, more than 50% of consumers are cutting back on spending, increasingly trading and searching for lower priced options to buy food & beverages including sports drinks.
  • Health-conscious consumers often seek sports drinks with lower sugar content or those labeled as "sugar-free" or "reduced sugar." As of 2023, almost 60% of Saudi Arabia's adult population is either overweight or obese, with 10.5% of the under-18 population being overweight.

Middle East Sports Drinks Industry Overview

The Middle East Sports Drinks Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 73.78%. The major players in this market are Otsuka Holdings Co Ltd, PepsiCo, Inc., Sapporo Holdings Limited, Suntory Holdings Limited and The Coca-Cola Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Electrolyte-Enhanced Water
    • 5.1.2 Hypertonic
    • 5.1.3 Hypotonic
    • 5.1.4 Isotonic
    • 5.1.5 Protein-based Sport Drinks
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Metal Can
    • 5.2.3 PET Bottles
  • 5.3 Sub Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Retail
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Qatar
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 United Arab Emirates
    • 5.4.4 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adelholzener Alpenquellen GmbH
    • 6.4.2 Canopy Growth Corporation
    • 6.4.3 Congo Brands
    • 6.4.4 iPro Sport Holdings Limited
    • 6.4.5 Oshee Polska Sp. Z.O.O.
    • 6.4.6 Otsuka Holdings Co Ltd
    • 6.4.7 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.8 Sapporo Holdings Limited
    • 6.4.9 Suntory Holdings Limited
    • 6.4.10 The Coca-Cola Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms