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市場調査レポート
商品コード
1687135

欧州のスポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Sports Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 246 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のスポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 246 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のスポーツドリンクの市場規模は2025年に31億7,000万米ドルと推定され、2030年には43億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.56%で成長する見込みです。

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フィットネス愛好者の増加が欧州のスポーツドリンク市場の成長を後押し

  • スポーツドリンク業界は一貫した成長率を示しており、2018年から2023年のCAGRは5.20%です。この成長は、市場におけるフィットネス愛好者の増加によるものと考えられます。2023年現在、欧州では、63,830のヘルス・フィットネス・クラブに広がる、フィットネスに積極的に従事する驚異的な会員数6,310万人を誇っています。1週間の平均運動時間は、欧州人の20%が2.5時間まで、14%が2.5~5時間、18%が5時間以上です。
  • 2023年には、アイソトニック飲料が主要セグメントとして浮上しました。アイソトニック飲料は、激しいスポーツをする人に特に好まれます。特に、欧州人の38%が週に1回以上スポーツや運動をしており、17%は運動頻度が低いです。アイソトニック・スポーツドリンクは、運動中に失われる電解質と水分を補給する上で重要な役割を果たしています。アイソトニック飲料に対する消費者の嗜好が高まっていることから、この分野は2025~2027年の間に販売額が11.74%成長すると予測されています。
  • ハイパートニック飲料は最も高い成長率を示し、予測期間中のCAGRは8.32%と予測されます。これらの飲料は、長距離ランナーやサイクリストのような持久系アスリートの間で特に人気があり、彼らは長時間の運動中に素早くエネルギーと電解質を補給するために飲料に頼っています。2022年には、英国だけで597万人がランニング・イベントに参加しました。今後、マラソンやトライアスロンなどのスポーツ・イベントが成長し、レース・サポートの一環として提供されることの多い高張飲料の需要がさらに高まると予想されます。

低糖質スポーツドリンク市場は、消費者需要の増加に牽引され成長を遂げる

  • 2023年、欧州のスポーツドリンク市場は、2021年から2023年にかけて12.05%の成長率を記録しました。この急増は、この地域のペースの速いライフスタイルと、より健康的な食生活への嗜好の高まりに起因しています。その結果、スポーツドリンクを筆頭に、外出先での機能性飲料の需要が顕著に増加しています。ボトル、缶、テトラパック入りのこれらの飲料は利便性が高く、特に労働人口に支持されています。
  • ドイツは2023年の欧州におけるスポーツドリンク販売のトップランナーに浮上しました。同国の健康志向の高い消費者は、低糖分、天然甘味料、抗酸化物質などの健康効果を付加したスポーツドリンクを求めるようになっています。こうした需要に対応するため、ドイツでは複数のメーカーが砂糖不使用のスポーツドリンクを発売しました。この戦略的な動きが功を奏し、ドイツにおけるスポーツドリンクの売上は、2020年から2023年にかけて金額ベースで24%の大幅な伸びを示しました。
  • 英国は、欧州で2番目に大きなスポーツドリンク市場として僅差で続いています。予測によると、2027年までに英国におけるスポーツドリンクの販売額は2023年比で21.1%増加します。この成長は、近年のスポーツ栄養製品の人気上昇に後押しされています。この動向を示すように、スポーツドリンクは、消費者の健康を促進する製品に注目し、店頭の一等地の棚スペースを占めるようになってきています。特筆すべきは、スポーツドリンクが子どもたちの間で大きな支持を得ていることで、彼らは社交の場でも運動中でもスポーツドリンクを摂取しています。2022年の調査では、12~14歳の子どもの89.4%が週に2回以上スポーツドリンクを摂取していることが明らかになりました。

欧州のスポーツドリンク市場動向

消費者の健康意識の高まりにより、よりクリーンなラベル、天然成分、低糖質のスポーツドリンクへの需要が高まっています。

  • 水分や電解質の補給など、スポーツドリンクには健康上のメリットがあるため、消費者はエナジードリンクからスポーツドリンクに移行しつつあります。
  • Powerade、BodyArmor、Gatoradeのような主要ブランドは、より持続可能なパッケージング・アプローチに注力し、より多くのリサイクル素材を利用しています。革新的なフレーバーという点では、消費者は新しいフレーバー・プロファイルを探求することに前向きで、特に若い世代に人気があります。
  • スポーツドリンクは、低価格帯から高級プレミアム帯まで、消費者に提供されています。しかし、生産、輸送コスト、労働力不足、サプライチェーン、顧客の嗜好の変化、ウクライナ戦争の経済的影響などの要因により、価格は上昇を続けており、低価格帯の製品への需要が高まっています。
  • 同地域では健康志向の消費者が増加しており、スポーツドリンクを含むあらゆる製品で、より健康的な代替品への需要が高まっています。その結果、低カロリー飲料や砂糖不使用飲料の需要が高まり、砂糖の大量摂取に関連する悪影響のため、より健康的な飲料オプションの需要を促進しています。

欧州のスポーツドリンク産業の概要

欧州のスポーツドリンク市場はかなり統合されており、上位5社で65.01%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Otsuka Holdings, PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company and Tiger Brands Ltd.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • ソフトドリンクタイプ
    • 電解質強化水
    • ハイパートニック
    • ハイポトニック
    • アイソトニック
    • プロテインベーススポーツドリンク
  • 包装タイプ
    • 無菌パッケージ
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • サブ流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
    • ベルギー
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Adelholzener Alpenquellen GmbH
    • Britvic plc
    • Carabao Group Public Company Limited
    • Congo Brands
    • iPro Sport Holdings Limited
    • Olvi Plc
    • Otsuka Holdings Co Ltd
    • PepsiCo, Inc.
    • Primo Water Corporation
    • Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • Suntory Holdings Limited
    • The Coca-Cola Company
    • Tiger Brands Ltd.
    • United Soft Drinks B.V.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55490

The Europe Sports Drinks Market size is estimated at 3.17 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.36 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.56% during the forecast period (2025-2030).

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Rising fitness enthusiasts boosting the growth of the sports drinks market in Europe

  • The sports drinks industry has witnessed a consistent growth rate, with a CAGR of 5.20% between 2018 and 2023. This growth can be attributed to the rising number of fitness enthusiasts in the market. As of 2023, Europe boasted a staggering 63.1 million members actively engaging in fitness, spread across 63,830 health and fitness clubs. On average, in a given week, 20% of Europeans exercised for up to 2.5 hours, 14% for 2.5 to 5 hours, and 18% for over 5 hours.
  • In 2023, isotonic drinks emerged as the dominant segment. These drinks are particularly favored by individuals involved in intense sports activities. Notably, 38% of Europeans engage in sports or exercise at least once a week, while 17% exercise less frequently. Isotonic sports drinks play a crucial role in replenishing electrolytes and fluids lost during physical activity. Given the growing consumer preference for isotonic drinks, this segment is projected to witness a sales value growth of 11.74% during the 2025-2027 period.
  • Hypertonic drinks are poised to exhibit the highest growth rate, with a projected CAGR of 8.32% by value during the forecast period. These drinks are particularly popular among endurance athletes like long-distance runners and cyclists, who rely on them for a quick energy and electrolyte boost during prolonged exercise. In 2022, England alone saw a participation of 5.97 million in running events. Looking ahead, sporting events, including marathons and triathlons, are expected to witness growth, further fueling the demand for hypertonic drinks, which are often provided as part of race support.

The market for low-sugar sports drinks is witnessing growth, driven by increasing consumer demand

  • In 2023, the European sports drinks market witnessed a value growth of 12.05% from 2021-2023. This surge can be attributed to the region's fast-paced lifestyles and a growing preference for healthier diets. Consequently, there has been a notable increase in demand for on-the-go functional beverages, with sports drinks leading the pack. These beverages, available in bottles, cans, and tetra packs, offer convenience and are particularly favored by the working population.
  • Germany emerged as the frontrunner in sports drink sales in Europe in 2023. The country's health-conscious consumers are increasingly seeking sports drinks with lower sugar content, natural sweeteners, and added health benefits like antioxidants. Responding to this demand, several manufacturers in Germany have introduced a range of sugar-free sports drink options. This strategic move paid off, with sports drink sales in Germany witnessing a significant 24% by value surge from 2020 to 2023.
  • The United Kingdom follows closely as the second-largest market for sports drinks in Europe. Projections indicate a 21.1% sales value growth for sports drinks in the UK by 2027, compared to 2023. This growth is fueled by the rising popularity of sports nutrition products in recent years. As a testament to this trend, sports drinks are increasingly occupying prime shelf space in stores, with a focus on products that promote consumer health. Notably, sports drinks have gained significant traction among children, who consume them both socially and during physical activities. A survey in 2022 revealed that 89.4% of children aged 12-14 reported consuming sports drinks at least twice a week.

Europe Sports Drinks Market Trends

The increasing awareness of health among consumers has led to a higher demand for sports drinks that have cleaner labels, natural ingredients, and less sugar

  • Consumers are transitioning from energy drinks to sports drinks because of the health benefits associated with them like replenishment of fluids, and electrolytes.
  • Major brands like Powerade, BodyArmor, and Gatorade are focusing on more sustainable packaging approaches and utilizing more recycled content. In terms of innovative flavors, consumers are open to exploring new flavor profiles, especially the younger population.
  • Sports drinks are available to consumers in the low-range to high-end premium range. However, the prices continue to rise due to factors like production, shipping costs, labor shortages, supply chains, changing customer tastes, and the economic impact of war in Ukraine, which led to the growing demand for products in the lower price range.
  • With the rising number of health-conscious consumers in the region, there is an increasing demand for healthier alternatives to every product, including sports drinks. As a result, rising demand for low-calorie and sugar-free beverages is fuelling the demand for healthier beverage options owing to the adverse effects related to high sugar intake.

Europe Sports Drinks Industry Overview

The Europe Sports Drinks Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 65.01%. The major players in this market are Otsuka Holdings Co Ltd, PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Coca-Cola Company and Tiger Brands Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Electrolyte-Enhanced Water
    • 5.1.2 Hypertonic
    • 5.1.3 Hypotonic
    • 5.1.4 Isotonic
    • 5.1.5 Protein-based Sport Drinks
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Aseptic packages
    • 5.2.2 Metal Can
    • 5.2.3 PET Bottles
  • 5.3 Sub Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Retail
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Belgium
    • 5.4.2 France
    • 5.4.3 Germany
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Netherlands
    • 5.4.6 Russia
    • 5.4.7 Spain
    • 5.4.8 Turkey
    • 5.4.9 United Kingdom
    • 5.4.10 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Abbott Laboratories
    • 6.4.2 Adelholzener Alpenquellen GmbH
    • 6.4.3 Britvic plc
    • 6.4.4 Carabao Group Public Company Limited
    • 6.4.5 Congo Brands
    • 6.4.6 iPro Sport Holdings Limited
    • 6.4.7 Olvi Plc
    • 6.4.8 Otsuka Holdings Co Ltd
    • 6.4.9 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.10 Primo Water Corporation
    • 6.4.11 Rauch Fruchtsafte GmbH & Co OG
    • 6.4.12 Suntory Holdings Limited
    • 6.4.13 The Coca-Cola Company
    • 6.4.14 Tiger Brands Ltd.
    • 6.4.15 United Soft Drinks B.V.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms