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市場調査レポート
商品コード
1284181
乳タンパク質市場の2028年までの予測 - タイプ別(乳タンパク質濃縮物、カゼイン・誘導体、ホエイタンパク質)、形態別(液体、固体)、用途別、地域別の世界分析Dairy Protein Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Milk Protein Concentrate, Casein and Derivatives and Whey protein), Form (Liquid and Solid), Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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乳タンパク質市場の2028年までの予測 - タイプ別(乳タンパク質濃縮物、カゼイン・誘導体、ホエイタンパク質)、形態別(液体、固体)、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、乳タンパク質の世界市場は、2022年に117億7,000万米ドルを占め、2028年には176億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.0%のCAGRで成長するとされています。
乳タンパク質は、様々な食品の調製に利用される栄養成分です。乳製品は、食品の調理に役立つ多くの機能と生物活性を提供します。ホエイタンパク質、カゼイン、乳タンパク質などの乳タンパク質は、ゲル化剤、増粘剤、担体、発泡剤、食感改良剤として、さまざまな食品の調製に使用されています。また、動物飼料、パーソナルケア、栄養、繊維など、さまざまな産業で一般的に利用されています。
ダノンによると、同国の乳児用調製粉乳市場は2007年からの10年間で4倍に成長し、2017年には世界市場シェアの約45%を占めています。
タンパク質は、骨、皮膚、筋肉、血液の土台となるものです。タンパク質は、ホルモン、酵素、その他の身体成分の生成のために人体に必要です。タンパク質サプリメントは、ヘルスケアに対する意識の高まりや体重に関する懸念から、広く利用されるようになりました。消費者は栄養価の高い健康的な食生活に重点を置き、タンパク質の消費量を増やすとともに、乳製品で作られたタンパク質サプリメントから余分な栄養素を摂取するようになり、乳タンパク質を増やす原動力となっています。このことが、乳タンパク質の成長を後押ししています。
非ベジタリアンは、牛、豚、鶏などの動物性食品の摂取量を徐々に減らし、ベジタリアンのライフスタイルを受け入れるようになってきています。この変化は、健康的な食生活を求める顧客の要望に起因していると考えられます。さらに、消費者は家畜の飼育に使われる衛生習慣に関心を持っています。その結果、お客様は動物性タンパク質に代わるものを探しています。植物性タンパク質は、動物性タンパク質に代わる実用的で環境に優しい代替品であるため、予測期間中の乳タンパク質市場の成長は制限されると思われます。
ジンバブエ、ブルンジ、リベリア、エリトリアなど、アフリカのいくつかの国では、タンパク質サプリメントやタンパク質ベースの食品はまだ初期段階にあります。これらはまだほとんど未開拓であり、タンパク質サプリメントメーカーにとって絶好の機会となっています。さらに、これらの地域では、タンパク質サプリメントの利点についてまだ知られていないため、市場成長のための有利な機会を提供することが期待されます。
乳タンパク質ビジネスが気候変動に与える負の影響は、大きな市場課題です。乳牛が排泄するメタンガスは、世界の気候に脅威を与えています。このため、いくつかの政府は乳タンパク質の生産に関する規制プログラムを策定するよう促すと予想されます。このため、予測期間を通じて、乳タンパク質市場全体の成長が鈍化すると予想されます。
食品・飲料業界は現在、COVID-19の疾病発生により、より厳しい状況に直面しています。酪農産業と食品加工企業は、現在、牛乳やその他の乳製品をベースとした重要な製品に主眼を置いているため、この世界の流行病の影響を受けています。乳タンパク質の生産工程では、大量の作業工程が必要ですが、現在、COVID-19病による労働力不足で、他の必要な乳製品を生産することができない状態になっています。その結果、COVID-19は乳タンパク質の市場に中程度の影響を及ぼしています。
ホエイタンパク質分野は、パーソナルケアおよび化粧品産業で幅広く使用されているため、有利な成長を遂げると推定されます。ホエイタンパク質は、一般的にアスリートやボディビルダーが体の成長や筋肉の増加を促進するために利用されています。スポーツ栄養製品の需要の増加と、クリーンラベル成分としての付加価値の高さが、市場拡大の2大要因となっています。予測期間中、アジア太平洋地域とLAMEAでは、販売額の大幅な増加が見込まれています。
液体よりも安定性が高く、取り扱いや保管が容易なことから、固体セグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長を遂げると予想されています。ターゲットとなる顧客は、固体のタンパク質形態を好みます。物理的なバルク状態の特徴は、タンパク質の固体状態に影響されます。カルシウム、タンパク質、ビタミンを多く含むため、これらのタンパク質源は、食品・飲料業界で人気を集めています。さらに、簡単に持ち運ぶことができます。
北米は、米国の消費者が健康的なライフスタイルを取り入れたり、活動的で健康的なライフスタイルを促進する活動に参加することが増えたため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。現在、米国の成人の約20%がフィットネスクラブに所属しており、この数字は今後増加すると予想されています。さらに、健康志向の高い顧客の増加が、市場成長の原動力となることが予想されます。消費者の嗜好がコンビニエンスフードから乳製品を使ったタンパク質製品に徐々にシフトしており、これが業界の成長を後押ししています。
アジア太平洋地域は、多くのアジア諸国において飲食品や栄養産業で乳製品が広く使用されていることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。アジア太平洋地域では、中国が乳タンパク質の主要な消費国であり、日本、オーストラリアがそれに続いています。スポーツ飲料やリフレッシュ飲料としてのカゼイン&デリバティブやホエイタンパク質の認知度が高まるにつれ、この地域のカゼイン&デリバティブやホエイタンパク質の市場は急速に拡大しています。乳タンパク濃縮物はスキンケア製品の原料として広く活用されており、近年人気を博しており、将来的に乳タンパク濃縮物市場を牽引すると予測されます。
2022年5月、栄養と持続可能なソリューションの世界リーダーであるADMは、飲食品分野の急成長する需要に対応し、同社のバイオソリューションプラットフォームの継続的な拡大を支援するため、ミネソタ州マーシャル施設におけるデンプン生産を大幅に拡大するための投資を行うと発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Dairy Protein Market is accounted for $11.77 billion in 2022 and is expected to reach $17.66 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.0% during the forecast period. Dairy proteins are nutritional elements that are utilised in the preparation of a variety of food products. They offer numerous functions and bioactivities that are beneficial in the preparation of food goods. Dairy proteins such as whey protein, casein, and milk protein are used in the preparation of a wide range of food products as gelling agents, thickening agents, carriers, foaming agents, and texture modifiers. They are also commonly utilised in a variety of industries such as animal feed, personal care, nutrition, and textiles.
According to Danone, the Infant Milk Formula market in the country grew by four times in ten years since 2007, holding about 45% of global market share in 2017.
Proteins serve as the foundation for bones, skin, muscles, and blood. Protein is required by the human body for the production of hormones, enzymes, and other bodily components. Protein supplements are now widely used as a result of rising healthcare awareness and weight concerns. Consumers are shifting their focus to nutritional and healthy diets, as well as increasing their protein consumption in order to acquire extra nutrients from protein supplements created with dairy protein, which drives the increase of dairy protein. This, in turn, fuels the growth of dairy protein.
Non-vegetarians are gradually lowering their intake of animal-based foods such as beef, pig, and chicken and are increasingly receptive of a vegetarian lifestyle. This shift can be attributed to customer demand for a healthy diet. Additionally, consumers are concerned about the hygiene practises used in farm animal rearing. As a result, customers are looking for alternatives to animal-based proteins. Plant-based proteins provide a practical and environmentally favourable alternative to animal proteins, which will likely limit the growth of the dairy protein market over the forecast period.
Protein supplements and protein-based food products are still in their early phases in several African countries, including Zimbabwe, Burundi, Liberia, Eritrea, and others. These are still largely untapped, which presents an excellent opportunity for protein supplement manufacturers. Furthermore, these regions are still uninformed about the benefits of protein supplements, which are expected to provide lucrative opportunities for market growth.
The negative implications of the dairy protein business on climate change are a major market challenge. The methane gas excreted by dairy cattle is a threat to the world climate. This is expected to prompt several governments to develop regulatory programmes for dairy protein production. This is expected to slow the overall growth of the dairy protein market throughout the forecast period.
The food and beverage industry is currently facing more challenging conditions due to the COVID-19 illness outbreak. The dairy industry and food processing firms are also affected by this global epidemic, as their primary focus is currently on milk and other dairy-based critical products. The dairy protein production process necessitates a large amount of operational work, which is currently hampered by the COVID-19 disease due to a labour shortage, so that other necessary dairy products can be produced. As a result, the COVID-19 has a moderate effect on the dairy protein market.
The whey protein segment is estimated to have a lucrative growth, because of its broad usage in the personal care and cosmetics industries. Whey protein is commonly utilised by athletes and bodybuilders to boost general body growth and muscle gain. The increase in demand for sports nutrition products, as well as their value-added status as clean label components, are the two key reasons driving market expansion. During the forecast period, Asia-Pacific and LAMEA are expected to experience significant increases in value sales.
The solid segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period owing to its better stability and ease of handling and storage in liquid form. The target customers prefer a solid protein format. The physical bulk state features of the formulation are influenced by the solid state of proteins. Because they are high in calcium, protein, and vitamins, these protein sources are gaining popularity in the food and beverage industry. Moreover, it can be easily transported.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to an increase in US consumers embracing a healthy lifestyle or participating in activities that promote active and healthy lifestyles. Currently, about 20% of American adults belong to a fitness club, and this figure is expected to rise. Furthermore, the growing number of health-conscious customers is expected to drive market growth. Consumers are gradually shifting their preferences from convenience foods to dairy protein products, which is fuelling industry growth.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period owing to the wide usage of dairy protein the food & beverages and nutrition industries in many Asian countries. China is the major consumer of dairy protein in Asia-Pacific, followed by Japan and Australia. With increased awareness of casein & derivatives and whey protein as sports or refreshment beverages, the market for casein & derivatives and whey protein is rising rapidly in the region. Milk protein concentrate is extensively utilised as an ingredient in skincare products, which has gained popularity in recent years and is projected to drive the milk protein concentrate market in the future.
Some of the key players profiled in the Dairy Protein Market include Tatura Milk Industries Ltd, Kerry Group PLC, Agri-Mark, Inc., PepsiCo, Unternehmensgruppe Theo Muller, Archer Daniels Midland Company, Royal Frieslandcampina N.V., Arla Foods Amba, Schreiber Foods, Inc., DANA Dairy Group Ltd., Glanbia plc, Fonterra Co-operative Group Limited, Milk Specialties, Saputo, Inc. and Grassland Dairy Product.
In May 2022, ADM, a global leader in nutrition and sustainable solutions, announced it would invest to significantly expand starch production at its Marshall, Minnesota, facility to meet fast-growing demand from the food and beverage sectors and to support the continued expansion of the company's BioSolutions platform.