表紙:切り花市場の2028年までの予測- タイプ別、流通チャネル別、花の色別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273582

切り花市場の2028年までの予測- タイプ別、流通チャネル別、花の色別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Cut Flowers Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, By Distribution Channel, By Flower Colors, By Pricing, By Application, By End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
切り花市場の2028年までの予測- タイプ別、流通チャネル別、花の色別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の切り花市場は2022年に364億米ドルを記録し、2028年にはCAGR6.6%で成長し534億1,000万米ドルに達すると予測されています。

切り花は、ギフトや結婚式の装飾など、さまざまな用途に活用できる柔軟な商品です。色や形、大きさなどのバリエーションが豊富なため、消費者にとっても組織にとっても魅力的な選択肢となっています。切り花は、観葉植物の茎や蕾を切り取ったもので、花束やアレンジメント、リース、パッケージなど、さまざまなものに使われます。切り花をそのまま、あるいは特定のアレンジメントを施した完成品として、育種、栽培、収穫、アレンジメント、販売することが切り花市場に含まれます。切り花は、世界規模で最も金銭的に生産されている装飾品として認識されています。

英国フローリスト協会によると、英国では切り花の80%がオランダ経由で輸入されているが、かなりの割合でケニアから輸入されています。ケニアの花の中には、ナイロビからの直行便で英国に直送されるものもあります。

市場力学:

促進要因:

切り花と装飾品の装飾への人気の高まり

新鮮な切り花は、空間を明るくする装飾品として頻繁に使用されています。愛情や気遣いを伝える贈り物として、また家庭や公共の場を彩るものとして、結婚式やお祭りなどのイベントの重要な構成要素となっています。フラワーリースやコサージュ、ブーケなど、さまざまな用途に利用されています。ホテルやリゾートでは、フラワーアレンジメントをはじめとする装飾が、空間の快適性や集客力の向上につながります。ホテルでは、フラワーアレンジメントがパーソナルな雰囲気を演出することができます。フラワーアレンジメントをすることで、個人的な雰囲気を演出することができ、来訪者は新鮮さを感じることができるため、フラワーアレンジメントを高く評価しています。

抑制要因

生産の難しさ

花のマーケティングの分野は、花卉農家にとって多くの困難があります。生産と園芸の両方が問題を抱えているのです。花の生産者によれば、切り花市場における仲介業者の役割は見直される必要があります。中間業者は花の生産者に必要な存在として受け入れられているが、価格決定、花の品質評価、花の計量などの際に中間業者を利用しており、農家の名目収入に大きな影響を及ぼしています。

機会

病院や小売業における切り花の高い利用率

ホテルやリゾートのフラワーアレンジメントや追加の装飾は、訪問者をより快適で心地よい環境にする可能性があります。花は愛と求愛を促進すると考えられてきました。結婚式、レストラン、ホテルなどのフラワーデザインは、ポジティブで愛にあふれた雰囲気になるでしょう。ローワーは、色や香りのバリエーションが豊富なので、さまざまなテーマの装飾やセットアップに使用することができます。アレンジメントすることで、イベント会場を華やかに彩り、香りを放つことで、心を落ち着かせ、活力を与えることができます。切り花市場は、小売店や病院での様々な用途に切り花が使用されていることから、大きく拡大しています。

脅威

物流、保管、輸送における障害

サプライチェーンの円滑な運用と効率化のためには、輸送や保管の各段階でコールドチェーンを維持することが重要です。日々、花の生存率や品質は低下していきます。花卉栽培では、関係者はすべて相互依存関係にあります。サプライチェーンのリンクが切れると、プロセス全体が混乱し、供給が遅れ、花の種類や量に影響を及ぼします。花は収穫後、適切な取り扱いとポストハーベストのケアが必要です。剪定、等級分け、束ね、適切な梱包、冷蔵室での保管の前に冷蔵する必要があります。

COVID-19の影響:

COVID-19は中国の武漢で発生し、その後、世界の他の地域に広がっています。2021年4月現在、確認された症例と報告された死亡者数では、米国、インド、ブラジル、ロシア、英国、フランス、スペイン、イタリア、トルコ、ドイツ、コロンビア、アルゼンチンが最も大きな影響を受けている国です。政府による施錠、旅行制限、会社閉鎖などのため、パンデミックは経済や産業に影響を及ぼしています。この流行は、消費財、園芸、花卉など、世界の主要産業の多くで、サプライチェーンの大幅な断絶を引き起こしています。

予測期間中、カーネーション分野が最大になると予想される

結婚式での使用により、カーネーション分野は予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。カーネーションと呼ばれるDianthus caryophyllusは、その種の一つです。地中海沿岸の原産で、縁取りのある花びらが特徴的で、スパイシーな香りがします。切り花として人気が高く、フラワーアレンジメントやコサージュ、ブートニアによく使われます。カーネーションは、「愛」「感謝」「幸運」の象徴とされています。世界的には、赤やピンクのカーネーションが人気です。

予測期間中、商業用セグメントが最も高いCAGRを示すと予想されます。

結婚式、誕生日会、葬儀、その他の施設での需要の高まりにより、切り花の使用は予測期間中に拡大すると予測され、予測期間中は商業セグメントが有利な成長を遂げました。また、切り花はサロン、レストラン、カフェ、ホテル、空港、結婚式場などのビジネスシーンでよく使用されています。しかし、楕円形のフラワーアレンジメント、横長のフラワーアレンジメント、縦長のフラワーアレンジメント、三角形のフラワーアレンジメントなど、さまざまなアレンジメントに使用される切り花の人気が高まっていることから、予測期間を通じて幅広く利用される可能性があります。

最もシェアの高い地域

欧州は、予想される期間中、最大のシェアを占めると予想されます。発展途上国輸入促進センターによると、一人当たりの花の消費量が多い国を多く含むEUは、毎年世界の花の50%近くを消費していると推定されます。ドイツ、フランス、オランダなどのEUの大きな市場では飽和の兆しがあるもの、EU全体の切り花の消費者売上は依然として右肩上がりです。ドイツに続いて、花の消費量が多い順に、英国、フランス、イタリア、英国と続く。

CAGRが最も高い地域:

花のビジネスチャンスとなるeコマースの発展により、アジア太平洋地域のCAGRは予測期間中最も高くなると予想されています。花は、事業者(花屋、大型店、オンライン専門店)によってオンラインで販売されることが増えています。オンラインで購入できる花の種類は拡大しています。また、アジア諸国では、市場シェアが10%未満であるにもかかわらず、インターネットが最も急速に拡大している販売手段となっています。しかし、インターネットショッピングの普及により、標準化された製品、効果的なサプライチェーン、情報交換規範の重要性が高まっています。今後の予測では、切り花(花束、一束、個別花)のインターネット販売はさらに増加すると思われます。

主な発展:

2023年2月、フロリデーは「トレード設定」を開発し、生産者とバイヤーが互いにどのように取引したいかを一箇所で簡単に設定できるようにしました。生産者とバイヤーの双方にとって、より快適な取引を実現します。

2022年12月、Floridayが花卉業界向けのデジタルインフラを開発し、取引を容易にすることで、消費者が花や植物をオンラインで購入する際の選択肢を増やしました。

2021年8月、オランダ消費者市場庁(ACM)は、消費者やバイヤーの需要に応えるため、オランダの協同組合Royal FloraHollandによる花卉製品輸送会社3社(De Winter, Van Marrewijk(Wematrans), Van Zaal)の買収を行いました。

当レポートが提供するもの

  • 地域別、国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレーヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の切り花市場:種類別

  • 薔薇
  • ガーベラ
  • カーネーション
  • リリウム
  • アンスリアム
  • グラジオラス
  • チュベローズ
  • ひまわり
  • その他のタイプ

第6章 世界の切り花市場:流通チャネル別

  • オンライン小売
  • オフライン
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店・花屋
  • 直販
  • 小売店
    • 花卉店

第7章 世界の切り花市場:花の色別

  • ピンク
  • ラベンダーまたはブルー
  • 黄色
  • オレンジ
  • 他の花の色

第8章 世界の切り花市場:価格別

  • プレミアム価格
  • 大量価格設定

第9章 世界の切り花市場:用途別

  • 商業
    • ホテル
    • 空港
    • レストラン&カフェ
    • 結婚式の目的地
    • サロン
    • その他のコマーシャル
  • その他の用途

第10章 世界の切り花市場:エンドユーザー別

  • パーティーと特別な日
  • カンファレンスとアクティビティ
  • 個人使用
  • 歓迎とご挨拶
  • 結婚式と大規模な文化イベント
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の切り花市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • Afriflora Sher
  • Danziger Group
  • DOS GRINGOS, LLC
  • Dummen Orange
  • Esmeralda Farms
  • Flamingo Horticulture Ltd
  • Florensis Flower Seeds UK Ltd
  • Karen Roses Company
  • Marginpar BV
  • MultiFlora
  • Oserian
  • Rosebud Limited
  • Selecta Cut Flowers S.A.U.
  • The Kariki Group
  • The Queen's Flowers
  • Washington Bulb Co., Inc
  • Native Floral Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Cut Flowers Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Cut Flowers Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Cut Flowers Market Outlook, By Chrysanthemum (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Cut Flowers Market Outlook, By Rose (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Cut Flowers Market Outlook, By Gerbera (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Cut Flowers Market Outlook, By Carnation (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Cut Flowers Market Outlook, By Lilium (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Cut Flowers Market Outlook, By Anthuriam (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Cut Flowers Market Outlook, By Gladiolus (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Cut Flowers Market Outlook, By Orchids (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Cut Flowers Market Outlook, By Tuberose (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Cut Flowers Market Outlook, By Sunflower (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Cut Flowers Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Cut Flowers Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Cut Flowers Market Outlook, By Online Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Cut Flowers Market Outlook, By Offline (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Cut Flowers Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Cut Flowers Market Outlook, By Specialty Stores/Florists (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Cut Flowers Market Outlook, By Direct Sales (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Cut Flowers Market Outlook, By Retail Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Cut Flowers Market Outlook, By Floriculture Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Cut Flowers Market Outlook, By Flower Colors (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Cut Flowers Market Outlook, By Red (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Cut Flowers Market Outlook, By Pink (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Cut Flowers Market Outlook, By White (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Cut Flowers Market Outlook, By Lavender or Blue (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Cut Flowers Market Outlook, By Yellow (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Cut Flowers Market Outlook, By Orange (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Cut Flowers Market Outlook, By Other Flower Colors (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Cut Flowers Market Outlook, By Pricing (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Cut Flowers Market Outlook, By Premium Pricing (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Cut Flowers Market Outlook, By Mass Pricing (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Cut Flowers Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Cut Flowers Market Outlook, By Home (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Cut Flowers Market Outlook, By Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Cut Flowers Market Outlook, By Hotels (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Cut Flowers Market Outlook, By Airports (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Cut Flowers Market Outlook, By Restaurants & Cafes (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Cut Flowers Market Outlook, By Wedding Destinations (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Cut Flowers Market Outlook, By Salon (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Cut Flowers Market Outlook, By Other Commercials (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Cut Flowers Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Cut Flowers Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Cut Flowers Market Outlook, By Parties & Special Days (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Cut Flowers Market Outlook, By Conference & Activities (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Cut Flowers Market Outlook, By Personal Use (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Cut Flowers Market Outlook, By Welcoming & Greeting (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Cut Flowers Market Outlook, By Wedding & Mega Cultural Events (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Cut Flowers Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22880

According to Stratistics MRC, the Global Cut Flowers Market is accounted for $36.40 billion in 2022 and is expected to reach $53.41 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Cut flowers are a flexible commodity that may be utilised for a range of tasks, such as enhancing gifts or decorating weddings. They are an attractive choice for both consumers and organisations because of the broad variety of colours, shapes, and sizes available. Cut flowers are stem and bud cuttings from ornamental plants that are used for bouquets, arrangements of flowers, wreaths, packaging, and a variety of other things. The breeding, growing, harvesting, arrangement, and sale of cut flowers as-is or as finished goods with specific arrangements are all part of the cut flower market. Cut flowers have been recognised as the decorative that is most financially produced on a global scale.

According to the British Florist Association, in the UK, 80% of cut flowers come via the Netherlands; however, a substantial proportion comes from Kenya. Some Kenyan flowers come straight to the U.K. on direct flights from Nairobi.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing popularity of cut flowers and ornamentals in decorations

Freshly cut flowers are frequently used as decorations to brighten up spaces. When offered as gifts to express love and care and to adorn homes and public areas, they are a significant component of events like weddings and festivals. They can be put together into floral wreaths, corsages, and bouquets. Floral arrangements and other decorations in hotels and resorts can improve the space's comfort level and visitor attractiveness. In the hotel sector, flower arrangements can add a personal touch. Visitors value flowers because they add a sense of freshness to their surroundings.

Restraint:

Difficulties in production

The field of flower marketing presents a number of difficulties for flower farmers. Production and horticulture are both having issues. The role of intermediaries in the cut flower market needs to be reevaluated, according to the growers of flowers. The middlemen are accepted by the flower growers as being necessary, but they also exploit them when determining pricing, assessing the quality of the flowers, and weighing the blooms, which has a significant impact on the farmers' nominal income.

Opportunity:

High usage of cut flowers in hospitability & retail sector

Floral arrangements and additional decorations in hotels and resorts may make the environment feel more comfortable and welcoming to visitors. Flowers have been regarded as promoting love and courtship. Any floral design for a wedding, a dining establishment, or a hotel will have a positive, loving vibe. Lowers may be used in a wide range of theme decorations and setups because they are available in a number of colours and fragrances. When arranged, flowers can add extra colour to the area surrounding the event and release a calming and energising perfume. The cut flower market has expanded significantly owing to the usage of cut flowers in retail and hospitality for a number of purposes.

Threat:

Obstacles in logistics, storage, and transportation

Maintaining the cold chain at every stage of travel and storage is crucial for the smooth operation and efficiency of the supply chain. Every day, flowers' viability and quality decrease. In flower culture, all parties involved are interdependent. A broken link in the supply chain disrupts the entire process, delaying supply and having an effect on the type and quantity of flowers available. Flowers require proper handling and post-harvest care after being harvested. They need to be refrigerated before being pruned, graded, bunched, properly packed, and stored in the cold room.

COVID-19 Impact:

COVID-19 outbreak commenced in Wuhan, China, and has since spread to other parts of the world. In terms of confirmed cases and reported deaths as of April 2021, the US, India, Brazil, Russia, the UK, France, Spain, Italy, Turkey, Germany, Colombia, and Argentina are among the worst-impacted countries. Because of lockdowns, travel restrictions, and company closures imposed by governments, the pandemic has had an impact on economies and industries. The epidemic has caused substantial supply chain breaks in a number of the world's main industries, including consumer goods, horticulture, and floriculture.

The carnation segment is expected to be the largest during the forecast period

Due to usage in weddings, Carnation segment is anticipated to hold the largest market share over the extrapolated period. Dianthus caryophyllus, frequently referred to as carnations, is one of the species. It is a native of the Mediterranean region, and it has distinctive petals with fringes and a spicy fragrance. A highly popular cut flower, carnations are frequently used in floral arrangements, corsages, and boutonnieres. Carnations are a symbol of love, appreciation, and luck. Worldwide, red and pink carnations are popular.

The commercial segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Owing to the rising demand at wedding events, birthday parties, funerals, and across other institutions, their use is predicted to develop over the forecast period, and the commercial segment dominated the lucrative growth during the projection period. Additionally, cut flowers are commonly used in business contexts, including salons, restaurants, cafes, hotels, airports, and wedding venues. However, the potential for their broad use throughout the forecast period is expanded by the growing popularity of cut flowers for use in a variety of arrangements, including oval floral arrangements, horizontal flower arrangements, vertical flower arrangements, and triangular flower arrangements.

Region with largest share:

Europe is expected to dominate the largest share over the anticipated period. The European Union, which includes many nations with high per capita flower consumption, is estimated to consume almost 50% of the world's flowers every year, according to the Centre for the Promotion of Imports from Developing Countries. The overall EU consumer sales of cut flowers are still rising steadily, despite signs of saturation in several of the bigger EU markets, such as Germany, France, and the Netherlands. Following Germany in order of flower consumption are the UK, France, Italy, and the United Kingdom.

Region with highest CAGR:

Due to the development in e-commerce sales, which provides an opportunity for the flower business, Asia Pacific is anticipated to have the highest CAGR throughout the projection period. Flowers are increasingly being sold online by businesses (florists, big-box stores, and online specialists). The variety of flowers available for purchase online is expanding. Furthermore, despite having market shares that are often below 10%, the internet is the avenue for sales that is expanding fastest in many Asian nations. However, the rise of internet shopping has increased the significance of standardised products, effective supply chains, and information exchange norms. Future predictions indicate a further rise in the sale of cut flowers (bouquets, mono-bunches, and individual flowers) online.

Key players in the market:

Some of the key players in Cut Flowers market include: Afriflora Sher, Danziger Group, DOS GRINGOS, LLC, Dummen Orange, Esmeralda Farms, Flamingo Horticulture Ltd, Florensis Flower Seeds UK Ltd, Karen Roses Company, Marginpar BV, MultiFlora, Oserian, Rosebud Limited, Selecta Cut Flowers S.A.U., The Kariki Group, The Queen's Flowers, Washington Bulb Co., Inc and Native Floral Group.

Key Developments:

In February 2023, Floriday developed 'trade settings,' which allows growers and buyers to easily set up how they want to trade with each other in one place. It makes trading with each other even more pleasant for both growers and buyers.

In December 2022, Floriday developed digital infrastructure for the floriculture industry to make trade easy, giving consumers more options to buy flowers and plants online.

In August 2021, The Netherlands Authority for Consumers and Markets (ACM) acquired three floriculture-product transport companies (De Winter, Van Marrewijk (Wematrans), and Van Zaal) by Dutch cooperative Royal FloraHolland to cater to the demands of consumers and buyers.

Types Covered:

  • Chrysanthemum
  • Rose
  • Gerbera
  • Carnation
  • Lilium
  • Anthuriam
  • Gladiolus
  • Orchids
  • Tuberose
  • Sunflower
  • Other Types

Distribution Channels Covered:

  • Online Retail
  • Offline
  • Direct Sales
  • Retail Stores

Flower Colors Covered:

  • Red
  • Pink
  • White
  • Lavender or Blue
  • Yellow
  • Orange
  • Other Flower Colors

Pricings Covered:

  • Premium Pricing
  • Mass Pricing

Applications Covered:

  • Home
  • Commercial
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Parties & Special Days
  • Conference & Activities
  • Personal Use
  • Welcoming & Greeting
  • Wedding & Mega Cultural Events
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Cut Flowers Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Chrysanthemum
  • 5.3 Rose
  • 5.4 Gerbera
  • 5.5 Carnation
  • 5.6 Lilium
  • 5.7 Anthuriam
  • 5.8 Gladiolus
  • 5.9 Orchids
  • 5.10 Tuberose
  • 5.11 Sunflower
  • 5.12 Other Types

6 Global Cut Flowers Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Online Retail
  • 6.3 Offline
    • 6.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 6.3.2 Specialty Stores/Florists
  • 6.4 Direct Sales
  • 6.5 Retail Stores
    • 6.5.1 Floriculture Stores

7 Global Cut Flowers Market, By Flower Colors

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Red
  • 7.3 Pink
  • 7.4 White
  • 7.5 Lavender or Blue
  • 7.6 Yellow
  • 7.7 Orange
  • 7.8 Other Flower Colors

8 Global Cut Flowers Market, By Pricing

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Premium Pricing
  • 8.3 Mass Pricing

9 Global Cut Flowers Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Home
  • 9.3 Commercial
    • 9.3.1 Hotels
    • 9.3.2 Airports
    • 9.3.3 Restaurants & Cafes
    • 9.3.4 Wedding Destinations
    • 9.3.5 Salon
    • 9.3.6 Other Commercials
  • 9.4 Other Applications

10 Global Cut Flowers Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Parties & Special Days
  • 10.3 Conference & Activities
  • 10.4 Personal Use
  • 10.5 Welcoming & Greeting
  • 10.6 Wedding & Mega Cultural Events
  • 10.7 Other End Users

11 Global Cut Flowers Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Afriflora Sher
  • 13.2 Danziger Group
  • 13.3 DOS GRINGOS, LLC
  • 13.4 Dummen Orange
  • 13.5 Esmeralda Farms
  • 13.6 Flamingo Horticulture Ltd
  • 13.7 Florensis Flower Seeds UK Ltd
  • 13.8 Karen Roses Company
  • 13.9 Marginpar BV
  • 13.10 MultiFlora
  • 13.11 Oserian
  • 13.12 Rosebud Limited
  • 13.13 Selecta Cut Flowers S.A.U.
  • 13.14 The Kariki Group
  • 13.15 The Queen's Flowers
  • 13.16 Washington Bulb Co., Inc
  • 13.17 Native Floral Group