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市場調査レポート
商品コード
1273582
切り花市場の2028年までの予測- タイプ別、流通チャネル別、花の色別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Cut Flowers Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, By Distribution Channel, By Flower Colors, By Pricing, By Application, By End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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切り花市場の2028年までの予測- タイプ別、流通チャネル別、花の色別、価格別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の切り花市場は2022年に364億米ドルを記録し、2028年にはCAGR6.6%で成長し534億1,000万米ドルに達すると予測されています。
切り花は、ギフトや結婚式の装飾など、さまざまな用途に活用できる柔軟な商品です。色や形、大きさなどのバリエーションが豊富なため、消費者にとっても組織にとっても魅力的な選択肢となっています。切り花は、観葉植物の茎や蕾を切り取ったもので、花束やアレンジメント、リース、パッケージなど、さまざまなものに使われます。切り花をそのまま、あるいは特定のアレンジメントを施した完成品として、育種、栽培、収穫、アレンジメント、販売することが切り花市場に含まれます。切り花は、世界規模で最も金銭的に生産されている装飾品として認識されています。
英国フローリスト協会によると、英国では切り花の80%がオランダ経由で輸入されているが、かなりの割合でケニアから輸入されています。ケニアの花の中には、ナイロビからの直行便で英国に直送されるものもあります。
新鮮な切り花は、空間を明るくする装飾品として頻繁に使用されています。愛情や気遣いを伝える贈り物として、また家庭や公共の場を彩るものとして、結婚式やお祭りなどのイベントの重要な構成要素となっています。フラワーリースやコサージュ、ブーケなど、さまざまな用途に利用されています。ホテルやリゾートでは、フラワーアレンジメントをはじめとする装飾が、空間の快適性や集客力の向上につながります。ホテルでは、フラワーアレンジメントがパーソナルな雰囲気を演出することができます。フラワーアレンジメントをすることで、個人的な雰囲気を演出することができ、来訪者は新鮮さを感じることができるため、フラワーアレンジメントを高く評価しています。
花のマーケティングの分野は、花卉農家にとって多くの困難があります。生産と園芸の両方が問題を抱えているのです。花の生産者によれば、切り花市場における仲介業者の役割は見直される必要があります。中間業者は花の生産者に必要な存在として受け入れられているが、価格決定、花の品質評価、花の計量などの際に中間業者を利用しており、農家の名目収入に大きな影響を及ぼしています。
ホテルやリゾートのフラワーアレンジメントや追加の装飾は、訪問者をより快適で心地よい環境にする可能性があります。花は愛と求愛を促進すると考えられてきました。結婚式、レストラン、ホテルなどのフラワーデザインは、ポジティブで愛にあふれた雰囲気になるでしょう。ローワーは、色や香りのバリエーションが豊富なので、さまざまなテーマの装飾やセットアップに使用することができます。アレンジメントすることで、イベント会場を華やかに彩り、香りを放つことで、心を落ち着かせ、活力を与えることができます。切り花市場は、小売店や病院での様々な用途に切り花が使用されていることから、大きく拡大しています。
サプライチェーンの円滑な運用と効率化のためには、輸送や保管の各段階でコールドチェーンを維持することが重要です。日々、花の生存率や品質は低下していきます。花卉栽培では、関係者はすべて相互依存関係にあります。サプライチェーンのリンクが切れると、プロセス全体が混乱し、供給が遅れ、花の種類や量に影響を及ぼします。花は収穫後、適切な取り扱いとポストハーベストのケアが必要です。剪定、等級分け、束ね、適切な梱包、冷蔵室での保管の前に冷蔵する必要があります。
COVID-19は中国の武漢で発生し、その後、世界の他の地域に広がっています。2021年4月現在、確認された症例と報告された死亡者数では、米国、インド、ブラジル、ロシア、英国、フランス、スペイン、イタリア、トルコ、ドイツ、コロンビア、アルゼンチンが最も大きな影響を受けている国です。政府による施錠、旅行制限、会社閉鎖などのため、パンデミックは経済や産業に影響を及ぼしています。この流行は、消費財、園芸、花卉など、世界の主要産業の多くで、サプライチェーンの大幅な断絶を引き起こしています。
結婚式での使用により、カーネーション分野は予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。カーネーションと呼ばれるDianthus caryophyllusは、その種の一つです。地中海沿岸の原産で、縁取りのある花びらが特徴的で、スパイシーな香りがします。切り花として人気が高く、フラワーアレンジメントやコサージュ、ブートニアによく使われます。カーネーションは、「愛」「感謝」「幸運」の象徴とされています。世界的には、赤やピンクのカーネーションが人気です。
結婚式、誕生日会、葬儀、その他の施設での需要の高まりにより、切り花の使用は予測期間中に拡大すると予測され、予測期間中は商業セグメントが有利な成長を遂げました。また、切り花はサロン、レストラン、カフェ、ホテル、空港、結婚式場などのビジネスシーンでよく使用されています。しかし、楕円形のフラワーアレンジメント、横長のフラワーアレンジメント、縦長のフラワーアレンジメント、三角形のフラワーアレンジメントなど、さまざまなアレンジメントに使用される切り花の人気が高まっていることから、予測期間を通じて幅広く利用される可能性があります。
欧州は、予想される期間中、最大のシェアを占めると予想されます。発展途上国輸入促進センターによると、一人当たりの花の消費量が多い国を多く含むEUは、毎年世界の花の50%近くを消費していると推定されます。ドイツ、フランス、オランダなどのEUの大きな市場では飽和の兆しがあるもの、EU全体の切り花の消費者売上は依然として右肩上がりです。ドイツに続いて、花の消費量が多い順に、英国、フランス、イタリア、英国と続く。
花のビジネスチャンスとなるeコマースの発展により、アジア太平洋地域のCAGRは予測期間中最も高くなると予想されています。花は、事業者(花屋、大型店、オンライン専門店)によってオンラインで販売されることが増えています。オンラインで購入できる花の種類は拡大しています。また、アジア諸国では、市場シェアが10%未満であるにもかかわらず、インターネットが最も急速に拡大している販売手段となっています。しかし、インターネットショッピングの普及により、標準化された製品、効果的なサプライチェーン、情報交換規範の重要性が高まっています。今後の予測では、切り花(花束、一束、個別花)のインターネット販売はさらに増加すると思われます。
2023年2月、フロリデーは「トレード設定」を開発し、生産者とバイヤーが互いにどのように取引したいかを一箇所で簡単に設定できるようにしました。生産者とバイヤーの双方にとって、より快適な取引を実現します。
2022年12月、Floridayが花卉業界向けのデジタルインフラを開発し、取引を容易にすることで、消費者が花や植物をオンラインで購入する際の選択肢を増やしました。
2021年8月、オランダ消費者市場庁(ACM)は、消費者やバイヤーの需要に応えるため、オランダの協同組合Royal FloraHollandによる花卉製品輸送会社3社(De Winter, Van Marrewijk(Wematrans), Van Zaal)の買収を行いました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Cut Flowers Market is accounted for $36.40 billion in 2022 and is expected to reach $53.41 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Cut flowers are a flexible commodity that may be utilised for a range of tasks, such as enhancing gifts or decorating weddings. They are an attractive choice for both consumers and organisations because of the broad variety of colours, shapes, and sizes available. Cut flowers are stem and bud cuttings from ornamental plants that are used for bouquets, arrangements of flowers, wreaths, packaging, and a variety of other things. The breeding, growing, harvesting, arrangement, and sale of cut flowers as-is or as finished goods with specific arrangements are all part of the cut flower market. Cut flowers have been recognised as the decorative that is most financially produced on a global scale.
According to the British Florist Association, in the UK, 80% of cut flowers come via the Netherlands; however, a substantial proportion comes from Kenya. Some Kenyan flowers come straight to the U.K. on direct flights from Nairobi.
Freshly cut flowers are frequently used as decorations to brighten up spaces. When offered as gifts to express love and care and to adorn homes and public areas, they are a significant component of events like weddings and festivals. They can be put together into floral wreaths, corsages, and bouquets. Floral arrangements and other decorations in hotels and resorts can improve the space's comfort level and visitor attractiveness. In the hotel sector, flower arrangements can add a personal touch. Visitors value flowers because they add a sense of freshness to their surroundings.
The field of flower marketing presents a number of difficulties for flower farmers. Production and horticulture are both having issues. The role of intermediaries in the cut flower market needs to be reevaluated, according to the growers of flowers. The middlemen are accepted by the flower growers as being necessary, but they also exploit them when determining pricing, assessing the quality of the flowers, and weighing the blooms, which has a significant impact on the farmers' nominal income.
Floral arrangements and additional decorations in hotels and resorts may make the environment feel more comfortable and welcoming to visitors. Flowers have been regarded as promoting love and courtship. Any floral design for a wedding, a dining establishment, or a hotel will have a positive, loving vibe. Lowers may be used in a wide range of theme decorations and setups because they are available in a number of colours and fragrances. When arranged, flowers can add extra colour to the area surrounding the event and release a calming and energising perfume. The cut flower market has expanded significantly owing to the usage of cut flowers in retail and hospitality for a number of purposes.
Maintaining the cold chain at every stage of travel and storage is crucial for the smooth operation and efficiency of the supply chain. Every day, flowers' viability and quality decrease. In flower culture, all parties involved are interdependent. A broken link in the supply chain disrupts the entire process, delaying supply and having an effect on the type and quantity of flowers available. Flowers require proper handling and post-harvest care after being harvested. They need to be refrigerated before being pruned, graded, bunched, properly packed, and stored in the cold room.
COVID-19 outbreak commenced in Wuhan, China, and has since spread to other parts of the world. In terms of confirmed cases and reported deaths as of April 2021, the US, India, Brazil, Russia, the UK, France, Spain, Italy, Turkey, Germany, Colombia, and Argentina are among the worst-impacted countries. Because of lockdowns, travel restrictions, and company closures imposed by governments, the pandemic has had an impact on economies and industries. The epidemic has caused substantial supply chain breaks in a number of the world's main industries, including consumer goods, horticulture, and floriculture.
Due to usage in weddings, Carnation segment is anticipated to hold the largest market share over the extrapolated period. Dianthus caryophyllus, frequently referred to as carnations, is one of the species. It is a native of the Mediterranean region, and it has distinctive petals with fringes and a spicy fragrance. A highly popular cut flower, carnations are frequently used in floral arrangements, corsages, and boutonnieres. Carnations are a symbol of love, appreciation, and luck. Worldwide, red and pink carnations are popular.
Owing to the rising demand at wedding events, birthday parties, funerals, and across other institutions, their use is predicted to develop over the forecast period, and the commercial segment dominated the lucrative growth during the projection period. Additionally, cut flowers are commonly used in business contexts, including salons, restaurants, cafes, hotels, airports, and wedding venues. However, the potential for their broad use throughout the forecast period is expanded by the growing popularity of cut flowers for use in a variety of arrangements, including oval floral arrangements, horizontal flower arrangements, vertical flower arrangements, and triangular flower arrangements.
Europe is expected to dominate the largest share over the anticipated period. The European Union, which includes many nations with high per capita flower consumption, is estimated to consume almost 50% of the world's flowers every year, according to the Centre for the Promotion of Imports from Developing Countries. The overall EU consumer sales of cut flowers are still rising steadily, despite signs of saturation in several of the bigger EU markets, such as Germany, France, and the Netherlands. Following Germany in order of flower consumption are the UK, France, Italy, and the United Kingdom.
Due to the development in e-commerce sales, which provides an opportunity for the flower business, Asia Pacific is anticipated to have the highest CAGR throughout the projection period. Flowers are increasingly being sold online by businesses (florists, big-box stores, and online specialists). The variety of flowers available for purchase online is expanding. Furthermore, despite having market shares that are often below 10%, the internet is the avenue for sales that is expanding fastest in many Asian nations. However, the rise of internet shopping has increased the significance of standardised products, effective supply chains, and information exchange norms. Future predictions indicate a further rise in the sale of cut flowers (bouquets, mono-bunches, and individual flowers) online.
Some of the key players in Cut Flowers market include: Afriflora Sher, Danziger Group, DOS GRINGOS, LLC, Dummen Orange, Esmeralda Farms, Flamingo Horticulture Ltd, Florensis Flower Seeds UK Ltd, Karen Roses Company, Marginpar BV, MultiFlora, Oserian, Rosebud Limited, Selecta Cut Flowers S.A.U., The Kariki Group, The Queen's Flowers, Washington Bulb Co., Inc and Native Floral Group.
In February 2023, Floriday developed 'trade settings,' which allows growers and buyers to easily set up how they want to trade with each other in one place. It makes trading with each other even more pleasant for both growers and buyers.
In December 2022, Floriday developed digital infrastructure for the floriculture industry to make trade easy, giving consumers more options to buy flowers and plants online.
In August 2021, The Netherlands Authority for Consumers and Markets (ACM) acquired three floriculture-product transport companies (De Winter, Van Marrewijk (Wematrans), and Van Zaal) by Dutch cooperative Royal FloraHolland to cater to the demands of consumers and buyers.