|
市場調査レポート
商品コード
1533124
北米の切花市場予測(~2030年):地域別分析-花、用途、流通チャネル別North America Cut Flowers Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Flower Type, Application, and Distribution Channel |
||||||
|
北米の切花市場予測(~2030年):地域別分析-花、用途、流通チャネル別 |
出版日: 2024年06月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能
![]() |
北米の切り花市場は、2022年の115億8,461万米ドルから2030年には171億6,885万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.0%と推定されます。
装飾用切り花の需要増加が北米の切り花市場を牽引
切り花は装飾目的で使用されます。フォーマルなイベントでの花瓶のアレンジメントや花束、家庭や公共の場を美しくするインフォーマルなディスプレイ、冠婚葬祭のデザイン、コサージュ、リース、同様の装飾品、ブートニアなどに使用されます。イベントや結婚式のプランナーは、装飾、ブーケ、センターピースに様々な花を使い、創造的なイベント空間を作り出します。Knot Real Wedding Studyによると、2022年のウェディングフラワーへの平均投資額は2,400米ドルでした。また、イベントや結婚式のプランナーによる、空間の美観を高める装飾用のエキゾチックフラワーや季節の花に対する需要の急増が、市場の成長にさらに寄与しています。人々の一般的な認識からすると、美しい花のほうが需要が高いことがよくあります。バラ、ラン、ユリ、マリーゴールド、カーネーションなどの花は、祝祭シーズンに需要が高まります。Karen RosesやMultifloraのような会社は、装飾用の切り花を提供しています。また、企業やホテルでは、顧客や宿泊客に歓迎され、美的センスに優れた環境を演出するために、花の装飾を用いることが多いです。このように、様々なイベントにおける装飾目的の切り花需要の急増が、市場の成長を牽引しています。
北米の切り花市場の概要
切り花市場は北米が大きなシェアを占めています。北米市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。Washington Bulb Co., Inc.、Oserian、Dummen Orangeなど、国内外の多くの企業がこの地域の切り花市場で事業を展開しています。これらの企業は、新たな消費者を引き付け、消費者層を広げるために、切り花の特性や品質の向上に絶えず取り組んでいます。
切り花の主な需要は、バレンタインデー、母の日、クリスマス、イースターなどの日に発生します。Society of American Floristsによると、米国では母の日の花は店頭での花への支出全体の26%を占めています。さらに、バレンタインデーは2022年の花への支出の30%を占めています。結婚式やイベント業界も切り花の需要を牽引しています。カップルやイベントプランナーは、切り花を装飾、ブーケ、センターピースに使用します。Knot Real Wedding Studyによると、2022年に結婚式の花に投資された平均額は2,400米ドルでした。
北米では、切り花は誕生日、記念日、その他の個人的な節目に贈る人気のある選択肢として消費者の間で人気を博しています。また、葬儀の法要の際に、愛する人への敬意を表すために花が使われることも多いです。新鮮な花を定期的に加入者の自宅に届けるフラワー・サブスクリプション・サービスは、この地域で人気を博しています。こうしたサービスを提供するベンダーは、トレンディなフラワーアレンジメントで購入者に対応しています。
北米の切り花市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の切り花市場のセグメンテーション
北米の切り花市場は、花、用途、流通チャネル、国に区分されます。
花の種類に基づき、北米の切り花市場はバラ、カーネーション、リリウム、菊、ガーベラ、その他に区分されます。2022年の北米の切り花市場では、バラ部門が最大のシェアを占めています。
用途別では、北米の切り花市場は家庭用と商業用に二分されます。2022年の北米の切り花市場では、商業セグメントが大きなシェアを占めています。
流通チャネル別では、北米の切り花市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店・花屋、オンライン小売、その他に区分されます。2022年の北米の切り花市場では、専門店/花屋セグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、北米の切り花市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の切り花市場は米国が支配的でした。
Queen's Flowers Corp、Selecta Cut Flowers SAU、Multiflora Corp、Rosebud Ltd、Karen Roses Ltd、Washington Bulb Co Inc、Dummen Orange Holding BV、Esmerlda Farms LLC、Marginpar BVは北米の切り花市場で事業を展開する大手企業です。
The North America cut flowers market is expected to grow from US$ 11,584.61 million in 2022 to US$ 17,168.85 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.0% from 2022 to 2030.
Increasing Demand for Cut Flowers for Decorative Purposes Fuels North America Cut Flowers Market
Cut flowers are used for decorative purposes. They are used in vase arrangements and bouquets at formal events and informal displays to beautify homes and public places, designs for weddings and funerals, corsages, wreaths, similar ornamental articles, and boutonnieres. The event and wedding planners use various flowers for decoration, bouquets, and centerpieces, creating creative event space. According to the Knot Real Wedding Study, the average investment cost in wedding flowers was US$ 2,400 in 2022. In addition, the surging demand for exotic and seasonal flowers for floral decoration to enhance space aesthetics by event and wedding planners has further contributed to the market growth. Beautiful flowers, with respect to people's common perception, are often in more demand. Flowers such as roses, orchids, lilies, marigolds, and carnations have high demand during the festive season. Companies such as Karen Roses and Multiflora provide cut flowers for decoration. In addition, businesses and hotels often use floral decoration to create a welcoming and aesthetically pleasing environment for clients and guests. Thus, the surging demand for cut flowers for decorative purposes in various events drives the market growth.
North America Cut Flowers Market Overview
North America holds a significant share of the cut flowers market. The market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico. Many domestic and international players such as Washington Bulb Co., Inc.; Oserian; and Dummen Orange operate in the cut flowers market in this region. These companies are constantly working toward improving the characteristics and qualities of cut flowers to attract new consumers and widen their consumer base.
The major demand for cut flowers is generated on days such as Valentine's Day, Mother's Day, Christmas, and Easter, as people use flowers as gifts to express love and celebrate these special occasions. According to the Society of American Florists, Mother's Day flowers account for a 26% share of total spending on flowers at shops in the US. Further, Valentine's Day made up 30% of spending on flowers in 2022. The wedding and event industry also drives the demand for cut flowers. Couples and event planners use cut flowers in decorations, bouquets, and centerpieces. According to the Knot Real Wedding Study, the average amount invested in wedding flowers was US$ 2,400 in 2022.
In North America, cut flowers have gained popularity among consumers as a popular choice for gifting on birthdays, anniversaries, and other personal milestones. In addition, flowers are often used to pay tribute to loved ones during funeral memorial services. The flower subscription services that deliver fresh flowers regularly to subscribers' homes have gained popularity in the region. Vendors offering these services cater to buyers with trendy floral arrangements.
North America Cut Flowers Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Cut Flowers Market Segmentation
The North America cut flowers market is segmented into flower type, application, distribution channel, and country.
Based on flower type, the North America cut flowers Market is segmented into rose, carnation, lilium, chrysanthemum and gerbera, and others. The rose segment held the largest share of the North America cut flowers market in 2022.
In terms of application, the North America cut flowers Market is bifurcated into home and commercial. The commercial segment held a larger share of the North America cut flowers market in 2022.
By distribution channel, the North America cut flowers market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores/florist, online retail, and others. The specialty stores/florist segment held the largest share of the North America cut flowers market in 2022.
Based on country, the North America cut flowers market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated North America cut flowers market in 2022.
The Queen's Flowers Corp, Selecta Cut Flowers SAU, Multiflora Corp, Rosebud Ltd, Karen Roses Ltd, Washington Bulb Co Inc, Dummen Orange Holding BV, Esmerlda Farms LLC, and Marginpar BV are some of the leading companies operating in the North America cut flowers market.