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市場調査レポート
商品コード
1533127
アジア太平洋地域の切花:2030年市場予測- 地域別分析-花の種類、用途、流通チャネル別Asia Pacific Cut Flowers Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Flower Type, Application, and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域の切花:2030年市場予測- 地域別分析-花の種類、用途、流通チャネル別 |
出版日: 2024年06月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の切花市場は、2022年の69億9,834万米ドルから2030年には99億8,536万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは4.5%と推定されます。
花配達のeコマース・プラットフォームの急増がアジア太平洋地域の切花市場を押し上げる
eコマースによる購入は増加傾向にあり、花業界にとってはチャンスとなり得る。オンラインで花を販売する小売業者(花屋、スーパーマーケット、オンライン専門店)の数は増加しています。オンラインで購入できる花の品揃えも増えています。オンライン販売の動向は、商品の均一性、サプライチェーンの効率性、情報交換基準の重要性を高めています。切花のネット販売(花束、一束、個々の花)はさらに増加すると予想されます。インターネット販売には、花束や花を集団的または個人的に生産する花屋や、花束専門の生産者が関与することが多いです。eコマースでは、多種多様な切り花が入手可能であり、さまざまな商品のオファーや割引、贈答目的のカスタマイズが可能であるため、オンライン・プラットフォームを通じて切り花の購入が急増します。また、スーパーマーケットにとっては、消費者の関心と需要に関する貴重な情報を得ることができます。小売業者は、多種多様な切り花や新しいデザイン、アイデアを提供することで、新しい世代の顧客をターゲットにしています。切り花企業は現在、ソーシャルメディア・プラットフォームを利用してマーケティング・キャンペーンを展開しています。ソーシャルメディアには、特定の顧客層へのターゲティング、幅広いリーチ、適応性など多くの利点があり、しかも比較的安価だからです。
アジア太平洋地域の切花市場概要
アジア太平洋地域の切花市場は、中国、日本、韓国、オーストラリア、インド、その他アジア太平洋地域に区分されます。同地域の先進国および新興諸国は、中産階級の人口と相まって都市化の成長を目の当たりにしており、切花市場の市場企業にいくつかの機会を提供しています。アジア太平洋諸国の切花産業は、ここ数年大きな需要を経験しています。植物ゲノムのシークエンシングと観賞用花のバイオテクノロジーの進歩は、収量の増加を助けるとともに、花卉の新しいハイブリッド品種の開発をもたらしました。このように、花卉栽培はアジア太平洋で有利なビジネスに変貌しつつあります。
花は千年もの間、アジア文化の重要な一部でした。花はまた、精神的・文化的な慣習に不可欠な要素であり、しばしば王族の象徴でもあります。近年では、一般の人々も切り花を日常生活に欠かせないものと考え、健康的なライフスタイルや繁栄と結びつけています。また、アジア太平洋諸国の政府は、切り花の巨大な顧客として活動しており、花の並木道は都市開発や都市美化プロジェクトの一部となっています。このような認識により、アジア太平洋諸国、特に日本、インド、中国といった国内花卉産業が盛んな国々では、切り花の国内需要が高まっています。このような要因が、アジア太平洋地域の切花市場に好影響を与えています。このように、アジア経済の継続的な繁栄に伴い、切花の需要は今後も増加し続けると思われます。
アジア太平洋地域の切花市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の切花市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域の切花市場は、花の種類、用途、流通チャネル、国に区分されます。
花の種類に基づき、アジア太平洋地域の切花市場はバラ、カーネーション、リリウム、キク、ガーベラ、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋地域の切花市場では、バラ部門が最大のシェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋地域の切花市場は家庭用と商業用に二分されます。2022年のアジア太平洋地域の切花市場では、商業セグメントが大きなシェアを占めています。
流通チャネル別では、アジア太平洋地域の切花市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店・花屋、オンライン小売、その他に分類されます。専門店/花屋セグメントが2022年のアジア太平洋地域の切花市場で最大のシェアを占めています。
国別では、アジア太平洋地域の切花市場は中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋地域の切花市場は中国が独占。
Selecta Cut Flowers SAU、Multiflora Corp、Rosebud Ltd、Karen Roses Ltd、Dummen Orange Holding BV、Marginpar BVは、アジア太平洋地域の切花市場で事業展開している大手企業です。
The Asia Pacific cut flowers market is expected to grow from US$ 6,998.34 million in 2022 to US$ 9,985.36 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.
Surging E-commerce Platform for Flower Delivery Boosts Asia Pacific Cut Flowers Market
E-commerce purchases are on the rise, which can be an opportunity for the flower industry. The number of retailers (florists, supermarkets, and online specialists) selling flowers online is increasing. The assortment of flowers that can be purchased online is also growing. The online sales trend increases the importance of product uniformity, supply chain efficiency, and information exchange standards. Online sales of cut flowers (both bouquets, mono-bunches, and individual flowers) are expected to increase further. Internet sales often involve florists who collectively or individually produce bouquets, flowers, or specialized bouquet producers. E-commerce offers availability of wide varieties of cut flowers, offers and discounts on different products, and customization of gifting purpose, thereby surging the purchase of cut flower through online platform. It will also give supermarkets valuable information about consumer interest and demand. Retailers are targeting the new generation of customers by offering a wide variety of cut flowers and new designs and ideas. Cut flower companies are now using social media platforms to launch marketing campaigns because social media offers many benefits, including targeting specific customer segments, broad reach, and adaptability, while being relatively inexpensive.
Asia Pacific Cut Flowers Market Overview
The cut flowers market in Asia Pacific is segmented into China, Japan, South Korea, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. Developed and developing countries in the region are witnessing growth in urbanization, coupled with the middle-class population, offering several opportunities for the market players in the cut flowers market. The cut flower industry in countries in Asia Pacific has experienced a huge demand in the last few years. Plant genome sequencing and advancements in the biotechnology of ornamental flowers have resulted in the development of new hybrid varieties of flowering plants, along with aiding in increased yields. Thus, floriculture is transforming into a lucrative business in Asia Pacific.
Flowers have been a crucial part of the Asian culture for a thousand years. They have also been an integral component of spiritual and cultural practices, and they also often symbolize royalty. In recent years, even the general public has considered cut flowers as an essential part of their everyday lives, associated with a healthy lifestyle and prosperity. Also, governments of countries in Asia Pacific operate as huge customers of cut flowers, as flower-lined streets have been a part of urban development and city beautification projects. This perception has increased domestic demand for cut flowers in Asia Pacific, especially in countries such as Japan, India, and China, which have a massive domestic flower industry. These factors have favored the market for cut flowers in the Asia Pacific. Thus, with the continuously flourishing Asian economies, the demand for cut flowers would continue to rise in the future.
Asia Pacific Cut Flowers Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Cut Flowers Market Segmentation
The Asia Pacific cut flowers market is segmented into flower type, application, distribution channel, and country.
Based on flower type, the Asia Pacific cut flowers market is segmented into rose, carnation, lilium, chrysanthemum and gerbera, and others. The rose segment held the largest share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific cut flowers market is bifurcated into home and commercial. The commercial segment held a larger share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.
By distribution channel, the Asia Pacific cut flowers market is categorized into supermarkets and hypermarkets, specialty stores/florist, online retail, and others. The specialty stores/florist segment held the largest share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific cut flowers market is segmented int o China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated Asia Pacific cut flowers market in 2022.
Selecta Cut Flowers SAU, Multiflora Corp, Rosebud Ltd, Karen Roses Ltd, Dummen Orange Holding BV, and Marginpar BV are some of the leading companies operating in the Asia Pacific cut flowers market.