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市場調査レポート
商品コード
1273550
自動車サブスクリプション市場の2028年までの予測- サブスクリプションタイプ(単一ブランド、複数ブランド)、車種、サブスクリプション期間、サービスプロバイダー、パッケージ、エンドユーザー、地域別の世界分析Vehicle Subscription Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Subscription Type (Single Brand and Multiple Brand ), Vehicle Type, Subscription Period Service providers, Package, End User and By Geography |
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自動車サブスクリプション市場の2028年までの予測- サブスクリプションタイプ(単一ブランド、複数ブランド)、車種、サブスクリプション期間、サービスプロバイダー、パッケージ、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自動車サブスクリプション市場は、2022年に39億960万米ドルを占め、2028年には224億3,226万米ドルに達すると予測され、予測期間中に33.8%のCAGRで成長するとされています。
自動車サブスクリプションサービスとは、消費者が月額料金を支払って1台または複数の自動車を利用するものです。加入者の中には、保険やメンテナンスが月額料金に含まれているものもあれば、加入期間中に自動車を乗り換えることができるものもあります。業界関係者によると、自動車の定期購入は、自動車の取得やリースに代わるものです。車両の定期購入と車両を所有することの違いは、定期購入の提供者が車両の所有権を保持することです。一方、車両のレンタルでは、特定の日付や旅行のために車両を探す労力が必要です。
フロスト&サリバンによると、中国は電気自動車の販売台数の55%を占めると予想されています。これに対し、南北アメリカでは21.2パーセントが販売され、2番目の市場シェアとなり、その他アジア太平洋地域では4.2パーセントの販売にとどまる見通しです。
自動車サブスクリプションビジネスは、車両が手頃な価格で入手しやすいことから、急速に発展しています。さらに、新興国の消費者の可処分所得が大幅に増加していることも、市場拡大の原動力となることが期待されます。費用対効果が高く、ユーザーが車両にアクセスしやすいことが、自動車サブスクリプションモデルの世界の普及を後押ししています。例えば、Fair Financial Corporationは、中古車在庫のサブスクリプションを提供するためのアプリのリニューアルを発表しました。フェア社は、2022年第1四半期に第三者ベンダーが提供する中古車リースのサブスクリプションを開始する予定で、すべての自動車小売の中心的存在になることを目標としています。
車両リース、カーシェアリング、レンタカーに対する需要の高まりや、自動車サブスクリプションサービスと比較してより費用対効果の高い車両リースモデルが、自動車サブスクリプション分野の世界の拡大を阻害する可能性があります。新興国における不十分な交通インフラと短期的な自動車サブスクリプションの高額な月額料金が、世界の自動車サブスクリプション産業の成長を阻害する可能性があります。
自動車保有コストの急上昇は、個人をサブスクリプション・サービスに移行させる原動力となっています。米国自動車協会によると、2022年の新車購入・運転にかかる平均費用は10,738米ドル(前年比11%増)になるとされています。燃料価格の上昇、減価償却費、マイクロチップの不足、高額なメンテナンス料や保険料などが、運営費の高騰を招いています。その結果、自動車所有に代わる選択肢として、サブスクリプションサービスに目を向ける人が増えています。
レンタカー、カーリース、シェアリングサービスなど、さまざまなモビリティサービスが利用可能であることが、市場の拡大を制限すると予想されます。自動車のリースは、月々の支払額が少ないため、サブスクリプション・プログラムよりも費用対効果の高い短期的な選択肢となります。また、定額制プログラムの欠点として、月間走行距離が限られているため、毎日広範囲に移動することができない可能性があります。
COVID-19が流行した際、自動車の販売・生産の減少、サプライチェーンの混乱、顧客が不必要な買い物の出費を抑えることに注力したため、自動車業界全体が収入減に見舞われました。しかし、流行期間中、自動車定期購入サービスの利用は増加しました。人々の健康に対する懸念の高まりに加え、ウイルスに対する予防措置としてシェアモビリティや大量輸送の利用が減少したことが、世界の自動車サブスクリプション市場の成長を加速させました。また、自動車サブスクリプションは主流メディアで注目されており、顧客の人気と関心を高めています。
電気自動車セグメントは、電気自動車販売の普及率の向上と電気モビリティへの牽引力により、有利な成長を遂げると推定されます。電気自動車の普及は、EVサブスクリプション・サービスの需要を高めます。トヨタ、GM、Stellantis、ホンダ、日産などは、ガソリン価格の上昇がEVの人気を高め続けているため、EV販売の増加を報告しています。さらに、電気自動車を奨励する政府のコミットメントは、自動車サブスクリプション産業の拡大にプラスに寄与するでしょう。
独立系/サードパーティサービスプロバイダー分野は、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。独立系サードパーティサプライヤーや新興企業が、自社のプラットフォームを通じて一般的なマルチブランドカーサブスクリプションを提供するケースが増加していることが、このセグメントの成長を後押ししています。Cluno、Flexdrive、Turo、Fair、Carvolution、Droveなどの企業は、複数の分野でマルチブランドのサブスクリプションサービスを提供しています。
予測期間中、欧州が最も大きな市場シェアを占めると予測されています。メルセデス、BMWなどの自動車メーカーだけでなく、さまざまなモビリティサービスプロバイダーが存在することが、市場を前進させています。さらに、欧州は自動車産業において強い存在感を示しており、欧州の自動車メーカーが新世代の関心に応えて事業の多様化を図るため、モビリティサービスベースのモデルに焦点を移すことは、この地域の市場に有利な機会を生み出すと期待されています。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されています。サブスクリプション型モデルの認知度の向上や、気候変動対策として政府が自動車の電動化を重視していることが、この地域の市場成長を促進する要因のひとつです。電気自動車のコストが高価であることが、サブスクリプションベースの電気モビリティサービスを採用するよう一般の人々を駆り立てています。さらに、堅調な自動車産業の存在と、若い世代における自動車所有への関心の低下が、予測期間を通じて市場成長を促進すると予想されます。
2022年10月、CarvolutionはRedalpineからシリーズD資金として1,612万米ドルを調達しました。この投資により、Carvolutionは自動車サブスクリプション事業のさらなる拡大を目指しています。また、資金の一部を、顧客のためにオンライン化することで中古車の売買を簡素化することにも充てようとしています。
2022年3月、アルヴァルは個人顧客向けに柔軟な自動車サブスクリプション・ソリューション「Arval Adaptiv」の提供を開始しました。このサブスクリプションにより、同社の個人顧客は、ICEとEVの両方を含む厳選された車種の中から特定のモデルを選択し、期間も柔軟に設定できるようになります。
2021年9月、オリックスはフォルクスワーゲンと提携し、サブスクリプションベースの自動車所有モデルで提携しました。オリックスはフォルクスワーゲンと提携し、オンロードファイナンス、保険カバー、定期メンテナンス、顧客の都合に合わせた車の返却やアップグレードのオプションを顧客に提供します。
2020年10月、ABボルボはサブスクリプションプログラムに柔軟性を追加しました。このプログラムでは、最初の4カ月が経過した後、お客様はいつでも新しいサブスクリプションをアップグレードまたは返却することができます。フレキシブル・サブスクリプションは、メンテナンス費用や保険料を含むことで、車のサブスクリプションを強化します。
According to Stratistics MRC, the Global Vehicle Subscription Market is accounted for $3909.6 million in 2022 and is expected to reach $22432.26 million by 2028 growing at a CAGR of 33.8% during the forecast period. A vehicle subscription service is one in which a consumer pays a monthly charge to utilise one or more automobiles. Some vehicle subscriptions include insurance and maintenance as part of the monthly charge, while others allow the subscriber to transfer between vehicles during the subscription time. According to industry observers, a vehicle's subscription is an alternative to acquiring or leasing a vehicle. The difference between a vehicle subscription and owning a vehicle is that the subscription provider keeps vehicle ownership. In contrast, vehicle rental necessitates the effort of locating vehicles for certain dates or trips.
According to Frost & Sullivan, China is likely to account for 55 percent of all electric vehicle sales. In comparison, 21.2 percent of EVs will be sold in the Americas - the second largest market share - and the rest of the Asia-Pacific region is responsible for only 4.2 percent of EV sales.
The vehicles subscription business is quickly developing because to vehicle affordability and accessibility. Furthermore, the significant increase in disposable income of consumers in developing countries is expected to drive market expansion. The cost-effectiveness and accessibility of user access to vehicles are driving the global adoption of the vehicle subscription model. For example, Fair Financial Corporation announced the relaunch of its app for offering subscriptions to its used car inventory. Fair plans to begin subscriptions for used-car leases provided by third-party vendors in the first quarter of 2022, with the goal of becoming a central point for all automotive retail.
Increased demand for vehicle leasing, car sharing, and car rental, as well as more cost-effective vehicle leasing models compared to vehicle subscription services, may stymie the global expansion of the vehicle subscription sector. Inadequate transportation infrastructure and hefty monthly fees for short-term automobile subscriptions in emerging economies may stymie the global vehicle subscription industry's growth.
The fast rise in the cost of car ownership is driving individuals to switch to subscription services. According to the American Automobile Association, the average cost to purchase and run a new car in 2022 will be USD 10,738 (up 11% from last year). Rising fuel prices, depreciation, a shortage of microchips, and costly maintenance and insurance charges have all contributed to high operating expenses. As a result, people are increasingly turning to subscription services as an alternative to vehicle ownership.
The availability of various mobility services, such as rental, car leasing, and sharing services, is expected to limit market expansion. Leasing an automobile is a more cost-effective short-term choice than subscription programmes because it comes with lower monthly payments. Another disadvantage of the subscription programme is the limited monthly miles, which may preclude the possibility of extensive daily trips.
During the COVID-19 pandemic, the whole automotive industry saw a dip in income due to decreased automobile sales and production, a disrupted supply chain, and customers' focus on lowering the expenses of unnecessary purchases. However, throughout the epidemic, the use of vehicle subscription services increased. The increasing number of health concerns among the people, combined with a decrease in the usage of shared mobility and mass transportation as a precaution against the virus, has accelerated the global vehicle subscription market growth. Vehicle subscription has also received a lot of attention in the mainstream media, which has increased customer popularity and interest.
The electric vehicle segment is estimated to have a lucrative growth owing to the increased penetration of the electric vehicle sales and the traction towards electric mobility. The growing popularity of EVs will drive up demand for EV subscription services. Toyota, GM, Stellantis, Honda, Nissan, and others are reporting more EV sales as increasing petrol costs continue to enhance EV popularity. Furthermore, the government's commitment in encouraging electric vehicles will contribute positively to the expansion of the vehicle subscription industry.
The independent/third party service provider segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. The expanding number of independent third-party suppliers or startups offering generally multi-brand car subscriptions through their platforms is fuelling segment growth. Companies such as Cluno, Flexdrive, Turo, Fair, Carvolution, and Drove, among others, provide multi-brand subscription services across multiple areas.
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period. The existence of various mobility service providers as well as established automakers such as Mercedes, BMW, and others is propelling the market forward. Furthermore, Europe has a strong presence in the automotive sector; thus, shifting the focus of European automakers to mobility service-based models to diversify their business in response to the interests of the new generation is expected to generate lucrative opportunities for the region's market.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Rising awareness of subscription-based models, as well as government emphasis on automotive electrification to combat climate change, are some of the drivers driving the region's market growth. The expensive cost of electric automobiles is driving the public to adopt subscription-based electric mobility services. Furthermore, the presence of a robust automotive sector, along with a diminishing interest in car ownership among the younger generation, is expected to enhance market growth throughout the projection period.
Some of the key players profiled in the Vehicle Subscription Market include: CarNext, Hyundai Motor India, Wagonex Limited, Volkswagen, DriveMyCar Rentals Pty Ltd, General Motors, Fair Financial Corp., FlexDrive, ZoomCar, AB Volvo, ORIX, Carvolution, Arval BNP Paribas Group, Lyft Inc. , Cluno GmbH and Clutch Technologies, LLC.
In October 2022, Carvolution raised USD 16.12 million in Series D funding from Redalpine. With the investment, Carvolution aims to further expand its car subscription business. It also seeks to deploy a part of the funds to simplify buying and selling used cars by bringing them online for its customers.
In March 2022, Arval launched its flexible vehicle subscription solution, Arval Adaptiv, for private customers. The subscription will allow its private customers to choose a specific model within a range of selected cars, both ICE and EVs, with flexibility in terms of duration.
In September 2021, Orix partnered with Volkswagen for a subscription-based car ownership model. Orix, in partnership with Volkswagen, will offer its customers on-road financing, insurance cover, periodic maintenance, and an option to return or upgrade the car at the convenience of the customer.
In October 2020, AB Volvo added flexibility to its subscription program. In this program, customers can upgrade or return a new subscription at any time after the first four months. The flexible subscription enhances the car subscription by including maintenance and insurance costs.