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市場調査レポート
商品コード
1336652

自動車サブスクリプションの世界市場-2023年~2030年

Global Vehicle Subscription Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 195 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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自動車サブスクリプションの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界の自動車サブスクリプション市場は、2022年に32億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 24.2%で成長し、2030年には182億米ドルに達すると予測されます。

予測期間中、電気自動車(EV)生産台数の増加が世界の自動車サブスクリプション市場の成長を促進するとみられます。EVの年間生産台数は2022年に初めて1,000万台を突破しました。EVの普及を拡大するため、メーカーはEVサブスクリプションサービスを大幅に拡大する可能性が高いです。

自動車所有にかかるコストが高いことから、予測期間中、自動車サブスクリプションサービスを採用する人が増えると思われます。自動車サブスクリプションは、完全所有に比べて加入者にはるかに低いコストと柔軟性を提供します。サードパーティのサブスクリプション業者の拡大は、市場の成長をさらに押し上げると思われます。2022年12月、オンデマンド・レンタカーを専門とする米国の新興企業Kyteは、米国の一部都市で顧客向けの自動車サブスクリプションサービスの提供を開始しました。

市場力学

消費者の嗜好の変化

消費者、特に若い世代は、所有することよりも利用することに価値を見出すようになり、メンタリティの変化を示しています。車両所有モデルには、整備、保険、減価償却費など様々な費用がかかります。自動車サブスクリプションは、消費者が所有に伴う長期的なコミットメントや経済的負担を負うことなく、自家用車のメリットを享受できる代替モデルを提供します。

自動車サブスクリプションは、高い柔軟性と利便性を提供します。加入者は、ハッチバック、セダン、SUV、電気自動車など、幅広い車種の中から自分のニーズに合った車を選ぶことができ、サブスクリプション・サービスを利用することで、要求に応じてさまざまなモデルを乗り換えることができます。さらに、月額利用料にはメンテナンス、保険、ロードサイド・アシスタンスが含まれていることが多く、消費者は追加出費をしなくて済みます。

高密度都市化の進展

高密度都市化の進展は、人々の移動行動を変化させ、柔軟な移動手段への嗜好が高まっています。高密度の都市部では、駐車スペースが不足しがちです。そのため、このような高密度の都市部では、利用できる駐車場が限られ、駐車場代が高いため、自家用車の所有が課題となることがあります。

高密度の都市部は交通渋滞が激しいことでも知られ、通勤時間が長くなり、ストレスレベルが高まる。自動車サブスクリプションを利用すれば、必要なときに車両を利用できるため、交通渋滞のピーク時間を避けたり、交通量が多いときに代替交通手段を利用したりすることができます。また、長期的な駐車スペースが不要になるため、駐車料金の節約にもつながります。

限られたインフラ

自動車サブスクリプションは新興サービスであるため、インフラが十分に整備されていないです。各社は事業を拡大していますが、サービスセンターやメンテナンス施設はまだ成長に追いついておらず、加入者に問題をもたらしています。適切な駐車スペースの不足も、サブスクリプション業者が車両規模を拡大する際の課題となっています。

もうひとつの大きな問題は、電気自動車(EV)のサブスクリプションを提供する企業の充電インフラの不足です。十分な充電インフラがないため、企業は新しい地域に事業を拡大することができないです。世界市場の成長を抑制するさまざまなボトルネックを解決するには、こうしたインフラの制約に対処することが極めて重要です。

COVID-19の影響分析

COVID-19の流行は、世界の自動車サブスクリプション市場に機会と課題をもたらしました。パンデミックがもたらした経済の不確実性に直面し、多くの顧客が自動車サブスクリプションをキャンセルしました。さらに、パンデミックは新車加入者の激減にもつながっています。

パンデミック時のeコマースの急増は、自動車サブスクリプション業者にチャンスをもたらしました。デリバリーやギグ・エコノミーの企業や個人は、一時的またはフレキシブルに車両を利用することを求めたため、自動車サブスクリプション・サービスの需要が短期的に急増しました。

AIの影響分析

人工知能(AI)は世界市場に大きな影響を与えると予想されます。AIを搭載したアルゴリズムは、顧客データと嗜好を分析して、パーソナライズされた車両推奨を提供するために使用できます。これにより、サブスクリプション企業は、個々の顧客に最適な車両を提供できるようになります。

また、AIベースのアルゴリズムは、市場動向、需要パターン、車両の在庫状況を分析し、価格戦略を最適化し、車両在庫を効率的に管理するためにも利用できます。これにより、サブスクリプション業者は、最適な車両稼働率と収益性を維持しながら、加入者に競争力のある価格を提供できるようになります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 自動車保有コストの上昇
      • 電気自動車の普及拡大
      • 消費者の嗜好の変化
      • 高密度都市化の進展
    • 抑制要因
      • 法的・規制的障壁
      • 限られたインフラ
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • 単一ブランドサブスクリプション
  • マルチブランドサブスクリプション

第8章 サービスプロバイダー別

  • OEM/専属
  • サードパーティプロバイダー

第9章 サブスクリプション期間別

  • 1ヶ月~6ヶ月
  • 6ヶ月~12ヶ月
  • 12ヶ月以上

第10章 車種別

  • ICエンジン(内燃機関)車
  • 電気自動車
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Sixt
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Avis Budget Group
  • Lyft, Inc.
  • Arval BNP Paribas Group
  • The Hertz Corporation
  • ORIX Auto Corporation
  • Volvo Car Corporation
  • ALD Automotive
  • Carvolution
  • Mercedes Benz

第14章 付録

目次
Product Code: AUTR6633

Market Overview

Global Vehicle Subscription Market reached US$ 3.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 18.2 billion by 2030, growing with a CAGR of 24.2% during the forecast period 2023-2030.

Over the forecast period, increasing electric vehicle (EV) production will likely propel the growth of the global vehicle subscription market. Annual EV production surpassed 10 million for the first time in 2022. To increase EV adoption, manufacturers are likely to significantly expand EV vehicle subscription services

High cost of vehicle ownership will likely induce more people to adopt vehicle subscription services over the forecast period. Vehicle subscriptions offer far lower costs and flexibility to subscribers as compared to outright ownership. The expansion of third-party subscription providers will further boost market growth. In December 2022, Kyte, a U.S.-based startup specializing in on-demand car rentals, started offering vehicle subscription services for customers in select U.S. cities.

Market Dynamics

Changing Consumer Preferences

Consumers, particularly younger generations, are displaying a shift in mentality by valuing access over ownership. The vehicle ownership model comes with various expenses such as maintenance, insurance and depreciation costs. Vehicle subscription offers an alternative model that allows consumers to enjoy the benefits of a personal vehicle without the long-term commitment and financial burdens of ownership.

Vehicle subscription provides a high level of flexibility and convenience. Subscribers have the ability to choose from a wide range of vehicles to suit their needs, such as hatchbacks, sedans, SUVs, or electric vehicles and subscription services allows them to switch between different models as per their requirements. Furthermore, monthly subscription charges often include maintenance, insurance and roadside assistance, saving consumers from incurring additional expenses.

Increasing Rates of High-Density Urbanization

The rise of high-density urbanization has changed the mobility behaviour of people, with increasing preference towards flexible methods of transportation. High-density urban areas often face a shortage of parking spaces. Ownership of a personal vehicle in such high-density urban locations can therefore be challenging due to limited parking availability and high parking costs.

High-density urban areas are also known for heavy traffic congestion, leading to longer commute times and increased stress levels. Vehicle subscription allows individuals to use a vehicle when needed, enabling them to avoid peak traffic hours and use alternative modes of transportation when traffic is high. It also eliminates the need for long-term parking space, thereby leading to savings on parking costs.

Limited Infrastructure

Vehicle subscription is an emerging service and therefore does not have adequately developed infrastructure. Although companies are expanding their operations, service center and maintenance facilities have still not caught up with the growth, leading to problems for subscribers. A lack of adequate parking space also presents challenges for subscription providers in increasing their fleet size.

Another major problem is the lack of charging infrastructure for companies providing subscriptions of electric vehicles (EVs). Lack of adequate charging infrastructure prevents companies from expanding their operations to newer areas. Addressing these infrastructure limitations is crucial to resolving the various bottlenecks restraining the growth of the global market.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic created opportunities and challenges for the global vehicle subscription market. Faced with the economic uncertain brought on by the pandemic, many customers cancelled their vehicle subscriptions. Furthermore, the pandemic also led to a drastic reduction in new vehicle subscribers.

The surge in e-commerce during the pandemic created opportunities for vehicle subscription providers. Businesses and individuals in the delivery and gig economy sought access to vehicles on a temporary or flexible basis, thus creating a short-term surge in the demand for vehicle subscription services.

AI Impact Analysis

Artificial intelligence (AI) is expected to have a profound impact on the global market. AI-powered algorithms can be used to analyze customer data and preferences to offer personalized vehicle recommendations. It will help subscription companies to tailor their offerings to individual customers with the most suitable vehicles.

AI-based algorithms can also be used to analyze market trends, demand patterns and vehicle availability to optimize pricing strategies and manage fleet inventory efficiently. It will ensure that subscription providers can offer competitive pricing to subscribers while maintaining optimum fleet utilization and profitability.

Segment Analysis

The global vehicle subscription market is segmented based on type, service provider, subscription period, vehicle type and region.

Electric Vehicles are Expected to Become a Popular Choice Among Consumers

IC engine vehicles account for more than half of the global market. Due to the wide ranging variety of IC engine vehicles such as hatchbacks, sedans, MPVs and SUVs, consumers can choose a car best suited to their needs. Consumers prefer IC engine vehicles since the EV charging infrastructure might not be adequately developed.

However, during the forecast period, electric vehicles are expected to gain a significant share of the global market. To increase electric vehicle adoption, manufacturers are rolling out OEM or third party-based subscription services which enables customers to use an electric vehicle without the associated high ownership costs.

Geographical Analysis

Shifting Consumer Sentiment Propels Market Growth in Europe

Europe is expected to account for more than a quarter of the global market. To counter plateauing automobile sales in the region, automotive manufacturers, along with startups and established rental agencies are increasingly rolling out vehicle subscription plans for a wide range of conventional and electric vehicles.

According to a recent analysis, there are around 210,000 to 230,000 unique active vehicle contracts in Europe in 2022. It is forecasted that the number could rise to nearly 4 million by 2030. Most of the European vehicle subscribers do not own a car. Consumer sentiment around car ownership in Europe has undergone a profound shift with outright ownership being replaced by a desire for convenience and flexibility.

Competitive Landscape

The major global players include: Sixt, Avis Budget Group, Lyft, Inc., Arval BNP Paribas Group, The Hertz Corporation, ORIX Auto Corporation, Volvo Car Corporation, ALD Automotive, Carvolution and Mercedes Benz.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global vehicle subscription market segmentation based on type, service provider, subscription period, vehicle type and region as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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The global vehicle subscription market report would provide approximately 64 tables, 64 figures and 195 Pages.

Target Audience 2023

  • Automotive Manufacturers
  • Vehicle Subscription Companies
  • Automotive Insurance Companies
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Service Provider
  • 3.3. Snippet by Subscription Period
  • 3.4. Snippet by Vehicle Type
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising Costs of Vehicle Ownership
      • 4.1.1.2. Increasing Rollout of Electric Vehicles
      • 4.1.1.3. Changing Consumer Preferences
      • 4.1.1.4. Increasing Rates of High-Density Urbanization
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Legal and Regulatory Barriers
      • 4.1.2.2. Limited Infrastructure
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Single Brand Subscription*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Multi Brand Subscription

8. By Service Provider

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Service Provider
  • 8.2. OEM/Captives*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Third Party Providers

9. By Subscription Period

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Subscription Period
  • 9.2. 1 to 6 Months*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. 6 to 12 Months
  • 9.4. More than 12 Months

10. By Vehicle Type

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
  • 10.2. IC Engine Vehicle*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Electric Vehicle
  • 10.4. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service Provider
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Subscription Period
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Sixt*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Recent Developments
  • 13.2. Avis Budget Group
  • 13.3. Lyft, Inc.
  • 13.4. Arval BNP Paribas Group
  • 13.5. The Hertz Corporation
  • 13.6. ORIX Auto Corporation
  • 13.7. Volvo Car Corporation
  • 13.8. ALD Automotive
  • 13.9. Carvolution
  • 13.10. Mercedes Benz

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us