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市場調査レポート
商品コード
1490867
欧州のフレキシブルモビリティのスタートアップ企業における戦略的概要と成長機会Strategic Overview and Growth Opportunities for Flexible Mobility Start-ups in Europe |
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欧州のフレキシブルモビリティのスタートアップ企業における戦略的概要と成長機会 |
出版日: 2024年04月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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リース、レンタル、サブスクリプションサービスにより、フレキシブルモビリティ部門は、2028年までに1,500億米ドル規模に成長し、EVと中古車に特化した多数のスタートアップ企業がこの組織化された分野で足掛かりを築いています。
顧客の嗜好の変化が、自動車の所有から利用への移行に拍車をかけています。古い世代にとって、自動車を所有することはステータスシンボルでしたが、今日の若い世代は、所有やそれに伴う煩わしさ(様々なコストや責任など)よりも、ユーザーシップを優先しています。リースやレンタルサービスは進化していますが、基本的には、顧客が所有権を約束することなく、一定期間自動車を使用できるようにするものです。加えて、最近の世界の経済危機や混乱(COVID-19パンデミック、戦争など)により、雇用の安定や財政の安定に対する懸念が生じています。こうした状況は、顧客の自動車購入意欲を妨げています。
モビリティのスタートアップ企業や既存の企業は、車両のリースやレンタルのプロセスを最小限に抑える、より効果的な方法へと移行しています。デジタル時代の技術的進歩は、ユーザーシップモデル(ペーパーレスプロセス、キーレスエントリーなど)へのシフトを加速させるのに役立っています。特にサブスクリプションモデルは、顧客が自分の運転嗜好に合わせて車両をカスタマイズできる柔軟性を提供するため、若い層の支持を集めています。このシフトは、顧客の需要に応える便利な選択肢を提供することに重点を置き、スタートアップ企業やその他の企業のビジネスのあり方を変えつつあります。
この調査では、欧州のフレキシブルモビリティのスタートアップ企業を調査し、乗用車(PV)分野におけるリース、レンタル、サブスクリプションサービスのみを対象としています。各セグメントの成長の可能性に焦点を当てながら、フレキシブルモビリティ業界全体のパークデータと収益予測を提供しています。この分析では、過去のデータ、現在の市場動向、スタートアップ参入企業から収集した洞察を考慮しています。さらに、欧州のフレキシブルモビリティ業界で成功を収めているスタートアップ企業をセグメントごとに紹介しています。
Leasing, Rental, and Subscription Services Will Drive the Flexible Mobility Sector to $150 Billion by 2028 with a Plethora of Start-ups Focused on EVs and Used Cars Gaining a Foothold in This Organized Space
Customers' changing preferences have spurred the transition from vehicle ownership to usership. For older generations, owning a vehicle was a status symbol, but today's younger generations prioritize usership over ownership and the associated hassles (i.e., various costs and responsibilities). Leasing and rental services have evolved, but essentially they allow customers to use vehicles for a set period without the commitment of ownership. Additionally, recent global economic crises and disruptions (e.g., COVID-19 pandemic, wars) have created concerns over job security and financial stability. These conditions hinder customers' desire to purchase a vehicle.
Mobility start-ups and existing players have moved toward a more effective way to minimize the vehicle leasing or renting process. Technological advancements in the digital era have helped accelerate the shift toward a usership model (i.e., paperless process, keyless entry). The subscription model, in particular, is gaining traction amongst younger demographics because it offers customers the flexibility to customize a vehicle according to their driving preferences. This shift is changing how start-ups and other companies do business, with a focus on providing convenient options that cater to customer demand.
This study examines flexible mobility start-ups in Europe, covering only leasing, rental, and subscription services in the passenger vehicles (PV) space. It provides parc data and revenue forecasts for the overall flexible mobility industry, with focus on the growth potential of each segment. The analysis accounts for historical data, current market trends, and insights gathered from start-up participants. In addition, the study highlights select start-up companies for each segment that are doing well in the European flexible mobility industry.