表紙:IoTマネタイゼーション市場の2028年までの予測~コンポーネント(サービス、ソリューション)、組織規模(小規模企業、中規模企業、大企業)、ビジネス機能、展開タイプ、用途、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273282

IoTマネタイゼーション市場の2028年までの予測~コンポーネント(サービス、ソリューション)、組織規模(小規模企業、中規模企業、大企業)、ビジネス機能、展開タイプ、用途、地域別の世界分析

IoT Monetization Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Services and Solutions), Organization Size (Small Enterprises, Medium Sized Enterprises and Large Enterprises), Business Function, Deployment Type, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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IoTマネタイゼーション市場の2028年までの予測~コンポーネント(サービス、ソリューション)、組織規模(小規模企業、中規模企業、大企業)、ビジネス機能、展開タイプ、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のIoTマネタイゼーション市場は、2022年に1,018億米ドルを占め、2028年には1兆402億米ドルに達すると予測され、予測期間中に47.3%のCAGRで成長すると予想されています。

モノのインターネット(IoT)の収益化は、IoTに接続されたデバイスが生成するデータの販売を通じて、サービスプロバイダーが収益を上げることができるプロセスです。インターネットに接続された機器によって、データ処理が容易かつ迅速に行えるようになります。特に、生産性の向上、リエンジニアリングプロセスの強化、市場範囲の拡大など、多くのメリットがあります。小売、IT・通信、製造、輸送・物流、ヘルスケア、エネルギー・公益事業、銀行・金融サービス・保険(BFSI)などは、IoTによる収益化が盛んに行われている業界のほんの一例に過ぎません。

市場力学

促進要因

クラウドプラットフォームの採用拡大

IoTデバイスは、データ交換とコラボレーションのためのプラットフォームを提供するため、クラウドコンピューティングの恩恵を受けます。これにより、多数のデバイスの管理が容易になり、ユーザーはインターネットに接続されたあらゆるデバイスからデータにアクセスできるようになります。IoTアーキテクチャの利点を最大限に生かすため、クラウドコンピューティングはデータの保存と分析に役立ちます。クラウドコンピューティングは、ITとOTの間の境界を低くすることで、市場の需要を促進しています。

阻害要因

通信規格の欠如

標準化の欠如によってもたらされる相互運用性の懸念は、互換性の問題や有用性の制限を引き起こす可能性があります。IoT適応市場の成長は、フェーズを超えた一貫した通信ルールの不在や、フォース対応デバイスの不足などの要素に影響されます。また、エネルギー効率の高い機器の不足が、業界の拡大を妨げています。

機会

政府資金の増加

スマートシティやスマート国家は、IoTによって実現されます。これは、コミュニティの維持やインフラの改善をカバーするものです。政府機関は、IoTとAIの活用により、市民とより効果的に交流できるようになります。定量的な経済的メリットを提供するために、政府はIoTのマネタイゼーションに多額の投資を行っています。彼らのデータのマネタイゼーションは、結果として収入の急増と全体的なコストの削減をもたらします。これらの側面が政府の資金を引き上げ、市場の需要を促進しています。

脅威

データのセキュリティとプライバシー

多くのモノのインターネット(IoT)機器は、転送するデータを暗号化していないため、ネットワーク侵入者が機器との間で送受信されるパスワードやその他の機密データを取得することが可能になっています。IoTにおける主なセキュリティと保護の懸念は、検証、識別、デバイスの異種性です。和解、柔軟性、道徳的な対応システム、行動計画、監視などは、いずれも市場の需要を妨げる重大な課題です。

COVID-19の影響:

COVID-19のパンデミックによって深刻な影響を受けた企業は数社であり、その他の大多数の企業はマイナスの影響を受けています。この病気は世界中に急速に広まりました。組織はパンデミックの間、従業員のリモートワークを許可したため、会議プラットフォームの利用が増加し、IoT適応市場の成長を積極的に後押ししました。

予測期間中はソリューション部門が最大となる見込み

ソリューション分野は、企業組織による導入の増加により、有利な成長を遂げると推定されます。企業は、中核となる製品やサービスの提供を差別化するか、収益を生む商品やサービスを通じてIoTを収益化するために、IoTマネタイゼーションソリューションを取り入れています。効率的な管理や自動化といったその利点が、このセグメントの需要を促進しています。

製造業セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想される

製造業セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されています。IoTマネタイゼーションソリューションは、製造業において、業務の効率化、コスト削減、顧客獲得と維持の改善、新たな収益源など、数多くのメリットを提供します。効率を高め、エラーを減らすことができます。その予測保守と製造業における安全性の向上が、このセグメントの需要を促進しています。

最もシェアの大きい地域:

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されています。IoT適応市場は、この地域にIoT企業が集中していることに起因して、市場シェアのかなりの部分を占めています。この地域の現代的な地域は、日常的な責任を果たすために、独自のイノベーションを実行する割合が増加すると予想されています。また、新技術の急速な普及が、この地域の支配に大きく影響しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、発展途上国でのIoT対応機器の利用が増加していることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域の自動車産業や機械産業ではIoT技術の利用が進んでいるため、予測期間中、この地域が最も速い成長を遂げると予想されます。さらに、中国やインドなどの新興公共事業分野でのデジタル化傾向の高まりが、IoT適応市場の成長を促進すると予想されます。

主な発展:

環境・社会・ガバナンス(ESG)、As-a-Serviceと自動化イノベーション、サイバーセキュリティとマルチクラウドのAs-a-Serviceなど、両社が共同で事業を展開する市場に利益をもたらす戦略的優先事項を推進するための共同目的契約(JPA)第5弾を通じてのパートナーシップ拡大を2023年3月に発表。

2023年2月、インテルは、Intel(R)vRAN Boost搭載の第4世代Intel(R)Xeon(R)Scalableプロセッサーを発表しました。同じ電力エンベロープ内で世代を超えた2倍の容量向上と統合アクセラレーションによるさらに最大20%の電力削減を実現し、パフォーマンス、スケーリング、エネルギー効率の重要要件を満たしています。

2022年2月、IBMは、大手通信事業者向けコンサルティングサービスおよびソリューションプロバイダーであるSentacaを買収したと発表しました。この買収により、IBMのハイブリッド・クラウド・コンサルティング・ビジネスは加速し、通信サービス・プロバイダー(CSP)やメディア大手が複数のクラウド・プラットフォーム上で近代化し、イノベーションを起こし、ビジネスを変革するための重要なスキルが追加されます。

本レポートの内容

  • 地域別および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のIoTマネタイゼーション市場:コンポーネント別

  • サービス
  • ソリューション

第6章 世界のIoTマネタイゼーション市場:組織規模別

  • 小規模企業
  • 中規模企業
  • 大企業

第7章 世界のIoTマネタイゼーション市場:ビジネス機能別

  • 運用
  • サプライチェーン
  • 財務
  • IT
  • セールス&マーケティング
  • その他のビジネス機能

第8章 世界のIoTマネタイゼーション市場:展開タイプ別

  • クラウド
  • オンプレミス

第9章 世界のIoTマネタイゼーション市場:用途別

  • 産業用
  • 小売り
  • 自動車
  • 交通機関
  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • エネルギー
  • 農業
  • ビルディング&ホームオートメーション
  • ヘルスケア
  • 家電
  • 製造業
  • その他の用途

第10章 世界のIoTマネタイゼーション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 会社概要

  • Cisco Systems Inc
  • IBM Corporation
  • Intel Corporation
  • Oracle
  • Google
  • Microsoft
  • Thales Group
  • Nokia
  • SAMSUNG
  • Infosys Limited
  • CSG Systems International Inc
  • Netcracker
  • Magnaquest Technologies Ltd
  • Tata Consultancy Services Limited
  • Gemalto NV
  • PortaOne, Inc
  • JeraSoft
  • Robert Bosch GmbH
  • General Electric Co
  • SAP SE
図表

List of Tables

  • Table 1 Global IoT Monetization Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global IoT Monetization Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global IoT Monetization Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global IoT Monetization Market Outlook, By Solutions (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global IoT Monetization Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global IoT Monetization Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global IoT Monetization Market Outlook, By Medium Sized Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global IoT Monetization Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global IoT Monetization Market Outlook, By Business Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global IoT Monetization Market Outlook, By Operations (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global IoT Monetization Market Outlook, By Supply Chain (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global IoT Monetization Market Outlook, By Finance (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global IoT Monetization Market Outlook, By Information Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global IoT Monetization Market Outlook, By Sales & Marketing (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global IoT Monetization Market Outlook, By Other Business Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global IoT Monetization Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global IoT Monetization Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global IoT Monetization Market Outlook, By On Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global IoT Monetization Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global IoT Monetization Market Outlook, By Industrial (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global IoT Monetization Market Outlook, By Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global IoT Monetization Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global IoT Monetization Market Outlook, By Transportation (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global IoT Monetization Market Outlook, By Banking, Financial Services & Insurance (BFSI) (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global IoT Monetization Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global IoT Monetization Market Outlook, By Agriculture (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global IoT Monetization Market Outlook, By Building & Home Automation (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global IoT Monetization Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global IoT Monetization Market Outlook, By Consumer Electronics (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global IoT Monetization Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global IoT Monetization Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22827

According to Stratistics MRC, the Global IoT Monetization Market is accounted for $101.8 billion in 2022 and is expected to reach $1040.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 47.3% during the forecast period. The Internet of things (IoT) monetization (IoT) is a process that enables service providers to make revenue through the sale of the data produced by IoT-connected devices. Data processing is made easier and quicker by internet-connected devices. It has a number of benefits, notably increased productivity, enhanced reengineering processes, and expanded market reach. The retail, information and technology (IT), telecommunications, manufacturing, transportation and logistics, healthcare, energy and utilities, and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors are just a handful of the industries where IoT monetization is used extensively.

Market Dynamics:

Driver:

Growing adoption of cloud platform

IoT devices benefit from cloud computing because it offers a platform for data exchange and collaboration. This makes it simpler to manage a large number of devices and enables users to access their data from any device with an internet connection. To maximise the advantages of IoT architecture, cloud computing aids in storing and analysing this data. It is fuelling the market demand by lowering the boundaries between IT and OT.

Restraint:

Lack of communication standards

Interoperability concerns brought on by a lack of standardisation can cause compatibility issues and limited usefulness. The growth of the IoT adaptation market is influenced by elements including the absence of consistent communication rules across phases and the lack of force-capable devices. In addition, the shortage of energy-efficient equipment is impeding industry expansion.

Opportunity:

Rise in government funding

Smart cities and smart nations are made possible by IoT. This covers community upkeep and infrastructure improvements. Government agencies will be able to interact with citizens more effectively through the use of IoT and AI. To provide quantifiable economic advantages, the government is heavily investing in IoT monetization. The monetization of their data results in an upsurge in income and an overall reduction in costs. These aspects are raising government funding and propelling the market demand.

Threat:

Security and privacy of data

Many Internet of Things (IoT) devices don't encrypt the data they transport, which makes it possible for network intruders to capture passwords and other sensitive data sent to and from the device. The main security and protection concerns in IoT are verification, identification, and device heterogeneity. Reconciliation, flexibility, a moral correspondence system, action plans, and surveillance are all significant challenges hindering the market demand.

COVID-19 Impact:

A few firms have been severely impacted by the COVID-19 pandemic, while the majority of others have been negatively impacted. The disease spread fast across the globe. Organisations have allowed their employees to work remotely during the pandemic, which has increased the use of conferencing platforms and positively boosted the growth of the IoT adaption market.

The solutions segment is expected to be the largest during the forecast period

The solutions segment is estimated to have a lucrative growth, due to increasing adoption by business organizations. Enterprises incorporate IoT monetization solutions to either distinguish their core product and service offerings or monetize IoT through revenue-generating goods and services. Its benefits such as efficient management and automation are driving the segment's demand.

The manufacturing segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The manufacturing segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. IoT monetization solutions provides numerous benefits in manufacturing industry such as streamline operations, reduced cost, improved customer acquisition and retention, and new sources of revenue. It increases efficiency and reduces errors. Its predictive maintenance and improved safety in manufacturing sector are fuelling the segment's demand.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. The IoT adaptation market is dominated with a significant portion of the market share attributed to the concentration of IoT companies in the region. It is anticipated that contemporary areas in this region would execute unique innovations at an increasing rate to accomplish their routine responsibilities. Additionally, the widespread rapid adoption of new technologies is much accountable for this region's domination.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising usage of IoT-enabled devices in its developing nations. Due to the increasing use of IoT technology in the region's automotive and mechanical industries, this region is expected to have the fastest growth throughout the predicted time period. Additionally, the growing digitization trend in emerging public business sectors like China and India is expected to drive the growth of the IoT adaption market.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the IoT Monetization Market include: Cisco Systems Inc, IBM Corporation, Intel Corporation, Oracle, Google, Microsoft, Thales Group, Nokia, SAMSUNG, Infosys Limited, CSG Systems International Inc, Netcracker, Magnaquest Technologies Ltd, Tata Consultancy Services Limited, Gemalto NV, PortaOne, Inc, JeraSoft, Robert Bosch GmbH, General Electric Co and SAP SE.

Key Developments:

In March 2023, Cisco and the Telenor Group announced an expanded partnership through the fifth iteration of their Joint Purpose Agreement (JPA)-to advance strategic priorities that benefit markets in which the companies jointly operate, including Environmental, Social, and Governance (ESG); as-a-service and automation innovations; and cybersecurity and multi-cloud as-a-service.

In February 2023, Intel launched the 4th Gen Intel® Xeon® Scalable processors with Intel® vRAN Boost, delivering 2 times the capacity gains gen over gen within the same power envelope and up to an additional 20% power savings with integrated acceleration, meeting critical performance, scaling and energy efficiency requirements.

In February 2022, IBM announced that it has acquired Sentaca, a leading telco consulting services and solutions provider. The acquisition will accelerate IBM's hybrid cloud consulting business, adding critical skills to help communications service providers (CSPs) and media giants modernize on multiple cloud platforms, innovate, and transform their businesses.

Components Covered:

  • Services
  • Solutions

Organization Sizes Covered:

  • Small Enterprises
  • Medium Sized Enterprises
  • Large Enterprises

Business Functions Covered:

  • Operations
  • Supply Chain
  • Finance
  • Information Technology
  • Sales & Marketing
  • Other Business Functions

Deployment Types Covered:

  • Cloud
  • On Premise

Applications Covered:

  • Industrial
  • Retail
  • Automotive
  • Transportation
  • Banking, Financial Services & Insurance (BFSI)
  • Energy
  • Agriculture
  • Building & Home Automation
  • Healthcare
  • Consumer Electronics
  • Manufacturing
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global IoT Monetization Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
  • 5.3 Solutions

6 Global IoT Monetization Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Small Enterprises
  • 6.3 Medium Sized Enterprises
  • 6.4 Large Enterprises

7 Global IoT Monetization Market, By Business Function

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Operations
  • 7.3 Supply Chain
  • 7.4 Finance
  • 7.5 Information Technology
  • 7.6 Sales & Marketing
  • 7.7 Other Business Functions

8 Global IoT Monetization Market, By Deployment Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Cloud
  • 8.3 On Premise

9 Global IoT Monetization Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Industrial
  • 9.3 Retail
  • 9.4 Automotive
  • 9.5 Transportation
  • 9.6 Banking, Financial Services & Insurance (BFSI)
  • 9.7 Energy
  • 9.8 Agriculture
  • 9.9 Building & Home Automation
  • 9.10 Healthcare
  • 9.11 Consumer Electronics
  • 9.12 Manufacturing
  • 9.13 Other Applications

10 Global IoT Monetization Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Cisco Systems Inc
  • 12.2 IBM Corporation
  • 12.3 Intel Corporation
  • 12.4 Oracle
  • 12.5 Google
  • 12.6 Microsoft
  • 12.7 Thales Group
  • 12.8 Nokia
  • 12.9 SAMSUNG
  • 12.10 Infosys Limited
  • 12.11 CSG Systems International Inc
  • 12.12 Netcracker
  • 12.13 Magnaquest Technologies Ltd
  • 12.14 Tata Consultancy Services Limited
  • 12.15 Gemalto NV
  • 12.16 PortaOne, Inc
  • 12.17 JeraSoft
  • 12.18 Robert Bosch GmbH
  • 12.19 General Electric Co
  • 12.20 SAP SE