市場調査レポート
商品コード
1279940
欧州の消費者向け通信事業者によるマネタイズ戦略European Consumer Telco Monetization Strategies |
欧州の消費者向け通信事業者によるマネタイズ戦略 |
出版日: 2023年05月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
|
「技術が進化し続け、競合が激化する中で、通信事業者は価値創造の方式を刷新し、モバイルデジタルインタラクションを基盤とする新しい文化をますます受け入れる個人へのアプローチに取り組み、消費者市場に対する新しいアプローチによる成長への回帰を目指し、ビジネスモデルの再構築に着手しています。」と、European Telecomsのシニアリサーチ&コンサルティングディレクターであるDaniela Rao氏は述べています。
当レポートでは、欧州の消費者向け通信事業者によるマネタイズ戦略を調査し、サービスの収益化、新しいビジネスモデルへの移行、急速に変化する消費者行動への対応に向けた欧州の通信事業者の取り組みやイニシアチブ、サービスプロバイダーへの提言などをまとめています。
This IDC Market Perspective describes the focus of European telco actions and initiatives oriented toward monetizing their services, accelerating their transition to new operating models, and addressing rapidly changing consumer behavior, thus creating a new role for them in a world reshaped by digital culture in which high-speed connectivity remains at the center."As technology continues to evolve and competition increases, telcos are working to reinvent their value-creation formulae and reach out to individuals who increasingly embrace a new culture based on mobile digital interactions, as they begin to redesign their business models to return to growth by taking a new approach to the consumer market," said Daniela Rao, senior research & consulting director, European Telecoms.