市場調査レポート
商品コード
1519451
IoT収益化市場レポート:コンポーネント、事業機能、展開モード、組織規模、業界別、地域別、2024~2032年IoT Monetization Market Report by Component, Business Function, Deployment Mode, Organization Size, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
IoT収益化市場レポート:コンポーネント、事業機能、展開モード、組織規模、業界別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のIoT収益化市場規模は2023年に3,857億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は34.3%を示し、2032年には5兆7,293億米ドルに達すると予測しています。スマートフォンやその他のコネクテッドデバイスの個人利用率の上昇、第5世代(5G)ネットワークの採用よるインターネット接続性の向上、急速な都市化によるコネクテッドカー需要の増加が、主に世界市場の成長を牽引しています。
主要市場促進要因:主要市場促進要因の1つは、効率改善とコスト削減への注目の高まりです。さらに、パーソナライゼーションの強化に対するニーズの高まりが、成長を促進する要因として作用しています。
主要市場動向:市場の需要は、スマートフォンやその他の接続デバイスの利用率の上昇、インターネット接続性の向上など、数多くの主要動向によって促進されています。
地理的動向:報告書によると、北米が明確な優位性を示し、市場シェアを占めています。これは、先端技術の採用が増加しているためです。
競合情勢:IoT収益化業界の主要市場参入企業には、Amdocs、Cisco Systems Inc.、CSG Systems International Inc.、General Electric Company、Infosys Limited、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Nokia Corporation、Oracle Corporation、PTC Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Tata Consultancy Services Limited、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Thales Groupなど多数あります。
課題と機会:市場の成長を妨げる主要課題の1つは、データ管理とプライバシーに関する懸念です。それにもかかわらず、組織におけるデータ主導の意思決定に対する需要の高まりは、IoT収益化市場の最近のビジネス機会を象徴しています。
スマートフォンやその他の接続デバイスの利用増加
IoT収益化市場の成長を支えているのは、スマートフォンやその他の接続デバイスの利用率の増加です。スマートフォン、ノートパソコン、パソコン、ウェアラブルデバイスは、その機能性の高さから、人々の間で採用が進んでいます。第5世代(5G)ネットワークの展開や、モバイル接続におけるその他の継続的な進歩は、高速化、低遅延、大容量化などの利点を記載しています。IMARC Groupによると、2032年までに世界で19億6,870万台のスマートフォンが販売されると予想されています。
インターネット接続性の向上
インターネット接続性の向上は、世界中でIoT収益化の需要を喚起しています。5Gネットワークは、従来のネットワークに比べてはるかに幅広い帯域幅を利用できます。5Gは待ち時間が少ないため、ファイルのダウンロードやクラウドとのやり取りなどの動作が、第4世代(4G)や第3世代(3G)のネットワークよりも10倍速くなります。これに加えて、様々な企業が5Gネットワークの強化に役立つ協定を結んでいます。例えば、2022年5月9日、Orange FranceとEricssonは、5年間の5G収益化プラットフォーム契約を締結し、運用改善、高度な製品の俊敏性、柔軟性を実現しました。さらに、Ericssonのチャージングにより、Orange Franceは独自の5Gオファーでユーザーに新たなレベルのデジタルインタラクションや体験を提供できるようになります。
急速な都市化によるコネクテッドカー需要の拡大
世界中で急速な都市化が進み、コネクテッドカーに対する需要が高まっています。人々は強化された機能を提供し、満足度を高める自動車を好むようになっています。コネクテッドカーは、自動ブレーキ、歩行者検知、リアルタイムの交通アラートといった高度な安全機能を提供し、幅広い消費者層の取り込みを支援します。コネクテッドカーはIoT技術を搭載しており、交通の流れを最適化し、渋滞を緩和し、安全性を高めるために、相互通信や交通管理システムとの通信を行うことができます。Deloitteによると、2025年までに全世界で約4億7,000万台のコネクテッドカーが普及するといいます。
IMARC Groupでは、2024~2032年の世界、地域、国別レベルでのIoT収益化予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をコンポーネント、事業機能、展開モード、組織規模、業界別に分類しています。
ソリューション
サービス
ソリューションが市場シェアの大半を占める
当レポートでは、コンポーネント別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはソリューションとサービスが含まれます。同レポートによると、ソリューションが最大のセグメントを占めています。
IoTのソリューションには、特定のビジネスや消費者のニーズを解決するために設計されたソフトウェア、ハードウェア、サービスが含まれます。この全体的なアプローチは、既存のシステムへの導入や統合を容易にする、完全ですぐに実装可能なパッケージを提供するため、好まれています。さまざまな企業が、導入と管理が容易で、社内の専門知識を最小限に抑えることができるソリューションを採用しています。2022年1月11日、Oracle Corporationはコンバージドチャージングを拡大し、1億人の加入者にサービスを提供しました。クラウドスケールチャージングは、Oracle Corporationのクラウドスケール収益化ポートフォリオに含まれるオンラインとオフラインのチャージングソリューションです。
マーケティング・営業
IT
財務
サプライチェーン
業務
マーケティングと営業が業界最大シェア
本レポートでは、部門別の市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、マーケティング・販売、IT、財務、サプライチェーン、業務が含まれます。同レポートによると、マーケティングと販売が最大の市場シェアを占めています。
マーケティングと販売におけるIoT収益化は、コネクテッドデバイスを活用してユーザー体験を向上させ、業務を合理化し、収益を促進します。IoTデバイスは、個人の行動や嗜好に関する膨大なデータを収集するため、マーケティング・販売企業は、ユーザーが実店舗でどの商品に最も多く接するか、あるいはオンライン上のウェブサイト分析がどのように機能するかを追跡することができます。このデータは、マーケティング担当者がキャンペーンや商品の配置をより効果的に調整するのに役立ち、コンバージョン率の向上につながります。これとは別に、企業は個人にパーソナライズされたマーケティングメッセージを配信することができます。
オンプレミス
クラウドベース
クラウドベースが主要市場セグメントを占める
本レポートでは、展開モード別の市場の詳細な区分と分析を行っています。これにはオンプレミス型とクラウド型が含まれます。同レポートによると、クラウドベースが最大のセグメントを占めています。
クラウドベースのIoT収益化では、クラウドコンピューティング技術を利用してIoTシステムの機能を向上させ、組織がIoT展開から収益を得るために利用できる、よりスケーラブルで柔軟かつ強力なソリューションを記載しています。さらに、費用対効果の高さから、企業はクラウドベースのモデルを採用しています。2024年2月1日、SmarTone Telecommunications Holdings Limitedは、同社のビジネスサポートシステム(BSS)を変革するためにOracle Corporationを選択しました。レガシーソリューションをアップグレードし、プリペイド・チャージとポストペイド・ビリングを1つの統一されたクラウド・ネイティブ・プラットフォーム上で実現するOracle Cloud Scale Charging and Billingにより、SmarToneは差別化されたサービスを効率的に立ち上げ、拡大することができます。
大企業
中小企業
大企業が市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、組織規模別の市場の詳細な区分と分析も行っています。これには大企業と中小企業が含まれます。報告書によると、大企業が最大の市場シェアを占めています。
大企業は通常、事業規模、収益、資産、従業員数で他の企業を上回る組織です。これらの企業は、大規模に事業を展開し、多くの場合、複数の国内市場または国際市場を持つ広範な地理的範囲を持っています。業務効率と生産性向上のために大企業でIoT収益化の採用が増加していることが、市場成長に寄与しています。IoTにより、大企業は様々なソースから膨大な量のデータを収集することができ、それらを分析することで、市場動向、ユーザー行動、業務非効率性に関する洞察を得ることができます。
BFSI
小売
IT・通信
製造業
運輸・物流
医療
エネルギー・公益事業
その他
本レポートでは、業界別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、BFSI、小売、IT・通信、製造、輸送・物流、医療、エネルギー・公益事業、その他が含まれます。
銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界では、IoT収益化は、ユーザーサービスの向上、業務効率の改善、新たなビジネスモデルの開発において、急成長する機会を示しています。銀行や金融機関は、パーソナライズされたユーザー体験を提供するためにIoTを活用しています。
小売セグメントでは、リアルタイムの追跡や自動補充情報のためにIoTの利用が増加しています。コストを削減しながら最適な在庫レベルを維持するのに役立ちます。さらに、IoT機器はエネルギー使用量を管理し、メンテナンスの必要性を予測することで、コストを節約し、故障を防ぎます。
情報技術(IT)と電気通信におけるIoTの収益化により、企業はデータを収益化し、従来のネットワーク接続を超える取り組みやサービスを導入することで、多様な業界に進出することができます。サービス提供の強化、ネットワーク管理の改善、新たな収益源の創出といったメリットがあります。
製造業におけるIoTの収益化には、IoT技術を利用して製造プロセスを強化し、生産性を向上させ、コストを削減し、新たな収益源を開拓することが含まれます。IoTデバイスは、製造装置の状態をリアルタイムで監視し、故障を事前に予測することができます。
輸送・ロジスティクスでは、IoTによる収益化によって、企業はメンテナンス・スケジュールを最適化し、保有車両の品質と耐用年数を向上させることができます。IoT技術は、追跡装置とコンピューター・システムを介したシームレスなデータ交換を可能にします。また、管理者は輸送中の商品の位置を簡単に追跡し、目的地に到着するとすぐに商品の詳細を確認することができます。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
北米が市場をリードし、最大のIoT収益化市場シェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同レポートによると、北米はIoT収益化の最大地域市場です。
北米地域では、インターネット設備の改善とともに、先進技術の採用が増加しており、市場成長を後押ししています。同地域の主要メーカーは、製品ポートフォリオを拡大するためにM&Aに取り組んでいます。2021年5月26日、米国のCSGは、コンバージェント政策コントロールとメッセージングソリューションの大手サプライヤーであるTango Telecomを買収しました。この買収は、世界最大かつ最も成功している通信サービス・プロバイダー(CSP)にエンド・ツー・エンドのデジタル収益化ソリューションを提供する長年の関係の集大成です。また、Tango Telecomの買収により、CSGはリアルタイム、ダイナミック・政策、コール・コントロール管理を実現しました。
市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的な分析を行っています。主要企業の詳細プロファイルも提供しています。IoT収益化業界の主要な市場参入企業には、Amdocs、Cisco Systems Inc.、CSG Systems International Inc.、General Electric Company、Infosys Limited、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Nokia Corporation、Oracle Corporation、PTC Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Tata Consultancy Services Limited、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Thales Groupがあります。
(なお、これは企業リストの一部に過ぎず、完全なリストは報告書に記載されている)。
業界大手各社は、ポートフォリオを充実させるため、企業との提携に注力しています。ユーザーエクスペリエンスと満足度の向上に役立つ先進的な製品群を導入することで、IoT収益化市場の収益を高めています。2021年10月26日、アムドックスはDigital Brand Suite as-a-Serviceの提供を発表しました。Digital Brand Suite as-a-Serviceは、Amazon Web Services(AWS)により提供される、完全に事前統合されたデジタルビジネス・スイートです。同社のDigital Brand Suite as-a-Serviceは、デジタルブランドや小規模なサービス・プロバイダーが、エンドユーザー向けのオール・デジタル体験を簡単に作成、獲得、収益化できるようにします。
The global IoT monetization market size reached US$ 385.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5,729.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34.3% during 2024-2032. The rising utilization of smartphones and other connected devices among individuals, improved internet connectivity due to the introduction of fifth-generation (5G) networks, along with increasing demand for connected cars due to rapid urbanization are primarily driving the global market growth.
Major Market Drivers: One of the key market drivers are the rising focus on improved efficiency and cost reduction. Moreover, the increasing need for enhanced personalization is acting as a growth-inducing factor.
Key Market Trends: The market demand is propelling owing to numerous primary trends, which include the rising utilization of smartphones and other connected devices and improved internet connectivity.
Geographical Trends: According to the report, North America exhibits a clear dominance, accounting for the market share. This is due to the rising adoption of advanced technologies.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the IoT monetization industry include Amdocs, Cisco Systems Inc., CSG Systems International Inc., General Electric Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nokia Corporation, Oracle Corporation, PTC Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Thales Group., among many others.
Challenges and Opportunities: One of the key challenges hindering the market growth are data management and privacy concerns. Nonetheless, the escalating demand for data-driven decision-making in organizations represents IoT monetization market recent opportunities.
Rising Utilization of Smartphones and Other Connected Devices
The increasing utilization of smartphones and other connected devices is supporting the IoT monetization market growth. People are adopting smartphones, laptops, computers, and wearable devices because of their enhanced functionality. The deployment of fifth-generation (5G) networks and other ongoing advancements in mobile connection provide benefits like faster speeds, lower latency, and increased capacity. According to the IMARC Group, 1,968.7 Million smartphones are expected to be sold globally by 2032.
Improved Internet Connectivity
The improved internet connectivity is catalyzing IoT monetization demand across the globe. 5G networks can utilize a much broader range of bandwidths as compared to previous networks. 5G has low latency that enables the speeds that make activities like downloading a file or interacting with the cloud 10x faster than on a fourth-generation (4G) or three-generation (3G) network. Besides this, various companies are engaging in agreements that aid in enhancing 5G networks. For instance, on 9 May 2022, Orange France and Ericsson signed a five-year 5G monetization platform agreement to deliver operational improvement, advanced product agility and flexibility. In addition, Ericsson charging will enable Orange France to provide new levels of digital interaction and experience to its users with unique 5G offers.
Growing Demand for Connected Cars Due to Rapid Urbanization
There is an increase in the demand for connected cars due to rapid urbanization around the world. People are preferring vehicles that offer enhanced features and increase their satisfaction. Connected cars offer advanced safety features like automatic braking, pedestrian detection, and real time traffic alerts that assist in attracting a broader consumer base. They are equipped with IoT technologies and can communicate with each other and with traffic management systems to optimize traffic flow, reduce congestion, and enhance safety. According to Deloitte, it will be approximately 470 million connected vehicles across the globe by 2025.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with IoT monetization forecast at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, business function, deployment mode, organization size, and industry vertical.
Solution
Services
Solution accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes solution and services. According to the report, solution represented the largest segment.
Solution in IoT involves software, hardware, and services that are designed to solve specific business or consumer needs. This holistic approach is favored because it delivers complete, ready-to-implement packages that facilitate easier adoption and integration into existing systems. Various companies are adopting solutions that are easy to deploy and manage and minimize the need for extensive in-house expertise. On 11 January 2022, Oracle scaled up converged charging to serve 100 million subscribers. Cloud scale charging is an online and offline charging solution within Oracle's Cloud Scale Monetization portfolio.
Marketing and Sales
IT
Finance
Supply Chain
Operations
Marketing and sales hold the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the business function have also been provided in the report. This includes marketing and sales, IT, finance, supply chain, and operations. According to the report, marketing and sales accounted for the largest market share.
IoT monetization in marketing and sales leverages connected devices to enhance user experiences, streamline operations, and drive revenue. IoT devices collect a vast range of data on the behavior and preferences of individuals, which enables marketing and sales companies to track which products users interact with the most in a physical store or how website analytics work online. This data helps marketers tailor their campaigns and product placements more effectively, leading to higher conversion rates. Apart from this, companies can deliver personalized marketing messages to individuals.
On-premises
Cloud-based
Cloud-based represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the deployment mode. This includes on-premises and cloud-based. According to the report, cloud-based represented the largest segment.
Cloud-based IoT monetization uses of cloud computing technology to improve the capabilities of IoT systems and provide more scalable, flexible, and powerful solutions that organizations can use to generate revenue from their IoT deployments. Moreover, companies are adopting cloud-based models due to their cost-effective nature. On 1 February 2024, SmarTone Telecommunications Holdings Limited chosen Oracle to transform its business support systems (BSS). By upgrading its legacy solutions to bring prepaid charging and postpaid billing onto one unified, cloud native platform, Oracle Cloud Scale Charging and Billing will enable SmarTone to efficiently launch as wells as scale differentiated offerings.
Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises
Large enterprises exhibit a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the organization size have also been provided in the report. This includes large enterprises and small and medium-sized enterprises. According to the report, large enterprises accounted for the largest market share.
Large enterprises are organizations that usually exceed other businesses in terms of operational scale, revenue, assets, and employee count. These enterprises operate on a large scale and often have a broad geographic reach with multiple national or international markets. The rising adoption of IoT monetization in large enterprises for enhanced operational efficiency and productivity is contributing to the market growth. With IoT, large enterprises can collect vast amounts of data from various sources, which can be analyzed to derive insights about market trends, user behavior, and operational inefficiencies.
BFSI
Retail
IT and Telecom
Manufacturing
Transportation and Logistics
Healthcare
Energy and Utilities
Others
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the industry vertical. This includes BFSI, retail, IT and telecom, manufacturing, transportation and logistics, healthcare, energy and utilities, and others.
In the banking, financial services, and insurance (BFSI) industry, IoT monetization represents a burgeoning opportunity to enhance user service, improve operational efficiencies, and develop new business models. Banks and financial institutions are using IoT to offer personalized user experiences.
There is a rise in the utilization of IoT in the retail sector for real time tracking and automated restocking information. It helps in maintaining optimal inventory levels while reducing costs. In addition, IoT devices manage energy use and predict maintenance needs, thereby saving costs and preventing breakdowns.
IoT monetization in information technology (IT) and telecom allows companies to monetize their data and expand into diverse industries by introducing initiatives and services beyond conventional network connectivity. It benefits in enhancing service offerings, improving network management, and creating new revenue streams.
IoT monetization in the manufacturing industry encompasses the use of IoT technologies to enhance manufacturing processes, improve productivity, reduce costs, and open up new revenue streams. IoT devices can monitor the condition of manufacturing equipment in real time and predict failures before they occur.
In transportation and logistics, IoT monetization allows organizations to optimize their maintenance schedules and improve the quality and service life of their fleet vehicles. IoT technology enables seamless data exchange via tracking devices and computer systems. It also allows managers to easily track the location of goods in transit and immediately verify product details as soon as they arrive at the destination.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America leads the market, accounting for the largest IoT monetization market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for IoT monetization.
The rising adoption of advanced technologies, along with improved internet facilities in the North America region, is propelling the market growth. Key manufacturers in the region are engaging in mergers and acquisitions (M&As) to expand their product portfolio. On 26 May 2021, CSG, a company in the US, acquired Tango Telecom, a leading supplier of convergent policy control and messaging solutions. The acquisition is the culmination of a long-standing relationship that delivers end-to-end digital monetization solutions to some of the world's largest and most successful communications service providers (CSPs). Additionally, the acquisition of Tango Telecom arms CSG with real time, dynamic policy, and call control management.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the IoT monetization industry include Amdocs, Cisco Systems Inc., CSG Systems International Inc., General Electric Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nokia Corporation, Oracle Corporation, PTC Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, and Thales Group.
(Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.)
Major industry players are focusing on collaborating with companies to enhance their portfolio range. They are introducing an advanced product range that benefits in improving user experience and satisfaction, thereby increasing IoT monetization market revenue. On 26 October 2021, Amdocs announced the availability of its Digital Brand Suite as-a-Service, a fully pre-integrated digital business suite, powered by Amazon Web Services (AWS) and delivered as a service. The company's Digital Brand Suite as-a-Service allows digital brands and small-scale service providers to easily create, capture, and monetize an all-digital experience for their end users.