市場調査レポート
商品コード
1250723
スマートウォッチ用電池市場の2028年までの予測- 定格電圧別(4.2V、3.7V、その他定格電圧)、タイプ別(最大7日間、最大5日間、最大10日間、最大30日間、最大21日間)、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析Smartwatch Battery Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Rated Voltage (4.2V, 3.7V and Other Rated Voltages), By Type (Up to 7 Days, Up to 5 Days, Up to 10 Days, UP to 30 Days and Up to 21 Days), By Sales Channel, By Application and By Geography |
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スマートウォッチ用電池市場の2028年までの予測- 定格電圧別(4.2V、3.7V、その他定格電圧)、タイプ別(最大7日間、最大5日間、最大10日間、最大30日間、最大21日間)、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、スマートウォッチ用電池の世界市場は、2022年に5億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 21.8%で成長し、2028年には16億3,000万米ドルに達すると予想されています。
電池は、正極、負極、電解液の3つの基本構成要素からなる電気化学セル群です。電池の正極と負極を外部に接続し、電子が回路内を移動できるようにすると、電池内で化学反応が起こります。多くのメーカーがリチウムイオン電池を採用しているため、スマートウォッチはタッチスクリーンのデジタル時計でありながら、計時機能に加えて付加的な機能を備えています。リチウムイオン二次電池は、メモリー効果なしに何度も充放電を繰り返すことができるため、電池寿命が長いのが特徴です。
国連によると、2050年までに世界人口の68%が都市部に移動すると予想されています。また、アジア太平洋地域のモノのインターネットに対する総支出は、高い割合で増加すると予想されています。これにより、世界的に有利なスマートウォッチ市場機会がもたらされると予想されます。
携帯電子機器の需要拡大
世界人口の所得が増加しているため、個人は住宅に多くの費用をかけることができ、最先端の技術製品を自宅に備えることができるようになりました。タブレット端末、スマートフォン、時計、パソコン、リモコンなど、家庭や個人で使用する電子機器は数多くあります。これらの機器はすべて、長持ちするバッテリーを搭載し、充電することができます。インターネット接続やデジタル化の加速に伴い、ワイヤレスガジェットのニーズが高まっています。腕時計型デバイスの重要な構成要素であり、顧客の基本的なニーズを満たすと予想される主要なアプリケーションには、身体活動のモニタリングと測定、環境センシング、リアルタイムデータ収集、コミュニケーションなどがあります。
スマートウォッチの代替品の入手可能性
スマートウォッチに代わるものとして、市場で大きな存在感を示すレギュラーウォッチやトラディショナルウォッチがあります。アナログの文字盤に時針と分針があるのが一般的な腕時計の特徴です。トラディショナルウォッチは、スマートウォッチにはないメリット、特に耐久性を提供することができます。また、スマートウォッチの普及を阻害する要因として予想される、スマートウォッチに比べデザイン性に優れ、視覚に訴えることができます。また、通常の時計は低所得者層に好まれるため、この業界の企業にとっては難点となります。
スマートウォッチの高度な機能
スマートウォッチは、歩数、消費カロリー、移動距離など、日々のフィットネス活動をモニターし、測定することを容易にします。スマートフォンとスマートウォッチは、Bluetoothやワイヤレス通信を利用して簡単に通信することができます。これにより、アスリートやクライアントのタスクプランニングを支援することができます。さらに、スマートウォッチは、音楽の再生、通知の受信、電話の発信、モバイル決済などが可能です。このようなマルチタスク機能によって、スマートウォッチの需要も高まっています。その結果、この側面がスマートウォッチ用電池の需要を押し上げています。
品質問題
しかし、スマートウォッチの技術的な問題は解決するのが難しいです。従来の腕時計は、スマートウォッチよりもはるかに長い電池寿命を持っています。さらに、スマートウォッチの中には、センサーが貧弱なものもあります。低品質のセンサーやキャリブレーションの不足が原因かもしれません。その結果、フィットネス関連のデータトラッキングに失敗します。さらに、些細な欠陥が長い間蓄積されると、消費者が物事を不正確に理解する原因になることもあります。その結果、デジタルウォッチは、より小さな顧客層をターゲットにすることが多くなります。結果として、この要因がスマートウォッチ用バッテリー市場の成長を阻害しています。
COVID-19の影響
2020年、COVID-19は全世界に急速に広まりました。コロナウイルスはほぼすべての国で報告されました。2020年から2021年にかけて、どの国もはっきりとしたレベルで流行を経験していました。業界参加者は、ロックダウンの結果、困難を経験しました。2020年、経済的にスマートウォッチの重要なサプライヤーである中国でのCOVID-19の流行は、市場に影響を与えました。COVID-19の流行は、スマートウォッチ市場に中程度の影響を与え、スマートウォッチの需要が減少し得ないとしても、2020年の電池需要にマイナスの影響を及ぼしました。電池需要への間接的な影響としては、消費力、ファッション、フィットネスの動向が挙げられます。COVID-19の流行により、世界中の多くの人々がより慎重になり、健康維持に重点を置くようになりました。
予測期間中、3.7Vセグメントが最も大きくなると予想されます。
3.7V型は、高いエネルギー密度と電圧、軽量性、高い安全性、低い自己放電と長寿命、広い動作温度などの特性により、市場を独占しました。また、3.7Vはエネルギー密度、容量ともに従来の電池を凌駕し、寿命も大幅に長くなっています。3.7Vの電池は800回充電することができます。
予測期間中、アンドロイドシステムスマートウォッチ分野のCAGRが最も高くなると予想されます。
予測期間を通じて、Androidスマートウォッチ部門が最も高い成長を遂げました。iOSシステムのスマートウォッチと比較すると、Androidバージョンは安価です。より幅広い顧客層に対応することに重点を置き、経済力に乏しい人でも利用できるような製品バリエーションを生み出しています。さらに、Android搭載スマートウォッチは、トップブランドの大半がGoogleのOSを採用した製品をリリースしていることから、最も高い成長率を記録しました。
最もシェアの高い地域
最近の外国からの投資や、主権を持つ地域への要求が高まっていることから、予測期間中、欧州が最大の市場シェアを占めると予想されます。ドイツは、リチウムイオン電池の製造施設を開発するために、世界のさまざまな国から資金を調達しています。例えば、2019年5月、中国のFarasis Energy社は、ドイツでのリチウムイオン電池製造施設の開発に6億7,400万米ドルを投資する計画を発表しました。
アジア太平洋は、同地域の家電部門の拡大と新興国でのスマートウォッチサプライヤーの急成長により、スマートウォッチの生産量が大幅に増加すると予測されています。市場成長率は、デジタルに精通した高齢化社会、肥満や糖尿病などの慢性疾患の有病率の上昇、健康的なライフスタイルを維持するための方法として健康とフィットネスが受け入れられるようになったことが要因となっています。
2022年5月、次世代3Dシリコンリチウムイオン電池の設計・製造におけるフロントランナーの1つであるEnovix Corporationは、重要な技術検証のブレークスルーをクリアしたと宣言しました。また、高エネルギー密度のスマートウォッチ用電池を、世界の大手家電メーカーから初めて受注しました。この受注は、顧客の製品開発プロセスの次の段階の始まりとなるものです。
2021年11月、Tianjin Lishen Battery Co.Ltd.が産業プロジェクトにインクリメントしました。無錫西山で、立神R&Dセンタープロジェクトと新エネルギー産業基地を開発することを計画しました。このプロジェクトの投資額は約17億5,000万米ドルで、全体の土地面積は約8億平方メートル、東莞にあります。
2021年9月、株式会社ABLICは、世界最高のピーク充放電過電流検出電圧精度±0.75mVの1セル電池保護IC「S-82P1B/S-82P1Aシリーズ」を発売しました。1セルリチウムイオン電池は、ウェアラブルやスマートフォンなどのIT機器を中心に、さまざまな用途で活用されています。スマートフォンの高性能化に伴い、リチウムイオン電池を搭載した機器も増えてきています。そのため、大容量の電池を素早く充電するために、大きな充電電流が必要になっています。
2021年4月、サムスン電子は新型スマートウォッチ「Galaxy Watch 4」に中国のAmperex Technology Limited(ATL)とSamsung SDIの電池を採用する予定だっています。
2020年9月、イーブイはアリババと「年間協力協定」を締結しました。この契約は、eコマースがEVEのブランド評価を高め、強固なものとし、世界の顧客に高品質のリチウム電池製品とサービスを提供するためのものでした。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Smartwatch Battery Market is accounted for $0.50 billion in 2022 and is expected to reach $1.63 billion by 2028 growing at a CAGR of 21.8% during the forecast period. A battery is a group of electrochemical cells made up of the cathode, anode, and electrolyte, which are the three basic building blocks. When the battery's cathode and anode are connected to an outside source, allowing electrons to move through the circuit, a chemical reaction takes place in the cell. Since most manufacturers employ lithium-ion (Li-Ion) batteries, a smartwatch is a touchscreen digital watch with additional features in addition to timekeeping. Considering that they permit numerous charge-discharge cycles without experiencing a memory effect, Li-ion rechargeable batteries provide a long battery life.
According to the United Nations, 68% of the world population is anticipated to shift in urban areas by 2050. In addition, the total expenditure on Internet of Things in Asia-Pacific is expected to increase at a high rate. This is expected to provide lucrative smartwatch market opportunity globally.
Growing demand for portable electronic devices
The global population's income is increasing, enabling individuals to spend more on housing and equip their homes with cutting-edge technical products. Tablets, smartphones, watches, computers, and remote controls are just a few examples of the many electronic devices that are used in homes and for personal use. These devices all have long-lasting batteries and can be recharged. With the accelerating growth of internet connectivity and digitization, there is a rising need for wireless gadgets. Some of the key applications that are crucial components of wristwatch devices and are anticipated to satisfy customers' basic needs include physical activity monitoring and measurement, environmental sensing, real-time data collection, and communication.
Availability of smartwatch alternatives
Regular watches and traditional watches, which have a significant market presence, are an alternative to smartwatches. An analogue dial with hour and minute hands characterizes a typical watch. Traditional watches can provide a benefit that smartwatches do not, notably durability. Traditional watches also have superior designs and are more visually appealing than smartwatches, which is another factor that is anticipated to impede the adoption of smartwatches. Also, normal watches are preferred by low-income customers, which poses a difficulty for companies in this industry.
Advanced features of smartwatches
Smartwatches make it simple to monitor and measure daily fitness activities, including steps taken, calories burned, distance traveled, and others. Smartphones and smartwatches may easily communicate with one another using Bluetooth or wireless communication. This aids in task planning for the athlete or any client. Moreover, smartwatches can play music, receive notifications, make calls, accept mobile payments, and more. The demand for smartwatches is also increased by this multitasking function. As a result, this aspect is driving up demand for smartwatch batteries.
Quality issue
However, smartwatch technical issues are difficult to fix. Traditional watches have a far longer battery life than smartwatches. Furthermore, some smartwatches have poor sensors. A low-quality sensor or a lack of calibration might be to cause for this. As a result, fitness-related data tracking fails. Moreover, minor flaws that build up over time can cause the consumer to comprehend things inaccurately. As a result, digital watches are frequently targeted at a smaller customer base. As a consequence, this factor is impeding the growth of the smartwatch battery market.
Covid-19 Impact:
In 2020, COVID-19 rapidly spread throughout the entire world. The coronavirus was reported in almost every nation. Every nation was experiencing the epidemic at a distinct level between 2020 and 2021. The industry participants experienced difficulties as a result of lockdowns. The COVID-19 epidemic in 2020 in China, whose economy is a significant supplier of smartwatches, impacted the market. The COVID-19 pandemic had a moderate impact on the smartwatch market, which negatively effected battery demand in 2020 even if demand for smartwatches could not decline. Indirect influences on battery demand include spending power, fashion, and fitness trends. Several people all across the world are more cautious and focus more on maintaining their health as a result of the COVID-19 pandemic.
The 3.7V segment is expected to be the largest during the forecast period
The 3.7V segment dominated the market because of its characteristics, including high energy density and voltage, lightweight nature, extreme security, low self-discharge and long lifespan, wide operating temperature, and others. Additionally, the 3.7V category outperforms other conventional batteries in both energy density and capacity while also having a considerably longer lifespan. A 3.7V battery may be charged 800 times.
The android system smartwatch segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Throughout the projection period, the Android smartwatch segment had the highest growth. In comparison to the iOS system smartwatch, the Android version is less expensive. It focuses on serving a wider range of customers and produces product variations that are also available to people who have limited financial ability. Moreover, Android-based smartwatches experienced the highest growth rate due to the fact that the majority of the top brands released their products using Google's OS.
Region with largest share:
Due to recent foreign investment and growing demands for the region to become sovereign, Europe is anticipated to hold the largest market share during the forecast period. Germany has been seeking funding from various nations around the world to develop lithium-ion battery manufacturing facilities. For instance, in May 2019, the Chinese company Farasis Energy announced plans to invest USD 674 million in the development of a lithium-ion battery manufacturing facility in Germany.
Asia Pacific is predicted to experience a significant increase in smartwatch production due to the region's expanding consumer electronics sector and the rapid rise of smartwatch suppliers in its emerging economies. The market growth rate is being driven by an ageing population that is more digitally savvy, a rise in the prevalence of chronic conditions like obesity and diabetes, and the growing acceptance of health and fitness as a way to maintain a healthy lifestyle.
Some of the key players in Smartwatch Battery market include EVE Energy Co., Ltd, Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co., Ltd., Grepow Battery, Renata SA, BENZO Energy technology Co.,Ltd, SAMSUNG SDI CO.,LTD., Dongguan Perfect Amperex Technology, Guangzhou Fullriver Battery New Technology Co Ltd, Enovix, Shenzhen Topway New Energy Co.,Ltd, LG Chem, Samsung, BYD Co. Ltd and BAK Power.
In May 2022, Enovix Corporation, one of the front-runners in designing and manufacturing next-generation 3D silicon lithium-ion batteries, declared that it had cleared a significant technology validation breakthrough. Also, it has consequently received the first order for its high-energy density smartwatch battery from one of the major consumer electronics companies of the world. This order marks the beginning of the next phase of the customer's product development process.
In November 2021, Tianjin Lishen Battery Co. Ltd inked an industrial project. In Wuxi Xishan, it planned to develop the Lishen R&D center project and new energy industry base. This project investment is of around USD 1.75 billion, with an overall land area of nearby 800 million square meters, in Dongguan.
In September 2021, ABLIC Inc. released the S-82P1B/ S-82P1A series of one-cell battery protection Ics with the world's peak charge-discharge overcurrent detection voltage precision of ±0.75mV. A 1-cell lithium-ion battery is utilized in various uses, specifically in IT devices such as wearables or smartphones. The steadily increasing performance of smartphones has made a trend toward devices with powerful lithium-ion batteries. This factor has increased the need for large charging current to charge these high-capacity batteries quickly.
In April 2021, Samsung Electronics planned to use batteries from China's Amperex Technology Limited (ATL) and Samsung SDI for its new smartwatch, Galaxy Watch 4.
In September 2020, EVE signed the Annual Cooperation Agreement with Alibaba. This agreement was for e-commerce to enhance and consolidate EVE's brand reputation and provide global customers with high-quality lithium battery products and services.
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