市場調査レポート
商品コード
1390520
スマートウォッチ市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Smartwatch Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
スマートウォッチ市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のスマートウォッチ市場規模は2022年に376億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに1,139億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は20.29%になると予測しています。
スマートウォッチは、原子時計の精度を実現するために手首に装着するデジタル機器です。スマートフォンに接続し、電子メール、メッセージ、着信の通知を行う。スマートウォッチには、天気情報や地図を表示したり、株価を表示したりといった追加機能を提供するアプリがいくつか含まれています。また、電話をかけたり、テキストメッセージを送受信することもできます。歩数計や心拍計を搭載し、ユーザーの健康管理に役立つため、世界中で需要が拡大しています。
スマートデバイスやコネクテッドデバイスの採用が増加していることは、市場成長を刺激する重要な要因の一つです。また、インターネットの普及が進み、スマートフォンの売上が伸びていることも、市場にプラスの影響を与えています。さらに、慢性疾患や生活習慣病の蔓延による個人の健康意識の高まりが、世界中でスマートウォッチのようなワイヤレス・フィットネス・デバイスの需要を喚起しています。スマートウォッチはフィットネスアプリに接続され、個人の全体的な健康に関する洞察に満ちた情報を提供し、栄養摂取量を追跡します。これとは別に、人工知能(AI)の統合は、患者の健康のスマートな診断とモニタリングを保証します。アドベンチャー・レクリエーションやウェルネス・ツーリズムの新たな動向と相まって、スポーツやその他の身体活動への参入企業が増加していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の大量発生により、世界中の医療機関が患者を監視するためのスマートウォッチの意義を研究しています。例えば、スウェーデンを拠点とする医科大学Karolinska Institutet(KI)は、ロングCOVID患者を特定するためのスマートウォッチ心電図(ECG)検査の利用に関する調査を開始しました。
The global smartwatch market size reached US$ 37.6 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 113.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.29% during 2022-2028.
A smartwatch is a digital device worn on the wrist to give atomic clock accuracy. It is connected to a smartphone to provide notifications of e-mails, messages, and incoming calls. It includes several apps that offer additional functionality, such as displaying weather information, and maps, and listing stock prices. It can also be used to make phone calls and send and receive text messages. As it has pedometers and heart rate monitors to help users track their health, its demand is escalating around the world.
The rising adoption of smart and connected devices represents one of the key factors stimulating the market growth. In addition, the increasing penetration of the internet and boosting sales of smartphones are influencing the market positively. Moreover, the rising health consciousness among individuals due to the growing prevalence of chronic and lifestyle diseases is catalyzing the demand for wireless fitness devices like smartwatches across the globe. Smartwatches are connected to fitness apps to provide insightful information about the overall health of individuals and track their nutritional intake. Apart from this, the integration of artificial intelligence (AI) ensures smart diagnostics and monitoring of patient health. The increasing participation of individuals in sports and other physical activities, in confluence with the emerging trend of adventure recreation and wellness tourism, is also contributing to market growth. Furthermore, due to the mass outbreak of coronavirus disease (COVID-19), health institutes across the globe are studying the significance of smartwatches for monitoring patients. For instance, Karolinska Institutet (KI), a Sweden-based medical university, initiated research on the use of smartwatch electrocardiogram (ECG) tests to identify individuals with Long COVID.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smartwatch market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, operating system, application and distribution channel.
Extension
Standalone
Hybrid
WatchOS
Android
Others
Personal Assistance
Healthcare and Wellness
Sports
Others
Online Stores
Offline Stores
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Fitbit Inc. (Alphabet Inc.), Fossil Group Inc., Garmin Ltd, Huawei Technologies Co. Ltd., LG Electronics Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation, Withings and Zepp Health Corporation.