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市場調査レポート
商品コード
1235899
酵母エキス市場の2028年までの予測- 形態、タイプ、技術、用途、地域による世界分析Yeast Extract Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Form, Type, Technology, Application, and Geography |
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酵母エキス市場の2028年までの予測- 形態、タイプ、技術、用途、地域による世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の酵母エキス市場は、2022年に16億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.9%で成長し2028年には 25億7,000万米ドルに達すると予想されています。
酵母細胞を濃縮した発酵食品は、酵母エキスとして知られています。酵母細胞は加熱すると自然に分解され、酵母エキスが生成されます。酵母エキスは、一般的に食品に風味付けとして使用され、うま味や香ばしい風味を作り出すために使用されています。酵母エキスは、動物性食品を含まないにもかかわらず、ミートブイヨンに匹敵する風味を持つ。なぜなら、両者には食品に風味を与える同じアミノ酸が多く含まれているからです。IndustryARCの調査によると、イーストエキスの一次原産地はパン酵母で、パン、パスタ、スナック菓子などのベーカリー製品に使用されているそうです。
欧州特殊酵母製品協会によると、ビーガン/植物性領域や肉代替の製品開発の増加により、クリーンラベルのエッジと香ばしい風味を提供する製品の機会が増えています。
パンの膨張剤として、イーストエキスは不可欠です。飲食品業界では、ブドウ糖を使用した生飲料の発酵に広く使用されています。栄養補助食品としては、セレン、クロム、タンパク質、カリウム、亜鉛、マグネシウム、鉄などの栄養素を含み、有益です。さらに、ビーガンやベジタリアン向けの料理を作るのにも最適です。アルコール消費量が増加し、消費者が自然で新鮮な食品を食べることに関心を持つようになったことが、市場の拡大にさらなる拍車をかけています。
酵母エキスの生産設備などのインフラ整備には高い初期費用がかかるため、市場拡大の妨げになっています。また、酵母エキスを食品や飼料の原料や香料として使用する際の規制の問題が、市場の拡大を妨げています。しかし、酵母エキスは遺伝子組み換え作物と比較して潜在的な利点があるため、近い将来、この制約がなくなると思われます。
現代社会では、焼き菓子やベーカリー製品の需要が高まっています。欧州、北米、南米の多くの消費者にとって、白パンは主食です。中産階級の現代的なライフスタイルの採用により、ケーキ、パイ、クッキー、ピザなどの高級ベーカリー製品の需要が高まっています。また、ハンバーガーやサンドイッチのようなファストフードの需要も高まっています。このような要因が、このセグメントの成長を後押ししています。
食品業界では、加水分解動物性タンパク質(HAP)、加水分解植物性タンパク質(HVP)、ヌクレオチドなど、酵母エキスのさまざまな代替品を利用できるため、市場拡大を抑制すると予測されています。さらに、飲食品に使用するため、米国食品医薬品局(FDA)はグルタミン酸ナトリウム(MSG)、加水分解動物性タンパク質(HAP)、加水分解植物性タンパク質(HVP)にGRASステータスを与えており、市場需要に影響を与えています。しかし、ジクロロプロパノール(DCP)やモノクロロプロパノール(MCH)のような変異原性のある中間生成物の製造により、HPVやHAPの安全性に問題があります。したがって、これらの要因はすべて、予測期間中に酵母エキスの市場シェアに影響を及ぼすと予想されます。
世界各国はCOVID-19のパンデミックにより大きな影響を受けました。COVID-19陽性患者の数は増加し、それぞれの国を危険にさらしています。各国は経済危機に見舞われ、消費財、飲食品など多くの産業に悲惨な影響を及ぼしています。各国の輸送制限や封鎖により、飲食品の売上は地域全体で減少しています。さらに、この間、酵母エキスを主要成分として含む包装食品や調理済み食品の需要が増加しました。
ベーカリー&菓子類、食肉、乳製品、医薬品、栄養補助食品など、さまざまな用途に広く使用されていることから、予測期間中は粉末分野が最大となる見通しです。MSGの代替品として、粉末状の天然フレーバーエンハンサーやフレーバー剤があります。また、細菌培養に使用される培地の栄養剤としても機能します。さらに、ペースト状と比較すると、粉末にした方が使い勝手が良いです。
MSGが引き起こすアレルギーの増加により、飲食品産業が市場を独占しており、飲食品産業における製品需要は著しく増加しています。飲食品用途では、糖の発酵に広く使用されているため、予測期間中に飲食品用途が牽引すると予想されます。
酵母エキスの世界市場は、欧州が支配的でした。栄養価の高い酵母エキスを含む加工食品への需要の高まりが、同地域の市場拡大を促進する主要因となっています。その他、都市化の進展、パンや焼き菓子の需要の増加、天然素材に対する消費者の嗜好の高まり、食品・飲料分野における有機エキスの多様な用途などが、この地域の市場を支える大きな要因となっています。
食生活の変化に伴い、便利ですぐに食べられる食品への需要が高まっているため、アジア太平洋地域は予測期間中に大きなCAGRを記録すると予想されています。天然香料、減塩剤、焼き菓子、肉・魚、セイボリーミックス、ソースの原料として頻繁に使用されています。さらに、健康的な食品への消費者の嗜好の変化に伴い、アジア太平洋地域が最も速い速度で成長すると推定されます。
2021年7月、Biospringer by Lesaffre社は、米国アイオワ州シーダーラピッズの酵母エキス生産拠点の拡張を発表しました。Biospringer by Lesaffreの多様な酵母原料は、複数の食品・飲料業界の用途に不可欠です。この投資は、発酵に由来する天然由来成分の市場動向の拡大を支援するものです。
2019年1月、オーリーは、ハッチンソン・トルラ酵母施設および関連するトルラ全細胞事業を、細菌ベースの製品を世界的に生産するラレマンド社に即時売却することを決定したと発表しました。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Yeast Extract Market is accounted for $1.63 billion in 2022 and is expected to reach $2.57 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.9% during the forecast period. Fermented foods with concentrated yeast cell content are known as yeast extracts. When heated, yeast cells naturally break down, producing yeast extracts. They are commonly used in food as flavour enhancers and to produce umami and savoury flavors. Despite not containing any animal products, yeast extracts have a flavour that is comparable to that of meat bouillon because they both contain many of the same amino acids that give food its flavour. Baker's yeast is the primary source of origin for yeast extracts, which are used in bakery products like bread, pasta, savoury snacks, and others, according to IndustryARC findings.
According to the European Association for Specialty Yeast Products, there is a growing opportunity for the product to offer a clean label edge and savoury flavour due to increased product development in the vegan/plant-based space and meat alternative.
As a bread leavening agent, yeast extract is essential. It is widely used to ferment draught beverages with glucose in the food and beverage industries. As a dietary supplement, it is beneficial and contains nutrients like selenium, chromium, protein, potassium, zinc, magnesium, and iron. Additionally, it is fantastic for making vegan and vegetarian dishes. Alcohol consumption is increasing, and consumers are becoming more interested in eating natural, fresh foods, which is further fueling market expansion.
The establishment of production facilities for yeast extract and other infrastructure comes with high upfront costs, which is preventing the market from expanding. Additionally, the regulatory issues surrounding the use of yeast extracts as ingredients or flavouring agents in food and feed products are limiting the market's ability to expand. The potential advantages of yeast extracts over their GMO counterparts, however, are likely to eliminate this restriction in the near future.
The demand for baked goods and bakery products is rising in the modern world. For many consumers in Europe, North America, and South America, white bread is a staple food. The middle class' adoption of a contemporary lifestyle has boosted demand for high-end bakery goods like cakes, pies, cookies, and pizza. The demand for bread is also rising as a result of other fast-food dishes like burgers and sandwiches. Such factors are fueling the segment's growth.
The food industry's accessibility to a variety of substitutes for yeast extract, such as hydrolyzed animal proteins (HAPs), hydrolyzed vegetable proteins (HVPs), and nucleotides, is predicted to restrain market expansion. Furthermore, for use in foods and beverages, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted GRAS status to monosodium glutamate (MSG), hydrolyzed animal protein (HAPs), and hydrolyzed vegetable protein (HVPs), which has an impact on market demand. However, the production of potentially mutagenic intermediate products like dichloro propanol (DCP) and monochloro propanol (MCH) raises safety issues for HPV and HAPs. All of these factors are therefore anticipated to have an effect on the market share for yeast extract during the projected period.
Countries all over the world were greatly impacted by the COVID-19 pandemic. The number of COVID-19 positive cases is growing, endangering the respective nations. The nations are experiencing an economic crisis that is having a disastrous impact on many industries, including consumer goods, food, and beverages. Due to transportation restrictions and lockdowns in various countries, food and beverage sales declined throughout the region. Additionally, during this time, there has been an increase in demand for packaged and ready-to-cook meals that include yeast extract as a key component.
Due to its widespread use in a variety of applications, including bakery & confectionery, meat, dairy, medicines, and dietary supplements, the powder segment is expected to be the largest during the forecast period. An alternative to MSG is a natural flavour enhancer or flavouring agent in powder form. It also serves as a nutrient for media used in bacterial culture. Furthermore, when compared to its paste form, the product is much more convenient to use when it is powdered.
The food and beverage industry dominated the market because of the increasing number of allergies brought on by MSG, product demand in the food and beverage industry is increasing significantly. Due to extensive product usage in the fermentation of sugars in bakery applications, the food and beverage application is anticipated to gain traction over the forecast period.
Europe dominated the global yeast extract market. Growing demand for processed foods containing nutritional yeast extracts is a key factor driving market expansion in the area. Other significant factors supporting the regional market include rising urbanisation, rising demand for bread and baked goods, a rise in consumer preference for natural ingredients, and varied applications of organic extracts in the food and beverage sector.
Because of the rising demand for convenience and ready-to-eat food products brought on by shifting dietary preferences, Asia Pacific is anticipated to experience a significant CAGR during the forecast period. The ingredient is frequently used as a natural flavouring agent, salt reducer, and ingredient in baked goods, meat and fish, savoury mixes, and sauces. Moreover, with the shift in consumer preference towards healthy foods, the Asia Pacific region is estimated to grow at the fastest rate.
Some of the key players in Yeast Extract market include: AB Mauri, Alltech, Angel Yeast, Biorigin, Biospringer, DSM, Halcyon Proteins, Kerry Group, Kohjin Life Sciences, Kothari Fermentation & Biochem Ltd., Lallemand, Inc., Leiber GmBH, Lesaffre Group, Ohly, Oriental Yeast, Sensient Technologies Corp., Specialty Biotech, Synergy Flavors, Thai Foods International Co., Ltd. and Titan Biotech Limited Company.
In July 2021, Biospringer by Lesaffre, announced an expansion on its yeast extract production site in Cedar Rapids, Iowa, United States. Biospringer by Lesaffre's varied range of yeast ingredients is vital for multiple food and beverage industry applications. This investment will aid the growing market trend for natural-origin ingredients derived from fermentation.
In January 2019, Ohly announced that it has decided to divest its Hutchinson Torula Yeast facility and associated Torula whole-cell business with Lallemand, a global producer of bacteria-based products, with immediate effect.
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