市場調査レポート
商品コード
1235862
拡張アナリティクス市場の2028年までの予測-コンポーネント、デプロイメント、組織規模エンドユーザー、地域別の世界分析Augmented Analytics Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Deployment, Organization Size End User and Geography |
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拡張アナリティクス市場の2028年までの予測-コンポーネント、デプロイメント、組織規模エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の拡張アナリティクス市場は、2022年に96億7000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR16.4%で成長し、2028年には240億5000万米ドルに達すると予想されています。
拡張アナリティクスとは、機械学習やAIなどの実現技術を使用して、データ準備、インサイト生成、インサイト説明を支援し、アナリティクスやBIシステムにおけるデータの探索と理解の方法を強化することを指します。データサイエンス、機械学習、AIモデルの構築、管理、展開の多くのプロセスを自動化することで、プロや市民のデータサイエンティストもサポートします。拡張アナリティクスを活用することで、企業は適応性を高め、アナリティクスへのアクセスを増やし、人々がよりスマートでデータ駆動型の意思決定を行い、意思決定を加速させ、経費を削減できるようになるかもしれません。
SAS Instituteによると、2020年の英国におけるビッグデータの推定導入率は約59%と予測されています。これは、拡張アナリティクスの大きな可能性を示すものであり、したがって、オンライン小売セグメントにおいて大きな優位性をもたらすことができます。
組織は、いくつかの技術的な側面を業務手順に組み込むようになりました。その結果、膨大な量のデータが生成されました。このデータはしばしば大量にあり、整理されていないが、重要な情報を含んでいます。ほとんどの組織は、データの保存と知識の抽出に取り組んでいます。データを分析するために、機械学習や自然言語処理のような拡張された分析ツールに大きな需要が存在します。拡張アナリティクスによって、組織内で利用可能な構造化、半構造化、非構造化のデータソースを調べることができるようになったのです。企業のプロセスにおけるデジタル技術の進化により、市場の成長が期待されています。
組織は、データからビジネスインサイトを導き出すために、本質的に複雑で、深い分析スキルを必要とする高度な分析アプローチを使用しています。テクノロジーのアーキテクチャ上、拡張アナリティクスは特に難しい分野です。拡張アナリティクスを採用するためには、技術的な専門知識、分析的思考、批判的思考が必要です。多くの最終消費者は、分析的思考に必要なリソースや知識を持ち合わせていません。また、オーグメンテッド・アナリティクスに対する無知も大きな障害となっています。さらに、データ主導で意思決定を行う文化を作るためには、適切なトレーニングとともに、ビジネスの専門知識が必要です。
機械学習、人工知能、自然言語処理などのテクノロジーの利用が拡大しています。
組織は、膨大な量のデータが開発され、それをリアルタイムで評価することが求められるようになったため、AI、ML、NLPなどの新興テクノロジーの導入を余儀なくされています。データから洞察を得るためのプロセス全体が、これらのテクノロジーによって容易になりました。一般的に、データ分析にはチャートやグラフが使用されていました。調査手法は、素人目には使い勝手が悪く、誤解や基準外の判断が生じる可能性がありました。この問題を解決するのがNLP技術です。戦略的なストリーミングとこれらの技術の使用は、大規模なデータセットを理解し、ユニークで効果的なソリューションを作成するために使用できる洞察力のあるデータを生成することができます。
データの品質と安全性を保つことは、膨大な量のデータと多様なデータタイプが、企業やその利益を損ない、業務を停滞させる悪いデータの可能性を高めることに課題しています。拡張アナリティクスを採用して洞察を得る場合、データの品質はデータの信頼性を決定する重要な要素になります。企業は、重要なビジネスデータをクラウド上で公開することに消極的になってきています。企業の重要な情報を共有することは、システムを不正アクセスにさらすことになり、システムの妨害やシステム障害につながる可能性があります。企業は、データの保存とアクセスに非常に敏感であるため、データをクラウドに移行することに消極的であり、市場の成長を妨げています。
COVID-19パンデミック時代には、拡張アナリティクスの市場は成長見込みがあると予想されます。多くの組織がCOVID-19の流行によってもたらされた困難に対処する中で、迅速かつ広範囲なアップデートと指示に対する需要が高まっています。この危機は、ビジネスリーダーが迅速な意思決定を要求したため、アナリティクスとAIベースのソリューションが意思決定をサポートする機会を提供しました。データにラベルを付けて構造化することで、拡張アナリティクスは分析のためのデータの準備を自動化します。AIは、新しい洞察を見つけるプロセスをスピードアップすることでアナリティクスを支援し、市場にプラスの影響を与えました。
ソフトウェア分野は、人工知能などの最先端技術を取り入れた最先端の分析主導型アプリケーションの1つである拡張分析ソフトウェアがあるため、有利な成長を遂げると推定されます。しかし、モノのインターネットのような新しい技術が発展するにつれて、より優れた分析ソリューションへのニーズが高まっています。オーグメンテッド・アナリティクス・ソフトウェアと呼ばれるツールは、データを収集、整理、分析してからユーザーに表示するものです。AI技術をBIに組み込むことで、ユーザーはデータを素早く準備・整理し、洞察に満ちた情報を見つけ、他者と共有することができるようになり、市場の成長を後押ししています。
IT・通信分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。高度な機械学習アルゴリズムの使用により、通信分野の通話明細記録を含む膨大な量のデータをスキャンして、パターンを特定し、ネットワークの問題を発見し、予見することができます。最先端の通信用拡張アナリティクスを中核とする強力なITシステムは、極めて正確でミスなくタスクを完了することができます。教師なし機械学習アルゴリズムは、技術的なサポートを受けずとも、自らデータから学習することができます。これにより、手作業で動向を調査していた時間が短縮され、マーケティング担当者は急速に変化する市場環境に迅速に対応できるようになります。通信業界のチームは、拡張アナリティクスを使って技術者のパフォーマンス指標を調べ、不必要なサービス要求を特定し、顧客サービスを強化することができます。
人工知能が広く利用され、人間の知能と競合したり完全に置き換わったりする可能性が認められていることから、予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。データコンシューマーは、多くの時間を費やす、心もとない反復作業をしなければなりませんでした。これらの仕事は、AIによって自動化され、リアルタイムで完了することができるようになり、人間の生産性を大幅に向上させることができるようになりました。この地域の企業間の激しい競争を考えると、生産性を最大化することで利益を向上させることができ、その結果、企業全体の所得が増加し、地域の成長を高めることができます。
ベンチャーキャピタルが新会社に多額の資金を提供することが、予測分析分野の拡大に有利に働くと思われるため、予測期間中、欧州が最も高いCAGRを示すと予測されます。有名企業にとっては、拡張アナリティクスの開発に関連する手法やアプローチの新たな発展が、大きな可能性をもたらすと予測されます。欧州では、拡張アナリティクスモデルの重要性と認知度が高まっているため、これらのソリューションに対するニーズが非常に高く、この地域の市場成長を牽引しています。
2023年1月、セールスフォースはウォルマート・コマース・テクノロジーズとの提携を発表し、世界中の買い物客に摩擦のないローカルピックアップとデリバリーを可能にするテクノロジーとサービスを小売業者に提供します。Walmart Store AssistテクノロジーとWalmart GoLocalローカルデリバリーソリューションは、AppExchangeを通じて提供され、今日のハイブリッドショッピングの世界で小売業者が成功するのを支援します。
2023年1月、マイクロソフトとQcellsは、炭素排出を抑制し、クリーンエネルギー経済を促進するための戦略的提携を発表。Qcellsは、米国で唯一、完全な太陽光サプライチェーンを持ち、ワンストップのクリーンエネルギーソリューションを提供する企業です。
2023年1月、QlikはTalendを買収する意向を発表し、データに価値を付加して顧客にビジネス成果をもたらすことに共通の焦点を持つ、Thoma Bravoが支援する2つの業界リーダーを統合することになります。さらに、QlikはIDC MarketScapeでリーダーに選ばれました。U.S. Business Intelligence and Analytics Platforms 2022 Vendor Assessment」においてリーダーに選ばれました。
2022年12月、セールスフォースは、企業のコスト削減、生産性向上、成功の実現を支援するAutomation Everywhere Bundleを発表しました。しかし、自動化の最後の1マイルは難しく、レガシーシステムのデータの更新、紙文書のスキャン、複数の人やシステムへの作業のルーティングなどがしばしば含まれます。
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According to Stratistics MRC, the Global Augmented Analytics Market is accounted for $9.67 billion in 2022 and is expected to reach $24.05 billion by 2028 growing at a CAGR of 16.4% during the forecast period. The augmented analytics refers to the use of enabling technologies like machine learning and AI to help with data preparation, insight generation, and insight explanation to enhance how people explore and understand data in analytics and BI systems. By automating a lot of data science, machine learning, and AI model building, administration, and deployment processes, it also supports professional and citizen data scientists. Utilizing augmented analytics, businesses may become more adaptable, increase analytics access, and enable people to make smarter, data-driven decisions, accelerate decision-making, and cut expenses.
According to SAS Institute, estimated adoption rates of Big Data in the United Kingdom in 2020 are forecasted at around 59%. This showcases the huge potential for augmented analytics and thus, can provide a great advantage in the online retail segment.
Organizations have begun integrating several technological aspects into their operational procedures. Huge volumes of data have been produced as a result of this. Although this data frequently has a high volume and is not organised, it does contain significant information. Most organisations are concerned with data storage and knowledge extraction. A significant demand exists for augmented analytics tools like machine learning and natural language processing to analyse the data. It is now possible to examine the structured, semi-structured, and unstructured data sources that are available within an organisation thanks to augmented analytics. Due to the evolution of digital technology across company processes, it is anticipated that there would be an encouraging growth in the market.
Organization uses advanced analytics approaches that are complex in nature and call for in-depth analytical skills, to derive business insights from data. Due to the technology's architecture, augmented analytics is a particularly difficult field. A person needs technological expertise, analytical thinking, and critical thinking to employ augmented analytics. Many end consumers lack the resources and knowledge necessary for analytical thinking. Another major obstacle is the ignorance of augmented analytics. Furthermore, in order to create a culture that is data driven and decision-making, business expertise is required, along with the right training.
The use of technology for machine learning, artificial intelligence, and natural language processing is growing.
Organizations have been forced to adopt emerging technologies like AI, ML, and NLP due to the development of enormous amounts of data and the requirement to evaluate it in real time. The entire process of deriving insights from data has been made easier by these technologies. Typically, charts and graphs were used for data analysis. The research methodology was not user-friendly to the untrained eye, and there was a chance of misunderstanding and substandard judgement. The NLP technology fixes this problem. Strategic streaming and the use of these technologies may comprehend large datasets and produce insightful data that can be used to create unique and effective solutions.
Preserving data quality and safety is challenging huge amounts of data and a diversity of data types can raise the possibility of bad data, which can hurt firms and their profits and stymie operations. When employing augmented analytics to get insights, data quality is a crucial determinant of data reliability. Businesses are becoming more reluctant to disclose their vital business data on the cloud. Sharing vital company information exposes systems to unauthorised access, which could sabotage systems or result in system failure. Businesses are reluctant to transfer their data to the cloud because they are so sensitive to data storage and access therefore hindering the market growth.
During the COVID-19 pandemic era, the market for augmented analytics is anticipated to experience growing prospects. As a number of organisations deal with the difficulties brought on by the COVID-19 epidemic, the demand for quick and widespread updates and instructions has grown. The crisis offered an opportunity for analytics and AI-based solutions to support decision making since business leaders demanded that decisions be made quickly. By labelling and structuring the data, augmented analytics automates the preparation of the data for analysis. AI helps analytics by speeding up the process of finding new insights which positively impacted the market.
The Software segment is estimated to have a lucrative growth due to its one of most cutting-edge analytics-driven application that incorporates cutting-edge technology like artificial intelligence is called augmented analytics software. However, as emerging technologies, like the Internet of Things, develop, there is a growing need for better analytic solutions. A tool called augmented analytics software gathers, organises, and analyses data before displaying it to the user. By incorporating AI technology into BI, it enables users to quickly prepare and clean their data, find insightful information, and share it with others thereby propelling the market growth.
The IT & Telecommunication segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the use of sophisticated machine learning algorithms, augmented analytics in telecom can scan huge amounts of data, including call detail records in the telecoms sector, to identify patterns, spot problems in the network, and foresee them. Strong IT systems with cutting-edge Augmented Analytics for telecom at their core can complete tasks with extreme precision and no mistakes. Machine learning algorithms that are unsupervised can learn from data on their own without any further technical support. It frees up time that would otherwise be used to manually research trends, allowing marketers to react more swiftly to the quickly shifting market conditions. Teams in the telecom industry can use augmented analytics to examine technician performance metrics, identify unnecessary service requests, and otherwise enhance customer service.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the extensive use of artificial intelligence and the acceptance of its potential to compete with or completely replace human intelligence. Data consumers had to do a number of mindless, repetitive activities that took a lot of time. These jobs are now automated and may be completed in real time owing to AI, greatly enhancing human productivity. Given the intense competition among firms in the region, productivity maximisation can be done to generate improved profits, hence increasing their overall income in turn increasing the growth in the region.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the substantial money offered by venture capitalists to new companies is probably going to have a favourable effect on the expansion of the predictive analytics sector. For well-known players, emerging developments in methods and approaches related to the development of augmented analytics are projected to present significant potential. In Europe, there is a substantial need for these solutions because to the growing significance and awareness of augmented analytics models which are driving the market growth in this region.
Some of the key players profiled in the Augmented Analytics Market include: Salesforce.com, Inc, IBM, Microsoft, Sap Oracle, MicroStrategy Incorporated, SAS Institute Inc, QlikTech, TIBCO Software Inc, Sisense Inc, Information Builders, ThoughtSpot Inc, Domo, Inc, Yellowfin International, CognitiveScale, Google LLC, Amazon Web Services,Inc and Pyramid Analytics.
In Jan 2023, Salesforce has announced a partnership with Walmart Commerce Technologies to provide retailers with technologies and services that power frictionless local pickup and delivery for shoppers everywhere. Walmart Store Assist technology and Walmart GoLocal local delivery solutions will be available through AppExchange to help retailers thrive in today's hybrid shopping world.
In Jan 2023, Microsoft and Qcells announce strategic alliance to curb carbon emissions and power the clean energy economy, Qcells is the only company in the U.S. that will have a complete solar supply chain and provides one-stop clean energy solutions.
Inj Jan 2023, Qlik announced its intention to acquire Talend, which would bring together two Thoma Bravo-backed industry leaders with a shared focus on adding value to data to deliver business outcomes for customers. Additionally, Qlik has been named a leader in the IDC MarketScape: U.S. Business Intelligence and Analytics Platforms 2022 Vendor Assessment.
In Dec 2022, Salesforce Launches Automation Everywhere Bundle to Help Companies Lower Costs, Boost Productivity, and Deliver Success Now, However, the last mile of automation is challenging and often includes updating data in legacy systems, scanning paper documents, and routing work to multiple people and systems.
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