市場調査レポート
商品コード
1451531
拡張アナリティクス市場レポート:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、業界別、地域別、2024-2032Augmented Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Organization Size (Small and Medium-sized Enterprises, Large Enterprises), Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
拡張アナリティクス市場レポート:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、業界別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界の拡張アナリティクス市場規模は2023年に128億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年の間に20.9%の成長率(CAGR)を示し、市場は2032年までに731億米ドルに達すると予測しています。
拡張知能分析とは、機械学習(ML)や人工知能(AI)などの実現技術を統合し、データの準備や洞察の生成・説明を支援することを指します。拡張アナリティクスは、アナリティクスやビジネスインテリジェンス(BI)プラットフォームで人々がデータを探索・分析する方法を理解するのに役立ちます。また、データサイエンス、ML、AIモデルの開発、管理、展開のさまざまな側面を自動化することで、専門家や市民データサイエンティストをサポートします。現在、ビジネスユーザーや経営幹部は、データを扱うための深い技術スキルや専門知識を必要とせずに、データセットから迅速に価値を得るために拡張アナリティクスに依存しています。
ビジネスの世界の拡大により、組織は先進的なテクノロジーを導入してプロセスをデジタル化することに注力しています。このため、複雑で理解や解釈が難しい最新データが生成されるようになり、関連データを簡単に見つけ、洞察を素早く明らかにする拡張アナリティクスの需要が高まっています。さらに、マーケティング会社やコミュニケーション会社は、アナリティクスを使って広告キャンペーンの効果を調べたり、データに隠れた変数を発見したりしています。さらに、旅行会社やホスピタリティ企業は、顧客のアップセルやクロスセルのために最適でパーソナライズされたオファーを見つけるために拡張アナリティクスを利用しています。このことは、各国の政府が自国での旅行・観光を促進するために行っている取り組みによるホスピタリティ分野の成長と相まって、市場の成長に寄与しています。このほか、拡張アナリティクスは、ヘルスケア業界の患者ケア、トレーニング、オペレーション、薬剤研究などの分野で支持を集めています。さらに、患者ケアの質を向上させるためにスタッフの連携を強化することへの注目が高まっており、市場の牽引役となることが予想されます。
The global augmented analytics market size reached US$ 12.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 73.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.9% during 2024-2032.
Augmented analytics refers to the integration of enabling technologies, such as machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), to assist with data preparation and insight generation and explanation. It helps understand the way people explore and analyze data in analytics and business intelligence (BI) platforms. It also supports expert and citizen data scientists by automating different aspects of data science, ML, and AI model development, management, and deployment. Nowadays, business users and executives are relying on augmented analytics to obtain value from their datasets quickly without the requirement of deep technical skills or expertise in working with the data.
Due to the global expansion of businesses, organizations are focusing on adopting advanced technologies to digitally transform their processes. As this leads to the generation of modern data, which is complex and difficult to understand and interpret, there is a rise in the demand for augmented analytics to easily find relevant data and quickly uncover insights. Moreover, marketing and communications agencies are using the analytics to explore the effectiveness of ad campaigns and discover variables hidden in the data. Additionally, travel and hospitality organizations rely on augmented analytics for finding the optimal, personalized offers to upsell or cross-sell customers. This, in confluence with growth in the hospitality sector driven by the efforts undertaken by governments of numerous countries to promote travel and tourism in their countries, is contributing to the growth of the market. Besides this, augmented analytics is gaining traction in areas like patient care, training, operations, and drug research of the healthcare industry. Furthermore, the increasing focus on enhancing staff coordination for improving patient care quality is anticipated to drive the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global augmented analytics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, organization size and industry vertical.
Software
Services
On-premises
Cloud-based
Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
Large Enterprises
BFSI
Retail
Healthcare and Life Sciences
Telecom and IT
Manufacturing
Government
Transportation and Logistics
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Domo Inc., International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, QlikTech International AB, Salesforce Inc., SAP SE, Sisense Inc., ThoughtSpot Inc., TIBCO Software Inc. and Yellowfin International Pty Ltd (Idera Inc.).