市場調査レポート
商品コード
1235906
冷凍ベーカリー製品の世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ別、専門タイプ別、タイプ別、流通チャネル別、地域別Frozen Bakery Products Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Specialty Type, Type, Distribution Channel and Geography+B123:Y123 |
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冷凍ベーカリー製品の世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ別、専門タイプ別、タイプ別、流通チャネル別、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の冷凍ベーカリー製品市場は、2022年に240億3000万米ドルを占め、2028年には予測期間中にCAGR 7.8%で成長して377億2000万米ドルに達すると予想されています。
パン、ロールケーキ、クッキー、パイ、ペストリー、マフィンなどを含むベーカリー製品は、多くの場合、何らかの穀物から得られる強力粉やミールから作られています。しかし、これらの製品は賞味期限が限られており、賞味期限を長くするための保存方法が数多く提案されています。その中でも特に重要視されているのが、冷凍保存です。
国連の世界都市化報告書によると、世界の都市人口は1950年の7億5100万人から2018年には42億人に急増しており、世界人口の55%近くが都市部に住んでいることになり、その割合は2050年には68%になると予想されています。
調理方法の進歩により、ファストフード産業が発展しています。家庭で食事を作る時間がない人のためのコンビニエンスフード店の増加は、冷凍ベーカリー事業の拡大を促進します。また、外出先での食事が普及し、コンビニエンスフードの消費拡大が進んでいます。ライフスタイルがより忙しくなり、必然的に調理済み食品の人気が高まり、業界全体の予測はより高まる。
ベーカリー製品に関しては、ほとんどの顧客が価格よりも鮮度を重視し、最も重要な要素と考えています。パッケージや冷凍食品を不健康と感じ、調理済みの食品を避ける人がかなりの割合で存在します。このような層は、焼きたての商品にますます惹かれるようになっており、業界の拡大にとって大きな課題となり得る。そのため、小売業者は、顧客に優しい戦略を用いて、新鮮さを価値提案の重要な要素とする必要があります。
高品質な冷凍ベーカリーアイテムは、開発されたIQF(Individual Quick Frozen)技術によるところが大きいです。従来の冷凍では、大きな氷の結晶が細胞や結晶繊維を傷つけ、食品を乾燥させてしまうことがありました。一方、IQF食品は、食品の繊維を保護するために微細な氷の結晶を生成します。マイクロカプセル化は、グルテンフリーの冷凍焼き菓子の保存期間と食感を向上させるというメーカーの目標達成を支援する、新しいプロセスです。
この市場では、効率的なサプライチェーンのために冷蔵保管と輸送が必要です。しかし、アジア太平洋、湾岸諸国、ラテンアメリカなどの発展途上地域は、輸送インフラが非効率的で、接続が不十分です。これらのネットワークにミッシングリンクがないため、ルートの選択肢が制限され続け、容量不足とインフラの質の低さが輸送コストと時間を増大させています。
COVID-19の流行は、市場に悪影響を及ぼしました。世界各地での停戦や貿易制限により、原材料の供給が滞り、産業労働力が失われ、消費パターンが不明確になり、生産全体に支障をきたしました。また、パンデミック時の健康志向の高まりにより、健康的で新鮮な食事が普及し、冷凍食品の需要が減少しました。しかし、人々が仕事に復帰すれば、市場はパンデミック前の水準に戻ると思われ、外出先での食事や簡便な食品への需要が高まり、それが間接的に市場の成長を促進します。
RTE分野は、仕事と生活の忙しさから、世界的に需要が高まっています。労働人口の増加、特に働く女性の増加が市場を牽引すると思われます。さらに、著名な企業の存在が市場の成長に大きく寄与しています。さらに、斬新な商品の増加、顧客の嗜好の変化、コールドチェーンの開拓などが、RTE冷凍ベーカリー製品市場の拡大に寄与しています。
ピザクラスト分野は、フランス、ドイツ、メキシコ、スペインなどの欧米諸国や、日本、インド、中国などのアジア太平洋諸国での需要が増加しているため、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。ピザクラストは、特に労働人口の間で広まっている、素早く便利に食べたいという欲求に適合しています。さらに、乳製品やグルテンフリーのような特殊なピザ製品の導入が、今後数年間の発展を後押しすると考えられます。
アジア太平洋地域は、座りがちなライフスタイル、経済成長、可処分所得の増加などの原因から、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。女性の労働力が拡大し、従来の家族構成が崩れた結果、簡便ですぐに食べられる食品への嗜好が大幅に高まっています。インドでは、働く女性の割合が高い主要都市が市場の拡大を後押ししています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。冷凍ベーカリー製品は従来の製品よりも保存期間が大幅に長いため、同地域では顧客の関心が高まっています。オーガニックで健康的な製品に対する顧客の需要の高まりを受けて、市場の競合他社は健康的でオーガニックな原材料を使用し、人工保存料を抑えた製品の製造に注力しています。さらに、この地域では高品質なコンビニエンス・フードへの嗜好が高まっており、冷凍ベーカリーアイテムの需要を後押ししています。
2021年3月、Dawn Foodsは、ポーランドのビエルスコ・ビアラに本社を置く、ベーカリー業界における高品質なフルーツベースの製品を専門とする家族経営のメーカー、JABEXを買収しました。
2020年3月、EuropastryがNocilla、Nestle、Ferrero Rocher、Lotus、Disneyと共同で、高い付加価値と品質を持つ製品を開発します。
2020年1月、Grupo Bimboが、子会社のBimbo QSRを通じてフードタウンと合弁で、カザフスタンでの事業拡大を発表。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Frozen Bakery Products Market is accounted for $24.03 billion in 2022 and is expected to reach $37.72 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.8% during the forecast period. Bakery items, which include bread, rolls, cookies, pies, pastries, and muffins, are often made from flour or meal obtained from some type of grain. However, these products have a limited shelf life, and numerous preservation methods have been proposed to lengthen the shelf life of the products. The most significant of which is regarded as freezing.
According to the United Nations World Urbanization Report, the urban population of the world has grown rapidly from 751 million in 1950 to 4.2 billion in 2018, which shows that almost 55% of the world's population lives in urban areas, a proportion that is expected to increase to 68% by 2050.
Advances in food preparation methods have resulted in the growth of the fast-food industry. The growing number of convenience food restaurants for those who do not have time to prepare meals at home will promote expansion in the frozen bakery business. The growing popularity of on-the-go eating complements the expanding consumption of convenient foods. As lifestyles get busier and more frantic, ready-to-eat meals will become more popular, enhancing the overall industry prediction.
When it comes to bakery products, most customers favour freshness over pricing, considering it as the most significant aspect. A sizable proportion of the population feels that packaged/frozen food is unhealthy and hence avoids ready-to-eat or precooked items. This demographic is increasingly drawn to freshly baked goods, which may provide a significant challenge to industry expansion. To that end, retailers must make freshness a critical component of their value proposition, using customer-friendly strategies.
The individual quick-frozen (IQF) technique, which was developed, is largely responsible for the high-quality frozen bakery items. In traditional freezing, large ice crystals can injure cells and crystal fibres, causing food to dry up. IQF foods, on the other hand, produce minute ice crystals that protect the food's fibres. Microencapsulation is a novel process that can assist manufacturers in achieving their goal of increasing the shelf life and texture of gluten-free frozen baked goods.
Refrigerated storage and transportation is required in this market for an efficient supply chain. However, developing regions such as Asia Pacific, the Gulf, and Latin America have inefficient transportation infrastructure and are poorly connected. The absence of missing links in these networks continues to limit route options, while insufficient capacity and poor infrastructure quality add costs and time to transit.
The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market. Lockdowns and trade restrictions around the world led to inconsistencies in raw material supply, a loss of industrial workforce, and unclear consumption patterns, all of which hampered overall production. Furthermore, an increase in health-conscious people during the pandemic resulted in the prevalence of healthy and fresh eating, resulting in a decrease in demand for frozen goods. The market is likely to return to pre-covid levels when people return to work, increasing demand for on-the-go and convenience foods, which indirectly promotes market growth.
The ready-to-eat segment is estimated to have a lucrative growth, Because of demanding work schedules and busy lives, there is an increase in global demand for frozen baked goods. The expanding working population, particularly working women, is likely to drive the market. Furthermore, the existence of prominent enterprises has considerably contributed to the market's growth. Additionally, the rising availability of novel goods, changing customer preferences, and the development of cold chains all contribute to the expansion of the ready-to-eat frozen bakery products market.
The pizza crusts segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, because of the increased demand in Western countries such as France, Germany, Mexico, and Spain, as well as Asia Pacific countries such as Japan, India, and China. A pizza crust fits the desire for quick and convenient eating, which is especially prevalent among the working population. Furthermore, the introduction of speciality pizza products such as dairy and gluten-free is likely to boost development in the future years.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period because of causes such as the sedentary lifestyle, growing economies, and rising disposable income. The expanding female labour force has disrupted conventional family dynamics, resulting in a considerable increase in preference for convenience and ready-to-eat food. In India, major urban centres with a high proportion of working women, for example, boosted market expansion.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Frozen bakery items have a substantially longer shelf life than traditional products, which has raised customer interest in such products in the region. In response to increased customer demand for organic and healthy products, market competitors are focusing on producing products with healthy and organic ingredients and low artificial preservatives. Furthermore, the region's growing preference for high-quality convenience food is fuelling demand for frozen bakery items.
Some of the key players profiled in the Frozen Bakery Products Market include: Lantmannen Unibake International, Dawn Food Products, Inc., Bridgford Foods Corporation, T. Marzetti Company, General Mills, Inc., Premier Foods PLC, Grupo Bimbo S.A.B. De C.V., Associated British Foods PLC, Kellogg Company, Vandemoortele NV, Europastry, S.A., Aryzta AG, Cargill Incorporated, American Desserts and Alpha Baking Company Inc.
In March 2021, Dawn Foods acquired JABEX, a family-owned manufacturer that specializes in high-quality fruit-based products in the bakery industry, which is headquartered in Bielsko-Biala, Poland.
In March 2020, Europastry joins with Nocilla, Nestle, Ferrero Rocher, Lotus, and Disney to develop products with high added value and quality.
In January 2020, Grupo Bimbo announced a joint venture with Food Town through its subsidiary Bimbo QSR to expand its operations in Kazakhstan.
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