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市場調査レポート
商品コード
1403114

冷凍ベーカリー製品:GCC諸国市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Gulf Cooperation Council Frozen Bakery Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 96 Pages | 納期: 2~3営業日

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冷凍ベーカリー製品:GCC諸国市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

GCC諸国の冷凍ベーカリー製品市場規模は2024年に2億8,023万米ドルと推定され、2029年には3億8,554万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.59%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • 健康的で便利な食品オプションへの需要が、ベーカリー業界のベークオフ技術(BOT)へのシフトにつながっています。工業用ベーカリーは、未発酵冷凍生地(UFD)、部分焼成冷凍パン(PBF)、部分焼成未冷凍パン(PBUF)などの冷凍ベーカリー製品や、冷凍半焼成品、焼成準備品の生産に注力しています。
  • これらの製品は、焼いたり調理したりする時間が少なくて済むため、忙しいスケジュールをこなす社会人にとって便利な選択肢となっています。さらに、市場プレーヤーは製品ポートフォリオと消費者ベースを拡大するために革新的な戦略を採用しています。例えば、GCCを含む世界130カ国以上に製品を輸出しているベーカリー原料メーカーのPak Groupは、セミドライイースト「Bellarise」の製品ラインを発表しました。
  • 同社の冷凍イースト・ソリューションは、商業ベーカリーに対し、未発酵冷凍(UFF)生地の保存性を向上させ、クリームやクランブルの生イーストと比べ、プルーフからベイクまでより一貫したガス抜き力を提供し、非遺伝子組み換えやクリーンラベルを実現しながらコストを削減するとしています。このような技術革新は、調査期間中、市場にプラスの推進力を与えると予想されます。

GCC諸国の冷凍ベーカリー製品市場動向

便利な外出先での間食オプションの人気

  • 同地域の冷凍ベーカリー市場を牽引する主な要因は、便利な食品に対する需要の増加と、卓越した味、安全性、一貫性を求める動きです。ペースの速い多忙なライフスタイルは、クロワッサン、ロールパン、パンなどの冷凍ベーカリー製品を含む、適切な食品やすぐに食べられる製品の購入を消費者に迫っています。さらに、メーカー各社は冷凍ベーカリー・カテゴリーにおける製品品種の導入に注力しています。さらに、消費者の多様なニーズに応えるため、新規参入企業もこの分野に進出しています。
  • 例えば、2021年3月、アラブ首長国連邦を拠点とする冷凍ハラル製品メーカーAl Islami Foods社は、ブランドの可用性、多様性、知名度の拡大を目指し、冷凍パラタを手始めに新しい生地カテゴリーを発表しました。冷凍パラタの発売は、アル・イスラミ・フーズが急成長する世界の冷凍パン生地市場に参入することを意味します。従って、幅広い種類の製品が入手可能になることで、消費者の間で冷凍ベーカリー製品の人気が高まる可能性が高いです。
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需要の高い冷凍パン製品

  • 製品タイプ別では、冷凍パン市場が最大のシェアを占めています。GCC諸国民の食習慣に欧米文化の影響が強まっていることが、市場成長の大きな要因となっています。カナダ農業食糧省によると、アラブ首長国連邦の1人当たり年間パン支出額は2022年に357.7米ドルだった。
  • 冷凍パンのメーカーは、他のパンに加え、キューバパンやコーンブレッドといった地域の名物パンの人気を活用して付加価値製品を開発し、製品ラインを広げています。健康志向の消費者の増加に伴い、栄養強化、クリーンラベル、オーガニックのパンは、この地域で好まれる冷凍パンのカテゴリーとなっています。
  • フラットブレッドはこの地域で最も古い食品のひとつです。これらの製品は、便利で簡単に調理できるスナックや食事を提供することで、現代のライフスタイルに適しています。ホールグレインやマルチグレインは、健康志向の消費者を惹きつけるため、今後も増加傾向が続くと思われます。

GCC諸国の冷凍ベーカリー製品産業の概要

GCC諸国の冷凍ベーカリー製品市場は競争が激しく、国際的なプレーヤーと地域的なプレーヤーが存在します。同国の有力企業には、Sunbulah Group、Americana Group Inc.、IFFCO Group、Al Karamah Dough、ID Fresh Companyなどがあります。競合各社は、地理的範囲の拡大とブランド認知度の向上に継続的に取り組んでおり、競争上の優位性を獲得しています。また、各社は収益性の高い成長と市場への浸透を高めるため、生産基盤や広範な流通網を効率的に増強しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 便利で外出先でも食べられるスナッキングの人気
    • 市場拡大において重要な役割を果たす製品の差別化
  • 市場抑制要因
    • 関連する健康リスク
    • 健康的な代替品の容易な入手可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 冷凍食パン
    • 冷凍ケーキ&ペストリー
    • 冷凍クロワッサン
    • 冷凍生地
    • その他の冷凍ベーカリー製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • 外食チャネル
    • 小売チャネル
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • クウェート
    • カタール
    • オマーン
    • バーレーン

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Americana Group Inc.
    • Sunbulah Group
    • Agthia Group
    • Al Karamah Dough Production Ltd
    • Almarai Company
    • Switz Group
    • IFFCO Group
    • ID Fresh
    • Atyab Food Industries
    • Kawan Food Berhad

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49210
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The Gulf Cooperation Council Frozen Bakery Products Market size is estimated at USD 280.23 million in 2024, and is expected to reach USD 385.54 million by 2029, growing at a CAGR of 6.59% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The demand for healthy and convenient food options is leading to a shift in the bakery industry towards bake-off technologies (BOTs). Industrial bakers are focusing on producing frozen bakery products, such as unfermented frozen dough (UFD), partially-baked frozen bread (PBF), and partially-baked unfrozen bread (PBUF), as well as frozen semi-baked goods and ready-to-bake goods.
  • These products require less time for baking and cooking, making them a convenient option for working professionals with busy schedules. Moreover, market players are adopting innovative strategies to expand their product portfolio and consumer base. For instance, bakery ingredient manufacturer Pak Group, which exports its products to more than 130 countries globally, including GCC, announced its line of Bellarise semi-dry yeast.
  • The company claims that its frozen yeast solution provides commercial bakeries with better shelf life for their unfermented frozen (UFF) doughs, more consistent gassing power from proof to bake compared to cream and crumble fresh yeast, and reduced costs while going Non-GMO and clean label. Such innovations are anticipated to provide a positive thrust to the market during the study period.

Gulf Cooperation Council Frozen Bakery Products Market Trends

Popularity of Convenient and On the Go Snacking Options

  • The major factors driving the frozen bakery market in the region are the increased demand for convenient food products and the drive for extraordinary taste, safety, and consistency. Fast-paced and hectic lifestyles are compelling consumers to purchase suitable food and ready-to-eat products, including frozen bakery products such as croissants, rolls, and breads. Furthermore, manufacturers focus on introducing product varieties in the frozen bakery category. In addition, new companies are venturing into this segment to cater to the consumers' diversified needs.
  • For instance, in March 2021, UAE-based producer of frozen halal products Al Islami Foods unveiled a new dough category, starting with frozen paratha, as it looks to expand the availability, variety, and visibility of the brand. The launch of the frozen paratha marks Al Islami Foods' entry into the fast-growing global frozen dough market. Hence, the availability of a wide range of products will likely increase the popularity of frozen bakery products among consumers.
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Frozen Bread Products are in High Demand

  • The frozen bread segment accounts for the largest share of the market based on product type. The increasing influence of Western culture on the eating habits of the GCC population represents the main factor behind the significant market growth. The value of annual per capita expenditure on bread in the United Arab Emirates was USD 357.7 in 2022, according to Agriculture and Agri-Food Canada.
  • The manufacturers of frozen bread are utilizing the popularity of regional bread specialties like Cuban bread and cornbread in addition to other bread to develop value-added products to broaden their product lines. With the rise in the number of health-conscious consumers, fortified, clean-label, and organic bread are the preferred frozen bread categories around the region.
  • Flatbread is among the oldest foods throughout the region. These products suit the modern lifestyle by offering convenient, easy-to-prepare snacks or meals. Wholegrains and multigrain will keep trending upward to attract health-conscious consumers.

Gulf Cooperation Council Frozen Bakery Products Industry Overview

The GCC frozen bakery products market is competitive, with the presence of international and regional players. Some prominent players in the country include Sunbulah Group, Americana Group Inc., IFFCO Group, Al Karamah Dough, and ID Fresh Company. Players are continuously working on expanding their geographical reach and creating brand awareness, giving them a competitive advantage. Also, companies are efficiently increasing their production platform and extensive distribution network support for profitable growth and increased market penetration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Popularity of Convenient and On the Go Snacking Options
    • 4.1.2 Product Differentiation Playing a Key Role in Market Expansion
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Associated Health Risks
    • 4.2.2 Easy Availability of Healthy Substitutes
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Frozen Bread
    • 5.1.2 Frozen Cakes & Pastries
    • 5.1.3 Frozen Croissants
    • 5.1.4 Frozen Dough
    • 5.1.5 Other Frozen Bakery Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Foodservice Channels
    • 5.2.2 Retail Channels
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Specialty Stores
      • 5.2.2.3 Online Retail Stores
      • 5.2.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 United Arab Emirates
    • 5.3.2 Saudi Arabia
    • 5.3.3 Kuwait
    • 5.3.4 Qatar
    • 5.3.5 Oman
    • 5.3.6 Bahrain

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Americana Group Inc.
    • 6.4.2 Sunbulah Group
    • 6.4.3 Agthia Group
    • 6.4.4 Al Karamah Dough Production Ltd
    • 6.4.5 Almarai Company
    • 6.4.6 Switz Group
    • 6.4.7 IFFCO Group
    • 6.4.8 ID Fresh
    • 6.4.9 Atyab Food Industries
    • 6.4.10 Kawan Food Berhad

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS