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市場調査レポート
商品コード
1448327

ノンアルコール飲料の世界市場規模、シェア、成長分析、タイプ別、流通チャネル別 - 産業予測2024~2031年

Global Non-Alcoholic Drinks Market Size, Share, Growth Analysis, By Type(Carbonated Soft Drinks (CSD), Ready-to-Drink Coffee & Tea), By Distribution channel(Supermarkets/Hypermarkets, Food Services Sector) - Industry Forecast 2024-2031

出版日: | 発行: SkyQuest | ページ情報: 英文 198 Pages | 納期: 3~5営業日

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ノンアルコール飲料の世界市場規模、シェア、成長分析、タイプ別、流通チャネル別 - 産業予測2024~2031年
出版日: 2024年03月04日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 3~5営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のノンアルコール飲料の市場規模は、2022年に7,720億米ドルとなり、2023年の8,221億8,000万米ドルから、2031年までには1兆3,607億米ドルに成長し、予測期間(2024~2031年)のCAGRは6.5%で成長する見通しです。

この業界のメーカーは、低アルコールやノンアルコールのカテゴリーに対する顧客の支持が高まるにつれ、こうした新しい動向と積極的に協調し、現在の製品ポートフォリオを強化するために創造的な方法を活用しています。このような計算された行動は、将来の潜在的成長にとって有利な軌道を生み出しています。顧客のノンアルコール飲料への選好は、洗練された味覚を対象とした、複雑な風味の高級清涼飲料という独自の市場の開拓に影響を与えています。需要の変化は、2021年10月のWaitrose Food and Drink Reportのような調査によって浮き彫りになっており、アルコールフリー飲料の検索が毎年22%ずつ着実に増加していることを示しています。

こうした動向の変化を受けて、各ブランドは現在の製品レンジを拡大したり、新しい製品をいち早く投入したりしています。その一例が、2020年5月に英国での商品ラインナップを拡充したアメリカの紅茶メーカー、Good Earthです。同社の製品ラインには、フレーバー入りやオリジナルのコンブチャのほか、天然素材をミックスしたフルーツティーやハーブティー、緑茶、紅茶などがあります。また、2022年のBacardi Cocktail動向レポートによると、世界の消費者の58%が低アルコール度数のカクテルやノンアルコール飲料にシフトしています。

同時に、低アルコールやノンアルコール・カテゴリーの人気が高まっているため、生産者は現行製品の刷新に拍車をかけており、これは今後の成長を促進する戦略として期待されています。この市場は、消費者がボトル入り飲料水の健康効果をより認識するようになるにつれて成長すると予測されます。特に若い消費者の間で、水道水よりもボトル入り飲料水を好む消費者が多いことが、製品販売の原動力となっています。こうした動向を受け、ボトル入り飲料水を提供するレストランも増えています。

今後数年間は、世界中で飲食店が急速に拡大し、ボトル入り飲料水のニーズが大幅に高まることも予想されます。さらに、消費者がより健康的な身体を求めるようになった結果、アルコールを含まない飲料が好まれるようになりました。このことは、Goliath Consulting Groupの2021年飲料動向レポートでも強調されており、特に米国と英国の消費者が、ゼロプルーフの蒸留酒、アルコールフリーのカクテル、低カロリー・低炭水化物飲料を選んでいることを示しています。市場の変化は、飲料メーカーに新たな可能性をもたらしています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 市場概要
  • 運命の輪

調査手法

  • 情報調達
  • 二次・一次情報源
  • 市場規模の推定
  • 市場の前提条件と制限

親市場の分析

  • 市場概要
  • 市場規模
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 機会
    • 抑制要因
    • 課題

主な市場の考察

  • 技術分析
  • 価格分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • 市場のエコシステム
  • IP分析
  • 貿易分析
  • スタートアップ分析
  • 原材料の分析
  • イノベーションマトリクス
  • パイプライン製品の分析
  • マクロ経済指標
  • 主な投資の分析
  • 主な成功要因
  • 競合の程度

市場力学と見通し

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 機会
    • 抑制要因
    • 課題
  • 規制情勢
  • ポーターの分析
  • 将来の混乱についての特別な考察

ノンアルコール飲料の世界市場:タイプ別

  • 市場概要
  • 炭酸飲料(CSD)
  • パッケージ化されたコーヒー・紅茶
  • ボトルウォーター
  • フルーツ飲料
  • その他(スポーツドリンク・機能性飲料)

ノンアルコール飲料の世界市場:流通チャネル別

  • 市場概要
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 食品サービス部門
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • オンライン小売

ノンアルコール飲料の世界市場規模:地域別

  • 市場概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • スペイン
    • フランス
    • 英国
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ(MEA)
    • GCC諸国
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ地域

競合情勢

  • 上位5社の比較
  • 主要企業の市場ポジショニング(2021年)
  • 主な市場企業が採用した戦略
  • 主要成功戦略
  • 市場における最近の活動
  • 主要企業の市場シェア(2021年)

主要企業プロファイル

  • The Coca-Cola Company-USA
  • PepsiCo, Inc.-USA
  • Nestle S.A.-Switzerland
  • Keurig Dr Pepper Inc.-USA
  • Suntory Holdings Limited-Japan
  • Danone S.A.-France
  • The Starbucks Corporation-USA
  • Red Bull GmbH-Austria
  • Monster Beverage Corporation-USA
  • Ocean Spray Cranberries, Inc.-USA
目次
Product Code: SQMIG30G2047

Global Non-Alcoholic Drinks Market size was valued at USD 772 billion in 2022 and is poised to grow from USD 822.18 billion in 2023 to USD 1360.70 billion by 2031, growing at a CAGR of 6.5% in the forecast period (2024-2031).

Manufacturers in the industry are actively coordinating with these new trends and utilizing creative methods to enhance their current product portfolios as customer acceptance of the low- and no-alcohol categories rises. This calculated action creates a favorable trajectory for potential future growth. Customers' preference for non-alcoholic drinks has influenced the development of a unique market for high-end, complexly flavored soft drinks aimed at sophisticated palates. The shift in demand is highlighted by a study such as the Waitrose Food and Drink Report from October 2021, which shows a steady yearly increase of 22% in searches for alcohol-free drinks.

In response to these changing trends, brands have expanded their current product ranges or introduced new ones quickly. One such example is the American tea company Good Earth, which expanded its product line in the United Kingdom in May 2020. Their product line includes flavored and original kombucha varieties, as well as a variety of fruit and herbal, green, and black teas that are all mixed with natural ingredients. Additionally, according to the 2022 Bacardi Cocktail Trends Report, 58% of consumers worldwide are shifting to lower-ABV and non-alcoholic cocktails and beverages.

Simultaneously, producers have been spurred to reinvent their current product offerings by the growing popularity of low- and no-alcohol categories; this is a strategy that is expected to propel future growth. This market is predicted to grow as consumers become more aware of the health benefits of bottled water. Product sales are fueled by consumers' preference for bottled water over tap water, particularly among younger consumers. In response to this trend, a growing number of restaurants are offering a variety of bottled water options.

In the upcoming years, it is also anticipated that the fast expansion of eateries across the globe will greatly increase the need for bottled water. Furthermore, the desire of consumers for better physical health has resulted in a predilection for alcohol-free beverages. This is highlighted in the Goliath Consulting Group's 2021 Beverage Trends Report, which shows that consumers, especially in the United States and the United Kingdom, choose zero-proof spirits, alcohol-free cocktails, and low-calorie, low-carb drinks. The way the market is changing is opening up new possibilities for beverage producers to investigate and take advantage of.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of the Global Non-Alcoholic Drinks Market and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analyzed to get the final quantitative and qualitative data.

Global Non-Alcoholic Drinks Market Segmental Analysis

The market for non-alcoholic drinks is divided into segments based on distribution channels, types, and regions. The market is divided by type into carbonated soft drinks (CSD), fruit drinks, bottled water, ready-to-drink coffee and tea, and others (sports drinks & functional drinks). The market is divided into the food services industry, supermarkets/hypermarkets, convenience stores, specialty shops, and internet retailers based on the distribution channel. The market is divided into North America, Europe, Latin America, Asia-Pacific, the Middle East, and Africa based on geographic regions.

Drivers of the Global Non-Alcoholic Drinks Market

The significant demand for non-alcoholic beverages persists in areas where alcohol consumption is strongly discouraged by cultural or religious convictions, resulting in a solid market base.

Restraints in the Global Non-Alcoholic Drinks Market

Non-alcoholic beverages face competition from the growing popularity of alcohol substitutes like mocktails and non-alcoholic beers, particularly in social and celebratory contexts.

Market Trends of the Global Non-Alcoholic Drinks Market

Digital marketing and e-commerce: Especially in times of epidemic, brands use digital platforms and e-commerce to reach a larger audience while providing convenience and direct-to-consumer sales channels.

Focus on Health and Wellness: Growing consumer knowledge of the advantages of natural, low-sugar beverages has resulted in an increase in demand for plant-based substitutes, infused waters, and wellness shots, among other low-sugar options.

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Overview
  • Wheel of Fortune

Research Methodology

  • Information Procurement
  • Secondary & Primary Data Sources
  • Market Size Estimation
  • Market Assumptions & Limitations

Parent Market Analysis

  • Market Overview
  • Market Size
  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Opportunities
    • Restraints
    • Challenges

Key Market Insights

  • Technology Analysis
  • Pricing Analysis
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Ecosystem of the Market
  • IP Analysis
  • Trade Analysis
  • Startup Analysis
  • Raw Material Analysis
  • Innovation Matrix
  • Pipeline Product Analysis
  • Macroeconomic Indicators
  • Top Investment Analysis
  • Key Success Factor
  • Degree of Competition

Market Dynamics & Outlook

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Opportunities
    • Restraints
    • Challenges
  • Regulatory Landscape
  • Porters Analysis
    • Competitive rivalry
    • Threat of Substitute Products
    • Bargaining Power of Buyers
    • Threat of New Entrants
    • Bargaining Power of Suppliers
  • Skyquest Special Insights on Future Disruptions
    • Political Impact
    • Economic Impact
    • Social Impact
    • Technical Impact
    • Environmental Impact
    • Legal Impact

Global Non-Alcoholic Drinks Market by Type

  • Market Overview
  • Carbonated Soft Drinks (CSD)
  • Ready-to-Drink Coffee & Tea
  • Bottled Water
  • Fruit Beverages
  • Others (Sports Drinks & Functional Drinks)

Global Non-Alcoholic Drinks Market by Distribution channel

  • Market Overview
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Food Services Sector
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Online Retails

Global Non-Alcoholic Drinks Market Size by Region

  • Market Overview
  • North America
    • USA
    • Canada
  • Europe
    • Germany
    • Spain
    • France
    • UK
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America
    • Brazil
    • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa (MEA)
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of MEA

Competitive Landscape

  • Top 5 Player Comparison
  • Market Positioning of Key Players, 2021
  • Strategies Adopted by Key Market Players
  • Top Winning Strategies
    • By Development
    • By Company
    • By Year
  • Recent Activities in the Market
  • Key Companies Market Share (%), 2021

Key Company Profiles

  • The Coca-Cola Company - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • PepsiCo, Inc. - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Nestle S.A. - Switzerland
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Keurig Dr Pepper Inc. - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Suntory Holdings Limited - Japan
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Danone S.A. - France
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • The Starbucks Corporation - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Red Bull GmbH - Austria
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Monster Beverage Corporation - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Ocean Spray Cranberries, Inc. - USA
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments